

http://medyafaresi.com/yazar/Anibal-Guleroglu--Engin-Akyurekin-y … -film_177629.html
Статия от Анибал Гюлерддлу - "Енгин Акюрек се прероди на екрана". Превод от английски Loveofmine:
Има само един „малък септемврийски проблем”…
от Anibal Guleroglu @ medyafaresi.com (twitter: @guleranibal)
Всъщност, права съм да си мисля така, защото актьорите и актрисите са същите, които гледаме в телевизионните серии. И тъй като режисьорите правят филми във формата на тв сериите, игралните филми в повечето случаи не са по-различни от тях.
Досега винаги сме гледали Енгин Акюрек по телевизията, където той обикновено всеки път играе различни герои. Първият филм на Фарах Зейнеп Абдулла беше „Сънят на пеперудата”. Сега ще играе в „Курт Сеит и Шура”, а я помним и от „Времето лети”.
Продукциите на Ай Япъм са най-вече телевизионни серии и доколкото знам, Керем Дерен е писал сценарии само за телевизионни серии и театрални постановки. Затова очаквах от „Малък септемврийски проблем” да бъде „филм ала телевизионна серия”. Но, човешко е да се греши. И ние сгрешихме за „Малък септемврийски проблем”.
„КАК МОЖЕ ЧОВЕК ДА ПОВТОРИ СЪЩОТО ЧУДО?”
Досега форматът на множество турски романтични филми не можеше да избяга от формата на телевизионните серии. Подвеждайки се от този факт, ако започнем да анализираме „МСП” от тази гледна точка, първоначалните сцени отговарят на рутината.
Така че, след като видях сцени от сорта на „камерата се движи по различни предмети, носещи се в калната вода, към бутилка с питейна вода на повърхността, и после се събуждаш, псувайки в разхвърляна заради махмурлук стая” първото ми впечатление беше „Права бях.”
Видах Ейлюл да се превзема като „прелъстителка в червено”, да отмята русата си коса, с чувството, че е звезда в собствения си филм, да пафка от цигарата напук на надписа „Пушенето забранено”. Това мое първо впечатление продължи до момента в който преживява инцидент с невероятния актьор Атил Курт, докато е на среща с него.
След този инцидент Ейлюл драстично се промени и филмът се превърна в нещо съвсем друго. Историята и начинът, по който героите изразиха емоциите си, надхвърли евтинията на телевизионните сериали.
Керем Дерен почти предчувства успеха на своя филм, карайки Текин да си зададе въпроса „Как може човек да повтори същото чудо?” От все сърце искам да поздравя Керем Дерен за балансираната и превратна фабула, защото всичко е на мястото си в тази епична любовна история. Той е създал една приятна история като придава важните неща бавно, без да прекалява с ретроспекциите и без да ни обърква. На всичко отгоре ни поднесе и пай с патладжан и доматен конфитюр от Бозджаада.
РОЛЯТА, КОЯТО СЪЗДАВА ЕНГИН АКЮРЕК!
„Грозните хора се стараят толкова много да привлекат вниманието на красивите, че ако някой ги забележи, веднага се влюбват в него.” „Малък септемврийски проблем” създаде Енгин Акюрек, който е носител във филма на рационалната същина на неговото чудо. Освен историята и успешната режисьорска работа, това е важна творба, която показва таланта на Енгин Акюрек.
Енгин Акюрек, когото непрекъснато виждахме с едно и също изражение в тв серии „Брак с чужденец” и „КВФ” , притежава невероятен талант за мимики и жестове и този филм ни показа това, което не можахме да видим в тв сериите.
Въпреки ограничения диалог, Енгин Акюрек пресъздава много добре свенливостта на неудачника с изпълнените си с емоции очи. Играта на Акюрек ми напомни ням герой, който се влюбва в богато момиче, във филма „Барфи”. Като Барфи, който доказва, че любовта не се нуждае от думи, Енгин Акюрек успя да покаже любовта и тъгата си чрез мимиките.
Следователно ролята на Енгин Акюрек е идеално доказателство че 90 мин. серии убиват креативността на актьорите и че не бива да съдим за тях по играта им в сериалите.
Нека да видим дали Енгин Акюрек, който се прероди на екрана в странника, изричащ думите: „Ейлюл, помниш ли ме? Ти се влюби в мен тук, на този остров.”, ще може да покаже таланта си в новата си серия.
ЖЕНСКАТА ЖЕСТОКОСТ В „МАЛЪК СЕПТЕМВРИЙСКИ ПРОБЛЕМ”
В този филм, в който Керем Дерен показва изключителните си умения на сценарист и режисьор, Фарах Зейнеп Абдулла е съвсем друга история…
Нека обясня, ако се чудите защо. Преди да изрази чувствата си на любов и копнеж като Шура към Сеит, тя дава живот на героинята Ейлюл. Изхождайки от това, че има всичко, Ейлюл е жена, която си въобразява, че животът е игра.
Нейният кръг се състои от актьори и хора от телевизионния и рекламния свят. И в този свят тя прави каквото си иска и няма време за любов. Подходът във връзките й е крайно циничен и показва как днешната жена може да бъде жестока и егоистична.
Има една приказка: „Жената или издига, или проваля мъжа.” Ейлюл напълно отговаря на тази дефиниция, тя е толкова индиферентна към любовта, че иска да се омъжи за човек, когото познава единствено от карикатурите му във вестника или пък с лекота да го захвърли като прочетен вестник.
И Фарах Зейнеп заслужава похвала за това, че се превърна в „смъртоносно изкушение” със своята нова руса героиня. Тя понякога ви изненадва, друг път ви натъжава… Но при всички положения ви кара да си спомните, че „Женските уловки провалят мъжа!”
Както можете да си представите, любовта има „един малък септемврийски проблем в лицето на Ейлюл” на Св. Валентин. Докато филмът пресъздава драмата на клишето „грозникът и красавицата” и използва женската глупост, той ви подтиква да го гледате защото ви кара да изпитате усещането, че понякога е по-добре да забравиш, отколкото да си спомниш."
[/i][/b]
Любов Мариянка

Момичета благодарности за всичко !
Последните дни просто непрекъснато ни правите страхотни изненади - преведохте и клипирахте всичко ценно което излезе за филма, за Енгин и Фарах. Направо нямам достатъчно думи с които да благодаря за този наистина къртовски труд, който полагате и ни поднасяте всичко ... ей, така на готово !