Истината ви приказвам! - куриози и безумия от учебници и подобни

  • 32 185
  • 295
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 28 738
И какво излиза? Беден речник - кьопави задачи.  Laughing

# 166
  • Мнения: 24 467
Не, изобщо не мисля в посока "беден речник". Вероятно си е съвсем добър. Така предполагам. Просто съставителите не само на задачи, а и изобщо на учебни текстове следва да се съобразят с това, че някои думи имат различно значение и не е сигурно кой как би ги разбрал.

Къде е оригиналният текст на задачата с бидона?
Аз тук прочетох и за 10 литра и за 10 кг. От учебник ли е? За кой клас?
Съвместимостта не ми е съвместима никак със задачата. Simple Smile Тя пък откъде се взе?

Не сте достатъчно активни! "Яченцата" са ми още фаворит!
"Десетлитровият бидон" ги гони, но трябва да се потрудим, за да се стигнат яченцата.
Какви са тези "яйченца"?  Embarassed

Най- вече смятам, че не е нужно съставителите да се правят на интересни и да въртят иначе елементарни условия- няма смисъл, особено по математика. То не са и точно логически тези задачи, а по- скоро забавни /за врабчетата, например/. Децата с елементарните математически задачи се задъхват масово, дотолкова, че в VІІІ клас вече масата е на самотек, с борба за тройка.

Друго, което не ми допада в учебниците по разказвателни предмети за начална степен е това, че уроците са с много "опоскани" текстове. Дотолкова, че е пропусната важна информация и детето не може нищо да научи от там. Затова ми се е налагало да търся нормални книги и да ги давам за четене. А началната учителка на големия ми син изцяло им преподаваше история и география сама- изнасяше им свои лекции, като приказки, особено по история. Учебникът го бяхме запокитили някъде.
Няма как да ги цитирам, т.к. след І клас тези учебници се връщат. Не са у мен.

Последна редакция: вт, 22 апр 2014, 14:11 от Judy

# 167
  • София
  • Мнения: 478
И какво излиза? Беден речник - кьопави задачи.  Laughing

Има го и този момент. Simple Smile
Като че ли учебниците на всяко следващо поколение са все по-зле и по-зле написани.
Преди 15 години си взех висшите математики с учебниците на майка ми и баща ми - от моите учебници нищо не разбирах, а в тези от '60-те години всичко обяснено просто и ясно. Peace

# 168
  • Мнения: 9 992
Математиката е точна наука , аз това го намирам за неприемливо . Логически ,ако в практиката се случи подобно нещо и трябва да смяташ , няма да се чудиш кой от къде е дошъл , аджеба . Дали са се присрещнали , срещнали и тн. Отивам да си търся учебника от университета с правописните грешки  Wink

# 169
  • София
  • Мнения: 62 595
ми, така е- били са прости хората, за тяхна радост

И какво излиза? Беден речник - кьопави задачи.  Laughing

Има го и този момент. Simple Smile
Като че ли учебниците на всяко следващо поколение са все по-зле и по-зле написани.
Преди 15 години си взех висшите математики с учебниците на майка ми и баща ми - от моите учебници нищо не разбирах, а в тези от '60-те години всичко обяснено просто и ясно. Peace

# 170
  • Мнения: 24 467
Цитат на: link=topic=777071.msg28010907#msg28010907 date=1398163899


Като че ли учебниците на всяко следващо поколение са все по-зле и по-зле написани.
Преди 15 години си взех висшите математики с учебниците на майка ми и баща ми - от моите учебници нищо не разбирах, а в тези от '60-те години всичко обяснено просто и ясно. Peace

Аз мисля така за учебниците по Английски. Най- хубави съм виждала от брат ми. Аз ги ползвах и за мен са много по- добри от тези, по които учи сега синът в подготвителния клас. Подредени, с хубави и ясни текстове. Граматиката е добре и последователно обяснена. Не са тъй разпилени в разни карета и правоъгълничета.
По Руски език взех едни от приятелка, от 60-те години са, чудесни просто, за малкия ми син.

# 171
  • Варна
  • Мнения: 758
И дъщеря ми учи немски по учебник от 1974 г.   Mr. Green

И това с опосканите учебници е много вярно.
В 4-5 клас имаха някакво домашно в някакво помагало да залепят кое къде се намира в Царевец.
В учебника не пише и думичка по въпроса. Как да си напише детето домашното, ако е от някое високопланинско село и ни то, ни майка му, ни баба му са стъпвали във В. Търново?
Когато приятелка (която няма ни интернет, ни енциклопедиите от комунистическо време) ми звънна, за да ме пита не си бях вкъщи, че да отворя гугъла. Звъннах на майка ми, за да погледне във въпросните енциклопедии, тя пък беше излязла, че звъня на баща ми... и така - ей ти 1 час загубено време.

Ами "Айшето", ако се е амбицирала да излезе от калъпа и да си изучи детето, на кого да звънне в подобна ситуация?

Дори и във втори клас съм се чудела на някои неща. Трябваше да се пишат някакви сродни думи. В учебника обаче не пише що е сродна дума. Госпожата със сигурност е обяснявала в час, обаче детето ми беше болно и аз пак трябваше да се допитвам до гугъл, за да съм сигурна, че не пишем глупости.

# 172
  • Мнения: 4 841
И дъщеря ми учи немски по учебник от 1974 г.   Mr. Green

Не мисля, че е добра идея. Макар и остро критикувана и силно недолюбвана, езиковата реформа от 1996 е в сила в повечето страни с официален език немски. Специално за езиково обучение, добре е да се валидните в момента правила. Учебниците от края на седемдесетте звучаха архаично още през осемдесетте, пълни са с абсолютно неизползваеми думи и конструкции.
Вярно е, че старите учебници по-подредени и по-ясно систематизирани, но и са за съвсем друг тип обучение.
Извинявам се за отклонението.

# 173
  • Мнения: 28 738
На вниманието на авторите на учебници и помагала по математика: 

Цитат
За колко ви стига праха за пране

Стига ли ви за тези 20 пранета( 2 кг.) защото при мен не стигат и за 15.слагам от течния по 2 капачки за да изпере хубаво , а те дават примерно за една или една и половина.от прахообразния също много слагам , не знам аз ли слагам много те ли лъжат , че стигат за 20 изпирания.сега съм с Персил и пак слагам 2 капачки  ooooh!предния път бях с Тема същата история

Засилих се да го пускам в смешките, но реших, че точно тук му е мястото.  Mr. Green

ПП И съставителите на учебници по БЕЛ могат да се възползват от цитата.  Hug

# 174
  • Варна
  • Мнения: 758
BirdsFlu със сигурност е така (то си и личи по снимките на ТКЗС-та и т.н.), но тя в момента е в самото начало - буквите и елементарните неща (Аз обичам..., Лили е облечена с ..., Уве бяга). Колкото да свикне с мелодиката на езика и да разбира като ходи при баба си кога и се радват и кога я нареждат. Като натрупа някакъв минимален запас от думи ще и пускам анимационни филмчета в които не приказват много, много, после вече ще си търсим други учебници и може би друга учителка.

# 175
  • София
  • Мнения: 5 348
Моето дете се прибра преди месец и се смее, че в учебника пишело за разтворена готварска сол в морето и че учителката има проблем, защото покрепя това Simple Smile

Ето малка задача от мен за химици-академици:
Взимаме 1 литър морска вода и отнемаме натриевия хлорид. Е, остатъкът ще ли има солен вкус ? А химически издържано - ще има ли някакви други соли?

# 176
  • Мнения: 1 028
Моето дете се прибра преди месец и се смее, че в учебника пишело за разтворена готварска сол в морето и че учителката има проблем, защото покрепя това Simple Smile

Ето малка задача от мен за химици-академици:
Взимаме 1 литър морска вода и отнемаме натриевия хлорид. Е, остатъкът ще ли има солен вкус ? А химически издържано - ще има ли някакви други соли?

1-ви въпрос -слаб солен вкус, в морската вода има и други хлориди, напр. калиев
2-ри въпрос - да!

Академикът е член на семейството, ако имате и други въпроси-бите шьон Mr. Green

# 177
  • Мнения: 50 870
Ето малка задача от мен за химици-академици:
Взимаме 1 литър морска вода и отнемаме натриевия хлорид. Е, остатъкът ще ли има солен вкус ? А химически издържано - ще има ли някакви други соли?

На първия въпрос: Ще бъде много по-слабо солена. Може би даже ще става за пиене.

На втория въпрос: Има и други соли. Обаче ако всички разтворени в морската вода соли приемем за 100%, то делът на натриевият хлорид е 85% и само 15% са останалите соли. Или накратко казано натриевият хлорид (готварската сол демек) надвишава многократно коя да е от останалите соли и е съвсем допустимо да се каже, че заслугата за солеността на морската вода е главно на готварската сол, като пренебрегнем другите соли. Алтернативата е на третокласниците да се обяснява разликата между видовете соли и да им се преподаде химията до нам кой си клас.

За мен това акцентиране на главното, а не търсене на детайли, е съвсем достатъчно и приемливо за тази възраст. Ако искаме да сме точни до най-малкия детайл трябва и по физика да не закръгляваме g=9,8, или и по математика да не закръгляваме Пи=3,14.

# 178
  • Мнения: 13 283
Из учебно помагало за 2 клас - "Ако неударената гласна в крайната затворена сричка изпадне при изменение на думата, пишем Ъ. Ако не изпадне, пишем А."

 Tired  И не, не съм го извадила от контекста. Това се мъдри оградено и явно ВАЖНО! То, че е вярно е вярно, ама ха да видим как 8-годишно дете го разбира.  ooooh!

Така звучи наистина идиотски. Но контекстът е важен. Преди и/или след такива правила винаги трябва да има примери, вследствие на прочитането и разясняването на които иначе идиотски звучащото правило става разбираемо. Не ми се вярва да няма примери. newsm78

Според мен си е идиотско. Аз все още се чудя коя е "крайната затворена сричка" и как и от къде изпада...  ooooh! Може и аз да съм неграмотна - наистина втори клас ми е в мъгляви спомени  Crazy, но я да видим колко от тук пишешите знаем що е то "крайната затворена сричка" ...

# 179
  • Мнения: 7 171
Из учебно помагало за 2 клас - "Ако неударената гласна в крайната затворена сричка изпадне при изменение на думата, пишем Ъ. Ако не изпадне, пишем А."

 Tired  И не, не съм го извадила от контекста. Това се мъдри оградено и явно ВАЖНО! То, че е вярно е вярно, ама ха да видим как 8-годишно дете го разбира.  ooooh!

Така звучи наистина идиотски. Но контекстът е важен. Преди и/или след такива правила винаги трябва да има примери, вследствие на прочитането и разясняването на които иначе идиотски звучащото правило става разбираемо. Не ми се вярва да няма примери. newsm78

Според мен си е идиотско. Аз все още се чудя коя е "крайната затворена сричка" и как и от къде изпада...  ooooh! Може и аз да съм неграмотна - наистина втори клас ми е в мъгляви спомени  Crazy, но я да видим колко от тук пишешите знаем що е то "крайната затворена сричка" ...

Ами аз не знаех, но научих, благодарение на теб.  Mr. Green КръгЪл или кръгАл? Щом е кръгли (отпада гласната от крайната затворена неударена сричка), значи е кръгЪл. КокЪл или кокАл? Щом е кокАли в множествено число (тоест, запазва се гласната), значи се пише с А.

Само да кажа, че с моя съпруг имаме подобни дискусии, но за английски. Той не знае правилата на образуване на много форми, просто защото му е роден език. Аз съм ги учила по подобен на този начин и току му изрецитирам някое правило и го впечатлявам.

Общи условия

Активация на акаунт