Работа, CV-та, HR-и, съвети - 36-та тема

  • 68 294
  • 741
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 845
Преводач. Пъдар. Шофьор в градския транспорт  Sunglasses
целият държавно-административен спектър:те рядко общуват, освен помежду си Laughing

# 601
  • Мнения: 3 333
Днес бях на интервю в "Трафик СОТ" за длъжността "Call Center - технически организатор". Някакви мнения за фирмата?

# 602
  • София
  • Мнения: 153
От една фирма ми предлагат да заема длъжността "личен асистент" на управителя, но относно самото изписване в трудовата книжка и договор ми обясняват, че не може така да се запише, защото това се отнася за асистент на хора с увреждания. Затова предлагат "асистент офис".
Някакви идеи от HR-ите за длъжността? Да не ме лъжат?

# 603
  • Мнения: 79
От една фирма ми предлагат да заема длъжността "личен асистент" на управителя, но относно самото изписване в трудовата книжка и договор ми обясняват, че не може така да се запише, защото това се отнася за асистент на хора с увреждания. Затова предлагат "асистент офис".
Някакви идеи от HR-ите за длъжността? Да не ме лъжат?

Правилно са ти обяснили.

Друг е въпросът, че в повечето случаи тази длъжност е доста тежка, а ако и управителят е сприхав и нервен...ти ще го отнасяш. Но пък, ако фирмата е голяма и шефът остане доволен от теб, имаш шансове за добра реализация след това. Колкото общо и безобидно да звучи, тази позиция наистина си иска човек да притежава определени способности, такт, усет и т.н. предполагам си наясно, защото няколко пъти писа, че е желана от теб длъжност. Успех!

# 604
  • Мнения: 1 894
Градинарите също не работят с клиенти и с телефони  Tired

 rotfImbo

Много искам да бъда градинар

# 605
  • София
  • Мнения: 153
Red_Hot, благодаря ти за отговора!
Сега пред мен стои следната дилема - имам две предложения за работа, и двете са за личен асистент, едната фирма е голяма, другата - малка.
И двете са с добра репутация.
В голямата е по заместване, но вярвам, че ще ме задържат, ако останем взаимно доволни.
В малката пък длъжността е нова (ще съм личен асистент на една от двете ключови личности), така че щом преди са минавали без такъв човек, може през 6-те пробни месеца да осъзнаят, че няма нужда от личен асистент.
Страх ме е, че в голямата фирма работата ще е адски много.
Малката ме притеснява с неща като осигуряване на по-ниска от реалната заплата.
Странното е, че от голямата компания заплатата е по-ниска обаче, затова поисках известно увеличение, сега чакам отговор.

Някакви съвети да ми дадете? Досега съм работила в малка и голяма фирма, и усещам, че в малката се чувствам по-добре, но в голямата съм по-спокойна относно трудовоправни отношения.

# 606
  • Мнения: 79
От това, което си написала аз съм за голямата. Щом казваш, че е по-сигурна, ще те осигуряват на реалната заплата- не е за пренебрегване. А по-ниската заплата там не трябва да те притеснява.
Новооткрита длъжност в малка фирма, лично мен би ме смущавало, да не говорим, че малките фирми при едно леко колебание, първо се отърват точно от такива административни позиции. И не на последно място- липсата на развитие.

# 607
  • София
  • Мнения: 153
Red_Hot, благодаря ти за мнението отново!

Днес трябваше да отговоря на голямата фирма какво решение съм взела, написах имейл, с който обясних, че тяхната оферта не ме удовлетворява и искам 15% увеличение. Четох, че е стандартна практика да се договаря възнаграждението, пък макар и да се отхвърли.

Според мен с 15% хем ще почувствам разлика в парите, хем на работодателя не би трябвало да му се стори твърде много.

Вие за или против сте договаряне на първоначална оферта за работа?

# 608
  • в 1001-та нощ
  • Мнения: 16 680
+ 1 за голямата фирма, там ще научиш много повече, ще виждаш много повече, ще имаш повече контакти и възможности за реализация, ако покажеш качества  Peace

Единственият проблем, който виждам е притеснението ти да не се товариш  Peace Разбира се, нямам предвид, че трябва да се заробиш в работа, но .... А имисля, че в малката фирма повече ще те юркат  Peace



...
За или против договаряне на първоначална оферта за работа сте?

Аз бих го направила, като покажа как се справям  Peace

# 609
  • София
  • Мнения: 153
a.l.e.n.a., благодаря и на теб за споделеното мнение!

Ще разкажа как се развиват нещата утре.

# 610
  • в 1001-та нощ
  • Мнения: 16 680
Желая ти успех - каквото и да избереш  Peace

Аз съм се отнасяла с уважение към личния си асистент (голяма фирма), никога не съм го задържала след раб. време (за него 16:30), а общо взето живеех в офиса (и ми харесваше  Crazy ). Във времето, в което ми е бил на разположение съм възлагала разнопосочни задачи - каквото ми е нужно на момента - конкретен анализ, да ми купи нещо лично, да провери нещо, да отнесе документи, да събере подписи .... "не ме интересува как - трябва да се справи" ....От една страна има разнообразие и няма рутина, от друга страна - не знае какво го чака утре - и аз не зная - но е дясната ми ръка (или лявата) и трябва да се справя....

А хората, които се справят - си намират и мястото  Peace Важно ти е да влезеш във фирмата, а там, ако се справяш - ще бъде и оценено  Peace За пари винаги можеш да говориш, но покажи, че очакванията ти имат покритие  Peace

Разбира се - ти на какъв шеф ще попаднеш е "друга бира", но към всеки човек има подход, с повече гъвкавост и съобразителност - ще се справиш  Peace

# 611
  • Мнения: 79
Аз съм от тези, които смятат, че търсенето и предлагането на работа е двустранен процес, където и двете страни трябва да си изложат изискванията, условията и да се спазарят за заплащането, и допълнителните условия. Това обаче в повечето случи може да се случи само, когато човек кандидатства в голяма фирма. За малките нещата са доста фиксирани и в повече случи не подлежат на договорки, поради липсата на възможност, фирмата да предложи по-добри условия, от тези които първоначално е определила. Разбира се винаги може да има изключение, защото не във всички случи малка фирма означава ниско оборотна дейност.


restless, "тяхната оферта не ме удовлетворява", аз малко се притесних, така написано, дано те да те разберат правилно. Добре е тези неща да се договарят на лична среща, а не по e-mail или телефон, защото е по-лесно да те отхвърлят или да не те разберат правилно.

# 612
  • Мнения: 1 840
Записвам се при вас, от скоро търся активно работа тъй като лятото завърших бакалавърска степен, а сега съм записала магистратура "Счетоводство и контрол" само че дистанционно уж за да си намеря работа, но нещо не ми върви. За счетоводство никъде не ме искат, защото нямам опит и имам нужда от обучение което явно не е едно от любите неща на работодателите, въпреки че съм склонна да започна на много по-ниска заплата само и само да работя. Като ходя по интервюта за работа различна от образованието ми в повечето случаи ме отхвърлят, с най-често оправдание че не съм работила от 2010г. и то като сервитьорка, и сякаш не ме слушат като казвам, че наблегнах на ученето и това е причината пък и съм едва на 23. Започнах да се отчайвам много и май накрая ще си търся сезонна работа по морето като сервитьорка, яд ме е на мен си че се блъсках да уча а последно време дори до интервю не стигам ....  #Crazy

# 613
  • In the shadows of my mind
  • Мнения: 964
LofYou, опита ли със стажове в компании насочени към твоите желания? По принцип всички банки и по-големи счетоводни компании имат стажантски програми и кариерни центрове, където набират кандидати точно като теб - без опит, но с подходящо образование. Възможно е в началото стажа да е неплатен, но щом досега си се справяла финансово, не мисля, че още 2-3 месеца ще се отразят пагубно на състоянието ти, а след стажа, ако се харесате взаимно, може да започнеш там като служител, със заплата и т.н.?

# 614
  • Мнения: 22
LofYou, според мен е добре да потърсиш също така някой стаж, щом не си опряла до заплатата.Пък и има фирми, които държат те да си обучат персонала.Успех.

Общи условия

Активация на акаунт