ПЪРВИ клас - ваканцията!

  • 47 888
  • 764
  •   1
Отговори
# 525
  • София
  • Мнения: 4 041
Разликата м/у СМГ и 73 СОУ в средния успех по БЕЛ след 7ми клас е 3,33 в полза на СМГ, 125то СОУ е с 5 единици след 73СОУ (което е хуманитарно между другото).

# 526
  • Мнения: 5 940
В 73 СОУ има ли прием след четвърти клас ?

# 527
  • София
  • Мнения: 4 041
Ми децата си минават нататъка без изпит. Няма някакъв изпит за 5ти клас за конкретна паралелка, обикновено хуманитарно училище с немски.

Виж, аз не твърдя, че математичексите училища не са добри, напротив, доказано е, че са добри. Но не съм съгласна с твърдението, че едва ли не само децата от там имат шанс за добро представяне или че учителите в другите училища не са на ниво.

# 528
  • Мнения: 5 940
И в първи клас ли няма подбор? Ако е обикновено квартално училище /основен критерий местожителство/, то тогава браво на учителите.

# 529
  • София
  • Мнения: 7 247
bubcheto15, отново ти обръщам внимание, че никой не твърди, че само математическите училища са добри. Но само в тях има изпит след 4-ти клас и новосформирани паралелки, което е все пак гаранция, че общото ниво на децата е по-високо. Разбира се, сформират се малко паралелки, другите са си на деца от 1-ви клас, но в случая говорим за тези, които са приети след 4-ти. Ако имаше училище, в което да се влиза с изпит по-БЕЛ, нещата щяха да са същите. Определящо е ситото, а не математическата насоченост. В 107-мо не само учителите по мат са добри - имат страхотен учител по английски, по история, по български...Другите също са на ниво. Предполагам има и много други училища без математическа насоченост със също така добри учители.
И не се връзвайте чак толкова на резултатите по училища за матурите в 7-ми клас. За мен биха били показателни, ако бяха по школи/учители т.к. допълнителната подготовка, а не толкова училището са определящи. От класа на дъщеря ми, която беше в 107-мо и май са 2-ри по успех на матурите от ДУ само едно момиче и няколко момчета не са ходили на допълнителни уроци и съответно не са приети в хубави училища. Въпреки, че учителите им в училище бяха добри.
За 73-то съм чувала, че до 7 клас е обикновено, нелошо квартално училище и няма нищо общо с това, което е след 7 клас.
Но наистина тези неща са ни още много далечни Simple Smile

# 530
  • София
  • Мнения: 4 041
Аз цитирам резултатите до 7ми клас, за 73то включително. От 7ми клас нагоре, училището вече минава още по-напред в класациите, но там вече са други нещата. Говорим за до 7ми, Според обобщения файл 107мо е с 2 единици по БЕЛ след 73то.
И изпита след 4ти клас не е гаранция, че общото ниво на децата е по-високо, а че нивото на предмета, по който държат изпит е по-високо.
Валери, по местожителство приемат, няма изпит за първи клас.

# 531
  • София
  • Мнения: 7 247
Говорим за до 7ми, Според обобщения файл 107мо е с 2 единици по БЕЛ след 73то.
Обаче обобщено 107 е на 14 място, като пред него има само две ДУ, а 73-то - на 22 Wink: http://bachu-bg.com/index.php/component/content/article/90-no/310-7  А изпита след 4-ти клас най-малкото е гаранция, че децата или родителите им са амбициозни и с претенции и желание за добро образование, което е най-важната предпоставка за добро представяне и по-нататък. Защото когато повечето деца в класа учат сериозно и с желание, се увличат и другите. В началното училище на голямата ми дъщеря, класната беше чудесна, преподаваше много добре, но болшинството от децата бяха без амбиции, по-мързеливички, родителите им също не бяха много заинтересовани. След 4-ти клас не знам какви са им били преподавателите, но знам, че само едно момиче влезе в елитно училище.

# 532
  • София
  • Мнения: 4 041
Амбициозността и претенциите не са гаранция за високо ниво, историята познава много такива доказателства. Изпит след 4ти клас има по математика и по хореография, може и аз да не знам, но за други не съм чула. Значи ли, че децата, които не са математици и танцьори не са амбициозни или родителите им не са такива?
А най-важната предпоставка за доборо представяне е детето да се развива в посока на това, което му се отдава (дори и да няма за него изпит сле 4ти клас) родителите да работят с него и да се следи къде има проблем, за да не се изпускат окончателно нещата.

# 533
  • София
  • Мнения: 7 247
Е, не е истина как преиначаваш постовете ми! Къде съм казала, че децата, които не кандидатстват след 4-ти клас не са амбициозни? Казах само, че тези които го правят явно са, но те са един мнооого малък процент от всички ученици т.к. мат. училища са 3 или 4 и приемат малко деца (доколкото знам вече 119 не сформира нови паралелки). А амбициозността и претенциите може да не са гаранция за високо ниво, но липсата им е гаранция за обратното. Мисля, че много излязохме от замисъла на отчетната тема и аз спирам  Peace

# 534
  • Варна
  • Мнения: 2 483
Така наречените матури в 4 клас са толкова смешно елементарни, че не може да става и дума за каквато и да е амбициозност у децата. Да не говорим, че твърде често и самите учители подсказват на децата, за да подобрят точно рейтинга на училището, та и за никаква обективност на резултатите не можем да говорим. А и както казва класната на сина ми, скалата заа шестица всъщност покрива четворка и предупреди родителите да не се сърдят ако децата на матурата са изкарали 6, пък тя им е оставила за годината по-ниска оценка.

# 535
  • София
  • Мнения: 4 041
Така наречените матури в 4 клас са толкова смешно елементарни, че не може да става и дума за каквато и да е амбициозност у децата. Да не говорим, че твърде често и самите учители подсказват на децата, за да подобрят точно рейтинга на училището, та и за никаква обективност на резултатите не можем да говорим. А и както казва класната на сина ми, скалата заа шестица всъщност покрива четворка и предупреди родителите да не се сърдят ако децата на матурата са изкарали 6, пък тя им е оставила за годината по-ниска оценка.
Безспорен факт Peace

# 536
  • София
  • Мнения: 12 888
  По въпроса какво бихме избрали курсовете по математика или частен учител вкъщи.
  Аз избрах курсове по математика от 2 клас в СМГ в събота. Плуването ще остане през седмицата, досега единият ден беше събота. Искам неделята да остане само за домашното по немски или ако са свършили да е свободна.
  Баща им ще ги води, докато трае курса ще си свърши малко работа в офиса, който е наблизо, а аз ще си остана сама с малката вкъщи за да мога и на нея да обърна внимание и да пооправя.
  С частен учител поне ние няма да се чувстваме комфортно вкъщи и не съм се замисляла за този вариант.
  В началото когато се зачетох в темата за курсове в СМГ ми звучеше абсолютно безумно курсове от толкова ранен клас, но после размислих. Цяла година се правех на учител по немски, опитвах покрай състезанията да се правя и на учител по математика. Еми не съм учител по математика и макар навремето да съм била мат.паралелка и да съм ходела по състезанията не мога и не желая да обяснявам задачи на малките. Така че този вариант аз да влизам в ролята на учител отпада, тъй като нямам желание, нужните умения и време. Остава да не ходят никъде или да ги запиша на курс. Тъй като едната се справя доста добре на състезанията прецених, че си заслужава да се развива и да я запиша на курс, а ако не и допадне и не и хареса няма да продължим с вторият модул. Сестра и прояви интерес покрай нея и иска също да ходи. Плащам такса и половина за двете. Надявам се, че от втори клас все още натоварването не е толкова голямо и че реално може да е от полза и за другата близначка, която не се справя отлично на състезанията, но с работа и решаване на задачи би могла да поддържа доста добро ниво. Съответно се надявам покрай курсовете да се чувства по-уверена и спокойна и в училище.
   По въпроса за таблицата за умножение при нас не е мое решение да я учим, а учителката е дала за домашно лятната ваканция да се научи. Засега са стигнали до 5, но последните три седмици бяха на село при баба и дядо, съответно почти нищо не са учили. Едва с мъка прочетоха Пипи, друго не са чели. Докато бяха вкъщи сме решили 10 задачки сигурно и то с едната само и написахме част от домашното по немски. Утре се прибират и се надявам да може малко да понаваксаме с домашното което имаме по немски, както и с четенето на книжките и таблицата за умножение. За диктовки и задачи сериозно се съмнявам да остане време честно казано..

Последна редакция: пт, 01 авг 2014, 00:10 от Aila

# 537
  • софия
  • Мнения: 30 432
Не е истина Shocked Не сме ли във ваканция или аз съм в друго измерение?

# 538
  • Мнения: 5 940
Аз понеже не съм много убедена, че в училище ще научи чужд език, реших, че ако ходи на нещо допълнително, то това ще е на английски. Колебая се дали да продължи с частните уроци или да почне в школа. Най-удобна ни е Британика, но пък досега е учил по съвсем различна система.....
Днес ще го заведем на пробен тест  за определяне на нивото,  но все още не съм много убедена кое е най-удачното. Толкова противоречиви мнения има......

# 539
  • София
  • Мнения: 7 247
valerie, за голямата ни дъщеря решихме, че най-удачен вариант е да научи английски в ЕГ и съответно никога не е ходила на школи и уроци. Така имаше повече време за спорт и подготовка за кандидатстване. Казват, че в ЕГ за няколко месеца научават това, което се учи с години другаде...
zvanche, във ваканция сме, ама май не лятна  Joy Утре заминаваме за 2 седмици за Гърция и много се радвам, че ще се отървем от гадното софийско време.
Aila и аз разсъждавам като теб. Курсовете обаче ги отхвърлих като вариант, защото вече съм водила каката и е голямо губи-време, а ако са в събота - уикенда става направо неизползваем за екскурзии или ски. На толкова неща съм ги водила, толкова книги съм прочела и шапки изплела докато съм ги чакала, че ми е омръзнало. Искам да вида как е с учител у дома. За съжаление за сега не намирам подходящ (искам млада учителка или още по-добре студентка). И много ми е странно как така са ви дали таблицата за домашно. Не е редно...

Общи условия

Активация на акаунт