Първи клас - полудневно, целодневно обучение. Вашите мнения.

  • 27 685
  • 249
  •   1
Отговори
# 135
  • Габрово
  • Мнения: 2 549
Lioness, не се напъвай прекалено да предизвикаш средната ни интелигентност, че ти пречи на четенето с разбиране.
Никъде в цитираното от теб мое писание на съм споменала, че начален учител може да бъде учител по език, не ми е минавало през ума даже, нито, че човек без споменатите от теб квалификации може да бъде преподавател по език, където и да било.
Това, което имах предвид, е че от преподавателите по език в началната степен се изисква да са учили начална училищна педагогика, което ми е казано от позната, която преподава език в горния курс, когато я попитах защо не преподава в началния курс - т.е. защото няма квалификация по НПУ, беше отговорът й.
Та изказах съмнение, дали всички, които работят с деца от 1-4 кл. в школи или на частни уроци също имат квалификация по НУП, а не дали имат квалификация да преподават език.

Виж, Касита ме схвана и коментира по същество.


Колкото до проблемите с четенето и писането, породени от дисграфия и дислексия /мерси за идеята, но съм чела по въпроса/ също би трябвало да се усетят от учителя и той да насочи родителите към посещение при специалист.

Последна редакция: ср, 30 апр 2014, 16:10 от ivap

# 136
  • welcome to the Jungle
  • Мнения: 979
[
Това, което имах предвид, е че от преподавателите по език в началната степен се изисква да са учили начална училищна педагогика, което ми е казано от позната, която преподава език в горния курс, когато я попитах защо не преподава в началния курс - т.е. защото няма квалификация по НПУ, беше отговорът й.


Не, няма такова изискване Flutter. Преподавател, завършил НУПЧЕ (начална училищна педагогика с чужд език) не може да преподава език по-нагоре от края на начален етап - 4 клас. Същото важи и за специалността "Ранно чуждоезиково обучение", което обхваща периода от детска градина до края на начален етап. Останалите варианти за преподавател по английски език са или завършил филология или завършил следдипломна квалификация, която обхваща преподаване на английски език от 1 до 12 клас. С други думи - всеки, можещ да преподава английски език в прогимназиален и гимназиален етап, може да преподава и в начален етап. Само тези с първите две специалности, които изброих, не могат. Това - по отношение на информационна агенция "Една приятелка каза така"  Wink

Лекси, последните ти постове към мен са ми крайно безразлични  Mr. Green и оттегчителни, та не очаквай отговор.

# 137
  • Мнения: X
Лекси, последните ти постове към мен са ми крайно безразлични  Mr. Green и оттегчителни, та не очаквай отговор.
То май всички останали постове са ти крайно безразлични и отегчителни, освен ако не ти дават повод назидателно да размахаш пръст.  
И да. Мнението ми не е по темата, както не е и последното твое. И не само то.

# 138
  • София
  • Мнения: 366


Не, няма такова изискване Flutter. Преподавател, завършил НУПЧЕ (начална училищна педагогика с чужд език) не може да преподава език по-нагоре от края на начален етап - 4 клас. Същото важи и за специалността "Ранно чуждоезиково обучение", което обхваща периода от детска градина до края на начален етап. Останалите варианти за преподавател по английски език са или завършил филология или завършил следдипломна квалификация, която обхваща преподаване на английски език от 1 до 12 клас. С други думи - всеки, можещ да преподава английски език в прогимназиален и гимназиален етап, може да преподава и в начален етап. Само тези с първите две специалности, които изброих, не могат. Това - по отношение на информационна агенция "Една приятелка каза така"  Wink


Да, така е.

Лекси, последните ти постове към мен са ми крайно безразлични  Mr. Green и оттегчителни, та не очаквай отговор.
[/quote]

# 139
  • Мнения: 6 031
И двете ми деца са били на полудневно обучение.
Не знам как издържат по цял ден в училище децата, а особено първокласниците.
В училището на моите деца има възможност за спортуване.
В първи клас изключително много деца се записват на плуване, във втори клас половинета вече не ходят, а в трети остават единици... Децата предпочитат вместо да плуват да си играят на ... таблети(например).

# 140
  • Мнения: 166
Дъщеря ми е от децата, които беше целодневно четири години, така се наложи.Вярвайте ми, ако имах начин не бих я подложила на това.

# 141
  • Мнения: 14 133
Дъщеря ми е от децата, които беше целодневно четири години, така се наложи.Вярвайте ми, ако имах начин не бих я подложила на това.
Peace
Моето момче беше целодневно в 1-ви 2-ри клас и много го съжалявах.
Добре, че за 3-ти и 4-ти вече имаше възможност и да работя, и то да е половин ден в училище.  Hug

# 142
  • Мнения: 68
Целодневното обучени по принцип е недоразумение. Когато това се комбинира и с липсата на идея какво точно да се прави нещата могат да станат трагични! Ако можете не оставяйте детето на целодневно обучение!

# 143
  • Мнения: 74
Целодневното обучени по принцип е недоразумение. Когато това се комбинира и с липсата на идея какво точно да се прави нещата могат да станат трагични! Ако можете не оставяйте детето на целодневно обучение!
никога не мисля да оставя детето си,на целодневно обучение

# 144
  • Мнения: 10 547
Целодневното обучени по принцип е недоразумение. Когато това се комбинира и с липсата на идея какво точно да се прави нещата могат да станат трагични! Ако можете не оставяйте детето на целодневно обучение!

 Simple Smile Прав си, но кажи си сега пред нас, целодневно ли си бил на училище?

# 145
  • Мнения: 68
Целодневното обучени по принцип е недоразумение. Когато това се комбинира и с липсата на идея какво точно да се прави нещата могат да станат трагични! Ако можете не оставяйте детето на целодневно обучение!

 Simple Smile Прав си, но кажи си сега пред нас, целодневно ли си бил на училище?
Simple Smile да си призная - беше толкова отдавна , че не помня Simple Smile помна , обаче , че от някаква възраст нататък /2-ри-3-ти клас / си играех следобедите ?! та може и да не съм бил.... но не мога да се закълна Wink сега глидам по скоро като родител ..

# 146
  • Бургас
  • Мнения: 6 566
Твърдо съм "за" полудневното обучение. Опитът с моя син, вече второкласник, го доказва по всички възможни начини.

# 147
  • София
  • Мнения: 1 908
При нас няма избор - първи и втори клас са целодневно. Поне е истинският вариант. В интерес на истината бях доволна с дъщеря ми, и на нея много й харесваше, сега ще видим как ще е с момчетата.

# 148
  • Мнения: 74
не бих оставила детето си цял ден на училище

# 149
  • Sofia
  • Мнения: 22 570
И аз съм за полудневно обучение.
Защото у нас няма (както и други са писали) целодневно обучение - такова каквото би трябвало да бъде (чувам от близки и познати извън страната) и бих избрала.
С два преподавателя - един за сутринта, друг за следобед. Достатъчно голямо помещение, та да има и кът за отмора (нямам предвид легла или диванчета непремнно, но не ми се впуска в подробности) и да не са цял ден в "кутийка" децата. В стаята да са с пантофи/чехли. Отношението межу учител и ученик да е друго.
Да не говорим, че системата е скапана като цяло.  То да беше само тя...
     Другото е целодневен престой.
     Да, в някои наши у-ща има белееедо подобие на "целодневно обучение".

Общи условия

Активация на акаунт