Задачка май те затруднява, спецотрядът се явява и веднага я решава

  • 63 400
  • 742
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 124
Много ти благодаря ganis, спаси ме от доказване на поредната теорема, не че която и да е ми е във възможностите  Mr. Green , чудя се обаче, как досега учителката, при която ходи  не й е давала подобни задачи ? 
 Още веднъж   bouquet
 

# 196
  • Пловдив
  • Мнения: 50
Отново с молба за помощ към спецотряда.


Куб е построен от 8 малки еднакви неоцветени куба. Ако три от стените на построения куб са оцветени в зелено, тогава броят на неоцветените стени на малките кубчета е:

А) 16 Б) 20 В) 36

# 197
  • Мнения: 8 996
Отговорът е 36.
Всички малки кубчета са общо с 8*6=48 стени
Всяка страна на големия куб е от 4 кубчета. Щом трите му страни са зелени, то имаме 4*3=12 зелено оцветени стени на малки кубчета.
48-12=36 неоцветени

# 198
  • Мнения: 3 090
запис - нали съм седмокласна мама  Mr. Green

# 199
  • Мнения: 105
задача за тренировка на 7 клас

Триъгълник ABC -равнобедрен (АС=BC) и <ACB=36.Ъглополовящите AL и BM се пресичат в точка О.Ако AC=BC=7 , намерете периметъра на триъгълник AOM.

# 200
  • Варна.
  • Мнения: 1 178
Моля,
обяснете ми логиката при такъв тип задачи:

Мая подрежда своите кукли и мечета, и камиончетата на братчето си в кутии. За да ги открива по-лесно е поставила следните етикети върху всяка от тях:
"Кукли"        "Мечета или кукли"              "Камиончета"
Така се разсеяла, докато подреждала, че накрая нито един надпис не отговарял на съдържанието на кутията. Какво е поставила Мая в кутията на братчето си (с етикет "камиончета")?

отг. Кукли
                                                                    "Знам и мога" ІІ клас, 2008 г.


# 201
  • Мнения: X
Ами, не виждам някаква особено сложна логика. Щом като нито един надпис не отговаря на съдържанието на кутията, то куклите не могат да са в кутиите с надпис "Кукли"   и     "Мечета или кукли", значи са в кутията с надпис " Камиончета".
Иначе може да се реши и с таблица, като детективска задача.

# 202
  • Варна.
  • Мнения: 1 178
Благодаря,
друго си е да ти покажат очевидното  Joy

# 203
  • Мнения: 13
И аз се включвам в темата със задачка :
Автомобилист изминава пъря от А до В за 1 час. Той тръгнал от А за В и едновременно с него от В за А тръгнал пешеходец. Автомобилистът срещнал пешеходеца, закарал го до А и след това пристигнал в В, като пътувал общо 2ч. и 40мин. За колко часа пешеходецът може да измине пътя от В до А? 

Ще Ви бъда много благодарна !

# 204
  • София
  • Мнения: 1 659
И аз се включвам в темата със задачка :
Автомобилист изминава пъря от А до В за 1 час. Той тръгнал от А за В и едновременно с него от В за А тръгнал пешеходец. Автомобилистът срещнал пешеходеца, закарал го до А и след това пристигнал в В, като пътувал общо 2ч. и 40мин. За колко часа пешеходецът може да измине пътя от В до А? 

Ще Ви бъда много благодарна !

Да разгледаме какъв път е изминал автомобилът.
Веднъж някакво разстояние до срещата с пешеходеца, втори път същото разстояние обратно до А и
веднъж цялото разстояние от А до Б.
Цялото разстояние А-Б му е отнело 1 ч. => за разстоянието до срещата и обратно до А е пътувал
общо 1 ч. и 40 мин. = 100 мин, т.е. до срещата с пешеходеца е пътувал 100/2 = 50 мин.
След като цялото разстояние изминава за 60 мин, то до срещата е изминал 5/6 от разстоянието =>
за същото време - 50 мин - пешеходецът е изминал 1/6 от разстоянието между А и Б =>
цялото разстояние пешеходецът може да измине за 6* 50 мин = 300 мин = 5 часа.

# 205
  • Мнения: 200
Помощ за задача за 4 клас:
Съучениците Деси, Вили, Гери и Юли посещават занимания по математика, рисуване, танци и хор. На концерта на хора Деси и Гери харесали неговото изпълнение. Юли и Деси мразят математика. Деси не познава Гери. Вили и математикът са чести гости на художника. Кой се занимава с танци?

# 206
  • Мнения: 7 286
Щом Деси и Гери са присъствали на концерта на хора, означава, че те не са хористи.
Щом Юли и Деси мразят математика, а Деси не познава Гери, следователно математикът е Гери.
Щом Вили и математикът/Гери/ са гости на художника, значи Вили не се занимава с рисуване. Но Деси не познава Гери, следователно Деси не е художникът.
Следователно с рисуване се занимава Юли.
С танци се занимава Деси.

Прави се една табличка:

                   Деси        Вили.      Гери.       Юли
Математ.        -               -             +.           -
Рисуване        -              -             -              +
Танци.            +            -              -              -
Хор.                -             +             -             -

Моля някой да хвърли едно око на решението, че да не би да съм оплескала пак нещо.

Последна редакция: вт, 06 май 2014, 14:04 от Фран Джонсън

# 207
  • София
  • Мнения: 5 557
задача за тренировка на 7 клас

Триъгълник ABC -равнобедрен (АС=BC) и <ACB=36.Ъглополовящите AL и BM се пресичат в точка О.Ако AC=BC=7 , намерете периметъра на триъгълник AOM.

Р=7  Mr. Green

# 208
  • Мнения: 200
Фран Джонсън, Благодаря за отговора!
И детето така я реши, ама аз упорствах до сега.


# 209
  • Мнения: 5 177
Една задачка за първи клас .. може ли Thinking
Открийте правилото, за да запишете кои са числата в празните кубчета [  ]:

          [  ]
        [  ][  ]
    [11][ 2][ 1]
  [ 1][ 5][ 3][  ]

Общи условия

Активация на акаунт