Лоши ресторантьорски практики

  • 79 808
  • 941
  •   1
Отговори
# 360
  • Мнения: 108
Аз също бих си тръгнала без да кажа нищо,няма смисъл да си хабя нервите в излишни спорове Simple SmileИзчетох темата понеже работя в този бранш и ми се искаше да си извадя някакви поуки или поне да не допускам грешки които колеги допускат,но при нас не се е случвало нито да отказваме резервация за 2-ма,нито пък да не ги пуснем на голяма маса(но винаги говорим с тях и им обесняваме,че има вероятност да им настаним някой,и честно казано клиентите  венаги са се съгласявали да им настаним непозната компания)нито тръшкаме менюта,нито отказваме чаша вода на човек който не е клиент,нито спираме достъп до тоалетна,нито пари искаме за човешките нужди Simple Smileнито пък сме се святкали когато някой ни разхожда по 20 пъти Simple Smile(верно мрънкаме под носа си,че трябва да му се протвиш на някой,но никога очевидно и клиент не се е случвало да забележи Wink )но преди седмица имах следния случай:сядат 4 момчета и 1 момиче на видима възраст 18-23 год.и точно минавах до тях с менюта от предходна маса и им ги раздадох светкавично Simple Smile В момента в който се изправих до масата и усмихнато попитах "Избрахте ли" момичето с едно такова пренебрежение ми каза на висок глас"Ще ми обършеш ли масата" казах да и отидох да си взема парцалчето и започнах да бърша,но в същия момент им обесних,че масите са стари изглеждат мръсни,но са чистички и дори 5 мин. преди да седнат бяха станали клиенти,съответно масата отсервирана и почистена Simple Smile при което се повдигнаха вежди,и въпросното момиче ми каза отново на всеослушание "Е кво е станало кът съм тъ накарала" Shocked
Е в случая ние сервитьорите сме длъжни да търпим снизходително отнощение към самите нас като личности заради професията сервитьор Simple Smile

# 361
  • Мнения: 58

Е в случая ние сервитьорите сме длъжни да търпим снизходително отнощение към самите нас като личности заради професията сервитьор Simple Smile
Винаги когато си в обслужващият персонал, от опит казвам, било то да работиш в хотел или в ресторант, абсолютно винаги се държат с теб все едно си някакво по ниско ниво. Все едно сервитьорката, рецепционистката,камериерката, все едно са някакво второ качество хора.

# 362
  • Мнения: 1 218
Аз също бих си тръгнала без да кажа нищо,няма смисъл да си хабя нервите в излишни спорове Simple SmileИзчетох темата понеже работя в този бранш и ми се искаше да си извадя някакви поуки..
Безспорно е така. Много хора третират обслужващия персонал като по-низша категория. Забравят, че уважението трябва да е двустранно. Точно селски и комплексарски прояви са си това.                                   Заедно сме писали с мама жаба Simple Smile

# 363
  • Мнения: 851
Описаните горе неща преди колко време са се случили? И аз знам за такива практики в отдавна затворени ресторанти. Ако е в близките години- ужас. От там съм запомнила, че месо, гарнирано с лимон не трябва да се яде, ако не е панирано. Simple Smile И всякакви силно подправени меса. На място, където не се трупат клиенти, също. Някой беше казал, че някъде сервитьорката съветвала да се ядат пържоли, а не пилешки хапки- това бих го приела като съвет. Нещо панирано, още повече пилешко, много по- лесно се пробутва развалено. И не е задължително да се натровиш после. Мен ме дразни пък как клиентите говорят на Ти на персонала. Никога не съм си позволила да говоря на Ти, освен с редовни, на моята възраст, клиенти, с които сме се сприятелили.

# 364
  • Мнения: 108
Да така е ,дори с колегите го обсъдихме и стигнахме до извода,че клиентите ни ,които са заможни никога не се правят на велики и по никакъв начин не демонстрират пеисъствие,а точно както казвате хората със селско поведение се правят на интересни Simple Smileда ви кажа и нещо комично като оплакване на клиент : Става господина и си носи таратора и идва до бара и прави сърдити гримаси и казва"Кажете им на тези от кухнята,че вече се излагат" при което всички наострихме уши и очаквахме нещо като  рядък,гъст,много или малко чесън,или примерно ,че не щял орехи ,и на въпроса какво се е случило отговора беше"Ами краставиците на дъното" хахахах е кажете ми тогава как да му угодим Simple Smile казахме на готвача и той се засмя и каза'Ми да излеза да му го разбъркам ли?" е кажете ми как да не мрънкаме Simple Smile

# 365
  • Мнения: 108
П.С. Извинявам се за правописните грешки,но съм ги направила в бързината Simple Smile

# 366
  • out of space
  • Мнения: 8 623
За "Вие" и "Ти": Когато съм за първи път в заведение, магазин, такси и т.н. е редно да се говори на Вие, но когато съм за втори, защо не на ти? Вече се познаваме така или иначе...

# 367
  • Мнения: 10 680

Е в случая ние сервитьорите сме длъжни да търпим снизходително отнощение към самите нас като личности заради професията сервитьор Simple Smile
Винаги когато си в обслужващият персонал, от опит казвам, било то да работиш в хотел или в ресторант, абсолютно винаги се държат с теб все едно си някакво по ниско ниво. Все едно сервитьорката, рецепционистката,камериерката, все едно са някакво второ качество хора.

Някои си мислят, че като ги обслужваш си им слуга  Laughing
Да, но не  Wink

# 368
  • Мнения: 1 319

Е в случая ние сервитьорите сме длъжни да търпим снизходително отнощение към самите нас като личности заради професията сервитьор Simple Smile
Винаги когато си в обслужващият персонал, от опит казвам, било то да работиш в хотел или в ресторант, абсолютно винаги се държат с теб все едно си някакво по ниско ниво. Все едно сервитьорката, рецепционистката,камериерката, все едно са някакво второ качество хора.
Аз работя в администрацията на една фирма. Има много клиенти, които идват, не поздравяват и се държат така, сякаш си им длъжен. Повечето от тези са точно селски тарикати, които нямат елементарно възпитание.

# 369
  • Мнения: 3 819
И аз съм работила като барманка и съм съгласна,че и някои от клиентите нямат необходимото държание.
Но в заведението,в което съм работила общо взето съм имала предимно на свестни клиенти(местата на бара ми се резервираха от 2-3 компании през целия сезон)

# 370
  • Мнения: 555
Ми има ги и двете крайности - и компаниите, които говорят на сервитьорките на "ти" и очакват , че им влиза в длъжностната характеристика да търпят тъпи свалки, и соц-сервитьорките, на които всеки клиент им е виновен.
В Арбанаси попаднах на най-големия фелдфебел, който бях срещала от втория вид - дебела лелка със силно червило, която първо се опита да ни се скара, че си поръчваме закуска, а не обяд (часът беше около 12, дори може би малко преди това) с аргумента "това е механа, тук се яде". Да кажеш, че е било пълно и сме заемали масата  на някоя компания, която ще си поръча направо цяло агне - не, почти сами бяхме в огромния двор на заведението. Освен това там се сервираше и закуска на хората от хотела, не е като да не приготвяха закуски... И като се започна - искането поръчката да се даде наведнъж беше най-малкото.  Не, нямали капучино. Да, може да дадат каничка мляко с кафето, но това е кафе с мляко, то е съвсем различно, ни да не мислим, че тя не знае разликата, а? Капучино няма и няма какво да искаме! Не, не може плодовата салата да е с по-малко мед. Не, не може медът да е отделно. Както го прави готвачът - така, той си знае, другите нямат такива претенции. За капак на  тоалетната към заведението имаше такса за клиенти и аз обясних на хора от компанията, че е незаконно и всъщност има надпис с миниатюрен шрифт, че таксата е само пожелателна. И тогава фелдфебелката, на която иначе не можехме да привлечем вниманието по сума ти време въпреки празното заведение, изведнъж цъфна на масата само за да ни обясни, че защо да не сме дадели пари на жената при тоалетната, а, тя си чисти тоалетната, ние що да не искаме да й дадем пари, толкова пък да не могат да ни се откъснат. Оставихме й парите до стотинка, аз дори  бях склонна да й оставя всичко на възможно най-дребни пари, но реших да не правя циркове.
Заведението беше механата към хотел "Извора" в Арнанаси. В самия хотел обслужването също беше доста троснато, но в рамките на нормалното. Ще ги запомня с крилатата фраза "шампоани имаме, но сапунът ни е само един и няма да Ви го давам".

# 371
  • Мнения: 20 435
Ето случай с таратор, но в обратна посока - бременна във втори месец, повръща ми се почти от всичко, сядам в Хепи и си поръчвам таратор. Пояснявам на сервитьора - без копър, чесън и орехи. Той е така Shocked И започва да повтаря дума по дума. Потвърждавам и казвам, че ако е необходимо ще доплатя за неудобството да ми забъркат отделен таратор. Викна управителя за единия таратор да ме убеждава да не си поръчвам такъв и накрая заключи, че не искам таратор, а айрян с краставици и така не бил вкусен Crazy Донесоха ми го, както го искам, но ще кажеш, че съм поискала ястие с предварителна подготовка няколко часа  Stop

# 372
  • Мнения: 58

Е в случая ние сервитьорите сме длъжни да търпим снизходително отнощение към самите нас като личности заради професията сервитьор Simple Smile
Винаги когато си в обслужващият персонал, от опит казвам, било то да работиш в хотел или в ресторант, абсолютно винаги се държат с теб все едно си някакво по ниско ниво. Все едно сервитьорката, рецепционистката,камериерката, все едно са някакво второ качество хора.
Аз работя в администрацията на една фирма. Има много клиенти, които идват, не поздравяват и се държат така, сякаш си им длъжен. Повечето от тези са точно селски тарикати, които нямат елементарно възпитание.
Абсолютно. Примерно някакви, където са им паднали пари от някъде, от продажба на земя или нещо такова. В един момент се виждат с много пари, не помнят къде са били до вчера, минават покрай теб и те гледат все едно си някакво нищожество. В хотелите и ресторантите съм забелязала, че истински заможните хора нямат претенции, а другите подлудяват персонала.

# 373
  • Мнения: 11 632
Затова тараторът трябва да се сервира с отделно накълцани в купички копър, чесън и орехи. Кой каквото иска да си слага.

# 374
  • Мнения: 1 319
Абсолютно. Примерно някакви, където са им паднали пари от някъде, от продажба на земя или нещо такова. В един момент се виждат с много пари, не помнят къде са били до вчера, минават покрай теб и те гледат все едно си някакво нищожество. В хотелите и ресторантите съм забелязала, че истински заможните хора нямат претенции, а другите подлудяват персонала.
Мама Жаба, точно за земеделци иде реч.
Като казахте таратор на Хепи, се сещам за случка отпреди две седмици. Пак така - лошо ми е, повръща ми се от всичко и единствено мога да ям таратор. Донесоха ми айрян с малко краставици, като айрянът беше вода:кис.мляко 3:1. Не разбирам какво толкова ще икономисаш, като спестиш откъм кисело мляко?

Общи условия

Активация на акаунт