Лоши ресторантьорски практики

  • 79 810
  • 941
  •   1
Отговори
# 375
  • Мнения: 10 680

Е в случая ние сервитьорите сме длъжни да търпим снизходително отнощение към самите нас като личности заради професията сервитьор Simple Smile
Винаги когато си в обслужващият персонал, от опит казвам, било то да работиш в хотел или в ресторант, абсолютно винаги се държат с теб все едно си някакво по ниско ниво. Все едно сервитьорката, рецепционистката,камериерката, все едно са някакво второ качество хора.
Аз работя в администрацията на една фирма. Има много клиенти, които идват, не поздравяват и се държат така, сякаш си им длъжен. Повечето от тези са точно селски тарикати, които нямат елементарно възпитание.
Абсолютно. Примерно някакви, където са им паднали пари от някъде, от продажба на земя или нещо такова. В един момент се виждат с много пари, не помнят къде са били до вчера, минават покрай теб и те гледат все едно си някакво нищожество. В хотелите и ресторантите съм забелязала, че истински заможните хора нямат претенции, а другите подлудяват персонала.

Тя темата е за ресторантьорските практики, но нали набъркахме обслужването и хората от двете страни.
Аз също работя в сферата на услугите, макар и не точно от този тип.
Много е голяма разликата между клиентите ни, които също са други компании и конкретно техните служители - много си личи, кой за колко време и как е заел въпросния пост. Професионалистите, които имат значителен опит зад гърба си имат съвсем различен подход и отношение, а такива, които вчера са дошли от някъде си и са си разтворили краката пред шефа, са направо смешни - не знаят, какво искат, но го искат сега и го искат гръмко и велико  Laughing

# 376
  • Варна
  • Мнения: 6 830
Само аз ли се дразня като редовно ми идват без меню и направо ме питат какво ще поръчам? Да, наясно съм, че някои хора са редовни клиенти и знаят менюто и цените наизуст, но за мен е редно поне от уважение да вземеш менюто със себе си, отивайки към дадена маса, пък ако клиента каже, че няма нужда и направо си поръча, всичко е наред. Не да се налага да си прося менюто и те да ме гледат вкиснато, че трябва още веднъж да се разкарат до масата ми, и аз едва ли не да се чувствам виновна от причиненото неудобство...  Confused

# 377
  • Мнения: 10 680
Има един прехвален турски ресторант, в който няма менюта, а таблети. И така при компания от 5-6 човека ти носят 2 броя таблети, които гаснат постоянно. Да си избереш нещо е истинско предизвикателство и определено отнема време  Confused
Да не говоря, че вътре обстановката не отговаря на претенциите - всичко е от типа "направи си сам". Например завесите не са поставени върху корнизи, а са заковани с такер - така ли му се викаше на онова с пироните и скобите  newsm78 Не знам как се почиства такова чудо.
Салатите са приготвени сигурно още сутринта, защото като ти ги донесат, зеленчуците вече са пуснали вода и общо взето е добре да си предвидиш и лъжица.
Иначе, да, имат някои вкусни попадения, но при всичко това предпочитам да си поръчам храната направо вкъщи

# 378
  • Мнения: 609
Само аз ли се дразня като редовно ми идват без меню и направо ме питат какво ще поръчам? Да, наясно съм, че някои хора са редовни клиенти и знаят менюто и цените наизуст, но за мен е редно поне от уважение да вземеш менюто със себе си, отивайки към дадена маса, пък ако клиента каже, че няма нужда и направо си поръча, всичко е наред. Не да се налага да си прося менюто и те да ме гледат вкиснато, че трябва още веднъж да се разкарат до масата ми, и аз едва ли не да се чувствам виновна от причиненото неудобство...  Confused
 


Значи,абсолютно,идват ти без меню,ами аз аджаба от къде по-точно да си поръчам???Ако бях седнала на една кола и знаех,че искам само това щях да ида на кафе,а не в ресторант.Не беше ли именно там мястото на дългите,красиви менюта,които седяха навсякъде в заведението ?После това,че навсякъде чакам по минимум 45 минути да ми донесат една салата и едни зеленчуци,на всичкото отгоре най-редовно в Хепи някякси забравят поръчката и последния път сервитьорката дойде 4 пъти при нас да попита каква точно ни била поръчката и след около 1 час си получих храната,една идея позастинала . newsm78 Да не говорим за отношението на персонала и между другото във въпросното заведение намерих част от телена гъба във фреша ми.  Thinking Не знам,аз лично съм отчаяна от положението и затова избягвам да ходя по ресторанти,по-лесно е вместо да си късаш нервите.

# 379
  • Варна
  • Мнения: 6 830
Дори и в кафене да съм... пак са длъжни да ми донесат менюто. Ако ще и една кола да си поръчам в крайна сметка. Като се има предвид всичките фрешове, цитронади, ароматни кафепроизводни, коктейли и т.н. бива ли без меню...  Crossing Arms

# 380
  • Мнения: 609
Дори и в кафене да съм... пак са длъжни да ми донесат менюто. Ако ще и една кола да си поръчам в крайна сметка. Като се има предвид всичките фрешове, цитронади, ароматни кафепроизводни, коктейли и т.н. бива ли без меню...  Crossing Arms


Всъщност си много права,дори и една кола да е пак трябва да донесат меню,в крайна сметка нали това им е част от работата.Ако всички си я вършеха на половина какво правим?

# 381
  • Мнения: 10 680
Патрици, дългите менюта са ми много съмнителни. Хубавите ресторанти имат кратки менюта, които се сменят със сезона обикновено.

Хепи за мен е тотална шир-потреба и за мен е форма на стол за изхранване с малко повечеко цветна боя. Та точно там не бих очаквала кой знае какво ниво.

# 382
  • Мнения: 609
Патрици, дългите менюта са ми много съмнителни. Хубавите ресторанти имат кратки менюта, които се сменят със сезона обикновено.

Хепи за мен е тотална шир-потреба и за мен е форма на стол за изхранване с малко повечеко цветна боя. Та точно там не бих очаквала кой знае какво ниво.

Казах го в преносен смисъл,това за менютата .Имах предвид,че едно време като ходех с мама и татко си имаше хубави менюта,та даже и някои с картинка на въпросното ястиеи най-вече в момента в който седнеш ти го оставяха да си избереш,а сега извинявайте ама менютата са заляти с кафе,изпокъсани,та даже на някои места са просто на един принтиран лист.Това имах предвид.Визирах Хепи,защото това беше последното място,където отидох просто да хапна нещо и за пореден път се убедих,че явно там няма как да стане.Аз не очаквах нищо,очаквах да се нахраня  Mr. Green Е в крайна сметка е ясно,че в голяма част от скъпарските ресторанти това няма шанс да се случи,само че за мен си е чисто обирджийство да се блъскам в задръствания и да оставя някаква огромна сума за 2 яденета .

# 383
  • Мнения: 4 892
Има един прехвален турски ресторант, в който няма менюта, а таблети. И така при компания от 5-6 човека ти носят 2 броя таблети, които гаснат постоянно. Да си избереш нещо е истинско предизвикателство и определено отнема време  Confused
Да не говоря, че вътре обстановката не отговаря на претенциите - всичко е от типа "направи си сам". Например завесите не са поставени върху корнизи, а са заковани с такер - така ли му се викаше на онова с пироните и скобите  newsm78 Не знам как се почиства такова чудо.
Салатите са приготвени сигурно още сутринта, защото като ти ги донесат, зеленчуците вече са пуснали вода и общо взето е добре да си предвидиш и лъжица.
Иначе, да, имат някои вкусни попадения, но при всичко това предпочитам да си поръчам храната направо вкъщи

 Joy

Това ме разсмя от сърце. Поне Али Ръза сервира ли или и сервитьорите са бутафория?

# 384
  • Мнения: 10 554
Дори и в кафене да съм... пак са длъжни да ми донесат менюто. Ако ще и една кола да си поръчам в крайна сметка. Като се има предвид всичките фрешове, цитронади, ароматни кафепроизводни, коктейли и т.н. бива ли без меню...  Crossing Arms

Tук абсолютно те подкрепям.  Peace Аз съм от хората, които отиват на кафе и никога не поръчват "едно кафе, моля". Винаги разглеждам и избирам измежду разните му там капучина с 1000 съставки, макиато, шоколато и т.н.
Имам няколко любими кафенета с голям асортимент на гореизброените и никога не се носят красивите менюта. Сервитьорките винаги се връщат по два пъти.
Не знам защо си го причиняват... или е някаква странна политика или са откровено глупави.  newsm78

Патрици, дългите менюта са ми много съмнителни. Хубавите ресторанти имат кратки менюта, които се сменят със сезона обикновено.

 Peace

Аз редовно се ровя в сайтовете на топ хотелите и ресторантите по света. Говоря за най-най-най- висш пилотаж. Факт е, че в скъпарските ресторанти, менюто е възможно най-кратко. Дори от максимум 2-3 страници.


п.с. Посещавали ли сте ресторант Джани в Слънчев бряг? Много ме кефят с менюто си от над 30 листа.  Mr. Green Сядаш и четеш буквално 5 часа. (Не че някой до сега е изчел цялото меню).  Laughing

Последна редакция: пт, 04 апр 2014, 18:26 от Ice Queen

# 385
  • Варна
  • Мнения: 6 830
За мен няма значение дали е 2 или 20 страници менюто, важното е да не е раздърпано, да пише И на български език в него, да пише  съставките на ястията, защото аз не разбирам от префърцунените имена на някои гозби, а и не ми е удобно да карам сервитьора да ми софлира половин час всяко едно нещо какво съдържа. Предполагам и на него. Важно ми е също цените да са ясно написани, не разбъркани и на места изтъркани. Важно ми е да имат всичко, което предлагат, а не 10 пъти да ми се налага да си избирам нещо ново, защото това, което съм си харесала, го нямат.

п.п. Важно ми е и да пише грамажите. Пък ако случайно си и отговарят, няма да им се разсърдя.  Mr. Green

# 386
  • Мнения: 1 218

Хепи за мен е тотална шир-потреба и за мен е форма на стол за изхранване с малко повечеко цветна боя. Та точно там не бих очаквала кой знае какво ниво.
Може така да е, но си имат стандарти на работа и най-вече на обслужване и с това успяха да се задържат на пазара вече толкова години.  Напитките ги носят до 5 минути, например, салати до 10-15. Много заведения може да вземат пример. Може да хапнеш набързо, може и с компания по-задушевно време да прекараш, а може и да пиеш само кафе. Пък и да посетиш тоалетната им не е проблем, дори да не си клиент. С децата често сме там и по този повод Simple Smile

# 387
  • Мнения: X
Била съм и от двете страни, преди време съм работила, като сервитьорка за кратко, а и в администрацията, пак работа свързана с клиенти.
От страна на бивш служител, мога да кажа, че има изключително нагли и неприятни клиенти. Такива,  които не се съобразяват, с огромни претенции, които се мислят за нещо повече от колкото са. Най - дразнещи са някакви псевдо мутрички и мутреси, които имат уж пари и си мислят, че всичко могат, да купят. Да не пропусна и пияните, които изобщо не знаят къде се намират.

Другото, което ми е правило впечатление, като служител са старите продукти в кухня, хлебарки, нещо да падне и пак, да се сложи в чиния, разреждане на алкохол.

Като клиент изключително много се дразня на глупави, намусени и злобни сервитьори. Разбирам, че всеки може, да има лични проблеми, но не трябва, да му се отразяват на работата. Аз не искам много, но едно вежливо "Добър ден", "Заповядайте" и прочие. И най - важното УСМИВКАТА. Винаги са ме учили, да съм усмихната. Това е изключително важно в сферата на услугите. Може, да ме дразни супер много клиентът, но му се усмихвам, поздравявам.
Дразнят ме и когато бъркат поръчките, но не казвам нищо и си трая, просто влизам в положение.
Изключително неприятно ми е и постоянното въртене около масата в стил "Хепи". Още нещо, да ви предложа, ама нз си каквоо... ужасно е досадно, ужасно.

Никога не бих стояла 3 часа на 1 биричка и картофки. Когато си поръчвам нещо малко за максимум 1ч. го изяждам и ставам. Не е нормално висене по 5ч. на едно кафе или на празна ясла.

Винаги оставям бакшиш, дори и да не съм много доволна, защото съм била и аз на тяхно място и знам какво е.

# 388
  • Мнения: 58
Както казах няколко пъти - 22часа затваряме. В момента е 21:55, а още има 3 маси, сервитьорката преди 20минути им събра сметките и каза че в 22 затваряме, всички уж се съгласиха. Да видим ...

# 389
  • Мнения: X
След 30 мин., да отиде и да им се извини най - учтиво, че заведението затваря. Ей, нахални хорица. ooooh!

Общи условия

Активация на акаунт