Бъдещи първокласници 2015/2016

  • 78 309
  • 739
  •   1
Отговори
# 540
  • София
  • Мнения: 9 517
Не бих разчитала много на това - имам познати деца, които не можеха и да сричат когато отидоха в първи клас, вкл. и сина ми  Peace

# 541
  • София
  • Мнения: 1 904
Моят син също не може да чете,че и да срича не може.

# 542
  • Варна
  • Мнения: 3 307
Не бих разчитала много на това - имам познати деца, които не можеха и да сричат когато отидоха в първи клас, вкл. и сина ми  Peace
Големите ми деца също едва сричаха в началото на първи клас, единици можеха да четат гладко. Сега (7-10 г. по-късно) забелязвам, че съотношението е точно обратното. Може и да бъркам, разбира се, не са ми представителни проучванията.  Grinning
В програмата за подготвителна група не се ли включва поне сричането? Касита? Аз съм останала с такова впечатление.

# 543
  • Пловдив
  • Мнения: 465
Дъщеря ми много малко срича и то само лесни срички.  Simple Smile

# 544
  • София
  • Мнения: 9 517
В програмата за подготвителна група не се ли включва поне сричането? Касита? Аз съм останала с такова впечатление.
Не знам, дали се срича, но от групата на дъщеря ми, която беше 32 деца, само около 5-6 могат да четат, две деца остават в градината, останалите 25 не четат, колко от тях сричат нямам идея  Peace

# 545
  • Мнения: 10 547
Назад в тази тема май бях дала снимки към диагностиката по БЕЛ, която точно четенето обхваща.
Иначе в ПУГ сричкуват активно.

# 546
  • София
  • Мнения: 1 904
Моля,препоръчайте ми книжка за сричане Rolling Eyes

# 547
  • София
  • Мнения: 9 517
Назад в тази тема май бях дала снимки към диагностиката по БЕЛ, която точно четенето обхваща.
Иначе в ПУГ сричкуват активно.

Някъде сричкуват, другаде... сричкуват масово - при 32 деца група, трудно се стига индивидуално до всяко дете, за съжаление  Peace

# 548
  • Мнения: 10 547
Масово, де. Да не мислиш, че съм чела срички по отделно с всеки? Регламентираните ситуации са общи, за цялата група. Пиша на дъската сричка- изчитаме я, определяме гласната; пиша на дъската дума, да речем "мама", прочитаме я общо, наблягаме на сричките, определяме броя им, определяме кои са гласните.
Индивидуални занимания само с тези, които не успяват да вържат два букви в сричка, да правят звуков анализ на дума, да "улавят" сричките.



# 549
  • Варна
  • Мнения: 11 770
Аз пък се притеснявам малко, че синът ми чете гладко и заради това ще му е скучно в първи клас.
Някои ме успокояват, че няма място за притеснение.

Например той ми казва, че си е прочел задачата и я решил още преди госпожата да я прочете на глас на останалите деца.

Моля, не го приемайте като хвалба, но се замислям дали няма да му се отрази всичко това на есен.
Сигурно ще има и други деца, които четат сами и са минали етапа на четенето на срички.

# 550
  • София
  • Мнения: 40 958
Според мен няма такава опасност. Дъщеря ми четеше, пишеше и смяташе. Не й беше скучно в 1ви клас.

# 551
  • София
  • Мнения: 9 517
Касита, това е ясно, въпросът е, дали всички деца са усвоили материала. Модел на изречение не е трудно да се направи и без да се чете, достатъчно е детето да може да брои. Виж втората задача не съм сигурна, че всички деца в групата на дъщеря ми ще я направят.

На открития урок по математика и БЕЛ, който имаха в градината се забелязваше очевидна разлика между нивото на децата - да кажем, че около 10-тина, 15 деца разбираха материала, останалите преписваха, имаше дори разревани, защото не са могли нищо да направят  Peace

# 552
  • София
  • Мнения: 1 904
Касита, това е ясно, въпросът е, дали всички деца са усвоили материала. Модел на изречение не е трудно да се направи и без да се чете, достатъчно е детето да може да брои. Виж втората задача не съм сигурна, че всички деца в групата на дъщеря ми ще я направят.

На открития урок по математика и БЕЛ, който имаха в градината се забелязваше очевидна разлика между нивото на децата - да кажем, че около 10-тина, 15 деца разбираха материала, останалите преписваха, имаше дори разревани, защото не са могли нищо да направят  Peace
би ли ми обяснила удебеленото Praynig

# 553
  • Мнения: 822
Мойто чете, пише, смята и леко взех да се замислям и аз дали няма да идем в другата крайност - да се отпусне и да й е скучно. По какви учебници се учи в първи клас и всяко училище ли ги избира или има само един вид? Не съм присъствала на род. среща, понеже сме в чужбина сега и бях пратила майка ми, но май не е ставало въпрос за учебници (или може и тя да не е разбрала).

# 554
  • Мнения: 10 547
Не, не всички деца усвояват материала.
Факторите за това са много и не всички зависят от усилията на педагога. Сама виждаш: група деца, много на брой, липсва индивидуалното във взаимодействието, т.е. трудно е да се каже, че учителят работи с Х, У повече отколкото с А и Б. Но е много важно какво се случва около детето не само в ДГ, но и в семейната му среда, с какъв бекграунд е дошло в групата....
Според Пиаже всеки индивид притежава собствена познавателна схема на развитие и нейното съдържателно структуриране зависи от взаимодействието на субектите дете-семейство-образователни институции.
Затова е много важно да се работи в малки групи, за да има индивидуалност на взаимодействието.


Модел на изречение трудно се прави, Дзвер, първо, защото децата не успяват да свържат чисто логически схемите с броя думи от отделните изречения, второ, много им е трудно да разказват по картинка.

Общи условия

Активация на акаунт