Математически турнири - 28

  • 91 923
  • 749
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 58
Ant12, Благодарности за "полезните" коментари.

В началото на пътя сме за генерални обобщения (2-ри клас момче), но споделям факти:
- т.1 предишни успехи - въпреки двойно повечето състезания тази година - най-успешни и то с абсолютно или почти същия резултат - тези, на които се яви миналата година. Всички останали - много добри резултати, но и неочаквани грешки, прибързаност или липса на желание да се бори с непознати задачи.
т.2 лидерство - абсолютна липса на конкуренция в училището още от началото на първи клас, което води до липса на желание за участие на останалите деца дори и на масови състезания (КМС, ВМС) и прогресираща загуба на мотивация при лидера.
т.3 подкрепата - факт е че хвалбите и критиките (при елементарни грешки) ги приема почти равнозначно
т.4 удоволствието - в началото се заблуждавах, че това е водещото. Победата и нищо друго не е важно за момчетата. Забележително е с какво желание гледа спортни състезания.

# 46
  • Мнения: 668

т.4 удоволствието - в началото се заблуждавах, че това е водещото. Победата и нищо друго не е важно за момчетата.


Потвърждавам, че важи и за момичетата на 100%.

И все пак дори и при наличие на минали победи и подобаваща реакция от страна на родителите - когато го няма удоволствието и тръпката от победата над самите задачи, любопитството към нови, непознати и интересни задачи - тогава интересът към подобен род занимания скоро (след няколко години) изчезва.
Радвам се, че за сега у моето все още го има интересът и любопитството, насладата от нова провокация... Надявам се да не затихне, ако се умори от многото явявания на състезания... Опитвам да търся баланса, но все още не ми е ясна формулата.
напр. опитах да наложа забрана за явяване на SASMO, но срещнах остра съпротива и се съгласих - ясно ми е че пътят на детето ми не е моят, но ми е трудно да стъпвам в нейните обувки...

# 47
  • Мнения: 50 950
Азиатската философия е по-скоро succeed or die без много-много да се съобразяваме как се чувстват децата, т.е. колко часа на ден, приятно ли им е и пр. За справка Tiger Mother-a на Amy Chua. Или Азия = по-добре децата да са успешни отколкото щастливи vs. западните ценности = по-добре децата да са щастливи, отколкото успешни.

Подкрепям напълно. За доказателство може да се приложи и коя да е снимка на отбора на САЩ за кое да е математическо състезание. Почти изцяло отборите се сформират от деца с азиатски произход. Просто белите нямат шанс да се конкурират с азиатския фанатизъм в подготовката.

При всички цитирани от мен състезания, в крайна сметка истинско признание получават 30-40 от близо 3000 участника (по-скоро азиатска история).
Това важи и за по-ценените национални състезания у нас - Националната олимпиада по математика и Европейско кенгуру например. В крайна сметка крайните победители в последния етап се броят на пръстите на ръцете. Има си обаче и състезания с много медали за популяризиране на математиката. Няма лошо да ги има и двата подхода. Австралийското кенгуру също е много "пестеливо" на награди състезание. За да получи медал едно дете не стига само да е на първо място.


Ако трябва да задълбаем в темата за изграждането на т. нар. math confidence, според нещо, което прочетох преди доста време, са важни 4 неща:

По тази тема съм против обобщенията, още повече за момчета и момичета поотделно. Децата са различни и всеки от нас съди по контактите си само с ограничен брой деца, което прави обобщаването опасно. Пък и по правило успешните момичета математици имат по-скоро момчешка психика и мислене и затова типичния анализ на момичешкото поведение не съвсем подходящ за тях.

# 48
  • Варна
  • Мнения: 709
Здравейте, имам си бъдещ математик и настоящ пред първокласник. Искам да ви следя. Явявахме се на математическото състезание в "Малкият принц" Варна. Не блесна от първия път, макар рузултатите да са доста над средните. Бих искала да знам с какво мога да го занимавам лятото свързано с математиката...

# 49
  • София
  • Мнения: 676
Направи ми впечатление, че броя на класираните за Национален кръг на ЕК в по-малките класове е много по-голям, отколкото при по-големите.
Някой знае ли защо е така?

# 50
  • Мнения: 1 144
Eх, българино... докога ще приемаш чуждия успех за свой провал...

# 51
  • Мнения: 50 950
Направи ми впечатление, че броя на класираните за Национален кръг на ЕК в по-малките класове е много по-голям, отколкото при по-големите.
Някой знае ли защо е така?

Предполагам за поощрение, а и сигурно много деца не се явяват и затова се подсигуряват с повече поканени.

# 52
  • Мнения: 1 144
Направи ми впечатление, че броя на класираните за Национален кръг на ЕК в по-малките класове е много по-голям, отколкото при по-големите.
Някой знае ли защо е така?

Предполагам за поощрение, а и сигурно много деца не се явяват и затова се подсигуряват с повече поканени.

В малките класове повече деца се справят със задачите. В по-големите се "отсяват".

# 53
  • София
  • Мнения: 4 100
Ант12, много интересни изводи. Като момичешка майка при нас 1 и 2 са напълно така. Докато 3 - по-скоро - не. Мисля, че едно от нещата, които харесва в учителя си е отсъствието на изразена емоция - и на похвали , и на порицания(каквито пък въобще няма). Обаче 4 - вярно на 100%. А най-голямо удоволствие носят новите задачи- във втората школа, която имаха за малко им доказваха теоремите на Чева и Менелай, и тогава съм виждала такъв блясък в очичките, какъвто след нито едно състезание не съм забелязвала.
Китайската - майка тигрица ... два пъти я четох, уви, не успях да се открия никъде, някои от нещата им като начин на мислене ме възхищават, но други - ужасяват. Напълно разпознах характера на малката ми щерка в нейната втора  Laughing

Stella Maria, не знам откога следиш темата, но зад никовете на по-голяма част от активно пишещите тук стоят родители на деца , на които се възхищавам и радвам много. И то в по-горните класове, което е от съществено значение. Иначе си права в заключението си и това е една от причините тези хора, както и майката на Пепи, която преди пишеше тук преди да не се хвалят с децата си.

# 54
  • София
  • Мнения: 676
В малките класове повече деца се справят със задачите. В по-големите се "отсяват".

Е това не е така - допуснати са деца с доста ниски резултати.

Друга ще да е причината, но не е толкова важно… Просто попитах дали има нещо в регламента, което на мен не ми е известно...

# 55
  • София
  • Мнения: 1 507
В малките класове повече деца се справят със задачите. В по-големите се "отсяват".

Е това не е така - допуснати са деца с доста ниски резултати.

Друга ще да е причината, но не е толкова важно… Просто попитах дали има нещо в регламента, което на мен не ми е известно...

Това и на мен ми е интересно. Хайде за малките е разбираемо да се класират повече деца, но ако сравним например 8 и 11 клас - от 8 клас децата на първо, второ и трето място са общо 26, до следващия кръг са допуснати само децата на първо и второ място - 13 деца. От 11 клас класираните за следващ кръг са 27 и са на първо, второ, трето, четвърто и пето място. Разликата в точките между двата класа също са драстични. Има ли логика?

Последна редакция: пт, 16 май 2014, 11:55 от Jarrita

# 56
  • Мнения: 1 144
Ант12, много интересни изводи. Като момичешка майка при нас 1 и 2 са напълно така. Докато 3 - по-скоро - не. Мисля, че едно от нещата, които харесва в учителя си е отсъствието на изразена емоция - и на похвали , и на порицания(каквито пък въобще няма). Обаче 4 - вярно на 100%. А най-голямо удоволствие носят новите задачи- във втората школа, която имаха за малко им доказваха теоремите на Чева и Менелай, и тогава съм виждала такъв блясък в очичките, какъвто след нито едно състезание не съм забелязвала.
Китайската - майка тигрица ... два пъти я четох, уви, не успях да се открия никъде, някои от нещата им като начин на мислене ме възхищават, но други - ужасяват. Напълно разпознах характера на малката ми щерка в нейната втора  Laughing

Stella Maria, не знам откога следиш темата, но зад никовете на по-голяма част от активно пишещите тук стоят родители на деца , на които се възхищавам и радвам много. И то в по-горните класове, което е от съществено значение. Иначе си права в заключението си и това е една от причините тези хора, както и майката на Пепи, която преди пишеше тук преди да не се хвалят с децата си.

Aми, и аз се радвам много на чуждите успехи и мисля, че така трябва. Затова го написах. Колкото повече дечица успяват, толкова повече се вдига общото ниво. Няма лошо да се похвалиш с с успеха си, това би трябвало да стимулира околните. Затова подкрепям масовото явяване на състезания. Нека децата ни влагат там енергията си - в математически турнири, или пък в спортни, в състезания и олимпиади, кой каквото го влече, а не да седят пред компютрите и да играят на Фифа, примерно (голямото увлечение на моя младеж напоследък). Чуждият успех може да ни мотивира, а може и да ни обезвери. От нас си зависи. И ако родителят казва пред детето: "О, еди-кой-си има златен медал, но ти нямаш, ама това състезание е тъпо, така че неговият златен медал нищо не струва и няма никаква стойност.", какво конструктивно послание отправя? Как ще го разбере това детето? Ако се е явило, ще си каже: "Щом на това тъпо състезания нямам медал, какво остава на сложните? Ако не се е явило, ще си каже: "Ех, щом е толкова тъпо и лесно, можеше и аз да имам златен медал, а винаги е готино да имаш медал." Аз в такива случаи казвам: "Браво на успелите дечица, браво и на теб, че си участвал. Ако положиш достатъчно усилия, следващия път и ти можеш да имаш златен медал. Всичко е възможно, но не става без труд." А иначе - да, добре е човек да отсява и не може на всичко да се яви. Тази година ние пропуснахме и великденското и коледното по тази причина. Съвпадаха с много други с близки дати и той трябваше да направи избор. Но пък поздравихме приятелчетата ни, които имат успешно явяване на тях. И не бих казала, че техният успех е маловажен, защото задачите били лесни.

# 57
  • Мнения: 1 144
В малките класове повече деца се справят със задачите. В по-големите се "отсяват".

Е това не е така - допуснати са деца с доста ниски резултати.

Друга ще да е причината, но не е толкова важно… Просто попитах дали има нещо в регламента, което на мен не ми е известно...

Аааа, ясно. Ами, нямам представа в такъв случай. Знам, че по принцип в по-малките класове винаги има повече участници, а после намаляват.

# 58
  • Мнения: 5 177
Solar Wind, на сайта на МГ пише, че за 4-ти и 7 клас до 16.05, а за останалите до 27 май ще излязат резултатите от ПМЗ Simple Smile

# 59
  • Мнения: 6 031
Stella Maria, ако постовете ти са в резултат на споделеното от gerka, то може би не знаш, но нейното дете също е със златен медал от споменатото състезание.  Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт