Моля спешно зо помощ с изпита ми по математика

  • 17 093
  • 376
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 24 146
Авторката на темата, не е имала на пищов въпросните формули е повече от ясно предполагам.  Grinning
Тя и да ги е имала, съмнявам се, че ще знае как да ги приложи.


Ами да. Тя е имала достъп до интернет, всичко необходимо е можело да си го намери, стига да знае какво да търси. Точно това е проблемът - че до такава степен не знае елементарни неща, че дори не може да намери формулите в интернет и после да ги използва.

# 271
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Аз затова я харесвам математиката, кара те да мислиш, а не да повтаряш като папагал. И затова и съм толкова възмутена от наглото преписване. Сериозно си мисля да драсна мейл до Клисарова и до РИО с препратка към тази тема.
Между другото, когато изпитвам ученици по ИТ, позволявам да ползват всичката налична информация в мрежата, без да ползват фейсбук, скайп и подобни "помощи" от приятел.

# 272
  • Мнения: 2 843
То както по математика, така и по останалите предмети, включително хуманитарните, следва да не повтаряш "като папагал". Тези със заучените наизуст теми по литература не би следвало да минават при никой преподавател; всяка област изисква критично мислене, способност за интерпретация (собствена). Поради това в литературното обучение все повече се предпочитат свободните жанрове, есетата, чрез които може да се прецени способността за мислене.

# 273
  • Мнения: 9 992
Не знам как е по света , но в България , не съм останала с впечатление , че се толерира мисленето , а точно обратното . Особено по литература , или се пише както преподавателката "мисли " и смята за правилно или висока оценка не пише. Много оценки се пишат и на инерция, ако детето е с висок общ успех , висока оценка , ако е със среден посредствена и тн. едва ли четат всичко обстойно . Много и са със закостеняло мислене .

# 274
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Не знам как е по света , но в България , ...
Имаш поглед над цяла България?
Браво на теб!

# 275
  • Мнения: 24 146
Преди най-обичайното беше и в учебници, и в лекции да не се пишат всички стъпки на решението, а само началната, някои от по-важните междинни и резултатът, като се взима предвид, че диференциални уравнения, степенни редове и пр., би трябвало да си ги научил, така че дори и да препишеш, не можеш да препишеш всичко, а трябва да стигнеш до решението и така конспекти с по 50-70 въпроса, всеки от които с по 3-5 страници формули. Сега съм ставала свидетел на молби от страна на преподаватели към студенти да научат примерно 5. и 18. въпрос, които са развити като за бавноразвиващи в лекциите, за да могат да минат, а те дори и 2 въпроса не могат да възпроизведат без технологична помощ и накрая не знаят примерно какво са dx и dy от съответното уравнение.

# 276
  • Мнения: 682

Devorah , какво си учила и къде  Wink  Звучи различно и приятно .

В чужд университет, хуманитарна специалност.

# 277
  • Мнения: 9 992
Не знам как е по света , но в България , ...
Имаш поглед над цяла България?
Браво на теб!

Защо , не е ли такава системата като цяло? Защо се продават книжки с литературни анализи на дадени творби и автори ? На мен точно на това ми прилича , да мислят вместо мен и да ми казват как да мисля. Ако си преподавател с различно мислене , една птичка пролет не прави , дай боже повече като теб тогава.

# 278
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Не съм преподавател по литература. Не съм казала, че казаното от теб не е вярно, adelinda.
Щом има деца, които обичат литературата, които обичат да пишат сами, значи има и добри учители, даже и в България.

# 279
  • Мнения: 2 843
Защо , не е ли такава системата като цяло? Защо се продават книжки с литературни анализи на дадени творби и автори ? На мен точно на това ми прилича , да мислят вместо мен и да ми казват как да мисля. Ако си преподавател с различно мислене , една птичка пролет не прави , дай боже повече като теб тогава.

Повярвай ми, ако си чак толкова мислеща, ако можеш да интерпретираш, ако пишеш правилно, а също и ако имаш поглед към литературните, културни и исторически процеси, върху литературната теория (жанрове, тропи, фигури и пр., за които трябва разбиране, а не зубрене) - няма да останеш недооценена.

# 280
  • Мнения: 9 992
Защо , не е ли такава системата като цяло? Защо се продават книжки с литературни анализи на дадени творби и автори ? На мен точно на това ми прилича , да мислят вместо мен и да ми казват как да мисля. Ако си преподавател с различно мислене , една птичка пролет не прави , дай боже повече като теб тогава.

Повярвай ми, ако си чак толкова мислеща, ако можеш да интерпретираш, ако пишеш правилно, а също и ако имаш поглед към литературните, културни и исторически процеси, върху литературната теория (жанрове, тропи, фигури и пр., за които трябва разбиране, а не зубрене) - няма да останеш недооценена.

Чак толкова мислеща не съм , също съм завършила отдавна училище. Нужен е жизнен опит и мъдрост за което , едно дете на 15 години няма как да ги има  , ако ще и Айнщайн да е . Но учителките си по литература не ги помня с добро , честно казано. Едната държеше точно по нейния начин да "разсъждаваме" , то че е повече от назубрено е ясно . Аз малко по-като инако мислеща калпазанка , не ми пишеше високи оценки . Разболя се , дойде друга, само 5 и 6 , другата се върна и ги анулира. Лилянa , не заклеймявам всички учители , говоря за образователната система като цяло , която дори по мое време беше по-добра от днешната .

# 281
  • София
  • Мнения: 62 595
Що, има полза от този подход с "мисленето като учителя", нали утре като отидеш да работиш някъде, трябва да мислиш като началника!  Wink

# 282
  • Мнения: 28
Що, има полза от този подход с "мисленето като учителя", нали утре като отидеш да работиш някъде, трябва да мислиш като началника!  Wink
Много ясно! Mr. Green
И моето обучение по литература беше такова-трябваше в съчиненията да "разсъждавам" това,което учителката кажеше ConfusedДобре,че от това "мислене" мозъкът ми не залиня... Tired
Учителка ми беше Таня Блъскова,жената на Петьо Блъсков.Идваше на работа,за да не и е скучно вкъщи... Tired

# 283
  • Мнения: 1 263
Малко офф  - моят любим учител по литература се появи и първото, което направи беше да ни забрани да четем критика и анализи. Най-много мразеше изказвания от типа "поетът/авторът е искал да каже...", защото всичко, което авторът е искал да каже, той го е казал, то си е там. Благодарение на него наистина осъзнах защо Ботев е гений, защо Вазов е толкова ключов за обществото ни, влюбих се в късия разказ на Йовков, някак почувствах символизма на Славейков и т.н. Правехме само структурален анализ - анализ на самото произведение. На изпити награждаваше оригиналното мислене, а не шаблонното повтаряне на чужди фрази. Но такива учители са рядкост за съжаление. А и структуралният анализ не винаги се толерира на приемните изпити в университетите...

Последна редакция: нд, 12 яну 2014, 13:20 от Кинче Кривошапкова

# 284
  • Мнения: 1 263
А по темата - втрещява ме толерантността, одобрението и "к'во толкова" отношението на някои потребители към измамата. И, да, затова обществото ни е на този хал. Същите тези потребителки съм сигурна, че много ще се възмущават от някоя несправедливост, някой некомпетентен служител/политик/лекар, корупция и шуробаджанащина, непочтен бизнес партньор или доставчик, без да разбират, че те произтичат от съвсем същото място.

Общи условия

Активация на акаунт