Първи клас - полудневно, целодневно обучение. Вашите мнения.

  • 27 652
  • 249
  •   1
Отговори
# 75
  • welcome to the Jungle
  • Мнения: 979
За съжаление има възпитатели, които не са начални учители, защото директорите на тези училища така са решили. Решения, които целят да облагодетелстват един човек за сметка на десетки ученици. Но такива решения лесно се елиминират ако им се даде гласност и се потърси сметка защо са взети.

Лекси, в часовете за самоподготовка има достатъчно време и за писане на домашни и за допълнителна работа с децата. Един възпитател всеки ден трябва да работи с групата си допълнително (вторият час за самоподготовка е именно за това): решаване на подобни и по-трудни задачи, писане на диктовки, съчинения, допълнителни упражнения, преговори по английски език и други предмети. Диктовки се пишат предимно в занималните и по-малко в учебно време, а диктовката в къщи няма нищо общо с диктовката от учител/възпитател в класната стая поради ред причини. Същото важи за всички допълнителни дейности всъщност. Работа по групи, която често се използва в занималнята, няма как да я направиш в къщи. Даже и игрите в училищния двор, които са поне по 2-3 часа дневно (ако се съберат междучасията, отдих и спорт и ФВС) са в пъти по-забавни, интересни и социализиращи отколкото игра и престой в къщи или по площадките.

# 76
  • София
  • Мнения: 9 517
За съжаление има възпитатели, които не са начални учители, защото директорите на тези училища така са решили. Решения, които целят да облагодетелстват един човек за сметка на десетки ученици. Но такива решения лесно се елиминират ако им се даде гласност и се потърси сметка защо са взети.
Определено това е така, с изключение на гласността - дадох гласност, имам и отговор, че назначаването на възпитателите е работа на директора, така че до тук с гласността. И понеже директорката каза, че така стоят нещата и няма да се променя, а на останалите родители не им пука - мнението беше, че това са нормални неща, аз си реших проблема, като преместих детето си в частна занималня. Обаче - внимавайте и с частните занимални - там едната учетилка отново беше "литератор" /както сама се изрази/, но поне там поради моето настояване, детето е при начален учител.

Така че изискванията определено не са за да се спазват  /поне в някои училища/:peace:

# 77
  • Мнения: 700
За полудневното обучение съм твърдо. Децата във 1 и 2 клас се уморяват след 12 ч. имат нужда от качествена почивка. Във времето на физиологичен минимум между 12:30 и 15 ч /когато се спи в ДГ/ те правят трудни домашни и се изнервят прекалено много.  Целодневното обучение е приемливо за кротки момиченца и то ако съвсем няма друга алтернатива.
Работата на помощник - възпитателя е много, много трудна. Ако не е начален учител с опит и усет за работа с деца, каузата за целодневно обучение е отбиване на номер. Добре е за заети родители - могат да си оставят детето и да разчита че ще бъде гледано , но за обучение ... ако е отговорен човек, невръзкар вероятно ще се получи + умората обаче.
Безотговорно е родителите да разчитат изцяло на занималнята. Събота и неделя е времето за наваксване според индивидуалните нужди на детето.
Успех с първолаците ! И на мен ми предстои да уча първокласници, отговорността е голяма.


# 78
  • Мнения: X
Дзвер, можеш да си осветлиш незнанието за изискванията, които има държавата ни към заемането на поста "възпитател" в 2 документа. Единият е Закона за народната просвета, а другият е една наредба към него. Хубаво е човек да попрочете, преди да се хвърли в празнословни словоизлеяния, най-вече заради уважение към личното си творчество.

  *Biskvitka*, трудно ще влезеш в орбитата на "средноинтелигентните"  Mr. Green. Такива титани на мисълта могат само да са генератори на цветисти форумски бисери, които да им гарантират почетно място в някоя годишна класация или тема. Това - методики, които се учат 4-5 години, това техники за формиране на знания, умения, нагласи, ехееей, простите и тъпите го учат в университетите, а "средноЕнтелигентните" си имат Вишу, с което са си турили в джоба към 950 правоспособности из разнообразни трудови сфери.
Хвала на онези, които заместват началния учител, защото свише им идва да преподават; на същите, дето се лекуват със споделени симптоми по телефона и не им трябва лекар; и на онези, които си вярват, че адвокатстката професия е обирджийска, защото законите ги има в интернет и всеки може да си ги чете.
 smile3501 smile3501



Хм, може би трябва да се допълни, че 99% от учищите каквато и да е педагогика титани на мисълта са тези, които не са приети в никаква друга специалност.

# 79
  • София
  • Мнения: 7 247
Lioness, ако наистина на децата в първи клас, които са на целодневно обучение, се събират чисто 2-3 часа игра, то тогава не бих имала нищо против по-дългия престой в училище, защото в тази възраст децата имат голяма нужда да общуват свободно  с връстниците си. За съжаление в голяма част от училищата (визирам най-вече ЧУ т.к. имам опит с такива) толкова свободно време децата нямат. И за това са виновни в голяма степен родителите, т.к. смятат, че щом си плащат, детето им през цялото време трябва да е обучавано и обгрижвано активно. А това, че то има нужда на тази възраст от повече свобода и игра с други деца не се отчита. Вярвай ми, че повече от 30 мин - 1 час свободна игра на ден в повечето ЧУ не се събира на първокласниците. Разбира се има и изключения.. Другото, в което имах възможност да се убедя е, че ако учителят предава качествено, обучение до обяд е напълно достатъчно. Не се лъжете, че повече часове и упраженения автоматично значат по-добра подготовка. В тази възраст е най-важен начина по който учителя излага материала и ако го прави добре, свободно може да се впише до обяд, а следобед децата сами да направят някое кратко упражнение върху взетия, усвоен и разбран материал. Ролята на възрастния е до толкова да напомни и да следи за изпълнението. Дори не е нужно да коригира, ако не се чувства сигурен - това може да направи учителя и да му послужи за ориентир и обратна връзка.

Но спорът ми се струва излишен - малко са семействата, в които единият родител не работи и това е възможно.

# 80
  • welcome to the Jungle
  • Мнения: 979
АЗ:
 20 +20  + 10 = 50 минути междучасия предиобед в занималнята, от 12 до 13:30 = 90 минути време за игра на двора + обяд. Т.е. до 13:30 те имат 140 минути време за игри, като само при дъждовно време не са навън. Следобед учат, имат пак междучасия, в които излизат навън и ФВС (вече изцяло навън). Минимумът игри навън, разпределени равномерно, е 2:30 минути ...

Дидиева, бисерите във форума се раждат от ония, дето като са раздавали мозък, те са били на опашката за хралупи (както обича да казва една моя любима авторка). Ти ще се сетиш ли на коя опашка беше?
Или не прочете поста, не вдЕна смисъла, че сумирам минути? Ообаче засече грешката ми, че съм написала на 2:30 "минути". Или това, което съм написала, нито си го разбрала, нито има значение по принцип?

thewishmaster, отново удивителен анализ на ФНПП, балове, тъпи студенти ... Обаче как един немотивиран човек плаща такси, ходи на лекции, явява се на сесии цели 4-5 години и накрая се дипломира?? Сигурно си прав за тези, които мечтаят за Право (примерно), но влизат педагогика, защото не изкарват висока оценка на приемния изпит и след първата година, ако изкарат "отличен" се местят. Но 4 години да ходиш редовно в университета, да си ангажиран, за да вземеш просто някаква си диплома, е невъзможно да се случва на повече от 10-15 % от студентите. Такива като Сашка Васева примерно... Според мен информацията ти за ФНПП е поостаряла с десетина годинки. Sunglasses

Последна редакция: пн, 21 апр 2014, 22:49 от Lioness

# 81
  • Мнения: X
"Учищите" е резултат на бързото тракане по клавишите и на липсата на проверка от моя страна. Виноват. А за вземането на държавни изпити, мисля сме наясно, че огромна част от обучението в нашите университети отдавна е "смях в залата" и вече дори магаре да вържеш, ще ги вземе. Наблюденията ми за съжаление са преки, т.е. от позицията на преподаващ и изпитващ студенция.

# 82
  • София
  • Мнения: 7 247
Lioness, явно няма единна политика. При нас малките междучасия бяха по 5 мин, обикновено децата не се пускаха извън стаята. Преди обяд имаше едно голямо междучасие- 25 мин. Много често обаче е взимано от него за доучване, а и тогава имаше (но не винаги) плодова закуска. През него не се излизаше навън, освен в изключителни случаи. Обедна почивка един час (или час и 10 мин, не съм сигурна), като през нея се обядва. След обед същата схема - междучасия по 5 мин и едно по 25, което е и за следобедна закуска и така  до 16.30. Ако децата не са си привършили задачите (което е най-честия случай) си продължават (освен, ако не са с бус или не ги вземат веднага). Реално аз време за игра не видях, освен на обяд, но предполагам не свършват бързо с обяда и не остава кой знае колко... Модул Подвижни игри нямаха, физическото рядко беше навън, една част от спортовете бяха през обедната почивка и ако някой искше да ги посещава, съвсем нямаше време за игра.

# 83
  • Варна
  • Мнения: 6 964
За полудневното обучение съм. Такова избрахме някога за първокласничката и не съм съжалила никога за този ни избор.

# 84
  • Мнения: X
Минимумът игри навън, разпределени равномерно, е 2:30 минути на ден.
А максимумът колко е? Цели три минути?
Да сложа ли танцуващ емотикон? Или просто да приема, че:
Поредният бисер се роди в тази знаменита тема  Joy.

# 85
  • welcome to the Jungle
  • Мнения: 979
Дидева,  Flutter Flutter Flutter
максимумът може да бъде и повече от 3 часа  ако модул "Занимания по интереси" е със заявени занимания извън класната стая. Тогава времето, през което децата могат да играят навън, не е минимумът 2:30 минути, а с около час повече.

Но ми загъделичка любопитството със семплото  hahaha "Цели три минути"  Joy Бисер ли? Не ли? Или викаш, да се намираш на приказка, па може и някой някак  смислено да го изтълкува smile3532. На мен лично ми даваш повод да се посмея с глас.

А за вземането на държавни изпити, мисля сме наясно, че огромна част от обучението в нашите университети отдавна е "смях в залата" и вече дори магаре да вържеш, ще ги вземе. Наблюденията ми за съжаление са преки, т.е. от позицията на преподаващ и изпитващ студенция.

 newsm78 Ако един "преподаващ и изпитващ студенция" е толкова критичен към студенцията, то защо липсва автокритика? Нима студенцията не учи толкова, колкото изисква преподавателят? Или  изпитващият не къса на изпит ако няма знания? "Смехът в залата" е подсигурен предимно от преподавателите, които не изискват знания, претупват лекции, закъсняват редовно, а престоят в университета са го превърнали в намиране на дребни далаверки от рода  Money "Ще учите за изпита само от моя учебник, който го няма в книжарницата, но може да си го купите от мен за само 20 лева".. Това е кратък синтез от мой скромен девет годишен опит в СУ "Св. Климент Охридски". Но да не сменяме темата... нерде целодневно обучение, нерде сакатлъшко ВИШУ.

Последна редакция: пн, 21 апр 2014, 17:17 от Lioness

# 86
  • Мнения: X
Наистина темата не е за безкрайно сакатото ни "вишу" и като студенти, и като преподаватели. Ако се изметат всички некадърници, ще останат 5% и от едните, и от другите, та ще трябва да се закрият цели университети. Но в крайна сметка, това не променя факта, че педагогиките са с най-нисък бал и може би има човек, приет право да се откаже от тази специалност, за да учи педагогика, но това ще е грандиозно изключение. Така че аз оставам с недоверие към възможността госпожата от занималнята да се справи по-добре от интелигентен и образован родител в подготовката на домашни и допълнителните занимания на детето. Особено, ако става въпрос за девойче, учило начална педагогика, само защото не е прието в друга специалност.

# 87
  • Мнения: 8 903
Как успяват да излизат навън през междучасията? Сега погледнах програмата на сина ми - по 10 минути са междучасията, 20 минути е голямото. Това време е точно колкото да приберат едните учебници и да извадят другите, да изтичат до тоалетна. Голямото използват за да хапнат нещо. На втория етаж са. Наблюдавала съм ги на обяд, като вземам детето, как се строяват за да тръгнат за стола - общо взето няколко минути им отнема да оформят строя и да поемат. Абсурд е през междучасие да ги изкарат на двора.

# 88
  • София
  • Мнения: 7 247
Пак сте късметлии. Има и такива с междучасия по 5 мин Wink А помните ли как беше преди време? Струва ми се, че моите големи междучасия бяха по-големи... Като се замисля до къде сме ходили, трябва да са били поне 30 мин? Но и така с 10 и 20 минутни междучасия бива, ако не продължава цял ден, а до обяд... Там където вече учи моята, играят след края на учебния ден до 14.30 и после започва занималнята, която е по желание. Първоначално мислех да я оставям, но все повече ми харесва идеята да си я вземам в 14.30 - изучила се и поиграла се, а домашните у дома ги прави максимум за половин час, което й позволява да има още време за игра, спорт или други занимания, които преди, когато беше на целодневно обучение, нямаше кога да вместим.

# 89
  • Мнения: X
Но ми загъделичка любопитството със семплото  hahaha "Цели три минути"  Joy Бисер ли? Не ли? Или викаш, да се намираш на приказка, па може и някой някак  смислено да го изтълкува smile3532. На мен лично ми даваш повод да се посмея с глас..

Радвам се, че съм те развеселила.
Просто зададох въпрос. Ти казваш:

Минимумът игри навън, разпределени равномерно, е 2:30 минути на ден.
Аз питам колко е максимумът. Разбирай го, както искаш.

Понеже, ако времето за игра навън е наистина около две минути на ден, а не просто
Поредният бисер се роди в тази знаменита тема  Joy.

то аз го намирам за ужасно малко.

Последна редакция: пн, 21 апр 2014, 20:32 от Анонимен

Общи условия

Активация на акаунт