ПЪРВИ клас - ваканцията!

  • 47 887
  • 764
  •   1
Отговори
# 540
  • София
  • Мнения: 2 102
запис и от мен и се връщам да ви чета  bouquet

# 541
  • софия
  • Мнения: 30 430
..
zvanche, във ваканция сме, ама май не лятна  Joy Утре заминаваме за 2 седмици за Гърция и много се радвам, че ще се отървем от гадното софийско време. ...
Не ме настъпвай по мазола. Ние, след две седмици слънце и безвремие точно утре си тръгваме от тук. Чета, че в София вали и ми е странно. Първата седмица такъв студ и влага бяхме насъбрали, че не ползвахме и климатик. Сега  - точно обратното.

Аз отказвам и ваканциите на основните класове да си хабя нервите за мислене за училище. Ако от сега започна, не знам до къде ще я докарам. Както съм писала и преди - нямам амбиции да знае материала 2 години напред. Училището е за да се учи там, а не да отиде научена и да ми я "Фалят" къв е гений. Мерси! Ще си попрочита книгите, ще играе,като започне училище - ще учи. Как пък от сега ще мисля за 4 клас! Нека стане 3 и ще видим. Има толкова време. Живи и здрави да сме само!

Последна редакция: пт, 01 авг 2014, 09:12 от zvanche

# 542
  • София
  • Мнения: 4 041
Аз пък не мисля, че един час на ден й съсипва ваканцията, особено в тези порои. По-добре да прочете няколко страници, да направи диктовка и да научи таблицата, отколкото да виси пред телевизора. Освен това далеч не държа да ми "Фалят", искам да не й зор, да не се отчае, да не й се струпа и да не затъне.
Да не говорим, че ако 3 месеца я оставя да не прави нищо, ще забрави абсолютно всичко и после ще й се види тесен света.
А 4тия клас аз лично изобщо не го мисля към момента. Ако нямам заблежки към класа и училището ще си продължава там. Аз съм изкарала в един клас от 1ви до 7ми, не съм държала изпит след 4ти клас, пък бях 13та по успех след 7ми клас в най-елитната гимназия тогава.

# 543
  • Мнения: 24 467
Момичета, истина ли е, че само само математическите училища са добри държавни училища? Съвсем сериозно питам.
Толкова ли е вече невъзможно детето да си кара в обикновена гимназия и пак в седми клас да си изкара хубави оценки и да продължи после в желаното училище?

Не. Далеч не само "математическите училища са добри държавни училища". И далеч не е невъзможно "детето да си кара в обикновена гимназия /имаш предвид училище- ОУ или СОУ/ и пак в седми клас да си изкара хубави оценки и да продължи после в желаното училище".
Имам много лични такива примери.
Имам също и много примери за деца, учили не в елитни гимназии, продължили след това "Медицина", "Право" или записали се като студенти в чужбина, с добра практическа реализация след това.
Не робувайте на обобщения от такъв вид. Много са погрешни.
И ако едно дете не го влече предмета, аз лично не бих се пънала да го записвам в МГ. Не е нужно и детето да е математик, за да има добра оценка на матурата. Просто трябва да знае целия учебен материал, което не е невъзможно да се постигне и в училище, което не е МГ.

За добрите училища.. четох темата покрай резултатите от матурите и така ми се догади, че просто... едни крайни решения ми идват на ум. За сега само се питам всички ли са луди или само аз  Laughing Като в онзи виц, дето по радиото съобщили за опасен луд, който карал в насрещното по магистралата Laughing Точно така се чувствам.

Недей се чувства така. От форума може да се придобие изкривена представа за реалността. Не всеки родител пише тук, не всеки уведомява форумната общественост за всичко и не всеки е искрен. 
Има луди, има такива, дето играят театро, такива, които, да речем, преувеличават много. Има и нормални искрени хора и тук. Просто някои теми са налазени концентрирано от конкретна категория потребители. Не влизай там, ако това не те кара да се чувстваш добре. Не знам коя тема имаш предвид точно, но аз също съм попадала на такива и не ги посещавам често, няма и какво да науча от тях.
Ако имаш предвид матурите след ІV клас, то резултатите от тях са ми точно никаква основа за изводи /за мен това е положението и с НВО след VІІ клас/. На малките матури масово се подсказва от квесторите, а и трудността им е... направо никаква. За тези, след VІІ клас пък, училището има много малка намеса. Смятам на повечето тук е ясно защо. Та тези резултати не могат да са показател за нивото на едно училище.
Ако аз имам нужда от информация във връзка с училищния процес, то си чета нормативната база първо, след това си контактувам с хора от Инспектората или от съответните училища. Никой до сега не ми е отказал информация и съдействие по съответните администрации. Дори напротив, хората винаги са бивали много любезни.
Затова и рядко тук питам за нещо, свързано с нормативно разписани процедури и положения. По- скоро споделям опит и научено и обичам да чета за друг лично споделен такъв. И най- обичам, когато споделеният е разнообразен /какъвто е и реалният живот, впрочем/.

Последна редакция: пт, 01 авг 2014, 10:17 от Judy

# 544
  • София
  • Мнения: 7 247
Понеже много често пишете за математическите училища, искам да ви обърна внимание, че за София реално математическо училище е само СМГ и аз не бих записала децата си там дори и да можех, защото наистина заниманията по предмета са много сериозни и са за деца с подчертан интерес. Останалите училища с математическа насоченост са 107, 119 и 125. Там обаче не се набляга чак толкова на математиката, по-скоро учителите са добри, не намирам информация, но сигурно има 1-2 часа повече мат. седмично и е по силите на всяко дете. В 107-мо реално си е 'нормално училище". Има 2 пъти седмично школа по мат. с преподаватели от НПМГ на която ходят само част от децата, защото е необходимо да имат добри резултати на състезанията по мат. или защото не са доволни (факт е, че масово се отписаха след 1-вата година). Моята никога не е ходила.

# 545
  • Мнения: 5 940
Лекси, аз също смятам, че език се учи най-добре в езикова гимназия, но сигурно се увличам от общата лудост децата да ходят от първи клас по школи. Струва ми се, че ако не ходи,  ще е единственото дете, което не го прави. Те сега тръгват на уроци от двегодишни Laughing
На мен темата за образованието ми е много любима. Моите родители, майката на мъжа ми са в системата... Аз навремето исках да уча начална педагогика, но ме отказаха, защото "цял живот ще си без пари" Laughing /но все още не ми е минало.../ Така, че вълненията не са само заради децата, а и от личен интерес.
Аз съм завършила СМГ и  на кандидатстудентските изпити в СУ имах петица по математика и 5.88 по литература Laughing /без уроци/ От опит знам, че училище с 10 часа математика седмично не е особено приятно място за всяко дете. Но в същото време има и друго -след СМГ всичко ти се струва песен Laughing

Последна редакция: пт, 01 авг 2014, 12:13 от valerie

# 546
  • София
  • Мнения: 2 102
Малко се успокоих ,че не сме единствените които не четем усилено:lol:
За завършването на първи клас му подарих на малкият електронна книга заредена с всички книжки от списъка за четене,но хич нещо не му допадат книгите и почнах да му чета аз Пипи дългото чорапче и една с приказки от списъка.Той прочете три книжки -той си ги хареса и избра,тънички и с много картинки Grinning.Първи клас не съм го записвала на език,ходеше от училище по един час ,един път седмично на език.Естествено само азбуката научиха,сега се чудя дали да го запиша в школа или да изчакам още малко.Не искам да го форсирам,но пък и в училище нищо няма да научи Rolling Eyes
Ходят ли вашите деца на език извън училище?

# 547
  • Мнения: 24 467
Не искам да го форсирам,но пък и в училище нищо няма да научи Rolling Eyes
Ходят ли вашите деца на език извън училище?

Бих препоръчала да изчакаш все пак ІІ клас, ако не си убедена, че е нужно да почвате с курсове по задължителен предмет от сега. Вижте какъв ще е учителят първо. Понякога може и да се научи. Имам познато дете /вече завършва/ без нито един частен урок по чужд език до сега, което успя да спечели пълна стипендия за обучение една година в чужбина и си я изкара. Имали са чудесен учител в основното училище и също такива в средното. Яви се на конкурс с много деца от ЕГ, вкл. и такива, ходили дълги години по курсове, и го спечели.
Късмет желая с учителите. Ако не сте доволни, винаги можете да потърсите варианти извън училище. Такива има много.

Синът най- много хареса "Писмата на един дакел" от лятното си четене до момента. За разлика от мен и брат си, хареса Карлсон. Пак, за разлика от брат си, въобще не прочете "Ние врабчетата", изобщо не му допадна. Измъчи се с 2-3 глави и спря. Не сме настоявали и не се и каним да го правим.

Последна редакция: пт, 01 авг 2014, 12:23 от Judy

# 548
  • Мнения: 5 940
Синът ми показа много странни резултати на теста в Британика.
Направи най-сложните упражнения -имаше един въпрос да прочетат кратък текст и да оградят според прочетеното какво харесва момчето,  което е герой на текста- това на 100 процента направи, отговори и писмено  на разни въпроси - да се представи, любими неща, може ли да прави еди какво си и т.н, но обърка печатните букви /той учи само ръкописни тази година и две-три печатни в училище, но в края на годината/, както и от цифрите -  не успя да напише как е тройката /на частните уроци учеха къде по-сложни думи, но още цифрите не им беше дала Laughing, дори не знам къде е научил тези, които написа - предполагам от  разни игри/ .
И от центъра решиха да направят още едно събеседване с преподавател, за да определят нивото, защото се колебаят дали да бъде в някакво междинно между първо и второ или направо в това за втори клас, в което почват с граматични конструкции.
Знаете ли какво се учи в училище във втори клас?

# 549
  • София
  • Мнения: 7 247
valerie, и аз много обичам да правя планове за образованието на децата, какво да спортуват, къде и как да почиват... Определено не ми е натоварващо, а забавно. Обаче по отношение на извънкласните занимания съм се насочила към спорта - плаша се като виждам какви пълни и тромави дечица има, а и аз самата съм много зле и затова държа те да се движат и спортуват сериозно. И просто няма как да включа и изучаване на език или пиано (както много исках)... Въпрос на приоритети. По отношение на нивото на английски на моята - хич го няма Simple Smile Определено знае по-малко от твоя син, а е била в училище и ДГ където много се наблягаше на английския. Не знам защо, но учителката в старото училище ги скъсваше от диктовки и хич не наблягаше на лексиката. Имаше да преписва купища сгрешени думи, но да научи какво значат - не. И ако аз не питах, така и щях да си остана в блажено невежество, че тя не знае 70% от думите, които им диктуват (и не само тя).

# 550
  • Мнения: 5 940
По отношение на спорта - синът ми се оказа малко трудно възприемащ по-твърд подход и досега само каратето в училище му допада /и това и ще остане/. Иначе вечер си тича с децата, кара колело. На мен много ми се искаше да се занимава с плуване, но не се получи. Още ме е яд.
за английския не мога  лесно да реша какво да правя - струва ми се, че на уроците говорят много малко, не ми допада и темпото. Но явно все пак нещо научава. Трябва да го реша до понеделник.

# 551
  • Мнения: 5 160
valerie,
изчакай втори клас. Като тръгне, виж накъде вървят нещата.
Какво се учи? Донякъде зависи от учебника.
Ето тук можеш да видиш съдържанието на Hello - http://www.youtube.com/watch?v=To0Mp7lSWXk

това е Blue Skies http://www.batakliev.org/english/2klas/try.html
А и Британика ... все повече родители се отказват, или сменят с частен учител, или с друга школа.

Последна редакция: пт, 01 авг 2014, 14:20 от lorenca

# 552
  • София
  • Мнения: 12 888
valerie за плуването първата година, когато тръгнаха и  бяха на 5 г каките ходеха с желание и двете, но тогава беше по-скоро под формата на игра. Следващата година, когато се опитаха по-серозно да ги занимават Ваня отказа категорично, а по-следващата година опита няколко пъти и пак се отказа.
Да, но наскоро бяхме на ортопед, сега пак ще ходим, където се оказа, че след залягането на холовата маса и писането на домашните там, са се получили някои проблеми и изкривявания. Съответно аз просто заявих, че и другите две, не само Ники почват да ходят на плуване. Без искам и не искам. Малко по-малко като заякнаха и не се изморяват толкова вече и те нямат против да ходят.
Пробвахме и със спортна гимнастика през годината, тя им допадна много, но след прегледа при ортопеда за момента я спрях, ще вида след новата консултация с друг ортопед какво ще му е мнението и дали отново ще почнат да ходят и там. Купихме и бюра разбира се... Трябва да видя и на очен отново да ги закарам, както началото на миналата година. Аз съм с -10 диоптера, а и те са родени по 2,5 кг и за всеки случай следя как са нещата със зрението.

За езиците за английски съм пас, достатъчен ми е немският дори предостатъчен към момента, като натоварване и за малките и за мен, покрай домашните уикенда  Simple Smile. Доколкото разбрах към държавната програма сутрин, ще имат някакви часове по английски.  За немският е удобно, че е в училището и не се налага да ги водя някъде, а и учителката им и без това малко се престарава, та залягат повече от сериозно на него. За домашно имаме една тетрадка с упражнения по немски, две книги за четене по които има въпроси, преписване на текст и преразказ, отделно и един картинен речник за преписване на думички и писане на изречения с тях. Убедена съм, че няма да го довършим домашното по немски, но обикновено в първи клас имат само въпросният картинен речник, така че колкото направят.
По български както написах досега само с Пипи се пребориха, ще видим какво още ще прочетат, но като гледам най-много още една книжка да е. Ще пробвам поне аз да им прочета няколко от останалите от списъка.

Последна редакция: пт, 01 авг 2014, 19:51 от Aila

# 553
  • Мнения: 5 234
Ще ходи на английски всяка година в школа, няма мърдане и няма избор, това е сигурно. Освен това  мисля да ходи и на един спорт и на математика, ако са удобни часовете и ако й хареса. Аз си я научих да смята с двуцифрени числа, ако намеря начин ще я позанимая и с таблицата за умножение, но може би за 2, 5 и 10 ще стигне времето, че е с баба си и дядо си, а те страшно я жалят. Прочела е 2 книги и половина засега, има доста да работи по четенето.

# 554
  • Варна
  • Мнения: 2 483

А и Британика ... все повече родители се отказват, или сменят с частен учител, или с друга школа.

A, тук не съм съгласна. Синът ми ходи на Британика от 1 клас (преди това не беше учил английски) и смело мога да кажа, че записването му в школата е един от най-правилните избори, които сме правили за него. В края на втори клас покри първия си сертификат А.0, а след трети клас - А.1. Следващото лято трябва да покрие А.2. Още в края на първи клас в школата писаха съчинения - до 50 думи. Във втори клас, съчиненията (в Британика наречени проекти) бяха десетина, винаги без предупреждение, на свободна тема, в началото между 50-70 думи, после 70-90, в трети - 90-110 думи и т.н. Сега говори свободно, макар, че речниковия му запас е едва около 1200 думи (според речника от школата) - току що завърши 3 клас.  Чете адаптирани книги на английски - и в Британика имат летен списък с книги за лятно четене, с адаптирана класика за деца. На лингвистичното кенгуру тази година се класира с най-висок резултат за Варна. А в същото време в училище, съучениците му не могат да вържат и едно изречение, което не е никак чудно предвид това, че в училище говорят само на български (който е забранен в школата).

Общи условия

Активация на акаунт