Истината ви приказвам! - куриози и безумия от учебници и подобни

  • 32 220
  • 295
  •   1
Отговори
# 210
  • София
  • Мнения: 62 595
Да не би да говориш за напъд или нещо друго, дето ни го казваха по физическо (а ние му казвахме напън и учителката все ни се караше)? И аз вече не съм сигурна. Ей, на маймуни ни направиха!

# 211
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 668
Баш напад се казва разкрача напред Wink

# 212
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, вярно, че звучеше с А!

# 213
  • Варна
  • Мнения: 758
... под урока в учебника има задачка да изброят качествата, които Свети Георги проявява според легендата, учителката добавила да се аргументират, като напомнила да си четат помагалото.

Така намразих Христо Ботев - трябваше да пишем съчинение "В какво се състои скромността на героя, изразена в думите му "Но стига ми тая награда..."
Каква скромност, какви 5 лв.? К'во толкова иска човека, освен ЦЯЛ народ да го споменава като светец и то не за момента, ами НЯВГА в далечното бъдеще. Писах 2 съчинения - едно за пред госпожата и едно за да излея истинските си виждания, защото само бученето на глас из къщи не успя да ми изчисти усещането, че правя нещо мръсно и нередно, като лъжа за разсъжденията си.

"Какво е искал да каже лирическия герой?" също ме изкарваше извън нерви

# 214
  • Мнения: 15 960

Ти ми обърка понятията! Според правилото не трябва ли да е напАн? Или се казва "напни"?

Освен всичко друго, имало и изключения от правилото - например "замък". Ние такава глупост не помня да сме учили.

# 215
  • Мнения: 9 992
По повод спора за солта , ми хрумна да питам . В морето каква вода има , морска ли , Н2О ли е , посолена с готварска сол речна ли е, как аджеба да разберат децата.?

# 216
  • В един копнеж!
  • Мнения: 2 414
По повод спора за солта , ми хрумна да питам . В морето каква вода има , морска ли , Н2О ли е , посолена с готварска сол речна ли е, как аджеба да разберат децата.?

7-8 клас къде си била, бре? Laughing  Н2О знаеш ли какво е?
Морската сол, такава каквато е в чистия си вид е леееко вредна за организма. Затова тя се обработва и излиза на пазара като йодирана сол, готварска, годна за употреба от човека. Ако можеше да се използва директно морска сол, тогава щяхме да ходим да изсичаме камъни и да лижем морска сол.
Солена речна вода няма. Или поне аз незнам да има. Затова съществува морска и речна вода, затова има морски и речни риби. Когато отиваш да си купиш риба от магазина как разбираш коя е морска, коя речна?  Simple Smile

# 217
  • Italia
  • Мнения: 1 060
Солена речна вода няма. Или поне аз незнам да има. Затова съществува морска и речна вода, затова има морски и речни риби. Когато отиваш да си купиш риба от магазина как разбираш коя е морска, коя речна?  Simple Smile

Според уики има - http://en.wikipedia.org/wiki/Salt_River_(Arizona)
А за рибите в магазина - по цената, най-вече  Laughing

# 218
  • Варна
  • Мнения: 1 813
Joy тази картинка на корицата... викам си, тези сега и филмовите сценарии на Зевс и не-помня-как-се-казваше ли правят на помагало И какви са тези пера, дето ги държи Зевс? Или е Прометей? Да, ама не причила на огън! newsm78

Зевс Гръмовержец? На това ми прилича.

# 219
  • Мнения: X
Издателството се казва Персей, но са сложили баща му явно на корицата. Тези пера, на които се смее Андариел вероятно са гръмотевицата.  Mr. Green

Скрит текст:

# 220
  • Мнения: 24 467
Гръмотевица е, разбира се. А Зевс е жив културист от испански или друг латино произход. Simple Smile Готин е мачото.

Последна редакция: чт, 24 апр 2014, 10:20 от Judy

# 221
  • Пловдив
  • Мнения: 1 219

Ти ми обърка понятията! Според правилото не трябва ли да е напАн? Или се казва "напни"?

Освен всичко друго, имало и изключения от правилото - например "замък". Ние такава глупост не помня да сме учили.

Малко по-напред беше споменато как точно е написано в учебника. Ставаше дума за ударена, последна затворена сричка. Лично аз съм много зле с ударенията, но мисля, че при напън и замък ударението не е на последната сричка.
Иначе децата си интерпретират информацията според своите възможности. Във втори или трети клас, майка ми им обясняваше, че ако звука в който се съмняват (а/ъ) изпада при образуване на мн.ч. - значи е ъ. И при зададена задача детето пише
чехал - чехали
Проверило го е, не изпада. Laughing

# 222
  • Мнения: 15 960
"Ако неударената гласна в крайната затворена сричка изпадне при изменение на думата, пишем Ъ. Ако не изпадне, пишем А."

замък - замъци
напън - напъни
Последната сричка е затворена с неударена гласна, не изпада, но се пише Ъ.

# 223
  • софия
  • Мнения: 30 318
Аз чистосърдечно си признавам, че не се занимавам много, много с първокласничката и учебниците й. Явно ще трябва да се настроя за другата година, че като чета...

# 224
  • Варна
  • Мнения: 758
zvanche, завиждам ти  Simple Smile
Щом не ти се налага да се занимаваш сега, най-вероятно няма да ти се налага и следващата година.

Общи условия

Активация на акаунт