Първи клас - полудневно, целодневно обучение. Вашите мнения.

  • 27 641
  • 249
  •   1
Отговори
# 60
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 668
Аз се имам за средноинтелигентен човек, дъщеря ми е в 1-ви клас, и не се наемам да й преподавам материала. Това, че мога да чета и да смятам, пиша грамотно, не означава, че съм и специалист по начална училищна педагогика. Мога да й обясня материал, с който се затруднява по мой си начин, което съвсем не означава, че е правилният и така го обяснява учителката. Преглеждам вкъщи домашните, взетите уроци, но не мога да обяснявам всичко - да се чудиш защо съм се "възпроизвела" Confused

# 61
  • Мнения: 818
...дъщеря ми е в 1-ви клас... Преглеждам вкъщи домашните, взетите уроци, но не мога да обяснявам всичко - да се чудиш защо съм се "възпроизвела" Confused
Мхм.

Това пък да не можеш на първи клас да обясниш материала им... Нямам думи. Дарвин е бил прав.

# 62
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 668
Това беше грозно... Confused  Да разбирам материала е едно, да познавам методиката на обучението е друго...Дъщеря ми беше болна, когато по математика учиха задачи с преминаване на десетицата - вкъщи наваксваме с пропуснатия материал, но за този урок, учителката ме предупреди, да не й го обяснявам, за да не я объркам - аз го обяснявам по мой си начин, тя - по неин.

# 63
  • Мнения: 33 610
Бих предпочела целодневно обучение с изучаване на много чужд език и извънкласни спортни дейности в училище.

# 64
  • София
  • Мнения: 9 517
Това беше грозно... Confused  Да разбирам материала е едно, да познавам методиката на обучението е друго...Дъщеря ми беше болна, когато по математика учиха задачи с преминаване на десетицата - вкъщи наваксваме с пропуснатия материал, но за този урок, учителката ме предупреди, да не й го обяснявам, за да не я объркам - аз го обяснявам по мой си начин, тя - по неин.
e, чак пък толкова сложно това преминаване... щерката е в 3-та група в детската и преминава без проблем, ако и да не се е срещала с метода на преподаване на учителката, която ще й бъде в първи клас  ooooh!

# 65
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 668
Не съм написала, че е сложно, или че дъщеря ми не го разбира - написах, че учителката има педагогически опит, какъвто аз нямам. Обяснява им например за звуковите модели - да, ти, аз и всеки средноинтелигентен човек разбира за какво иде реч, но не всеки има подхода, намира правилният начин да го обясни на  6-7 годишно дете.

# 66
  • София
  • Мнения: 7 247
За първи клас - полудневно. Обаче за съжаление малко хора могат да си го позволят. Напълно достатъчно им е да учат и да им се обяснява до обяд (ако разбира се е качествено). А домашните би трябвало да са съвсем лесни и символични и да не изискват помощ от възрастен. Дъщеря ми е видяла и от двете, затова специално за нея съм сигурна, че до обяд е по-добрият вариант - така имам едно спокойно и доволно дете, което учи с по-голямо желание.

# 67
  • София
  • Мнения: 9 517
Не съм написала, че е сложно, или че дъщеря ми не го разбира - написах, че учителката има педагогически опит, какъвто аз нямам. Обяснява им например за звуковите модели - да, ти, аз и всеки средноинтелигентен човек разбира за какво иде реч, но не всеки има подхода, намира правилният начин да го обясни на  6-7 годишно дете.
Добре, ти наистина ли мислиш, че възпитателя в занималнята, който няма необходимото образование /а повечето от тях го нямат/, може да бъде по-адекватен от теб в педагогическия подход?

# 68
  • Мнения: 14 133
Аз съм за полудневно обучение, независимо от класа, в който е детето, ако има кой да го гледа в къщи.  Peace

# 69
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 668
Не съм пояснила, признавам Embarassed Детето ми ходи следобед на частна занималня, където са общо 7 деца и там им преподава/възпитава госпожата от училище, т.е. детето прекарва целият ден с една и съща учителка Peace Успяват да преговорят взетият материал от сутринта, написват си домашните, имат достатъчно време за игри, все пак, едно е да се занимаваш със 7, друго - с 30 деца.
За възпитателите в училище нямам никакви наблюдения.

# 70
  • welcome to the Jungle
  • Мнения: 979
Дзвер, можеш да си осветлиш незнанието за изискванията, които има държавата ни към заемането на поста "възпитател" в 2 документа. Единият е Закона за народната просвета, а другият е една наредба към него. Хубаво е човек да попрочете, преди да се хвърли в празнословни словоизлеяния, най-вече заради уважение към личното си творчество.

  *Biskvitka*, трудно ще влезеш в орбитата на "средноинтелигентните"  Mr. Green. Такива титани на мисълта могат само да са генератори на цветисти форумски бисери, които да им гарантират почетно място в някоя годишна класация или тема. Това - методики, които се учат 4-5 години, това техники за формиране на знания, умения, нагласи, ехееей, простите и тъпите го учат в университетите, а "средноЕнтелигентните" си имат Вишу, с което са си турили в джоба към 950 правоспособности из разнообразни трудови сфери.

Хвала на онези, които заместват началния учител, защото свише им идва да преподават; на същите, дето се лекуват със споделени симптоми по телефона и не им трябва лекар; и на онези, които си вярват, че адвокатстката професия е обирджийска, защото законите ги има в интернет и всеки може да си ги чете.
 smile3501 smile3501

# 71
  • Мнения: 1 494
За възпитатели в занималнята изискването е да са начални учители.
Работя в СОУ. Учител съм. И не може да ме назначат възпитател в занималня, тъй като нямам завършена начална училищна педагогика.

# 72
  • Мнения: 8 903
Синът ми не ходи на занималня. Бях категорична, че той такава няма да посещава. Следобед е 3ч на тренировки, прибирам го към 16:30 и след това пише домашни. Научи се да чете сам, със съвсем малко помощ от моя страна, когато беше точно на 6г. Аз се научих да чета по същия начин, брат ми и той, така че не е кой знае каква философия да се научиш да четеш. Че то и петгодишният вкъщи вече срича. Как ли стават тези неща без вездесъщите усилия на някой учител?
Когато аз бях ученичка, на занималня ходеха само деца, които изоставаха в училище. Тях направо ги задължаваха да посещават такава за да могат да наваксат. Не са били повече от 5-6 деца от клас.
А в първи клас материалът е наистина елементарен. Синът ми благодарение на това, че учи вкъщи, има възможност примерно да решава допълнително извън домашното само трудни задачи. Виждам всяка сутрин какво са писали на дъската по време на занималнята - все същите еднотипни задачи със събиране и изваждане, които са му омръзнали до смърт. Виждам кога и от какви точно допълнителни упражнения има нужда по български и съответно му ги давам.

От възпитателката, която води занималнята на нашия клас, всички родители са доволни. Децата също я харесват. Беше замествала 1-2 пъти класната и синът ми каза, че много хубаво обяснявала. И въпреки това, аз не бих го записала на занималня. Мисля, че там се гони едно средно ниво, което впрочем си е нормално за училище, само че мен това средно ниво изобщо не ме задоволява. Стига му средното ниво в редовните часове, няма нужда от допълнително.

Последна редакция: пн, 21 апр 2014, 09:55 от ston

# 73
  • Мнения: 5 940
Децата нали трябва да си попълнят нещата, които са им за домашно в занималнята? Това трябва да го могат и без помощ по правило. Очаква се след обяснен сутринта материал да успяват сами да се справят със стандартното домашно.

# 74
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 668
В училище не се учи само четене и писане, и според мен, уменията на учителя не бива да се омаловажават - още повече, че се преподава сутрин/говоря за първолаците, поне в нашето училище/,а следобед са заниманията.
И занималнята отдавна не е за изоставащи деца /както едно време/. По-горе съм писала как е при моето дете, няма кой да я гледа вкъщи и за мен това е идеалният вариант.

Общи условия

Активация на акаунт