Първи клас - полудневно, целодневно обучение. Вашите мнения.

  • 27 683
  • 249
  •   1
Отговори
# 120
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 668
Както се спомена по-горе, много зависи от възпитателя в следобедната занималня. Аз споменах, че моята дъщеря учи с нейната си госпожа цял ден - и сутрин в училище, и следобед. Немаловажен е фактът, че тогава са 7-8 деца -учителката има предостатъчно време да обърне на всяко едно внимание, и при последните състезания "Аз и буквите" и "Аз и числата", тези деца имаха максимален брой точки - не зная дали е съвпадение, или просто си могат децата Wink

# 121
  • Мнения: 700
По нормативни документи занималнята и целодневното обучение са 2 различни неща. На практика е едно и също нещо, като при целодневното училището се задължава да организира по-здравословен обяд, който родителите си плащат. Също при целодневното се отпускат допълнителни пари /около 20 хил лв/, докато за занималня не се отпускат.
Скритата цел на целодневното обучение е да увеличи монопола на държавата над децата, което заедно с напъните да се гласува новия закон за "закрила на детето" ще осигури изцяло права на държавата над децата и САМО задължения на родителите.
Слава Богу това не се случи в Бг, понеже интелигентни родители и организации го спряха ,надявам се да не се случи. 
Държавата ще осигурява все повече НЕвъзможност на родителите да си гледат децата следобяд. Целта е да се скъса връзката родител - дете.
Радвам се, че повечето родители осъзнават , че полудневното обучение е достатъчно и е добре за децата.

Последна редакция: пн, 28 апр 2014, 15:51 от Mislq

# 122
  • София
  • Мнения: 3 099
Айййде пак теории на конспирацията!

То пък като ти го изринат детето в 11,30 и ти ако имаш адекватна работа и кариера, кой поема?! - някоя женица срещу заплащане. Да не би да е много по-различно от възпитателката в у-ще?!

# 123
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 668
Не разбрах как държавата ще осигурява все повече Невъзможност на родителите да си гледат децата следобяд и да се скъса връзката родител - дете. Родителите имат  право на избор дали да запишат детето на занималня - държавна или частна, дали ще си го гледат у дома или ще наемат бавачка.

# 124
  • Мнения: 102
Предполага се, че в общия случай децата са на държавна занималня, защото е безплатна. Поне в нашия клас 90 % от децата са на държавна занималня.

# 125
  • welcome to the Jungle
  • Мнения: 979
 Joy Ааааааа, хахахааа  Joy
Темата не губи ни грам от своята красота, феерия, а диамантите се нижат с ювелирна точност.  Joy


Скритата цел на целодневното обучение е да увеличи монопола на държавата над децата, което заедно с напъните да се гласува новия закон за "закрила на детето" ще осигури изцяло права на държавата над децата и САМО задължения на родителите.
...
Държавата ще осигурява все повече НЕвъзможност на родителите да си гледат децата следобяд. Целта е да се скъса връзката родител - дете.
 

Министерството на образованието и науката не се грижи за отглеждането на децата, а за тяхното обучение, частично възпитание и като мнооооого скромен дял - създаването на известен социален комфорт за децата в училище(с осигуряване по различни програми на безплатни закуски, безплатен обяд за социалнослаби деца, стипендии за деца-сираци и до преди години - осигуряване на безплатно образование във висши учебни заведения на деца-сираци и т.н ).  Има си и Закон за народната просвета, който ако беше попрочетен от средноинтелигентните, списващи тук, щеше да ги лиши от хипотеНУзите, които материализираха по отношение на отглеждането и обучението взети заедно.

Социалната система, която касае  децата, се управлява от МТСП и ДАЗД, има си съответни нормативни актове - закони, конвенции, кодекси и т.н. А социалната система в България е толкова изостанала, тромава и кекава, че е просто смешно да се говори как държавата щяла да прави грандиозни планове за някакви мащабни промени....когато социалните работници работят за 400 лева, в трагично-занемарени работни условия, обхавщащи контингент от десетки хиляди.... със стотици задължения и без никакви права.

Само хора, нямащи никакво понятие от тези структури и техните цели, задачи, нормативни актове и дейности, могат да се излагат по всевъзможни произволни начини из световната мрежа  и да се гордеят с  изказаната си и овековечена некомтенетност. hahaha

Държавата в лицето на експертите, работещи в гореописаните министерства и агенция, са наясно, че през последните години няколко поколения деца израстнаха в крайно неглежиране, липса на внимание и възпитание от страна на родителите ( които са вечно заети с оцеляването на семейството и финансовото му осигуряване) и изключително слаби резултати в обучителен аспект. Повечет от вас очевидно не са наясно, че младежката неграмотност е повсеместна и с отчайващи размери, а апатичното отношение към себереализация и липсата на амбиции, са шокиращо високи. Естествено, причините са много, но основното идва от възпитанието и ценностите, които ги дава семейството. А семейството напоследък не дава и минимума.

И понеже ако в тази тема бисерите бяха нанизани на гердан, то нямаше да има кой да го вдигне от земята, та само да вметна - ще ми споделите ли как върви обучението на децата във водещите европейски страни? Ако може да споделите опита на близки и познати, които живеят в странство и децата им учат там? Някой нещо да разкаже примерно за Англия? Или за Германия? Или за Холандия? По колко часа децата изкарват в училище, от каква възраст напускат детските градини и влизат в класните стаи? Какъв е учебния процес? А?

# 126
  • Габрово
  • Мнения: 2 549
Lioness, хубаво е всичко на теория и методология, но на практика децата си преминават нагоре без да могат да четат и пишат. Имам пример с деца от класа на сина ми и ходят на занималня при това. Говорим за края на втори клас!

Имам приятели и в Англия, и в Германия. В Англия тръгват по-рано - да, но обучителния процес в началните им степени е като в детската градина при нас, в горните групи. В Германия синът на приятелка от отличник в елитно училище изпадна през нещо като нашите техникуми, до училище в което се учи занаят, като бившите СПТУ-та. И то защото го мързеше да учи. ТАм разликата е че не ги тикат зорлем, а като не стават им дават поне занаят.

Аз съм от първия випуск шестгодишни първокласници. Бяхме цял ден на училище, имахме стая за следобеден сън в първи клас и следобедна закуска ядяхме в училище; мъжът ми пък са учели всяка събота и не сме видели голяма полза от повечето време прекарано в училище.

Последна редакция: пн, 28 апр 2014, 20:45 от ivap

# 127
  • welcome to the Jungle
  • Мнения: 979
Lioness, хубаво е всичко на теория и методология, но на практика децата си преминават нагоре без да могат да четат и пишат. Имам пример с деца от класа на сина ми и ходят на занималня при това. Говорим за края на втори клас!

Винаги е имало деца, на които не им е вървяло ученето по вода и винаги ще има такива. Хора всякакви, но изключенията само доказват правилото. Има и много деца със специални образователни потребности, с които не се работи, защото родителите отхвърлят сервираната им болезнена истина, че детето им е по-различно и изисква по-специални методи на работа.
Аз продължавам да застъпвам тезата, че ако в занималнята се работи така, както е разписано по указание, ако дейностите в часовете за  "Самоподготовка" и "Занимания по интереси" се изпълняват по план, който всеки месец трябва да се съгласува с ръководството, то от една занималня може да има само позитиви за всяко дете. Естествено, говорим и за добре мотивирани професионалисти, които ходят с желание на работа. Роптаенето ви вероятно е с право ако нещата не се случват така, както трябва да са. Но промените започват от нас, родителите, когато се дава гласност на всеки проблем.

# 128
  • Габрово
  • Мнения: 2 549
Винаги е имало деца, на които не им е вървяло ученето по вода и винаги ще има такива.

Абе, не става дума за деца, на които не им върви по химия или физика и имат 3-ки, говоря за деца, които не могат да четат и пишат, това са фундаментални знания, без които не може да се стигне до химията и физиката, а не са деца със СОП. И като говорих с учителката по въпроса тя ми заяви, че системата е виновна, че ги допуска да продължат нагоре, а не повтарят класа  ooooh!. Тя изобщо не търси вината в себе си. При положение, че децата в класа са около 23 и доста от тях можеха да четат или поне сричаха при започването на първи клас, можела е да обърне повече внимание на изоставащите. И къде е учителят от занималнята всъщност? Значи те разчитат на родителите да си дообучават децата, ли? Ето защо родителите ще си мислят, че могат да заместят учителите, поне в началната степен.
Аз владея английски и ако не помагам на сина си, който е във втори клас, е за никъде. Останалите родители си записаха децата на курсове и школи, където преподавателите най-вероятно нямат квалификация по начална училищна педагогика, каквато се изисква от учителя по език в училище, който пък я има, но явно не успява да предаде материала читаво.

Да, ти говориш за идеалната училищна среда, ама на практика е едно нищо. Пък уж нашето училище е на високо ниво и работи по разни проекти, и печели награди.

Последна редакция: вт, 29 апр 2014, 10:33 от ivap

# 129
  • Мнения: 700
Според мен, ако българче което е здраво,/ не е с увреждане, независимо диагностицирано или не/ не се научи да чете до края на ІІ клас вината е в учителя. Също и на възпитателя, но главно на началния учител, който си води класа. Ако детето е ромче и е здраво до края на ІІІ клас или ако не е било редовно до края на ІV клас трябва да се научи да чете с ръководството и помощта на учителя.


Има доста начални учители, за съжаление, които не считат за свой дълг да учат отговорно деца. Sad Смятат че са там само, за да ги оценяват. Имаме немотивирани и направо мързеливи учители, но и навсякъде и по администрации и болници на всяко ниво в България... И как да е иначе като има толкова нагласени връзкари, които са по разни служби не защото работят добре , а защото ... айде да не спамя темата повече.

# 130
  • Мнения: 19 998
Това с работата по проекти е само точене на пари. В много от училищата, не във всички. Имам лични наблюдения от добри познати учителки.
Наистина е трагично да не може да чете втори клас, но пък не знам ако е ромче и не е посещавало часовете редовно, дали вината е само в учителя. Има циганчета, които по цели месеци са в чужбина да просят, а ги водят, че учат тук. Директорките си затварят очите, защото им се отпускат пари на бройка деца.

# 131
  • welcome to the Jungle
  • Мнения: 979
ivap, много деца днес са с дисграфия и дислексия. Изглеждат перфектно, комуникативни, весели, по нищо неотличаващи се от останалите деца. И само логопед може да диагностицира дете, което се затруднява с възприемането на нов учебен материал в първи клас и да даде категорично професионална оценка. Прочети за дислексията и сама ще се убедиш, че това дете да не може да чете/пише/смята в края на първи клас си има своя основателна причина. А тя не е началния учител. Защото учителят преподава урока, но самият урок, който е представен в учебника е направен перфектно методически, т.е. ролята на учебника също е голяма. Да не говорим, че децата предимно слушат учителя ( каквото казва, го казва, а децата чуват същото без повторение и в реално време), докато написаният материал визуално може да се възприема безброй пъти. А и слуховата памет е по-слабо развита от визуалната памет..., ама зипаднах май много в подробности.

Цитат
...където преподавателите най-вероятно нямат квалификация по начална училищна педагогика, каквато се изисква от учителя по език в училище, който пък я има, но явно не успява да предаде материала читаво

Хора, преди да започнете с "най-вероятно", е хубаво да се осмисли дали да се пише, щото нещата вървят към пореден бисерен шедьовър, лишен от смисъл, мисъл и истинност, но пък излетял с порива на дългостискана .... (ай, средноинтелигентните ще се сетят какво е скрито в това многоточие).
Учител по английски език, независимо дали преподава в детска градина, първи, трети или дванадесети клас, трябва да е УЧИТЕЛ ПО АНГЛИЙСКИ ЕЗИК, да има диплома от висше учебно заведение, задължително да е изучавал дисциплина МЕТОДИКА НА ПРЕПОДАВАНЕ ПО АНГЛИЙСКИ ЕЗИК (останалото е според учебната програма) и да завърши обучението си с държавен изпит. Начален учител, НЕ МОЖЕ да бъде учител по английски език ако няма диплома за учител по английски език, в която да фигурира методиката на преподаване на езика.

# 132
  • Мнения: 10 547
Има толкова колеги с ПУПЧЕ, че не вярвам да са много тези учители, които нямат нужната квалификация да преподават на деца в начален курс.

# 133
  • София
  • Мнения: 7 247
Lioness, никой не отрича ролята на педагога, спри да обясняваш едно и също. Да, всички сме съгласни, че учителската професия е трудна и специфична и не може и не трябва да се изземва от родителя. Спорът е за това дали децата целодневно трябва да се обучават от учител и да прекарват времето си извън вкъщи и съответно да разполагат с време за игра и допълнителни занимания регламентирани от училището (или ако имат такива извън училище, да ги изместят в късните следобедни часове), или да се обучават от специалист до обяд и след това да се самоподготвят с помощта на възрастен, да имат възможност да си починат, да разполагат с лично време за себе си, да ядат сготвена от родителя храна, в която е ясно какво има, да могат да посещават допълнителни занимания в по-широк часови диапазон. Дали стана ясно?
Аз много се кефя на тази тема - такава толерантност и търпимост отдавна не съм виждала Simple Smile

# 134
  • Earth
  • Мнения: 1 952
Темата е полезна за мен, защото и аз имам първокласник тази есен. Избрах му полудневна форма на обучение с допълнителни извънкласни занимания по език и спорт. Считам, че в първи клас няма какво толкова да учи от 8.00 до 17.00.

Общи условия

Активация на акаунт