Сдружение Чарлз Дикенс в 145то Младост

  • 92 219
  • 505
  •   1
Отговори
# 345
  • Sofia
  • Мнения: 4 831
Ако имах възможност за частно училище, едва ли бих се занимавала с държавно. Това е едно обикновено училище да кажем на малко по-високо ниво от средностатистическото. Аз съм доволна от училището засега, да не останете с впечатление, че се оплаквам. За сина ми алтернативата беше кварталното училище, което не става за нищо.

Ако влезне синът ми ( дано се справи детенце), освен един английски, или немски който в под въпрос, какво друго дават тези сдружения и до колко съумяват да подготвят децата освен по езици и другите предмети.

Сдруженията не подготвят децата по другите предмети, това го правят учителите от училището.

# 346
  • Мнения: 4
Хиляди благодарности за отделеното време и отговори. Явно и за там не сме...допуснах, че обучението там е на по-високо ниво, от гледна точка , че миналата година 145то , ако не се лъжа е в челната петица , след матурите.
А за частните, се огледах вече в няколко, от Еспа, до БШ, Светлина, и тн... И за там от черно до бяло, едни казват, прекрасно други ужасно Sad А пък ако ще даваме тези пари, поне да има смисъл... Накрая ще се окаже , чист късмет ако попаднеш на добро училище , в комбинация с добър начален учител.  Едните се оказват машина за пари, другите място ,в което детето ходи да убие време.
Както и да е, ще чета и търся още... Дано намерим нещо .
Отново благодарности за мненията, хубав ден ! Simple Smile

# 347
  • Мнения: 2 391
Сдружението (Дикенс, Шилер, Луис Карол и т.н.) е занималня с (евентуално) засилено изучаване на чужд език. Училището си е такова каквото си е - квартално училище, в което ако го няма сдружението няма ученици.  Peace

# 348
  • Мнения: 138
145 ОУ има добри резултати с Шилер, но с Дикенс няма да ги има, защото децата не са избирани по най-добри резултати, а по друг начин и разликата в нивото на двете сдуржения е космическа. В никакъв случай не казвам, че и Шилер е идеалното място, там има други трески. Частните за мен са голяма перачница на пари, детето ти е най-доброто, най-умното, само хубави оценки, защото имат нужда от паричките ти. Разбира се, не всички са така, но повечето. Намерете си добра начална учителка в някое училище и си вложете парите в индивидуални уроци. Това за мен е най-доброто за детето.

# 349
  • Мнения: 66
145 ОУ има добри резултати с Шилер, но с Дикенс няма да ги има, защото децата не са избирани по най-добри резултати, а по друг начин и разликата в нивото на двете сдуржения е космическа. В никакъв случай не казвам, че и Шилер е идеалното място, там има други трески. Частните за мен са голяма перачница на пари, детето ти е най-доброто, най-умното, само хубави оценки, защото имат нужда от паричките ти. Разбира се, не всички са така, но повечето. Намерете си добра начална учителка в някое училище и си вложете парите в индивидуални уроци. Това за мен е най-доброто за детето.

Това тотално, ама ТОТАЛНО не отговаря на действителността!
Доказатвлство са оценките на НВО - първенците до един са ЧУ-ща!

# 350
  • Мнения: 138
 six_stars,
пак го прочетете, особено последното изречение:
"Частните за мен са голяма перачница на пари, детето ти е най-доброто, най-умното, само хубави оценки, защото имат нужда от паричките ти. Разбира се, не всички са така, но повечето."

В класа на моето детето, в сегашното училище, дойде момченце от едно от елитните частни и не знаеше азбуката, майката ни разказа как са я заблуждавали, докато тя самата не проверила знанията и веднага го е преместила в държавно. Вече чете и пише по-добре от всички останали в класа.

Последна редакция: пт, 18 мар 2016, 07:35 от Liuna

# 351
  • Мнения: 66
six_stars,
пак го прочетете, особено последното изречение:
"Частните за мен са голяма перачница на пари, детето ти е най-доброто, най-умното, само хубави оценки, защото имат нужда от паричките ти. Разбира се, не всички са така, но повечето."

В класа на моето детето, в сегашното училище, дойде момченце от едно от елитните частни и не знаеше азбуката, майката ни разказа как са я заблуждавали, докато тя самата не проверила знанията и веднага го е преместила в държавно. Вече чете и пише по-добре от всички останали в класа.


За да не сме голословни, бихте ли споделила, кое е това елитно частно училище и в кой клас дойде детето, което не знаеше азбуката?
Защото аз пък имам доста по-различни впечатления от истински елитните частни училища.
И последно, как си обяснявате фактът, че челните места на НВО са заети все от ЧУ?

# 352
  • Мнения: 138
Нямам право да споменавам имена, а и тук темата е съвсем различна. Детето дойде във втори клас.
Не ми се влиза в заядливия ви тон. Но отново си прочетете написаното от мен. Никога и никъде не съм написала, че всички са еднакви.
Спрете да измествате темата.

# 353
  • Мнения: 66
Във втори клас родителите на детето са разбрали, че не знае азбуката?!?
Мислили ли сте, че проблемът може да е в родителите? Две години да не разбереш, че детето ти не знае БЪЛГАРСКАТА АЗБУКА?

# 354
  • Мнения: 86
Здравейте, детето ми е в 1 клас в Дикенс. Ще подмина грозните коментари от рода на "гроздето е кисело" Simple Smile
По темата за английския: В момента знае към 230-240 думи писмено и общо към 400 устно.
Учителката е много сериозна, децата я харесват, което може и да е късмет, но мисля, че е много важно. Естествено е много рано за проговаряне, но като цяло системата им е добра. Плана за обучение е изготвен от Британика специално за тях и включва 7 годишна програма на обучение, като е съобразен с техния интензитет на учене.

За училището е ясно, че е доста над средното за България, като резултати. Горното е видно от матурите за 4 клас. С интерес ще проследя и тазгодишните. Като база е едно от най-новопостроените училища с нестандартна архитектура. Базата има нужда от ремонт, особено амфитеатралната "актова" зала. Стаите са ОК, топли, слънчеви, оборудвани са повечето с мултимедийни проектори, има и доста мултимедийни дъски - аз нямам забележки. Всяка година се обновява нещо. Сега предстои и по-сериозен ремонт, който се интересува има инфо на сайта.

Понеже съм от квартала и имам дългогодишен поглед над училището, мисля че срещу директорката може да говори само човек или който има лични мотиви или хора, които не биха били доволни никога, където и да попаднат. От занемарено и едвам събиращо бройка за 1 паралелка на випуск, за 7-8 години училището се превърна в едно от най-предпочитаните и има защо.

Друго, което е важно за мен, е че не пишат домашни в къщи през седмицата, освен по английски. Цялата самоподготовка минава в училище. Чантите си ги носят понеделник и си ги взимат в петък. По принцип лично аз имам високи изисквания към момента към българския и математиката само и при нас поне нивото е доста високо. Работят с по 2-3 помагала извън програмата на МОН. Решават доста сложни логически задачи, доста диктовки. Който сериозно проучва може да види и класиранията от външните състезания (аз така направих) от сорта на кенгуру (тази седмица ще излязат резултатите от тазгодишното), коледен математически и т.н , там също доста добре се вижда нивото. Като пример в софийския математически турнир (последния) помня, че 1 клас на 145 се класира най-добре от всички училища в София, а частните бяха доста по-назад.

Първокласниците поне имат и доста време за игри през деня. Там закусват, обядват и след това следобедна закуска. Плуването също е през учебното време от 8 до 5 часа. Извън класните дейности започват от 5 часа и е много удобно за хората като мен, които свършват работа по-късно, защото реално аз си взимам детето в 6 часа. Има и доста богат избор, в сайта ги има част от дейностите, но не са всички.

Надявам се да съм била полезна. Ако някой го интересува нещо конкретно, да пита.

# 355
  • Мнения: 2 391
От сайта на училището: "Уважаеми родители, на кандидатстващите деца за подготвителна група с извънкласна форма на обучение на английски език ще се проведе диагностика на 07.05.2016 г. /събота / и на 08.05.2016 г. /неделя/.
Всеки родител, подал заявление за кандидатстване в тази паралелка,   след 27.04.2016 г. ще получи на посочения от него в заявлението имейл,  датата и часа за явяване на  детето за диагностика.
Препоръчителна литература за диагностиката на децата – “Азбука на мисленето”
"

И коментар от admin March 19, 2016:
"Здравейте,
ще има такса за диагностиката в деня на явяване на детето, заявление към Сдружението ще се подава на по-късен етап.
Сдружение “Дикенс” не е образователна институция и няма собствена програма, обучението се осъществява от училището и образователен център Британика за извънкласното обучение по английски език.Сдружение “Дикенс” – това са наши родители и партньори, със съдействието на които осъществяваме обучението в тези паралелки."

# 356
  • София
  • Мнения: 571
Зачетох случайно последните страници на темата.
Правилно ли разбирам, че в 145-то няма паралелка без кандидатстване? Ако е така, къде отиват да учат децата от квартала, които не са приети или чиито родители не искат да кандидатстват?

# 357
  • Sofia
  • Мнения: 4 831
Последната година има прием в 1 клас без изпит, водят се към Дикенс и се приемат приоритетно деца от квартала. Тоест, даваха се най-много точки по местоживеене.
Както е ставало дума по-назад, преди да се появят сдруженията, явно не са били много хората от квартала, които са искали децата им да учат там и училището е било пусто.

# 358
  • София
  • Мнения: 571
desive78, благодаря за отговора!
Да, нямаше много желаещи (говоря за преди 7-8 години), но предлагаха една паралелка.
А тези деца, които ги "водят" към Дикенс, трябва ли да плащат такси?

# 359
  • Sofia
  • Мнения: 4 831
Плащат.

Общи условия

Активация на акаунт