Дете, което не ходи на училище, печели състезания по информатика ...

  • 36 700
  • 1 239
  •   1
Отговори
# 1 095
  • Мнения: 13 207
Аз не съм била дообучавана.Нито някой от съучениците ми.
Освен няколко деца, които ходеха на занималня, някога само слабите ученици посещаваха занималня.
Всичко ми беше ясно в училище до VІІ клас, при някои малки затруднения питах майка ми, но това се случваше от V клас нагоре.

В VІІ- ако се "брои" за "дообучаване"-учителките ни по литература и математика ни даваха допълнителни занимания за кандидатстване в ЕГ и МГ.

Вярно, отдавна беше.

Днес защо се налага да "дообучавам "детето,защото:
-правят преразказ, но без да им се обясни преизказно наклонение.Но се изисква.
-в преразказите се налага да се знаят правилата за пълен и кратък член- но тези правила още не са взети.Но грешките се отбелязват- хайде, обяснявай, защо веднъж пишем "рибарят", друг път "рибаря"
-в диктовките присъстват думи с представки, наставки, за които трябва да се знаят точно определени правописни правила- но още материалът не е взет.Но грешките се отбелязват
-детето трудно запомня "...нашата земя хубава"/Хайдути, Хр-Ботев/ и казва "Нашата хубава земя/- хайде- обяснявай за "инверсия".

И хиляда примери още за "от краката за главата"
Е , това е образованието- манджа с грозде.А има как да е системно и последователно.

За смятане със 100 не си спомням,но си спомням,че  умножение се учеше във ІІ клас, а деление-в ІV.Дроби съм учила в V клас.


Има причина да се накланят везните към домашното обучение, защото основно обясненията и обучението не е точно в училище.То е у дома,на школи, курсове, частни уроци.
Аз не бих се възползвала, защото си мисля,че в училище си е естествената среда на детето.

Но все повече ми се изясняват причините поради които има подобни предпочитания.

# 1 096
  • Мнения: X
"Самоукият Божидар се записа за олимпиада в САЩ"  Wink
http://www.bnews.bg/article-95884
Дали са прочели, че при опит за измама се отнемат състезателни права за "цял живот".
"  These competitions are unproctored; however, they are monitored strictly, and users caught attempting to cheat are banned for life."
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_of_America_Computing_Olympiad
http://www.usaco.org/index.php

Записан е за олимпиада по математика, не по информатика!  Wink
" In order to be eligible to take the USAMO, a participant must be either a U.S. citizen or a legal resident of the United States or Canada.[1] Only U.S. residents and citizens may join the American IMO team. In addition, all participants, regardless of geographic location, must meet qualification indices determined by previous rounds of the AMC contests. Entry to the USAMO is by invitation only."
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_of_America_Mathematical_Olympiad

Последна редакция: чт, 23 яну 2014, 13:46 от Анонимен

# 1 097
  • Мнения: 14 478
Училището е място където детето се среща със себеподобните си и си почива малко от "родителското тяло".
Аз ако бях дете бих се притеснявала да съм постоянно-24 часа под зоркия поглед на мама.

# 1 098
  • Мнения: 24 467
Аз не съм била дообучавана.Нито някой от съучениците ми.
Освен няколко деца, които ходеха на занималня, някога само слабите ученици посещаваха занималня.
Всичко ми беше ясно в училище до VІІ клас, при някои малки затруднения питах майка ми, но това се случваше от V клас нагоре.
В VІІ- ако се "брои" за "дообучаване"-учителките ни по литература и математика ни даваха допълнителни занимания за кандидатстване в ЕГ и МГ.
Вярно, отдавна беше.
=====
Има причина да се накланят везните към домашното обучение, защото основно обясненията и обучението не е точно в училище.То е у дома,на школи, курсове, частни уроци.
Аз не бих се възползвала, защото си мисля,че в училище си е естествената среда на детето.
Но все повече ми се изясняват причините поради които има подобни предпочитания.

Едно към едно и с мен, с поне 10 мои близки приятелки и с брат ми.
Никой никога не ме е "дообучавал", не съм стъпвала на дублиращи учебната програма курс или уроци. Едва последната година по СИП и ЗИП ни даваха в училище теми и ни ги проверяваха, т.к. ни помагаха да се готвим за кандидатстване. Даже родителите ми хал- хабер си нямаха какво правя и как в тази връзка. Гледаха, че съм си набавила някакви помагала, че пиша теми у нас и толкоз.  Simple Smile
Сега се налага масово паралелно домашно училище. Много са причините и те не се коренят в затъпяването на децата, нито в по- качествени или загрижени родители.  Sunglasses Налице са обективни нужди. Обсъждани са достатъчно, за да се налага да си губя времето да ги изреждам тук отново. Без друго тези, от които зависи промяната на ситуацията, най- целенасочено /в това вече се убедих/ държат на статуквото. Няма нищо, просто бизнес.  Hug

Аз също разбрах отдавна мотивите на тези, които желаят и се обучават вкъщи. Както вече писах- запозната съм с конкретни случаи дори, Ако и да не са много.
Такива деца посещават достатъчно извъндомашни занимания и се срещат също с хора доволно количество, но с прецизирано качество. Дали е добре и доколко- зависи от всяка конкретна ситуация. Както и от възможността на страничния наблюдател да разчупи собствените си умствени възприемателно- оценъчни вериги.

Разбирам и клюкарите, които ползват темата да се напарадират по повод непознати хора и ситуации, да си напоставят любителски диагнози и да си поиграят на гадатели на нечие бъдеще.
Разбирам и онези, дето наричат протестантите "секта", както и всякакви други премислици- недомислици из темата /с тях няма как да комуникирам на такова ниво, обаче, по- добре да нагледам "Каква е вината на Фатмагюл", повече смисъл би имало/ но спрях да я чета, т.к. нищо полезно от към 10- та стр. до тук не видях. Поне си разясних на колко години е Божидар.  Laughing

Включих се, за да потвърдя, че изобщо по мое време, преди 25 и повече години не е било нужно допълнително обучение, не е имало изобщо такова в размерите на настоящото, дори за кандидатстване, освен при онези, които принципно са били изостанали тотално с материала или са били толкоз наплашени и лабилни, та са се опрели на подобни предложения.

# 1 099
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Не само, че сегашните родители на ученици не са уччели допълнително за разкош, а и сегашните няма нужда, ако имат добри учители.

Светкавица е права, че когато се даде преразказ и детето обърка членуване му го поправят. Обаче поправеното не намалява оценката му, нито води до объркване. Понеже тя не е за членуване. Добрият учител още в началото е обяснил какво и защо се прави. Останалото се коригира пътьом, но не се изисква.

Освен че, децата гледани вкъщи до първи клас имат контакти със себеподобни, и децата в училищна възраст имат. И това майката да е вкъщи, съвсем не занчи детето да е под зоркия ѝ поглед. Освен ако няма здравословни проблеми.

# 1 100
  • Мнения: 50 950
Включих се, за да потвърдя, че изобщо по мое време, преди 25 и повече години не е било нужно допълнително обучение, не е имало изобщо такова в размерите на настоящото, дори за кандидатстване, освен при онези, които принципно са били изостанали тотално с материала или са били толкоз наплашени и лабилни, та са се опрели на подобни предложения.

Цитат
Не само, че сегашните родители на ученици не са уччели допълнително за разкош, а и сегашните няма нужда, ако имат добри учители.

Това е вярно (донякъде) за кандидатстването, макар че и по мое време имаше курсове и частни учители за кандидатстващите в Английската и Немската. Но допълнително обучение пак си имаше по езици, музика или спорт.

Но е добре и да се запитаме защо нямаше такава истерия с дообучаване и отговорът е много прост - защото нямаше такъв наплив. В момента курсовете за подготовка са толкова популярни, защото без тях не можеш да влезеш в топ училище - факт. Но не можеш да влезеш, защото другите деца ходят и така си вдигат нивото. Т.е. причината е в това, че за да излязат напред в състезанието някои почват да ходят на курсове, което автоматично кара и останалите да ходят за да не изостанат. И този принцип ще е валиден ако ще нивото на седмокласниците ни да е като на студенти 4 курс. Просто има ли състезание за ограничен ресурс тези, които се подготвят, получават предимство.
И моля да се отбележи, не казвам, че нивото на образованието ни е супер, а че уроците за кандидатстване не се дължат на нивото на образование, каквото и да е то, а на състезателното начало за ограничен ресурс.

# 1 101
  • Мнения: 50 950
А да, направи ми впечатление и това:

"Синът му Георги всъщност е най-големият домашен ученик в България.

Тъй като не може да продължи обучението си в български вуз, защото няма диплома за средно образование, той вече има предложение от университета "Дюк" в САЩ, от който получил похвала за знанията си, да запише икономика."


Само преди няколко странички се дискутираше, как у нас не го искат, ама в Оксфорд го чакали с червен килим да учи история. Седмица по-късно вече е САЩ с икономика. Няма проблем да го приемат и на две места, но ми прави впечатление разфокусираното кандидатстване - тук история, там икономика. Прилича ми на "където стане и каквото стане".

# 1 102
  • Мнения: 24 467
Изкуствата и спортът е нормално да са извън училище за онези, които смятат да се занимават с тях професионално. В училище винаги са били отбий номер, макар че при нас поне физическото си беше сносно- учеха ни на спортни игри, с правила и техника, както и ни тренираха за нормативите всеки път.
Езиците- "западен" си се почваше в училище от V клас и то по два часа седмично. Напълно недостатъчно, ако желаеш да го овладееш- нормално е който е искал да е ходил да си го учи "навън".
За такова масово ходене като днес по математика и БЕЛ, обаче, не е ставало никога въпрос.

Цитат
Но е добре и да се запитаме защо нямаше такава истерия с дообучаване и отговорът е много прост - защото нямаше такъв наплив.
За това днес не са виновни нито децата, нито родителите им. Именно за тази и други обективни причини упоменах в предходния си пост /тази далеч не е единствена, сега, в VІІІ клас, деца с оценка от матура над 5.00, ходят на уроци по математика определено не за да кандидатстват от ІХ клас  Sunglasses Отново говоря за лично познати ми случаи./.
Ако всяко едно училище даваше едно що- годе прилично образование и имаше приложими стандарти за качество на обучението и дисциплината, нямаше куцо и сакато да се пъне по уроци и да се бие и побърква за разни гимназии, които дори професия не дават, а правят по един добър език и един втори на неособено добро ниво, които спокойно се "хващат" и на курсове.
...............
Много деца, които са си редови ученици по нашенските школа, си кандидатстват също на по няколко места, вкл. и в чужбина и никой не нарича това "разфокусиране". Или наименованието ще се ползва за домашно обучаващите се?  Sunglasses Ако е предвидено да е така- Сфинявам се тутакси.

До сега не зачетох един логичен мотив поради що у нас домашното образование не вземе да се регламентира законово, барабар с контрола по осъществяването му. Основно изказвнанията са от сорта на бля- бля, кой в какво вярвал и не вярвал, злобни коментари по непознати хора, вкл. и от страна на "височайши" политици. То не че сегашният ни министър има нещо общо с образованието- организацията и контролът му, че да се надявам на логика и пояснения в тази насока, ма все пак... Биваше да пообясни.

# 1 103
  • Мнения: 50 950
Досега не съм написала и един пост в опозиция на идеята домашното образование да се регламентира и да има някакъв контрол дали се учи изобщо и овладява ли се някакъв минимум. Всичките ми писания са против слободията да си оставиш детето у дома и да не даваш отчет никому какво и как го учиш там. Така че не очаквай от мен аргументи против моята собствена теза:-)

Децата, разбира се, кандидатстват на различни места за да си вдигнат шанса, но общо взето са избрали какво искат да учат - икономика, математика, архитектура. А не кандидатстват тук с история, там с икономика.

Аз пък, за разлика от теб, не познавам деца, които в 8 клас да ходят на уроци по математика и литература и не мога да коментирам. Много е възможно да има такива, които се борят да не затънат. Но и по наше време имаше такива. Баща ми например даваше уроци по математика на няколко деца на свои колеги. Но на тези деца не им беше виновна системата, а вината си беше в тях. Спомням си едно момче - решават уравнение, пишат бришат, решават го и баща ми пита "Имаш ли въпроси?" А онзи вика "Ми защо бе бате .... хикс е равно на 5?". Та децата, които днес ходят на курсове в 8 клас, или са от този сорт или са в среда на такива и искат да на бъдат смъкнати надолу от средата.
Аз обаче писах за уроците за кандидатстване и съм убедена в тезата си - уроците не са функция на нивото на образованието.

# 1 104
  • Мнения: 24 467
Черна станция, не твърдя нищо персонално за теб.
Странно ми е, че след като определено има такава обществена нагласа поради що не бъде организирана сериозна дискусия и не бъде въведен регламент, за да се обхванат именно случаите, при които желаещите да се образоват домашно могат да го направят и да им бъде зачетено образованието и у нас. /Да не месим тук разни етноси и групи, които просто не искат да учат, те не влизат въобще в темата./
Това е въпрос на политика и на бизнес.

"С икономика" не се кандидатства, такъв предмет в масовите ни училища няма. Кандидатства се за конкретни специалности с икономически профил. У нас това можеш да го направиш с една камара предмети вече, не само с математика.
И няма проблем да са различни специалностите, към които човек може да прояви интерес. Мен ме е влечало еднакво Правото и Медицината, например, както и специалностите на Философските факултети и... Етнографията. Нищо особено няма в това, човек да има разностранни интереси.

...........................
За уроците на сегашните осмо и горнокласници не мога да обобщя по никой начин, че вината е в децата. В моя случай те са ученици на един и същ учител в училище, макар и в различни класове /вкл. и като степен/.   Връстниците им, които са с друг учител, са на друго дередже. Sunglasses

Не те карам по никой начин да променяш "тезата си", аз просто я доразвивам- защо сега има наплив в определени училища тъй масов и причината затова далеч не е в мързеливите и/или глупави деца.

Последна редакция: чт, 23 яну 2014, 16:44 от Judy

# 1 105
  • Русе
  • Мнения: 12 214
 Какво му е на сегашния регламент за домашно образование.

# 1 106
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Да подкрепя Джуди - ресурсът винаги е бил ограничен, даже преди може би повече, но никога не е било така очевидно. Навремето сегашните технически гимназии бяха желано място. Сега все по-рядко им се случва да издържат конкуренцията на класиката - математика, езици или икономика, туризъм.

В момента единици училища дават образование, при което не се налага да дублираш. И пак поне половината семейства го правят.

Amber, няма такъв. Ако решиш да отидеш в Мелник и детето ти да учи някакъв профил, не можеш да му го осигуриш вкъщи дори да имаш време, пари, желание и знания.

# 1 107
  • Мнения: 24 467
Какво му е на сегашния регламент за домашно образование.
Какъв е той?

# 1 108
  • Мнения: 50 950
"С икономика" не се кандидатства, такъв предмет в масовите ни училища няма. Кандидатства се за конкретни специалности с икономически профил. У нас това можеш да направиш с една камара предмети вече, не само с математика.

Ей, буквоядка Grinning Хвана ме в грешно изразяване. Но с оглед на линка и цитата мисля е ясно, че нямах предвид кандидатстване С икономика, а кандидатстване за приемане в специалност икономика или история. Признавам си грешката.

Иначе, поне за мен, човек и да има много интереси накрая все пак си избира нещо и кандидатства него, а не кандидатства за различни неща и където стане (случат да решава).

# 1 109
  • Мнения: 50 950
Да подкрепя Джуди - ресурсът винаги е бил ограничен, даже преди може би повече, но никога не е било така очевидно. Навремето сегашните технически гимназии бяха желано място. Сега все по-рядко им се случва да издържат конкуренцията на класиката - математика, езици или икономика, туризъм.

Именно. Вече кръгът на желаните училища се е стеснил (техникумите не издържат на конкуренцията, както каза ти) и така ресурсът е станал по-ограничен. В същото време децата с амбиции са повече, което пак увеличава конкуренцията. Колко деца се състезават за едно място в НЕГ или СМГ?

Иначе причината за наплива са ако не мързеливите, то поне демотивираните да учат деца (което има същият ефект). В болшинството училища средата е доминирана от такива деца и това кара всеки родител да дава мило и драго да "вкара" своето отроче в малкото училища с добра среда.

Общи условия

Активация на акаунт