Първи клас - полудневно, целодневно обучение. Вашите мнения.

  • 27 661
  • 249
  •   1
Отговори
# 105
  • София
  • Мнения: 7 247
valerie, права си. Аз изхождам, че под целодневно обучение се разбира училище + занималня, т.к. доколкото знам в ДУ няма наистина целодневно обучение (но ако греша, поправете ме), а ЧУ приемам за частен случай. Там наистина обучението е целодневно в смисъла, който ти влагаш, има и нов материал следобяд, но не и по основните предмети, а по рисуване, музика, ДБТ..

# 106
  • Мнения: 5 940
Лекси, има и държавни училища, които са с целодневна форма на обучение. Някои само така се водят.
Скоро четох някаква статистика и коментари, че вече има сериозен проблем с началните учители /липса на желаещи да работят/, заради въвеждането на ЦФО. Не знам доколко се променя заплащането, но при тази форма на обучение един и същи учител май трябва да е сутрин и следобяд.

# 107
  • welcome to the Jungle
  • Мнения: 979
Цитат
Целодневното обучение е не защото децата не могат да усвоят новия материал, който се предава от учителя до обяд, а най-вече защото родителите са на работа или не им се занимава да организират детето да упражни наученото самостоятелно.


И да, нов материал се преподава и в 17:35 и в 18:15 и във втори и в трети и в четвърти клас. Да те запозная просто, за да не запознаваш и други с твоите запознания.  Heart Eyes
Мила, сигурна ли си, че си изпи хапчетата  Heart Eyes Нека да не продължаваме, моля те. Или ако държиш да го направиш, поне чети постовете ми и не ме нападай за неща които нито мисля, нито споделям като разбирания. А аз няма да ти отговарям, споко Simple Smile

Лекси,  Joy Joy Joy. Сигурно не се усещаш как в напора си непременно да отговориш, се изхвърляш твърде, твърде виртуозно в сферата на нон-сенса Mr. Green. Наистина, не се чувствай длъжна да ми отговаряш, само прочети това, което ще ти напиша. После, като се чуете с класната на твоята дъщеря, вземи да направиш справка с казаното от мен, за да осъзнаеш в каква форумно-клавиатурна пропаст на непременно изразената глупост си попаднала и да преосмислиш някои неща.

Целодневното обучение е ОБУЧЕНИЕ, т.е. ОБУЧИТЕЛНА, а не СОЦИАЛНА форма на отглеждане на деца, чиито родители са заети. Тези две форми не могат рязко да се разграничат от такива като теб, но по смисъл и цел не са много общи. Та не оставай с убеждението, че занималнята е паркинг за деца.

Що ли съм тръгнала да те осветлявам, но хайде, да не си похабиш ей така престоя тук, само да ти кажа (отново), че има доста училища, в които начален етап имат занималня в първа смяна и учебен процес във втора смяна. Жалко, че не си ме разбрала (сефте, де), но се учи следобед, а сутрин се подготвят домашни и се работи допълнително с учениците. ВдЕна ли?

За съветите ти за хапчетата да ти кажа, че такъв изтъркан лаф, както и тия с изкъртените мивки; ко? не и т.н. отдавна са изгубили актуалност, свежест и остроумие, но не че се впечатлих, че го ползваш де  Whistling

valerie, пропускаш много по-важни аспекти на груповата работа. Освен, че развива социални умения и умения за общуване, тя е втората от най-важните форми на преподаване след фронталната. Най-съществена роля на груповата работа се определя и при интерактивните форми на обучение. Да не говорим, че когато се извършва поправка на каквато и да е писмена работа (независимо от предмета в начален етап), винаги се започва с общите проблеми на групата и допуснатите грешки (което помага на всички деца да отработят и грешки, които самите те не са допуснали към момента). Описвам ти все неща, които никога не можеш да постигнеш при индивидуална работа у дома. И пак не претендирам, че съм обхванала и 20 % от предимствата на това децата да работят в група, когато трябва да си учат уроците или пишат домашните под ръководството на начален учител в ПИГ.

Има държавни училища, в които се работи с двама начални учители, като всеки от тях води половината предмети и децата учат през целия ден, като между учебните часове има и часове за самоподготовка. Има държавни училища, в които един учител води класа от 8 до 16 ч. всеки ден. Масово разпространената практика е в едната смяна да се работи с класа, а в другата смяна - с полуинтернатна група, която обикновено е сборна.

# 108
  • София
  • Мнения: 10 825
valerie, права си. Аз изхождам, че под целодневно обучение се разбира училище + занималня, т.к. доколкото знам в ДУ няма наистина целодневно обучение (но ако греша, поправете ме), а ЧУ приемам за частен случай. Там наистина обучението е целодневно в смисъла, който ти влагаш, има и нов материал следобяд, но не и по основните предмети, а по рисуване, музика, ДБТ..
Лекси, има и държавни училища с целодневна форма на обучение, като нямам предвид учене сутрин + занималня следобяд.... Аз няколко пъти го споменах и по-рано в темата. На две мои приятелки децата учат в такива училища..... не мога да цитирам имена на училищата в момента, забравила съм ги Embarassed Едното се намира някъде в близост до НБУ.
Относно втората част от поста ти, в ЧУ има и нов материал по основни предмети следобяд. Ето например програмата на синът ми за един ден от седмицата:
Английски
Английски
Тенис
Физическо възпитание
Музика
Български език
Математика
Математика
Български

# 109
  • София
  • Мнения: 7 247
Явно има всякакви възможности и в такъв случай е трудно да се дискутира по темата. А би било добре да има един стандарт... Предполагам при такова разнообразие всеки родител може да намери най-доброто решение за себе си и детето си. За нас това е обучението до обяд и следобед занималня или самоподготовка вкъщи (имаме възможност  да избираме ден за ден). Първоначално залагах на целодневната форма, но това, което видях не е като описаното в Проекта за подобряване качеството на образоване в средищните училища чрез въвеждане на целодневна форма на обучение: http://allday.mon.bg/ramkovaprograma.pdf  Звучи добре, но не мисля, че се прилага по този начин в повечето училища. Там, от където имам лични впечатления, е структурирано по различен начин. Прочетох и че ХЕИ настоява задължителната подготовка да е в една смяна (сутрин), което не знам до колко е вярно: http://bglog.net/nachobrazovanie/post/Целодневно-обучение-в-първи-клас---вариант-2, но ако е така, излиза че реално в повечето училища има задължителна подготовка сутрин и занималня следобед (на такова обучение е била голямата ми дъщеря преди няколко години).
Струва ми се, че в темата пишат и хора, които нямат преки впечатления (деца 1-4 клас). На теория е едно, на практика друго. Разликите между отделните училища също са явно много големи. Затова можем да си споделяме само мнения от лични впечатления.
Ще помоля Lioness да не ме просветлява и квалифицира повече, а да адресира постовете си към всички списващи в темата. Ако има нещо лично към мен - на ЛС. Тъй като не е първата "училищна" тема в която ме "просветлява", вече ми стана интересно от къде са тези задълбочени знания и тази категоричност.

# 110
  • Мнения: 5 940

 Както и да е.

Последна редакция: сб, 26 апр 2014, 15:34 от valerie

# 111
  • Мнения: 8 905
Аз не разбрах само какво ги правим после в 5ти клас, след като са били 4г на занималня?
Как се научават после сами да си подготвят уроците и да си пишат домашните?
Ей по този въпрос искам някой да ме просветли, ако може.

И в занималнята не се учи никакъв нов материал. И няма как да е иначе, при условие, че не всички деца от класа я посещават. От всички класове в нашето училище има деца, които на обяд се прибират вкъщи. Доста познати деца имаме и от други училища, които също не посещават вездесъщата занималня. Та, няма как, там да вземат нов материал, който не се преподава в редовните часове.
Синът ми няма и ден прекаран в занималня, няма и да има. Не виждам това да го е ощетило по някакъв начин откъм знания, напротив само му носи ползи.

# 112
  • Мнения: 7 434
И за петокласници има занималня, стига да искат да я посещават!

# 113
  • Мнения: 19 997
Изобщо не разбирам за какво е този спор, обобщаване и иронизиране. Има деца, които учат добре в група, има и такива, които учат по-добре вкъщи.
Има целодневно обучение, където не учат нещо ново следобед. Една майка в отчетната беше споделила, че в тяхното ДУ   е такова и материалът не е повече от обикновено училище.
Нов материал обикновено вземат в частните училища или такива към сдружения, където по принцип материалът е повече.
Моето мнение също е, че целодневното обучение и занималните са направени за удобство на работещите родители, а не защото това е най-доброто за децата (особено пък в началните класове). Най-много ми харесва системата на Френския лицей, където учат до 15ч, а в сряда до 12ч. Така има време за всичко, а пак се взема повече материал.

# 114
  • Мнения: 92
Полудневно. Още повече, че в някои училища, от първи до трети клас, си научават уроците сутрин и после лягат да спят. По-добре полудневно, а ако няма кой да взима детето от училище, то го запишете на занималня. Смятам, че е по-добре, отколкото да седи целодневно. Моето дете в първи клас беше полудневно и после на занимална. Сутрин децата учеха, а на занималнята, само си пишеха домашните и после ако е хубаво времето навън, докато не дойдат родителите, а ако е лошо времето, играеха игри в клас. Сигурна съм, че това няма да го правят в целодневното обучение.

# 115
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 143
Аз не разбрах само какво ги правим после в 5ти клас, след като са били 4г на занималня?
Как се научават после сами да си подготвят уроците и да си пишат домашните?
Ей по този въпрос искам някой да ме просветли, ако може.

Децата още около 3ти клас се осъзнават и почват да не искат и да не харесват занималнята в масовата й форма съществуваща у нас.
И с цел душевен и най-вече психичен комфорт на 2те страни (родителско-ученически) е добре тази мъка да се прекрати тогава (мен ако питате е добре въобще да не се почва). После ще имате цяла година да се напасвате и да се самообучавате.
И ей го, дошъл и 5ти клас.

# 116
  • Мнения: 818
Аз не разбрах само какво ги правим после в 5ти клас, след като са били 4г на занималня?
Как се научават после сами да си подготвят уроците и да си пишат домашните?
Ей по този въпрос искам някой да ме просветли, ако може.
+1

Против съм всякакви занимални, ако има дори минимална възможност някой роднина да гледа детето след училище или дори да е само вкъщи, ако е достатъчно голямо. Моите от ден първи са си писали сами домашните. Сами, без мен да им вися на главите. Проверявала съм от време на време, обяснявала съм материал и това е. Никакво съвместно писане на домашни Crazy

# 117
  • Габрово
  • Мнения: 2 549
Той, моят син затова иска да ходи на занималня - помагали им с домашните набързо и после само игра на двора  Mr. Green

# 118
  • Мнения: 839
Аз съм решила във втори клас да не го пускам на занималня.

# 119
  • Мнения: 102
Дъщеря ми е на училище до обяд, след това се гледаме вкъщи. С малко бебе съм и затова имам тази възможност. В противен случай, ако работех, нямаше как да е на полудневно училище. Забелязах обаче, че на националните състезания по БЕЛ и математика децата, които ходят на занималня, имат максимален брой точки, а моето дете беше с по - малко точки. Въпреки че в къщи се занимаваме доста, отделяме време и за допълнителни задачи и упражнения освен за домашните, изглежда това не е достатъчно. Естествено, тези състезания не са единствения критерий за нивото на знанията на учениците, но все пак дават някаква насока. Възможно е в занималнята преподавателите да имат по - добър подход към учениците и да ги научават на повече неща....И затова сега се чудя дали догодина да не пусна дъщеря ми на занималня....

Общи условия

Активация на акаунт