Моля спешно зо помощ с изпита ми по математика

  • 17 090
  • 376
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 4 841
Значи какво излиза,този, който си е учил тихо, кротко и старателно, а не дай Боже е бил и отличник, требе да се срамува  Grinning

За съжаление така излиза, някак не е модерно да си сериозен, последователен и отговорен, задръстеняшко идва... Като видя такива обобщения - как всички са преписвали, или всички са започнали работа с връзки, или всички са изневерявали, или всички са си удряли децата,  и най-вече заключението "Айде сега, не се правете на перфектни!", за пореден път се удивлявам от невъзможността на авторите да надскочат собственото си виждане за нещата...
Да, никой не е перфектен, но да кажем, че чуждата НЕперфектност се изявява в други неща, не точно в конкретно обсъжданите.

Не се смятам за перфектна, нормален човек съм, но да - НИКОГА през целия си ученически и студентски живот не съм преписвала. Опитах веднъж в девети клас, щях да получа инфаркт от притеснение, така и не преписах. Беше ценен урок за мен - прецених, че ми е по-лесно да си понасям последствията от незнанието, отколкото да си причинявам това да нося бремето на измамата. Не се срамувам от това, че имам принципи и обичам да гледам хората в очите. Не се срамувам, че съм било отличничка, нито че мъжът ми е бил отличник, нито че детето ми е отличник (засега). Отдава ни се някак, с лекота, дори без някакви изключителни усилия  Mr. Green

Примете, че има такива хора, колкото и невероятно да ви се струва  Stop

И да - не е задължително всички да знаят математика, но в този случай не трябва да имат никакви претенции за средно образование, че даже и за основно, ама 'айде.

 Peace Абсолютно.  

# 256
  • София
  • Мнения: 62 595
Не е въпросът дали е за теб да си началник, а в това, че такъв тип хора, които изкарват с преписване, развиват у себе си умението да изнудват хората, да ги използват, да си пристояват постиженията и знанията им, а това е пряк път при катеренето в йерархията.

Преписвачите ги интересува дипломата. Хората, които искат да знаят и да могат в един момент се разпознават и си изграждат авторитет. Накрая всеки от нас търси лекар, електричар, счетоводител и пр., които си разбират от работата, а това не става с преписване и да накараш другарчето да ти направи чертежа, а с учене и цапане на ръцете с работа.

Последна редакция: нд, 12 яну 2014, 09:39 от Andariel

# 257
  • Мнения: 4 300
Не е въпросът дали е за теб да си началник, а в това, че такъв тип хора, които изкарват с преписване, развиват у себе си умението да изнудват хората, да ги използват, да си пристояват постиженията и знанията им, а това е пряк път при катеренето в йерархията.

Преписвачите ги интересува дипломата. Хората, които искат да знаят и да могат в един момент се разпознават и си изграждат авторитет. Накрая всеки от нас търси лекар, електричар, счетоводител и пр., които си разбират от работата, а това не става с преписване и да накараш другарчето да ти направи чертежа, а с учене и цапане на ръцете с работа.
Аз изобщо не съм казвала това болднатото:) Не знам по каква причина никога не се разбираме с тебе. Казах, че ако на някое място ( фирма, организация, професия)  йерархията толерира изнудване, скатаване и некомпетентност то това не е моето място.

# 258
  • Мнения: 28 802
По мои наблюдения едни от най-големите виновици за отчетливия срив в образованието са копирните машини.
Винаги се е преписвало. Просто навремето пищовите се правеха на ръка, което предполагаше минаване на материала поне веднъж. Трябва да си тотален идиот, за да не ти влезе нещо в главата поне малко и, без да препишеш, да си изкараш изпита честно и почтено с 3 или 4.
Сега пищовите се вадят на ксерокс, даже повечето копирни центрове ги продават готови - сканирани страници от учебника или лекциите на студент с по-четлив почерк. Все повече хора се явяват на изпит, без изобщо да са отваряли учебника (ако изобщо имат такъв). И резултатът е налице - накъдето и да погледне човек - ята калинки.
Друга, не по-маловажна причина, са подкупните преподаватели. Винаги ги е имало и тях, но преди бяха единици и за тях се носеха легенди, а днес са рядкост честните и съвестните.
Третият, също значим проблем е, че покрай основните предмети се учат и много излишни. Особено университетите се превърнаха в социални услуги, оказващи палиативни грижи на изхвърлените от коловоза специалности и преподаватели, които в 21-ви век продължават да четат мухлясалите си лекции от средата на миналия век. И колкото са по-ненужни и безсмислени за бъдещия специалист, толкова повече се заяждат и създават проблеми на изпитите, за да си "върнат" за негативното мнение към специалността или самите себе си.
И много други причини има, разбира се. И мързелът на днешните младежи, разглезени от развитието на технологиите, и интернет с океана от информация, която можеш да получиш само с няколко клика на мишката, и примерът и "уроците" на предишното поколение, че образованието и знанието са евтина стока, по-важни са парите и положението в обществото, пък било то и на селската курва...
Не знам защо обаче никой не се притеснява от това положение. Лежат си университетите на стари лаври,  гонят бюджетите и пет пари не дават, че всичко читаво се изнася да учи навън, а до броени години тук ще останат само най-бедните и полуграмотни студенти, които ще трябва да носят на ръце като златни яйца.

Скрит текст:
Или както се казваше в древния, но май тепърва набиращ актуалност виц:
Лежи си студентът на 21-ви век в леглото, в едната ръка държи чаша с уиски, с другата прегърнал голото гадже до него, а на вратата се чука.
Влиза доцентът и започва да пристъпя неловко от крак на крак:
- Извинявайте, но съм дошъл да Ви изпитам, дали ще е удобно днес?
- Махай се, бе, не виждаш ли, че съм зает? Ела утре! - отпраща го студентът с досада.
Слизайки по стълбите доцентът среща професора, който плахо пита:
- Е, как е колега, връща ли, връща ли?

Последна редакция: нд, 12 яну 2014, 10:09 от Как` Сийка

# 259
  • София
  • Мнения: 62 595
Не е въпросът дали е за теб да си началник, а в това, че такъв тип хора, които изкарват с преписване, развиват у себе си умението да изнудват хората, да ги използват, да си пристояват постиженията и знанията им, а това е пряк път при катеренето в йерархията.

Преписвачите ги интересува дипломата. Хората, които искат да знаят и да могат в един момент се разпознават и си изграждат авторитет. Накрая всеки от нас търси лекар, електричар, счетоводител и пр., които си разбират от работата, а това не става с преписване и да накараш другарчето да ти направи чертежа, а с учене и цапане на ръцете с работа.
Аз изобщо не съм казвала това болднатото:) Не знам по каква причина никога не се разбираме с тебе. Казах, че ако на някое място ( фирма, организация, професия)  йерархията толерира изнудване, скатаване и некомпетентност то това не е моето място.

Не знам защо така се получава, но е добре, че го споменаваш - мисля, че може да се промени.

Като цяло йерархията толерира тези неща в някаква степен.

# 260
  • Мнения: 237
Извинявайте, онези, които питате, кой колко е преписвал и дали е преписвал. Но вие за такива елементарно прости неща ли сте преписвали?
Ми значи сте си останали такива елементарни и сега.
То е нормално, само като видя нечий профил, в кои теми пише основно и ми е ясен какви са му елементарни интересите и всичко за него.
И да - не е задължително всички да знаят математика, но в този случай не трябва да имат никакви претенции за средно образование, че даже и за основно, ама 'айде.
Очевидно коментарът ти е насочен към мен.
На първия въпрос - в предните постове споделих само за един случай, когато измамих на тест и то в гимназията. Беше по немски (като 2ри задължителен език. Аз пропуснах голяма част от часовете през първата година, защото имах здравословен проблем и постоянно обикалях болниците. Разбира се, не пропусках само часовете по немски, но точно този предмет го учех за първа година и нямах никаква основа). Нямах пищови, предварително намерих изпитния лист и научих всичко, което щеше да се падне - около 2/3 от материала.
Вторият път беше по биология. Господинът искаше да напишем всички кости в човешкото тяло, разделени в три групи - кости на долния, кости на горния крайник и кости на туловището (още помня този случай) или общо страница и половина голям формат. Не се сещах за всички и си погледнах в учебника.
За мен това не бяха "елементарно прости" неща. Срещнах затруднения, помогнах си, но и научих нещо. И самият материал, които преписах, но и урок, че ако на по-късен етап искам да съм специалист в дадена област, трябва да се подготвям качествено. Разбира се, не може да отречеш, че в училище се изучава доста безполезни неща, които вярвам, че и ти не си спомняш в момента.
Въпросът ми беше провокиран от това, че всички нападнахте момичето. Твърдите, че е нещо изключително лошо, но на голяма част от вас се е случвало. Не упреквам никого, нито преписалите, нито подсказалите, нито тези, които са се справили абсолютно сами в обучението си.
Не е редно и авторката да иска помощ във форум и то по време на самия изпит.
Ако според теб някой е елементарен, защото не знае всички кости, признавам си, че съм такава.
Но невежеството ми в тази област на биологията не ми попречи да взема диплома с отличен успех.
Това за елементарните интереси е наистина грубо изказване. Всеки има различни интереси, питания, проблеми и не мисля, че ти си тази, която да ги омаловажава.

Подкрепям напълно последното ти изречение. Както казах, в училище се учат голям брой глупости, но математиката трябва да бъде приоритет на всички учащи, защото тя присъства във всяка сфера на живот.

# 261
  • Варна
  • Мнения: 3 307
dewy - почна да биеш отбой, то не било преписване, а научаване на 2/3 от материала и не било за елементарни неща, а за някои имена на кости. Оправдания винаги ще се намерят, но ти ми кажи, оправдаваш ли такова преписване, каквото се опита да направи Alison? Само с "да" и "не", моля.

# 262
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
И какво излезе от цялата ти плеяда?
И каква беше целта на предишния ти въпрос, когато попита кой е преписвал?
Тук има конкретна тема, за конкретно преписване. Първо че става дума не за маловажен, а за най-важния след българския език предмет и после става дума за задачи, които са за елементарно ниво. Без формулата за периметър на окръжност не би трябвало да се дава свидетелство за основно образование, пък какво остава за средно.

# 263
  • Мнения: 12 722
Ако според теб някой е елементарен, защото не знае всички кости, признавам си, че съм такава.


Подкрепям напълно последното ти изречение. Както казах, в училище се учат голям брой глупости, но математиката трябва да бъде приоритет на всички учащи, защото тя присъства във всяка сфера на живот.

Не, но ако казва боли ме сърцето и сочи задника си...

За математиката в живота - гледах чуждоземни учебници - решават задачи  колко ще им бъде сметката за газ, лихвата, тапетите за стая... Определено по-полезни неща, но не е това темата. 

# 264
  • Мнения: 9 992
Как` Сийка, наш много айляк преподавател  , скъса хора на изпита , защото преписаното им беше 1:1 , дори без да разбират текста , използващи термини чието значение не знаят. Едно момиче за 3-4 път се явяваше на държавен и пак я скъсаха . Да вметна , че на въпросния преподавал , който казах ,че имаше бегла представа какво преподава е , че специалността ни беше нова и му бяха натресли 2 предмета нови . Не искам да ги кажа по име, защото не значи ,че съшия сега е на същото ниво , взела съм си изпита, също дипломата, защо да го маскаря.

Какво е общото между студент на изпит и куче. И двете те гледат умно , и а да кажат  нещо , а да кажат нещо и нищо не ти казват .  Whistling

# 265
  • Мнения: 24 139
Аз имам известен поглед за студентите преди години и сега, тъй като първия път когато бях студентка, беше през 2000 г., през 2012 г. кандидатствах пак (все повече се чудя за какво ми беше) - ужасно е паднало нивото дори и в уж реномирани ВУЗ-ове. Ужасно нагли и безпардонни са повечето от сегашните, преписването е класика вече. И то наистина преписване по такъв начин, че не е нужно преди това да са положили някакъв труд, че да може после да препишат. Тотално неразбиране на материала, но иначе ламтят за оценки. Хвалят се сами как са преписвали на матури и на изпити.

# 266
  • Мнения: 237
Ясмина , с поста си нямах за цел да се оправдавам, видях, че другите дават подробно описание на ситуациите при преписване и сметнах за редно и аз да направя същото, имайки предвид, че аз зададох въпроса. Не мисля,че "бия отбой", защото все още съм на мнение, че повечето хора са преписвали, погледни първия ми пост в темата...
Дали я оправдавам? Не!

Лиляна, исках да отговоря на коментара ти. Това беше целта.
Както казах горе, въпросът ми е провокиран от реакциите на повечето хора в темата. За мен дори е един вид скандално това, което е направила авторката. По две причини - както казваш ти, недопустимо е да не се знаят елементарните формули (не само за окръжност, но в момента говорим за този конкретен случай), но също така да се иска помощ във форум и то по време на теста. Това би имало сериозни последствия за нея, ако се разчуе сред преподавателите й.
Не оставай с впечатлението, че подкрепям по някакъв начин авторката, може би не беше редно да задавам въпроса си, имайки предвид темата на разговора, но видях, че някои дискутират и други теми от образованието.

Но оставам на мнение, че доста от нас са преписвали под една или друга форма.

# 267
  • Мнения: 9 992
Авторката на темата, не е имала на пищов въпросните формули е повече от ясно предполагам.  Grinning

# 268
  • Мнения: 237

За математиката в живота - гледах чуждоземни учебници - решават задачи  колко ще им бъде сметката за газ, лихвата, тапетите за стая... Определено по-полезни неща, но не е това темата. 

Да, наистина това са полезни неща, но не говорим само за това. Замисли се и ми кажи, има ли нещо, независимо какво, което да се създаде без математика? Компютри, лекарства, храна, нашия организъм... Списъкът е дълъг.
Много хора се питат "Защо са ми безсмислените уравнения?"
Да, може би нямат някаква голяма практическа приложност. Но чрез тях се развива потенциала на мозъка. Учим се да мислим логично. И на по-късен етап от живота тренираме паметта си.

# 269
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Авторката на темата, не е имала на пищов въпросните формули е повече от ясно предполагам.  Grinning
Тя и да ги е имала, съмнявам се, че ще знае как да ги приложи.

Общи условия

Активация на акаунт