Седми клас преполовихме - заедно тревожихме се и се веселихме! - №41

  • 47 488
  • 728
  •   1
Отговори
# 75
  • Пловдив
  • Мнения: 10 460
elan, когато човек се явява на изпит, чиито резултати служат за участие в класиране, не е важно каква е получената оценка, важно е къде се намираш спрямо останалите кандидати.

Т.е. искам да кажа, че не е важно колко има твоето дете, важното е другите да нямат повече от него.
/доколкото разбирам резултатът е над 5 т.е. от добрите резултати/

И да, при един по-труден тест е нормално оценките да бъдат по-ниски. ПИ, като цяло, са по-трудни.

Що се отнася до писането. Всичко е въпрос на упражнения, особено при преразказа.
Та дори и за едно съчинение. Лошото в нашите училища е, че няма достатъчно време за обяснение и писане на такива неща. 

# 76
  • Мнения: 6 277
Благодаря ви за отзивите, коментарите и съветите. Всички са градивни и полезни за мен и психиката ми на майка на седмокласник. Когато аз чета преразказите на сина ми се удивлявам на  способноста му да се справя с тази задача ( за разлика от брат му миналата година по това време). Очаквах от госпожата положителна рецензия.  Дали го реже за да се застрахова от отпускане... Грешки - няколко неточности в изказа ( не добре подбрани думи), тук там правописни грешки ( много малко на фона на три страници средно), веднъж-дваж ( не на всеки преразказ)  сбъркано време. Това видях като му ги поисках за да видя рецензиите й.  Снощи за първи път го накарах да ми даде всички преразкази които са направени и проверени. Основна грешка - няма поправка - преписан на чисто с поправени грешки. Всяка сгрешена дума не е преписана по десет пъти. Под всеки преразказ подробно е описана резензията й. Почти по всеки - една и съща. С други думи - грешките се повтарят. Сега решихме да преписва всеки нов преразказ начисто и с поправка, дано е от полза. В понеделник има при нея пробен изпит върху взетия до момента материал - резултатът  ще е индикация  за нивото му. А иначе февруари сме планирали  два пробни и едно състезание, и то все по български. Очаквам този месец да е преломен в подготовката му по предмета.
За смяна на госпожата не си и помислям. Тя подготви големия ми син който миналата година по това време работеше в тетрадка за първи клас за подобряване на почерка.... и го подготви отлично.  Мен ме плаши варианта да нямам правилна представа за реалните знания на сина ми. Според него - когато и да го питам - всичко му е наред, грешки в тстовете няма, една- две грешчици в преразказите... и аз си бях решила, че с това дете проблеми няма да имам, че всичко му се отдава с лекота. Да, ама не - иска си постоянен мониторинг на свършеното  и комуникация с ответната страна - учителите които могат да ми дадат тяхната гледна точка и ако има разминаване( както вчера) да вземам мерки на мига. С други думи - трябва да съм нащрек до последния ден на матурите за всичко което се върши след курса.

# 77
  • Русе
  • Мнения: 2 209
elan, когато човек се явява на изпит, чиито резултати служат за участие в класиране, не е важно каква е получената оценка, важно е къде се намираш спрямо останалите кандидати.

Т.е. искам да кажа, че не е важно колко има твоето дете, важното е другите да нямат повече от него.
/доколкото разбирам резултатът е над 5 т.е. от добрите резултати/

И да, при един по-труден тест е нормално оценките да бъдат по-ниски. ПИ, като цяло, са по-трудни.
Всичко това ми е напълно ясно. Детето ми е с един от най-високите, ако не и най-високия резултат от явилите се. Но оценка 5.2 никак не е радостна за мен - това означава, че децата не са добре подготвени като цяло и т.к.  слабо казано не съм специалист ми се ще да разбера дали сложността или дължината на текстовете и краткото време определят този нисък резултат. А е ясно и че има деца, които не са ходили на пробен.

# 78
  • Пловдив
  • Мнения: 10 460
Оценка 5,20 може да не е най-добрата по принцип /при положение, че 6,00 е максимумът/,
но след като е най-високата от оценките, значи детето е добре подготвено като цяло.

Тестът ми се стори сравнително труден, без да съм специалист. И е пълен с "любимите" въпроси - кое НЕ е вярно, как НЕ би продължил израза и т.н., които определено са по-трудни и объркващи.

# 79
  • София
  • Мнения: 602
За смяна на госпожата не си и помислям.
С други думи - трябва да съм нащрек до последния ден на матурите за всичко което се върши след курса.
Хей, G.D. , гърмян заек си , пък  #Crazy!
Споко, и никакви резки движения , всичко ще си дойде на мястото Hug

# 80
  • Мнения: 6 277
Ами и аз на тоя кълка лежах, ама май започнах да изтрезнявам и да си давам сметка, че тук "опит" не играе. Всичко е строго индивидуално.
Апропо, при вас в училище правят ли Пиза задачи? Или разчитате този дял да се предаде извън училище - курсове, школи. Ние сега сме на еднакви триъгълници, равнобедрен триъгълник - свойства, теореми. С това темпо се боя, че време за Пиза няма да остане... При госпожата от курсовете са с темпото на училището - каквото взимат в училище после го упражняват със задачи  - на място и за самостоятелна подготовка.  Някак си не виждам времето на Пиза задачите...

# 81
  • Пловдив
  • Мнения: 333
Ами и аз на тоя кълка лежах, ама май започнах да изтрезнявам и да си давам сметка, че тук "опит" не играе. Всичко е строго индивидуално.
Апропо, при вас в училище правят ли Пиза задачи? Или разчитате този дял да се предаде извън училище - курсове, школи. Ние сега сме на еднакви триъгълници, равнобедрен триъгълник - свойства, теореми. С това темпо се боя, че време за Пиза няма да остане... При госпожата от курсовете са с темпото на училището - каквото взимат в училище после го упражняват със задачи  - на място и за самостоятелна подготовка.  Някак си не виждам времето на Пиза задачите...

Нашите са по математика стигнали до Симетрали !

# 82
  • Варна
  • Мнения: 262
При нас още не са почнали еднаквите триъгълници.

# 83
  • София
  • Мнения: 19 933
GD, на PISA задачите не следва да се отделя специален момент за решаване, защото той не би стигнал да  се  обхване всичко.  Тези задачи  могат да бъдат неизменна част  от подготовката по дялове. Взимат примерно децата текстовите задачи с моделиране на уравнение  и вместо да решават   само  от стандартния вид по сборниците , отварят помагалото на Веди с PISA задачи и се залавят с тези, които са към съответния дял,  а не избрани на случаен принцип. На следващ дял пак така. И така една задача, която е условно  за работа (примерно), там е поднесена като кръгова диаграма, в която са замесени и знания за ъгли и  пропорции - все неща, усвоени преди това. Неусетно, минавайки през материала за 7 клас , детето се среща така  и с  негови PISA варианти.

Иначе в нашето училище са на "Равнобедрен триъгълник". Peace

# 84
  • Мнения: 659
Да се оплача. Ей сега ми се обажда детето и не мога да разбера какво говори от рев. Като се поуспокои ми обясни, че г-жата по музика й писала 4 за срока. Изпитва я 2 пъти тази седмица и сега казала - миналия път не ми каза за операта. Дъщеря ми твърди обратното, искала й тетрадката - това го била преписала, а не била писала в час. Ей такива глупости. По принцип отношението й е тенденциозно, защото в 5клас  пя в един неин хор. Във 6 клас й казах да не ходи, защото не искаше. Та от тогава... Детето ми е певица в много известен детски хор от 4-5 годишна! Аман вече от тъпи даскалици!

# 85
  • Мнения: 1 203
Да се оплача. Ей сега ми се обажда детето и не мога да разбера какво говори от рев. Като се поуспокои ми обясни, че г-жата по музика й писала 4 за срока. Изпитва я 2 пъти тази седмица и сега казала - миналия път не ми каза за операта. Дъщеря ми твърди обратното, искала й тетрадката - това го била преписала, а не била писала в час. Ей такива глупости. По принцип отношението й е тенденциозно, защото в 5клас  пя в един неин хор. Във 6 клас й казах да не ходи, защото не искаше. Та от тогава... Детето ми е певица в много известен детски хор от 4-5 годишна! Аман вече от тъпи даскалици!
Много важно! Изобщо за тия предмети съм казала на моя да не ме занимава. Всичко над 2-ка е приемливо.
Иначе много неприятно наистина, но това е за съжаление - няма оправия с учителките. Най-лошото е като такава ти се падне по БЕЛ или МАТ...в 7ми клас.

Това с хора явно продължава да е тормоз. В нашето училище учителката по музика беше партиен секретар и имаше безкрайна власт. Ходила съм на хор с нежелание години...  пък момчетата свиреха на туби Joy. Не мога да повярвам, че продължават..

# 86
  • София
  • Мнения: 19 933
Голямата ми дъщеря преди 4-5 години имаше абсолютно същия проблем, породен от същото неходене в училищния хор и  в последствие същите  оправдания за годишната оценка. Иначе се занимава съвсем сериозно с  пеене от тригодишна. Mr. Green тоест 14 години общо към днешна дата. Аз понеже съм мека Мара, не направих нищо Embarassed тогава , само се опитах да успокоя детето. Но класната й беше човек на място,  учител с главно У, който милееше за децата.  Отнесе проблема, където трябваше и нещата се промениха. При нас  огорчението не беше от самата оценка, а от  грозните изречени думи.. Като не могла да се хване на оценки от теория, учителката казала на детето, че пее фашиво... Shocked Интересно защо тогава в края на 7 клас, поставена на  мястото от колежката си, въпросната дама покани "фалшиво" пеещата ми дъщеря да открие и закрие изпращането на випуска със солово изпълнение.. hahaha Та мисълта ми е , успокой детето и гледайте напред.. Не уча децата си, че има маловажни предмети,  честно казано и трудно бих нарекла даскалиците тъпи, но пък и не ги лъжа децата , че  нещо кой знае какво се случило, щом имат 4 или 5 по музика, физическо или рисуване. Много важно..

# 87
  • Мнения: 987
Русалка , може ли линк за това помагало на Веди ?   Wink

# 88
  • София
  • Мнения: 19 933
Може , разбира се, minimo.  Hug
http://www.book.store.bg/p83979/matematika-za-7-klas-po-formata- … nka-gylybova.html
Всичко в него върви по дялове. Peace

# 89
  • Русе
  • Мнения: 2 209
Качила съм сборник със задачи ПИЗА в пощата отдавна - даже май два. на архимет и на просвета ако не се лъжа.

Общи условия

Активация на акаунт