Първи клас - полудневно, целодневно обучение. Вашите мнения.

  • 27 655
  • 249
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 54
За полудневното обучение съм твърдо.

# 91
  • София
  • Мнения: 10 825
Пак сте късметлии. Има и такива с междучасия по 5 мин Wink А помните ли как беше преди време? Струва ми се, че моите големи междучасия бяха по-големи... Като се замисля до къде сме ходили, трябва да са били поне 30 мин?
Само ако си учила по системата на Сендов, евентуално си имала такива големи междучасия. Иначе и по наше време бяха 10 минути стандартните междучасия и 20 минути голямото междучасие. А по 5 минути бяха междучасията когато часовете за деня бяха намалени. Наистина ли има места където нормалната продължителност на междучасията е 5 минути?

# 92
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 668
По мое време междучасията бяха по 10 мин., и 20 мин.- голямото; в училището на дъщеря ми е същото Peace На обяд имат 1 час почивка, после занималня - от 13 до 16.30ч. - там също имат половин час за следобедна закуска, и около час и половина общо - игри.

# 93
  • Мнения: 5 940

Лекси, в часовете за самоподготовка има достатъчно време и за писане на домашни и за допълнителна работа с децата. Един възпитател всеки ден трябва да работи с групата си допълнително (вторият час за самоподготовка е именно за това): решаване на подобни и по-трудни задачи, писане на диктовки, съчинения, допълнителни упражнения, преговори по английски език и други предмети.

Това изискване за допълнителна, надграждаща работа има ли го разписано някъде? Само за училищата със задължителна целодневна форма на обучение ли е или във всички, в които е организирана занималня. На мен ми се струва малко пожелателно...
Темповете, с които децата усвояват материала и пишат домашната работа са различни и никак не съм убедена, че в масовото училище остава време за допълнителни занимания по всички предмети на цялата група деца.
Нашите не излизат в малките междучасия. По мои сметки им се събират около 2 часа игра, но това до 16 часа. След този час не знам как е . Предполагам, че играят още навън.

# 94
  • welcome to the Jungle
  • Мнения: 979
valerie, зависи от класа и натовареността. 3 и 4 клас са доста по-натоварени с многото помагала, учебни тетрадки + разказвателни предмети. За тях май 2 часа самоподготовка не стигат, но за 1 и 2 клас единият час със сигурност е за допълнителни занимания - диктовки, съчинения, преразкази текстови задачи и т.н.

# 95
  • София
  • Мнения: 3 099
Ау, какъв развой е добила тая тема - едни интелигентни родители оплюват простите педагози... Да се чуди човек откъде тея гаменчета се навъдиха в училище. Ама, така е, като не ги възпитават в у-ще, горките родители какво да правят?!!

Няма по-смешно твърдение от това, че децата седят цял ден на едно място, в една поза! Поклон, титани! И по-добре изберете целодневната форма на обучение, че като гледам теориите тук направо се плаша от родителската методология!

# 96
  • София
  • Мнения: 7 247
Аз викам направо в интернат да ги пратим... Родили сме ги, стига толкоз - има си учители да се занимават с тях  Crossing Arms

valerie, доколкото съм запозната, нов материал се взима само сутрин. Следобяд идеята е децата да се самоподготвят. Т.к. обаче родителите в общия случай са на работа, а децата са малки, налага се това да става в занималните.

Понеже дъщеря ми е болна от няколко седмици, учим заедно в къщи. Е, не е чак толкова трудно. Още повече, че и самото дете за някои неща ми обяснява как ги правят. Все пак говорим за 1-вк клас, не ги подготвяме за космонавти. И който твърди, че и следобяд трябва да работят със специалист, да ме прощава, но е смешно. И не съм против - ако родителят няма възможност, ако детето се чувства така добре е чудесен вариант. Но и вариантът следобяд у дома с възрастен не е по-лош.

Последна редакция: пт, 25 апр 2014, 15:08 от Лекси

# 97
  • Мнения: 7 433
Пак сте късметлии. Има и такива с междучасия по 5 мин Wink А помните ли как беше преди време? Струва ми се, че моите големи междучасия бяха по-големи... Като се замисля до къде сме ходили, трябва да са били поне 30 мин?
Наистина ли има места където нормалната продължителност на междучасията е 5 минути?
По закон не може да има междучасия от 5 мин. Реламентирани са : малките междучасия по 10 мин, голямото по 20 мин.

# 98
  • София
  • Мнения: 7 247
Е, в бившото училище на дъщеря ми са по 5. Понеже някъде съм забутала настоящата програма, погледнах миналогодишната (ПК). Не ми се вярва в 1-ви клас да са ги увеличили. В настоящето й училище пък, малките междучасия са по 15 мин., а голямото 25 мин. И в двата случая става въпрос за ЧУ. Та може ли линк към този закон (за 10 и 20 минутните междучасия)? Мислех, че училищата си решават, но щом казваш.... За ДУ предполагам, че има някакъв общ стандарт, но чак закон не очаквах Simple Smile

# 99
  • Мнения: 7 433
Лекси, подвела съм те!
Регламентирани са от наредба,която важи за всяко училище, в която наредба се уточняват продължителност на часовете и междучасията.
Така, че може да има разлика в различните училища.

Последна редакция: пт, 25 апр 2014, 20:06 от monii

# 100
  • Мнения: 8 905
Никой и нищо не може да ме убеди, че най-доброто нещо за детето ми, е да стои от 7:30 (в толкова ги искат нашите) до 17:30 в училище. Това е 10 часов работен ден, ако ще и да има разни игри навън през по-топлите месеци и в игротеката през зимата.
Ако родителите нямат друг избор, добре, но да се твърди, че това е най-доброто за децата, е абсурдно.
И какво ги правим после в 5ти клас, когато нямат занималня и педагог на главата, а трябва вкъщи да се оправят сами с една камара уроци и домашни?

# 101
  • welcome to the Jungle
  • Мнения: 979

Е, не е чак толкова трудно. Още повече, че и самото дете за някои неща ми обяснява как ги правят. Все пак говорим за 1-вк клас, не ги подготвяме за космонавти. И който твърди, че и следобяд трябва да работят със специалист, да ме прощава, но е смешно. И не съм против - ако родителят няма възможност, ако детето се чувства така добре е чудесен вариант. Но и вариантът следобяд у дома с възрастен не е по-лош.

 Joy Joy Joy

Тази тема с всеки изминал ден се озарява от вездесъщи бисерни сияния.

Лекси,
Цитат
Е, не е чак толкова трудно
ми иде да ти изръкопляскам със сълзи на очи от умиление, че в начален етап не ти е особено трудно да се справиш с материала. А още повече, че май детето се налага да ти обяснява на теб, а не ти на него  hahaha.



Смешно е да го твърдиш това ти и всеки, застъпил тази хвърковата "мъдрост".
Смешно е, защото вероятно не си "учител", не си "педагог" и през живота си не си прочела нито един методически учебник.
Няма как да "преподаваш" даден материал, защото не си специалист. Или можеш?
Всъщност ако в ръцете ти попадне празна бланка за рецепта, нали можеш да си напишеш на рецептата някакво лекарство и да идеш с тази рецепта да си го купиш? ОО, да, можеш! Ама ако не си лекар, само ще можеш да си препишеш лекарството на  рецептата. НО няма да имаш знанията, за да съобразиш всички обстоятелства и да напишеш рецепта с правилното лекарство от многото.
Същото е и като да си учиш детето в къщи, само защото си спокойна, че разбираш дадения материал. Познато лекарство - мога да си напиша рецепта.

Хич няма да ти обяснявам за предимствата на груповата работа...


Писах по-нагоре, явно не си го прочела, но пак ще го напиша - в Помощните училища преподават материал, много по-лесен от този в масовите училища. Ти там как се виждаш? Като прекрасен преподавател до завършване? Що не ?

 Mr. Green


И да, нека ти споделя, че вероятно както "преподаваш" лесния материал в къщи с помощта на детето ти, така си и "запозната" с глупостта, че "нов материал се взима само сутрин".

Просто защото не малко училища учат на двусменен режим и това важи с пълна сила и за начален етап. И да, нов материал се преподава и в 17:35 и в 18:15 и във втори и в трети и в четвърти клас. Да те запозная просто, за да не запознаваш и други с твоите запознания.  Heart Eyes

# 102
  • Мнения: 5 940
 Lioness , без да омаловажавам труда на учителите, груповата работа може и да има предимства за някои от уменията на учениците, но  за едно от най-важните за първи клас -четенето, мнението ми е, че по-добре детето да се е научило вкъщи.  Според мен по-добре и преди първи клас, отколкото да го усвоява с още поне 15 деца.  А и  дете, което изкарва по цял ден в училище, не знам кога би имало време да чете книги.
За диктовката в училище- определено там условията са такива, че е по-трудно. Научава се да работи при повече разсейващи фактори. Учител би могъл много по-добре от повечето родители да обясни сложни задачи, но такива по правило рядко се решават в занималнята.

Последна редакция: пт, 25 апр 2014, 20:26 от valerie

# 103
  • София
  • Мнения: 7 247
Радвам се, че те развеселих, Lioness (подозирам обаче, че по-скоро лошото време ти е повлияло). Някак нямам търпение да изчета всичко изписано от теб, но и явно ти не си го направила Simple Smile Никъде не твърдя, че родителят е този който трябва, може и знае как да предаде новия материал. Категорично не - не ми е това работата, не го умея и не искам да бъда учител Naughty Именно и затова споменавам, че с дъщеря ми учим заедно (зеднно т.е. и аз научавам от нея). Няма как, налага се защото 4-та седмица е болна, класната ни наставлява дистанционно, но и някои неща ми показва самото дете - неща, които аз не съм правила в у-ще и не бих се сетила да обясня/илюстрирам/упражня материала по този начин. Твърдя обаче, и го написах, че нов материал се взима (или поне така трябва да е) до обяд, а следобяд се упражнява наученото, което не е нужно да става под вещото ръководство на специалист (особено, ако приемем, че учителят съвестно си е свършил работата). Целодневното обучение е не защото децата не могат да усвоят новия материал, който се предава от учителя до обяд, а най-вече защото родителите са на работа или не им се занимава да организират детето да упражни наученото самостоятелно.


И да, нов материал се преподава и в 17:35 и в 18:15 и във втори и в трети и в четвърти клас. Да те запозная просто, за да не запознаваш и други с твоите запознания.  Heart Eyes
Мила, сигурна ли си, че си изпи хапчетата  Heart Eyes Нека да не продължаваме, моля те. Или ако държиш да го направиш, поне чети постовете ми и не ме нападай за неща които нито мисля, нито споделям като разбирания. А аз няма да ти отговарям, споко Simple Smile

# 104
  • Мнения: 5 940
Аз си мисля, че нещо смесваме целодневното обучение със занималнята. Вероятно при целодневното обучение наистина се преподава нов материал и в следобедните часове. За това си трябва учител. За писането на домашни не е необходим нито учител, нито родител. Детето трябва да може само да се справи.
 

Общи условия

Активация на акаунт