ПЪРВИ клас - ваканцията!

  • 47 893
  • 764
  •   1
Отговори
# 510
  • София
  • Мнения: 4 041
но освен да схванат, че 7х3=7+7+7 не виждам какво друго трябва да се осмиеля.

Точно обратното трябва да схванат (7+7+7 = 3 пъти по 7) Simple Smile За да разберат, защо им е да автоматизират 2х 7; 3 х 7.
Права си, не се изразих хубаво Simple Smile

# 511
  • Мнения: 5 259
Според мен наизустяването изобщо не пречи на разбирането.
По-скоро преждевременните занимания и недобре поднесеният материал плашат децата и това ги кара да си мислят, че математиката е нещо много страшно и трудно, в резултат на което те се отдръпват и спират да се опитват да я разберат.
Учителката може би си има своя методика, по която е решила да представи умножението на децата, за да не го приемат за трудно.

# 512
  • Мнения: 5 234
Учат ли деление във втори клас?

# 513
  • София
  • Мнения: 7 247
Привет Simple Smile С тези математически разговори се замислих дали пък да не пробвам с частен учител  (не че не й върви математиката, но покрай голямата се убедих колко е важно от самото начало да няма пропуски и детето да заобича предмета, а и след 4-ти клас може би ще кандидатства в 107-мо) newsm78 Видях, че има обяви  за по 7-10 лв. по домовете (предимно от по-млади учители и студенти). Определено идеята ми допада повече от варианта курс към СМГ или Забавна математика. Струва ми се, че ще е по-удобно и не по-скъпо... Ще има индивидуален подход, детето ще определя темпото... Има ли някой който е ползвал частен учител за толкова малко дете или има такова намерение?

# 514
  • Мнения: 5 940
Момичета, истина ли е, че само само математическите училища са добри държавни училища? Съвсем сериозно питам.
Толкова ли е вече невъзможно детето да си кара в обикновена гимназия и пак в седми клас да си изкара хубави оценки и да продължи после в желаното училище?
Скоро говорих с една учителка от СМГ, беше ми любопитно какво й е мнението за това, че има толкова много желаещи да учат в училището и какво правят децата, които не са кой знае какви математици. Жената се опита да ме убеди, че това е възможно най-доброто училище в момента и че дори и да не си математик, ставаш такъв. Ама аз много не вярвам, но може да са се променили нещата...

# 515
  • Мнения: 5 259
С учене се занимаваме средно по половин час веднъж на две седмици. Просто няма кога по друго време. Книги чете бавно, бавно, но нито една не е от списъка. Най-вероятно няма и да стигне до него, защото не ги чете достатъчно бързо, че и тях да вмести.

За добрите училища.. четох темата покрай резултатите от матурите и така ми се догади, че просто... едни крайни решения ми идват на ум. За сега само се питам всички ли са луди или само аз  Laughing Като в онзи виц, дето по радиото съобщили за опасен луд, който карал в насрещното по магистралата Laughing Точно така се чувствам.

# 516
  • София
  • Мнения: 7 247
Не, не бих казала, че само математическите училища са добри Simple Smile. Просто само в тях до сега се сформираха нови паралелки след 4-ти клас и ако някой искаше да премести детето си от училище, от което не е доволен, това беше добър вариант. Едно е да преместиш дете на място, където всички са нови, съвсем друго е във вече изграден колектив, където ще му е много по-трудно. Пиша в минало време т.к. от тази година и в 20 у-ще се сформира нова паралелка с немски след 4-ти клас. Също ми е вариант, т.к. живеем в близост. Засега съм много доволна от ЧУ където учи малката, но има много време до тогава...
valerie, в което и училище да учи детето, няма да мине без школи и/или уроци. Те и амбицията на самото дете са определящи за представянето му на матурите. А между самите училища, няма чак толкова голяма разлика. По-скоро разликата е в амбициите на децата/родителите в различните училища. А на матурите всяко дете може да се представи добре, ако си седне на д-то - не са чак толкова трудни Simple Smile

# 517
  • Варна
  • Мнения: 2 483
А на матурите всяко дете може да се представи добре, ако си седне на д-то - не са чак толкова трудни Simple Smile

В Търговище и Исперих ще стане, ама в София или някой по-голям град, надали, защото конкуренцията е убийствена и всяка стотна има значение. На мен също ми е далеко, но следя седмокласната тема от две години поред, а с това и минималните балове за прием. Ако се целиш в най-добрите училища (91 немска, СМГ и т.н.), с бал 34.6 от 36 е по-вероятно да ти се размине да те приемат, отколкото да те приемат. Та, за да сисигурна, че ще влезеш на матурите трябва да изкараш оценки максимално близки до 6 (над 5.80) и като имаш в предвид че в училище по принцип няма заложени часове за упражнение или пък се правят 2-3 преразказа за цяла година, не знам каква самопотготовка трябва да е, че да се научиш сам на нещо, което не те учат в училище, а пък ще те изпитва на матурата. А и матурите са върху целия материал за 7 клас, а се провеждат в средата на май, като децата завършват училище чак на 15.06 и още месец ще взимат нов материал, а всъщност трябва да се явяват на изпит и върху него.

И да, МГ засега са най-добрите училища между 5-7 клас в България - децата вече са минали една цедка на прием и освен, че средата е избрана, учителите също са на ниво. Ей в това е трагедията на бг образованието - че избора на качествени училища е силно намален.

# 518
  • Мнения: 5 940
Това никак не ми допада. Едно дете може отлично да учи математиката, да се справя много над средното ниво и пак да няма интерес в областта, да не му идва отвътре... В същото време явно като остане в нормално училище, шансовете му за добро след седми клас, за такова, към което би имало интерес, силно се намаляват, тъй като най-добрите ученици отиват в математическите. Т.е всички влизаме в някакъв капан.
И не ми се струва естествено отлична оценка по математика да означава отлично справяне на ниво курсове по математика в СМГ, на които се решават състезателни задачи. Излиза, че няма смисъл въобще да ходят на училище или отново стигаме до това, че училището става все по-малко полезно в образователната си функция.

# 519
  • София
  • Мнения: 7 247
Manzhelka, говоря от личен опит - тази година имам отлично справила се на матурите 7-класничка, влязла по 1-во желание. Както написах без школи и/или уроци не става (не знам защо си останала с обратното впечатление). Обаче, ако се започне на време и детето е амбициозно, няма проблем да се справи с материала. Тя е ходила на курс по математика в 4-ти клас в СМГ, влезе в 107-мо, от 6-ти кл. тръгна на уроци по мат, в 7-ми на уроци и школи по двата предмета. Да, беше й натоварено, но едновременно с това не спря ежеседмично да се занимава с тенис, плуване, катерене, зимата всеки уикенд и ваканцията беше на ски, не съм я видяла да учи след 19 ч., през почивните дни - събота до обяд. Никога не е била от най-първите в училище - тази година имаше и няколко четворки за срока, защото приоритет й бяха математиката и българския.
Не отричам, че математическите училища не са от най-добрите - просто твърдя, че не са само те - 20, 22, 32, 31, 18 и т.н. не са по-лоши училища.
valerie, моята е такъв случай - мат. не й идва от вътре, но допълнително се е занимавала толкова много, че в един момент почна да я разбира и взе, че я заобича. И да беше в "нормално" училище, пак щеше да стане така - школите и уроците са определящи за матурите, освен ако детето няма изразен интерес по математика (в общия случай).

# 520
  • София
  • Мнения: 4 041
И да, МГ засега са най-добрите училища между 5-7 клас в България - децата вече са минали една цедка на прием и освен, че средата е избрана, учителите също са на ниво. Ей в това е трагедията на бг образованието - че избора на качествени училища е силно намален.

Това, че в едно математическо училише децата са минали цедка по математика, далеч не значи, че ще са с най-качествената хуманитарна подготовка. Децата от математическите училища логично са с най-добри резултати по математика, но това не може да бъде база за заключение за общообразователната подготовка. Също така смятам за абсолютно погрешно дете, което не е доста над средното ниво по математика, да се зори и бута в математическа паралелка, дори и да успее да бъде натикано, надали ще даде толкова страхотни резултати на матурите.

# 521
  • София
  • Мнения: 1 074
Мами, спрете се. Децата са едва втори клас - какви курсове, какви 5 лева!!!!  #Crazy  newsm78
Оставете ги да се учат със своето темпо, помагайте им, на не ги натискайте още отсега. Ще има достатъчно зор за учене и при кандидастване за 5 клас (който ще сменя - междудругото 20то училище отдавна практикуват взимане на външни ученици за 5ти клас, но аз лично не го препоръчвам. Големият ми син завърши там, и знам какво говоря), и за кандидатстване след 7, а и после за висше.
Децата, които си имат математически заложби, ще си ги развият с и без курсове, вярвайте ми. Както и ще научат таблицата за умножение, дори и без да се налага да я учат предварително. Лично аз съм много против ученето на нещата предварително, защото така се затормозява учебния процес в училище, получава се една много голяма дупка между децата, които вкъщи предварително са си научили нещата, и тези, които за първи път в училище се допират до това. На тези, които си знаят им става скучно, почват да се въртят и шумят, пречат на другите да научат, и така. Един омагьосан кръг...

# 522
  • София
  • Мнения: 7 247
Mimi75, доколкото аз знам 20-то е взимало външни ученици след 4-ти клас и преди, но едва от тази година сформира изцяло нова паралелка, само от новопостъпили деца. Аз лично изобщо не натискам моята - до сега не е прочела нито една книга, аз й чета по малко, направили сме 5-6 диктовки и е решила максимум 20 задачи. Но наистина сериозно мисля за допълнителни занимания по математика именно, за да избягна на по-късен етап голямо натоварване. С удоволствие и аз бих учила допълнително с нея, но практиката показа, че няма респект от мен, все се опитва да се измъкне, да претупа и си е мъка и за двете. С чужд човек обаче е много старателна и напира да покаже колко може Simple Smile
bubcheto15, в т. нар. математическите училища (без СМГ) не се учи много повече математика отколкото в "нормалните" училища. В 107-мо  за децата с добро представяне по състезания има възможност да се запишат на курс 2 пъти седмично в училището на сравнително ниски цени с преподаватели от НПМГ. Обаче тези деца далеч не са всички, а и много от тях не се записват. От класа на моята, почти никой не посещаваше курса. Не съм сигурна, но не ми е правило впечатление да имат много повече часове мат. от "нормалните училища"

Последна редакция: чт, 31 юли 2014, 11:25 от Лекси

# 523
  • София
  • Мнения: 4 041
Знам, Лекси, въпросът е, че няма как да генерализираме, че видиш ли само математическите са добри. Не е така, има прекрасни училища, с други профили - били езикови, били хуманитарни, били някакво изкуство пък дори и без профили.
Мими, само с талант не става, това ще ти го каже всеки спортист, художник, учен и т.н. Ако едно дете има заложби, то те трябва да се развиват с допълнителни извънкласни занимания. Дали от първи, втори, трети клас или т.н. е въпрос на преценка на родителите.
Не виждам нищо лошо и в това децата да си помагат вкъщи, в моя конкретен случай аз например знам, че ако дъщеря ми не мине таблицата предварително, през годината ще й дойде свръх и може и да не успее да смогне на темпото.

# 524
  • Мнения: 5 940
Мисля, че и резултатите по БЕЛ в математическите гимназии са много добри.
Дали обаче хуманитарните гимназии и училищата по изкуства могат да се похвалят с такива резултати по двата основни предмета..
И аз предпочитам някои неща да се заучават предварително, за да има време през годината за малко по-задълбочено осмисляне на материала и за надграждане. Особено, ако детето ходи на занималня. Ако не ходи, предварително учене не е необходимо според мен.

Общи условия

Активация на акаунт