Лоши ресторантьорски практики

  • 79 867
  • 941
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 2 553
Аделина, ти правиш ли разлика между "собственик" и "управител" ?

# 271
  • Мнения: 9 992
Аделина, ти правиш ли разлика между "собственик" и "управител" ?

Да тук в заведение 5 маси на кръст се наема управител , супервайзор , 5 сервитьорки с къси полички . Това което съм видяла в чужбина е , че собственика /управителя, пръв отваря, последен затваря и цялото му семейство работи там . Е мръсни кухни няма, няма затваряне по-рано или по-късно . Храната е на ниво , няма невърнато ресто , няма клиент 30 мин. да чака , да му се взема поръчката . При големи сметки се дава бонус някакъв на клиента , било гарафа вино , било десерт . Персонала се храни без пари , има си порцион , и то не от върнати манжди , а тука горките ядат върнати порции , работят в ресторант, а ако трябва да ядат си плащат. Шефа става рано в 6 да ходи да си зарежда, за да е сигурен , че храната е на ниво . И се подсигурява персонала , че има с какво да се прибере, а не да си даде надника за такси .
Същите правещи бизнес у нас , се чудят на българина , викат "той пари за наема няма , взел персонал ".

Това което трябва да се прави от собственика , се наемат поне 3-ма .После го гонят паранои , че го крадяли .И са все недоволни е аз за 400 лв , толкова мога.

# 272
  • Мнения: 2 553
Ама и ти ли си от дръпнатите сервитьорки? Все някой те дразни - собственика, управителя, супервайзора, 5те сервитьорки и нещастните клиенти на 5те маси, които поръчват по едно малко и салата  Joy Аа, и не плащат заплата на всичко отгоре, пък клиентите и бакшиш не дават!

Ето една лоша практика - вечно нацупени и невротични сервитьорки, на които целият свят им е крив.

# 273
  • Мнения: 9 992
Ама и ти ли си от дръпнатите сервитьорки? Все някой те дразни - собственика, управителя, супервайзора, 5те сервитьорки и нещастните клиенти на 5те маси, които поръчват по едно малко и салата  Joy Аа, и не плащат заплата на всичко отгоре, пък клиентите и бакшиш не дават!

Ето една лоша практика - вечно нацупени и невротични сервитьорки, на които целият свят им е крив.

През живота си един път съм работила сервитьорка за 2 месеца. Не я харесвам професията и няма шанс да я обикна . Най-вече заради клиенти .

Не ми прави определения на личността, след като не ме познаваш , само защото така ти е удобно , за да излезеш права от дискусията. Цял живот работя с хора . Wink

# 274
  • Мнения: 555
Ако обърнете от другата страна и помислите и от гледна точка на ресторантьорите ще мислите по друг начин. Клиентът винаги е прав, истина е.
Наистина никой не влиза в празно заведение, наистина е гадно да те изгонят,но има и ужастни практики на клиентите. Първо на мен лично ми е много грозно някой да направо 250лв сметка и да остави до стотинка, случвало ми се е милиони пъти, 10 човека сядат,празнуват,веселят се, казват колко им харесва, поръчват си като за световно, виждат цените все пак и като видят сметката почват да правят физиономии и като отиде сервитьорката за парите я гледат все едно ги е ограбила.
Не знам, аз съм оствяла до стотинка само ако сервитьорката е нелюбезна или храната е много зле (дори тогава пак оставям малък бакшиш, защото сервитьорката не е виновна за скапаната храна. Повечето ми приятели също са така. Ама понеже имало други случаи, всички сме виновни. Между другото, това че сервитьорките разчитат само на бакшиш не е нормално и за него са виновни единствено ресторантьорите.
Цитат
Второ въпреки многото ви мнения, че 20лв не са малко /не не са/, но не върви за 20лв да седиш 5-6-7 часа, не съм казала че трябва да си поръчаш да изядеш и да тръгнеш, но все пак някакво нормално време.
Не познавам човек седял толкова време в заведение. Сигурно някъде е имало и такъв случай, но да се дава като обичаен пример е просто изкривяване на фактите.
Цитат
Трето всички съдите сервитьорките, които почват да ви гонят преди края на работното време, но никой нищо не казва за клиентите, които явно знаят кога затваря заведението, но седят поне 2-3 часа след края на това работно време? Да не би това да не е честа практика, защо това се намира за нормално. Случвало ми се е  също много пъти, моето заведение затваря в 12 часа, но има доста клиенти, които ОК правят по 100-200 лв, има и такива които правят по 20-30-40-50 и седят до 3-4 часа. В този случай никой не мисли за сервитьорката и ако почне да чисти, намали музиката или загаси, веднага ще бъде изкоментирано, както вие тук.
Ами, не, всички говорят за затваряне ПРЕДИ края на работното време. И говорят за лошите РЕСТОРАНТьОРСКИ ПРАКТИКИ. Това че ти искаш да обсъждаш лошите клиентски практики, не задължава тях да го правят. Аз въобще и не разбирам откъде ги вадиш тези тълпи клиенти, които искат да стоят в заведение (доколкото разбирам за ядене, не дискотека) до 4 часа сутринта. Също така не можеш да очакваш клиентите ти да са сигурни какво е работното ти време. Сервитьорките напомнят ли им, че работното време е свършило или просто си седят там?  Да не говорим, че масовата практика е кухнята да затваря един час преди заведението като цяло, така че клиентите и да искат няма на какво да стоят още 3-4 часа.
Цитат
Не трябва да съдим само другите за грешките, трябва да погледнем и нашите собствени.
Не разбирам и авторката, реално как може 2ма да седнат на маса за 6 човека, лично аз, не като ресторантьор, а като човек бих се чувствала НЕудобно на такава голяма маса.
Съдете ме колкото искате, но това е моето мнение.
Аз пък не бих. Особено ако заведението не е пълно. Ако е пълно пък могат да помолят да настанят и друга двойка на масата примерно, хората не отказват.

Може би трябва да престанеш да се опитваш да вменяваш вина на всички за грешките на ресторантите, не е това начинът да спечелиш клиенти. Аз съм клиентът, който идва и дава 50 лв за вечеря за двама, която би му струвала максимум 15 у тях, само че сготвена по-добре. Не ме интересува, че миналата вечер сте направила услуга на някакви други хора и сте ги оставили до малките часове на нощта, ако тази вечер мен ме изгоните един час предварително, след като съм си изяла храната така като че ли гоня рекорд за време. Не ме интересува, че снощи някакъв идиот не е оставил бакшиш на сервитьорката, аз ще й оставя ако не се държи с мен като с идиот. Не ме интересува, че се надявате ей сега да дойдат пет компании по шест души и още толкова по четирима, затова трябва да се свра на някаква миниатюрна масичка, сложена до тоалетните, че да не пречи. Не съм дошла, за се се опитвам да влизам в положението на някого или да изкупвам вината на други клиенти, дошла съм за да получа храна и обслужване и да дам пари за тях.

# 275
  • Мнения: 9 992
Пълно е с такива клиенти които седят до 3-4 в ресторант. Това са клиенти на средна възраст , които по дискотеки не ходят, или така го разбират излизането . Ами готвачите си имат семейства и работно време , няма кой да седи , да пържи по 1 картофи и да реже по 1 салата през 1 час , за да имат клиентите мезе, защото след като са се нахранили , какво друго да поръчат. 5 часа вечеря , няма кой да вечеря. Посред нощите са  ракиено-салатните клиенти , еле през седмицата, можеш да си представиш за какви хора става въпрос.

# 276
  • Мнения: 1 317
Опитът ми в бранша е само 1 година в САЩ като хостеса и както в предишните страници беше споменато - желязни правила. Ресторантът беше brunch, предлагаше закуска и обяд, на високи цени, а главния готвач се изявяваше в кулинарни предавания. В района нямаше друго заведение, което да работи преди 18 часа.

На маса за 4 не се настаняваха 2 човека - никога; клиенти, които не смятаха да консумират храна, се настаняваха на бара, но те сами си казваха, че идват да пият едно кафе; при сядането на клиентите, задължително се носеха огромна кана вода с лед и чаши, като тази кана може да поискат да я допълниш 5 пъти; сервитьорките работеха за 2 долара на час, в сметката имаше задължителен бакшиш, а отделно винаги се оставяше допълнително, като най-големият, който съм виждала беше 100 долара. На следващия ден, мениджърката ми каза ако дойдат същите хора, да ги настаня в сектора на друга сервитьорка, независимо колко много държат да са при тази; това сервитьорка, бъсър да стоят и да се подпират - нямаше такъв вариант. Всеки си намира някаква работа - да избърше маси, да подреди вазичките, да полира прибори. Ако някой искаше да пуши докато няма клиенти, след това нямах право 30 минути да му дам маса в неговия сектор, та сещате се дали персонала пушеше в работно време. Масите навън - ако някой клиент искаше да пуши, първо се искаше  разрешение на клиентите от съседните маси. Ресторантът затваряше в 14 часа, но ако в 13:58, когато още не си заключил вратите някой се появи, се обслужва и се изчаква колкото е необходимо. Хубавото беше, че специално при нас, хората хапваха и тръгваха, нямаше го маниера да се стои с часове на едно кафе.

Списъкът ми с чакащи да бъдат настанени е достигал до 2-3 страници, а времето за чакане - 2 часа. Никога никой не се разсърди, не направи панаир, не протестира. Там, по мои наблюдения, двупосочно ресторантьор и клиенти знаят как да се отнасят едни с други и всички да са доволни. Лично за себе си, там се научих да работя, видях как трябва да са нещата, но за жалост тук, всичко се побългарява, дори франчайз веригите си доизмислят БГ правила...

# 277
  • In the shadows of my mind
  • Мнения: 964
adelinda, много настървено и недоволно говориш за човек в позиция извън този бранш Simple Smile Явно е, че не си попаднала в подходящо заведение или не си работила с читав персонал, но това не прави всички еднакви... Има ресторанти и ресторанти, собственици и собственици, и клиенти и клиенти  Peace

В чужбина има семейни ресторанти с такива отдадени собственици и цели семейства в персонала, но има и много други...


Напълно съм съгласна  Peace

# 278
  • Мнения: 555
Не знам къде е пълно с клиенти на средна възраст, които стоят до 3-4 в ресторант. Първо, във всички ресторанти, в които съм била кухнята затваря час преди края на работното време и готвачът си тръгва. Случвало се е да си е тръгнал и по-рано. Сервитьорките обикновено искат да си платиш сметката дори на средата на яденето, ако им свършва смяната, не виждам защо ще ги е срам да си поискат сметката от клиентите на края на работното време. Никой не е задължен да работи след края на работното си време, но ако самият персонал не сигнализира и собствениците принуждават персонала да остане, вината е в тях.  И продължавам да не виждам как това оправдава по какъвто и да е начин да се гонят клиенти преди края на работното време.
И последно - повечето хора и на 20 си тръгват преди 3-4 сутринта, какво остава за на 50 и повече, когато хората принципно заспиват по-рано. За мен това са някакви преувеличения, които се изтъкват само в името на аргумента.

# 279
  • София
  • Мнения: 398
Когато влизам в заведение се съобразявам с работното му време и съответно не би ми станало особено приятно ако сервитьор започне да ми дава зор 2-3 часа по-рано, без значение аз какво консумирам.
Случвало ми се е само веднъж. Беше в Дивака на Гладстоун. Предварително бяхме говорили с управителя за да уточним точно до колко работят, беше 00.30 или 1 часа (не помня). Компания от 7-8 човека и сметка над 400 лева. 3-4 сервитьори, които от 11 започнаха през 5 минути да минават и да ни приканват да си ходим, тъй като затваряли. Без значение, че не сме се нахранили и определено не висим 6 часа на едно кафе.
Поставям се и на мястото на обслужващия персонал, че искат да се прибират, уморени са и т.н., но всеки човек постъпва на работа, съгласен с условията и ако работното време не ти се нрави- не се захващай.
Същото ми е и мнението за клиенти, които остават след работното време на заведението и ако бъдат подканени да си тръгват (дори по деликатен начин) се започват разправии.
Просто и двете страни трябва да бъдат достатъчно разбрани. От прочетеното тук ми става ясно, че явно хич не е така.

# 280
  • Мнения: 9 992
Работила съм като барманка в кафета на младини и 2-3 злощастни месеца като сервитьорка , 3 в ресторант но пак като барманка. Шефа ни караше да затваряме по-рано като няма работа, защото ни плащаше на час и отоплението си е разход , и да видяла съм на 10 лв. сметка как се седи , да не квалифицирам клиентите . Ако се практикува такова нещо шефа е виновен, дори само защото оставя персонала да затваря , а той си гледа спокойствието в къщи. И аз съм клиент и във България обслужването не е на ниво , пак казвам , за мен управата е виновна . Не се управлява кадърно , собствениците в 90 % от случаите не разбират самия бизнес и смятат , че с 3 маси и 18 годишна сервитьорка се изкарват пари . За качество на храната да не говорим , че навсякъде предлаганото е еднотипно и банално .Аз съм домакиня и готвя добре , като ходя по ресторанти искам майстори готвачи , да ми приготвят нещо професионално , нещо което не мога да си направя сама в  къщи , да знам за какво си давам парите . Едни картофи всеки може да изпържи и да нареже 2 домата .

# 281
  • Пловдив
  • Мнения: 2 748
Големи компании сме чакали и по 4 часа след края на работното време, обаче някой да седна в 16:00 да направи 20лв и да седи до 1 през нощта, не благодаря.

Е как да не говориш за парите, като цитатът ти това казва. Правиш си някакъв осреднен показател между часове и стойност на сметката.

# 282
  • Варна
  • Мнения: 6 839
Не всеки обаче има пари за изискани ястия. Не всеки сяда на заведение с идеята да се нахрани. А за да се срещне с приятел и да си поговорят например. Междувременно е нормално да си поръчат едни картофи и една салата, щом не са тоолкова гладни, но въпреки всичко са решили да платят на заведение за маса, не да седят по пейките на улицата.

Какво им е на 18 годишните сервитьорки не разбрах?

# 283
  • Мнения: 10 554
Не всеки сяда на заведение с идеята да се нахрани. А за да се срещне с приятел и да си поговорят например....

А това срещане с приятел не може ли да стане в кафене, бар? Да седнеш в ресторант, на маса за 10тима само за да изпиеш едно кафе с Пешо е наистина тъпо.
Както бе казано по-напред в темата - излизайте на правилните места. Искаш танци и пиене - дискотека. Искаш среща с питие - бар. Искаш клюки с приятелка - кафене. Искаш вечеря - ресторант. Искаш да се напиеш евтино с Кирчо, ама мъжката да се напиеш - кварталното кръчме.

Съответно горните си имат и подраздели. Никой няма да ви търпи да ядене едни картофки 5 часа в изискания ресторант. Пък и вие няма ли да се чувствате леко неудобно?  newsm78
Аз за 1 картофки с кола(бира) бих седнала само следобяд в някое капанче и не бих стояла повече от 40 мин.

А още по- тъпо е да си изял и изпил всичко, да си оправил сметката, сервитьора да е почистил масата и ти да продължаваш да си думаш сладки приказки със събеседника.

# 284
  • Мнения: 58
Не всеки сяда на заведение с идеята да се нахрани. А за да се срещне с приятел и да си поговорят например....

А това срещане с приятел не може ли да стане в кафене, бар? Да седнеш в ресторант, на маса за 10тима само за да изпиеш едно кафе с Пешо е наистина тъпо.
Както бе казано по-напред в темата - излизайте на правилните места. Искаш танци и пиене - дискотека. Искаш среща с питие - бар. Искаш клюки с приятелка - кафене. Искаш вечеря - ресторант. Искаш да се напиеш евтино с Кирчо, ама мъжката да се напиеш - кварталното кръчме.

Съответно горните си имат и подраздели. Никой няма да ви търпи да ядене едни картофки 5 часа в изискания ресторант. Пък и вие няма ли да се чувствате леко неудобно?  newsm78
Аз за 1 картофки с кола(бира) бих седнала само следобяд в някое капанче и не бих стояла повече от 40 мин.

А още по- тъпо е да си изял и изпил всичко, да си оправил сметката, сервитьора да е почистил масата и ти да продължаваш да си думаш сладки приказки със събеседника.
+1. И аз това се опитвам да кажа, обаче има хора, които си държат на тяхното.

Общи условия

Активация на акаунт