Задачка май те затруднява, спецотрядът се явява и веднага я решава

  • 63 373
  • 742
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 40
XiXibg, ganis, благодарности за бързата помощ. Това от подточка Б на решението на основната задача, не го е знаела. Има върху какво да работи още.
  bouquet
.....................
Продължавам с въпросите /зад.2, МГ Варна 27.04.14г/:
CL е ългополовяща в триъгълник АВС, L принадлежи на АВ. Ако АС<ВС, то кое твърдение е винаги вярно:
а) AL=BL
б) AL<BL
в) AL>BL
г) СL=АL

Моля за подробни обяснения.

Последна редакция: сб, 03 май 2014, 09:43 от zazo

# 181
  • София
  • Мнения: 5 557
Зазо, започвам да правя ОЗ, за това, че двете външни  ъглополовящи и вътрешната се пресичаъ в една точка. Ще пусна и решение на последния ти въпрос   bouquet

# 182
  • Мнения: 40
Зазо, започвам да правя ОЗ, за това, че двете външни  ъглополовящи и вътрешната се пресичаъ в една точка. Ще пусна и решение на последния ти въпрос   bouquet

Ти си го знаеш, но и аз да ти кажа, че си златна!

# 183
  • София
  • Мнения: 5 557
XiXibg, ganis, благодарности за бързата помощ. Това от подточка Б на решението на основната задача, не го е знаела. Има върху какво да работи още.
  bouquet


ОЗ за две външни и вътрешна ъглополовящи.

http://postimg.org/image/ellr5rzlf/

# 184
  • София
  • Мнения: 5 557
След малко ще пусна и решение на другата задача. Ако не успея с времето, ще я направя следобед, но ще я имаш Wink

# 185
  • София
  • Мнения: 5 557

Продължавам с въпросите /зад.2, МГ Варна 27.04.14г/:
CL е ългополовяща в триъгълник АВС, L принадлежи на АВ. Ако АС<ВС, то кое твърдение е винаги вярно:
а) AL=BL
б) AL<BL
в) AL>BL
г) СL=АL

http://postimg.org/image/j07rv3swj/

# 186
  • Мнения: 105
Цвети, спокойно, не си сама. Откакто следя подобните теми, това е може би едно от най-обсъжданите задачи.  Laughing
Ами не знам, аз направо се видях в чудо, щом в 1-ви клас не мога да помагам на детето...
А имам още поредица от задачи, с чиито отговори не съм съгласна и един ден седнахме да гледаме 2 от тях с учителката на детето и тя се съгласи, че имат повече от 1 отговор или поне начин за извеждане на отговора, но в 1-ви клас традиционно разсъждавали по определен начин и само съм била обърквала детето, включително и задача от този тест може по поне още 2 начина да се реши.  Вече не смея да й помагам. А от математика винаги съм си мислела, че разбирам доста.
Просто по-често ще притеснявам пишешите в темата, за да мога да се сверявам нещата с вас!   bouquet

Казвал съм го и друг път.Внимавайте като помагате особено на малките деца.За да разберат правилно нещата трябва специално обяснение, което не всеки може да даде.Аз лично избягвам да помагам на малки деца.Началната педагогика е специфична и се различава доста от останалата.Това ,че човек знае математика не означава ,че може да обяснява.

# 187
  • София
  • Мнения: 1 154
Мастер, давам ти пример с трима.
Ако трябва да ги подредим в редица, ще имаме възможни шест подредби (3!):
1,2,3
1,3,2
2,1,3
2,3,1
3,2,1
3,1,2

Когато имаме кръгче, нямаме начало и край. Нека 1 е фиксиран. Тогава 2 може да е отляво на 1, а 3 отдясно или 2 да е отдясно на 1, а 3 - отляво. Това са две положения или 2!

Правило: n  човека могат да се подредят в редица по n! начина, а в кръгче- по (n-1)! начина.

Благодаря отново! Този път ми се изясни bouquet
Само комбинацията С 9 4=(9.8.7.6.)/(1.2.3.4.) не е ли 126?

# 188
  • София
  • Мнения: 5 557

Благодаря отново! Този път ми се изясни bouquet
Само комбинацията С 9 4=(9.8.7.6.)/(1.2.3.4.) не е ли 126?

Дааа,, 126 е  Embarassed Бързата кучка нали знаеш....

# 189
  • София
  • Мнения: 5 766
Xixibg,  Peace

# 190
  • Мнения: 124
Здравейте, нужни са ми решенията на следните две задачи за  7 клас:

1) АР и ВН са височини в остроъгълния триъгълник АВС. Докажете, че <НРС=<ВАС;
<РНС=<АВС

2) В триъгълник АВС височините АА1, ВВ1 и СС1 се пресичат в точка Н. Ако
<НАС1=<НВА1=<НСВ1, намерете отношението АС1:АС
 

# 191
  • София
  • Мнения: 5 557
Здравейте, нужни са ми решенията на следните две задачи за  7 клас:

1) АР и ВН са височини в остроъгълния триъгълник АВС. Докажете, че <НРС=<ВАС;
<РНС=<АВС

2) В триъгълник АВС височините АА1, ВВ1 и СС1 се пресичат в точка Н. Ако
<НАС1=<НВА1=<НСВ1, намерете отношението АС1:АС
 


Защо ли познах задачите си:))))

За 1зад) Ползвай следната задача:

http://postimg.org/image/udnlvkebn/
За 2 зад) Триъгълникът става равностранен и отношението е 1:2

Последна редакция: нд, 04 май 2014, 15:03 от ganis

# 192
  • Мнения: 124
Благодаря ти, ganis   bouquet, дъщеря ми е получила отговора на 2 зад., а на първата - построила е медиана и е извела ъглите.
 Hug Hug

# 193
  • Мнения: 124
Здравейте, може ли да ми помогнете с решението на тази задача за 7 клас: Даден е четириъгълник АBCD , AB=8см,  BC=16 см, CD=4см и AD=6 см.Намерете диагонала BD, ако дължината му е цяло число.
 newsm78

# 194
  • София
  • Мнения: 5 557
Здравейте, може ли да ми помогнете с решението на тази задача за 7 клас: Даден е четириъгълник АBCD , AB=8см,  BC=16 см, CD=4см и AD=6 см.Намерете диагонала BD, ако дължината му е цяло число.
 newsm78


Ще ползваме неравенствата между страните в триъгълник.
Всяка страна в триъгълник е по-голяма от разликата на другите две и по-малка от техния сбор.
1)Разглеждаме триъгълник ABD=>AB-AD<BD<AD+AB=>2<BD<14
2)Разглеждаме триъгълник BDC=>BC-CD<BD<BC+CD=>12<BD<20

От 1) и 2) =>BD е заключена в интервала (12; 14). Единственото цяло число в този интервал е 13.

Общи условия

Активация на акаунт