Седми клас преполовихме - заедно тревожихме се и се веселихме! - №41

  • 47 902
  • 728
  •   1
Отговори
# 540
  • София
  • Мнения: 5 557
Браво Ганис - умна като майка си.
Имам един въпрос към теб - смятам че ще е интересно и за другите. Ако имаш задача, в която след описанието е написано - Да се докаже че ъгъл А = ъгъл В. Да се намери ъгъл С при усливие, чеъгъл Z е 20градуса.(всичко е като цяло условие, не е разделено на подточки). Как трябва да се тълкува.  Трябва да се докаже първото и после да се търси ъгъла  или
Като цялостно условие и може да се ползва че ъгъл Z е 20градуса - да се намерят ъглите и с получените неща да се докаже и първото.


Elan, най-добре ще е да напишеш цялото условие. Четейки това, което си написала:
Значи <А=<В и това е валидно за всички останали подусловия.
После вече имаш допълнително условие. Ъгъл Z=20.
За да не стане недоразумение, пусни цялата задача.  Hug

# 541
  • Русе
  • Мнения: 2 209
Това, което написах горе е образно. Интересува ме принципно. Ето и задачата.
Даден е правоъгълен триъгълник АВС (<ACB=90 и <ABC>45) с височина СН и ъглополовяща CL. През т.В е построена права перпендикулярна на страната АВ, а през т.А права успоредна на ъглополовящата CL, които се пресичат в т. М. Докажете, че <AMB e с 45 градуса по-малък от <ABC. Намерете градусната мярка на <ABC, ако <LCH=15градуса.
Та пак повтарям въпроса. Трябва ли задължително задачата да се рашава - първо доказателството и после намирането на ъгъла. Или може първо да се намери ъгъла АВС с дадените 15градуса и чрез него да докаже първото - разликата 45 градуса.
За да не влияя на отговора няма да напиша сега съображенията си.

# 542
  • Sofia
  • Мнения: 29 360
Излезна ли справочника?

# 543
  • Мнения: 15 346
Не.Рано е.

# 544
  • София
  • Мнения: 5 557
Това, което написах горе е образно. Интересува ме принципно. Ето и задачата.
Даден е правоъгълен триъгълник АВС (<ACB=90 и <ABC>45) с височина СН и ъглополовяща CL. През т.В е построена права перпендикулярна на страната АВ, а през т.А права успоредна на ъглополовящата CL, които се пресичат в т. М. Докажете, че <AMB e с 45 градуса по-малък от <ABC. Намерете градусната мярка на <ABC, ако <LCH=15градуса.
Та пак повтарям въпроса. Трябва ли задължително задачата да се рашава - първо доказателството и после намирането на ъгъла. Или може първо да се намери ъгъла АВС с дадените 15градуса и чрез него да докаже първото - разликата 45 градуса.
За да не влияя на отговора няма да напиша сега съображенията си.
Първото доказателство се решава първо то и после второто, защото при него има допълнително условие.

# 545
  • Русе
  • Мнения: 2 209
Така, моите съобръжения са следните, а и така са обяснили на децата в час: когато условията не са отделени с под точки а,б и...., а условието е цяло значи всичко, което е дадено в условието може да се използва за решаване на задачата. Ако са обособени с отделни под точки : всяка под точка се решава сама за себе си гледайки само общото условие.
Имайки предвид това, смятам, че задачата не е коректно зададена - и съответно оценена, защото комисията решила, че ще я разглежда като отделни подточки и съответно са дадени точки само за намиране на ъгъла.
Обсъждайки я с друга учителка - тя беше на моето мнение.

# 546
  • София
  • Мнения: 5 557
Това, което написах горе е образно. Интересува ме принципно. Ето и задачата.
Даден е правоъгълен триъгълник АВС (<ACB=90 и <ABC>45) с височина СН и ъглополовяща CL. През т.В е построена права перпендикулярна на страната АВ, а през т.А права успоредна на ъглополовящата CL, които се пресичат в т. М. Докажете, че <AMB e с 45 градуса по-малък от <ABC. Намерете градусната мярка на <ABC, ако <LCH=15градуса.
Та пак повтарям въпроса. Трябва ли задължително задачата да се рашава - първо доказателството и после намирането на ъгъла. Или може първо да се намери ъгъла АВС с дадените 15градуса и чрез него да докаже първото - разликата 45 градуса.
За да не влияя на отговора няма да напиша сега съображенията си.

От написаното от теб, винаги можеш да ползваш,че <АМВ=<АВС-45.
И после имаш допълнително условие. Ако <LCH=45, да намериш <АВС.

# 547
  • Мнения: 6 373
ganis  - Браво на кадърната ти дъщеря! Да ти е жива и здрава, да й върви навсякъде и във всичко! С тази страхотна професия й пожелавам един ден да се реализира във висшия ешалон на IT специалистите.
Ние днес имаме тест по математика на последния взет материал - правоъгълен триъгълник с ъгъл 30 градуса, симетрала, медиана в правоъгълен триъгълник. Не съм много сигурна, но май следват неравенства и... това е...? Или греша? Ще ми се материалът да е взет и децата да правят ежедневни тренировки върху целия матурен материал.
Утре в училището ни има родителска среща.  Пак ще  има конско на тема - стегнете си децата! Учителите ще реват, че децата не се готвят по предметите им, ще ни обясняват колко важни са в седми клас химия, география, история и т. н. А учителите по български и математика ще ни обясняват как децата изобщо не са наясно колко важен е за тях 7 клас...От сега се зареждам с търпение и позитивизъм. Ще ми е нужен. Миналата година на  фервуарската родителска среща на предишния ми седмокласник си тръгнах разплакана от нерви и безсилие да обясня, че синът ми полага някакви усилия за подготовка. Никой не искаше да чуе това. Всички преподаватели крещяха - не учат, шумят, разсеяни са, ще се провалят.... беше ужасно преживяване. Утре очаквам нещо подобно.

# 548
  • София
  • Мнения: 164
Не е по темата, но да се похваля и аз като майка  Embarassed

Голямата ми щерка, която е трети курс СИ (Софтуерно инженерство) към ФМИ, СУ, днес приключи успешно сесията. От 10 изпита има среден успех (5,20 )  Laughing
Горда съм с нея:)
Браво ganis! Справили сте чудесно и детето, и ти, като майка! Simple Smile
 

# 549
  • Пловдив
  • Мнения: 10 554
G..D.., учителите са прави донякъде, не мислиш ли? Да, учениците са шумни, невъздържани, много от тях не се готвят достатъчно. Почти всички наблягат на БЕЛ и МАТ и по друго не пипват нищо. Вярно, че системата е такава, но пък учителите се готвят за часовете си, изправят се пред тях и отсреща ... празни погледи. Еми, демотивиращо е.

# 550
  • Русе
  • Мнения: 2 209
Ето нещо свързано с другите предмети, което и аз не знаех. Ако на НВО ученици имат еднакви балове за прием се гледа дипломата, ако и тя е еднаква се сравняват предмет по предмен оценките в низходящ ред и се приема детето с по- висок. Така е една 5-ца по англ. или история или физика ... може да останеш под чертата. Това ни обасни класната по въпроса - не учат по друго освен по БЕЛ и МАТ.

# 551
  • София
  • Мнения: 3 945
Записах моето за изпити в Милениум. Барем да направи още един преразказ.

ganis, браво на щерка ти. Дано да и стигнат за стипендия. Ех, едно време в ФМИ гледах да си докарам поне 5,50, че да имам стипендия.

# 552
  • Пловдив
  • Мнения: 10 554
elan, права си и да добавя, че за някои професионални паралелки балообразуващите предмети от удостоверението не са МАТ и БЕЛ, а се взима физика или химия.  Peace Даже и за някои хуманитарни се взима история или география.

Последна редакция: пн, 24 фев 2014, 10:40 от dundi73

# 553
  • Карлово
  • Мнения: 5 373
От сега се зареждам с търпение и позитивизъм. Ще ми е нужен. Миналата година на  фервуарската родителска среща на предишния ми седмокласник си тръгнах разплакана от нерви и безсилие да обясня, че синът ми полага някакви усилия за подготовка. Никой не искаше да чуе това. Всички преподаватели крещяха - не учат, шумят, разсеяни са, ще се провалят.... беше ужасно преживяване. Утре очаквам нещо подобно.
Аз не ходя на родителски срещи, освен ако нямам нужда да се срещна с някой учител. Родителите нна проблемните деца почти никога не ходят, нещата си текат по старому.

PS Благодаря ти за ПИ на Регалия. Най-после вчера можа да го мине моята мързеланка.



# 554
  • Пловдив
  • Мнения: 10 554
Ходенето на родителска среща е мое задължение. Скучно, весело, приятно или не, аз съм длъжна да съм там. За мен това е въпрос на отношение към учебния процес и уважение към учителите. А и какъв пример ще дам на детето си и как ще изисквам после от него да изпълнява задълженията си, ако аз не го правя.
Но, хората са различни, с различни разбирания.

Общи условия

Активация на акаунт