Избор на езикова гимназия София

  • 7 295
  • 51
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 18 039
Под горното вече се подписвам, изключително неприятно е да си се трудил, да си приет заслужено  в добро училище и късметът да ти изиграе лоша шега с недостатъчно добър преподавател...

# 31
  • София
  • Мнения: 366
Езикова - ако детето е учило английски добре преди това и го приемат в АЕГ, то губи в 8 клас, защото в класа има и начинаещи, и на по-високо ниво. А от 9 клас часовете стават 5-6, колкото да бъдат изпитани и да изсричат урока. Ако няма допълнителна подготовка, се тъпче на едно място. Според мен, по-добре е да се кандидатства в паралелка с език, различен от учения преди това. Заблуда е, че втори език се учи в ЕГ при 3 часа седмично - максимумът е А2+ и то при сериозно отношение.  Peace

# 32
  • София
  • Мнения: 18 039
Езикова - ако детето е учило английски добре преди това и го приемат в АЕГ, то губи в 8 клас, защото в класа има и начинаещи, и на по-високо ниво. А от 9 клас часовете стават 5-6, колкото да бъдат изпитани и да изсричат урока. Ако няма допълнителна подготовка, се тъпче на едно място. Според мен, по-добре е да се кандидатства в паралелка с език, различен от учения преди това. Заблуда е, че втори език се учи в ЕГ при 3 часа седмично - максимумът е А2+ и то при сериозно отношение.  Peace

И е така, и не е... заблуда е това, че в 8 клас, колкото и години да си учил английски преди  това, няма какво да научиш. Peace Единици са тези, които са чак на такова ниво.  И все пак и аз съм поддръжник на идеята за нов език след 7 клас. Колкото до малкото часове нагоре - не трябва да се забравят и предметите на езика, те са си обогатяване на речника  на детето с по-специфична лексика, трениране са  на устната реч.
Що се отнася до втория език - пак всичко е много относително. Първо часовете не са по 3, май в 9,10 и 11 клас са по 4 часа седмично , а в 12 даже 5. Няма как децата да останат напримeр в НЕГ на максимум ниво А2 по английски като втори език на финала в 12 клас , като по начало започват с учебник за B1+ още в 9 клас.  Провежда се  тест за ниво  и на база резултатите от него се определя учебника /учебниците,  по които децата ще учат. Има ги обявени на сайта. Няма единно утвърден, при всяка преподавателка е различен, съобразен с нивото на децата. Колкото и невероятно да звучи, единадесетокласниците в паралелката на моята девойка учат  английски като втори език по учебник за  подготовка  за CPE.  А вчера или онзи ден е правено класно по английски - есе  въху цитата "Sin from my lips? ... Give me my sin again"" от Ромео и Жулиета. #Crazy Далеч е това от идеята за  ниво А2. Peace Та и  в тази посока има вариации...

Последна редакция: сб, 07 юни 2014, 00:28 от пенсионирана русалка

# 33
  • Мнения: 1 007
Само да вметна, че тази година първо се сформираха паралелките, купиха се учебниците и чак тогава се направи тест за определяне на нивото по английски Laughing Не знам защо така.

# 34
  • Мнения: 338
Езикова - ако детето е учило английски добре преди това и го приемат в АЕГ, то губи в 8 клас, защото в класа има и начинаещи, и на по-високо ниво. А от 9 клас часовете стават 5-6, колкото да бъдат изпитани и да изсричат урока. Ако няма допълнителна подготовка, се тъпче на едно място. Според мен, по-добре е да се кандидатства в паралелка с език, различен от учения преди това. Заблуда е, че втори език се учи в ЕГ при 3 часа седмично - максимумът е А2+ и то при сериозно отношение.  Peace

По мое време в НЕГ също го имаше това. Някъде началото на втория срок незнаещите предварително език позастигнаха знаещите. Но в края на годината вече имаше деца от "незнаещите", които бяха далеч по-напред от другите по простата причина, че първите месеци на подгответо, тези, които знаеха езика, се чудеха какво да правят и леко изгубиха тренинга.
"Ееее, аз това го знам, какво да го уча"...
Да поясня, че не става дума за всички - зависи си от самото дете. Идеята ми е, че това не е довод, за да не се запишеш в дадена езикова гимназия, защото си бил учил езика 10г. преди това.

Моята основна идея за гимназия, различна от английска, е, че влизайки там ще научиш втори език на доста добро ниво. А английският - за него имам чувство, че децата вече си го знаят "по дефолт". Така или иначе ще го научат.

# 35
  • София
  • Мнения: 366
Езикова - ако детето е учило английски добре преди това и го приемат в АЕГ, то губи в 8 клас, защото в класа има и начинаещи, и на по-високо ниво. А от 9 клас часовете стават 5-6, колкото да бъдат изпитани и да изсричат урока. Ако няма допълнителна подготовка, се тъпче на едно място. Според мен, по-добре е да се кандидатства в паралелка с език, различен от учения преди това. Заблуда е, че втори език се учи в ЕГ при 3 часа седмично - максимумът е А2+ и то при сериозно отношение.  Peace

По мое време в НЕГ също го имаше това. Някъде началото на втория срок незнаещите предварително език позастигнаха знаещите. Но в края на годината вече имаше деца от "незнаещите", които бяха далеч по-напред от другите по простата причина, че първите месеци на подгответо, тези, които знаеха езика, се чудеха какво да правят и леко изгубиха тренинга.
"Ееее, аз това го знам, какво да го уча"...
Да поясня, че не става дума за всички - зависи си от самото дете. Идеята ми е, че това не е довод, за да не се запишеш в дадена езикова гимназия, защото си бил учил езика 10г. преди това.

Моята основна идея за гимназия, различна от английска, е, че влизайки там ще научиш втори език на доста добро ниво. А английският - за него имам чувство, че децата вече си го знаят "по дефолт". Така или иначе ще го научат.

Ако ще дреме 4-5 месеца в подготве, докато останалите стигнат нивото на детето или се изравнят лингвистичните умения, то има ли смисъл?  Peace По-добре е езикова гимназия с нов език, а другият да се готви самостоятелно - има частни учители, курсове - според джоба. После - международен сертификат за нивото на владеене на езика.

Нов език за 3 часа седмично НЕ се учи на добро ниво, а в 12 клас покрай матури, кандидат-студентски, балове и прочие вълнения не остава време за учене на език, за съжаление. Повечето часове трябва да са в началото, докато се усвоява основата, а на по-късен етап се поддържа и надгражда базата.

Моето дете работи по английски език с прекрасен учител, но след 7 клас, ако има успех и желание, не бих я пратила в АЕ, а в НЕ или математическа с друг език. А дано системата се промени дотогава.  newsm78

Всеки решава според това какво е видял и преживял лично Wink

# 36
  • София
  • Мнения: 31
Аз също смятам, че след 7 клас е добре езика да се смени. Моите деца до 7 клас учеха немски и след 7 клас за каката сменихме на английски. Сега смятаме да го направим и за малката, ако има шанс. Относно нивото на втория език, говоря само за опита си в 1АЕГ, сега отчитаме като грешка избора на немски, защото тя едва сега в 11 клас достигна нивото си от 7 клас (което си беше сериозно). Който и да е друг- трети език би бил по-полезен според мен, защото ще се получи поне някаква представа за него. Така мисля аз.

# 37
  • София
  • Мнения: 366
Аз също смятам, че след 7 клас е добре езика да се смени. Моите деца до 7 клас учеха немски и след 7 клас за каката сменихме на английски. Сега смятаме да го направим и за малката, ако има шанс. Относно нивото на втория език, говоря само за опита си в 1АЕГ, сега отчитаме като грешка избора на немски, защото тя едва сега в 11 клас достигна нивото си от 7 клас (което си беше сериозно). Който и да е друг- трети език би бил по-полезен според мен, защото ще се получи поне някаква представа за него. Така мисля аз.

За това става дума.  Simple Smile newsm10

# 38
  • На земята, която е всъщност звезда.
  • Мнения: 2 540
Здравейте мили дами,

Днес излязоха резултатите от изпитите на седмокласниците и вече ни тресе треска как да подредим желанията. Балът ни е 34,238 и се триумим между 164 /испанската/, 1 английска и 9 френска гимназия.  newsm78 . Комбинацията е винаги с английски, ако стигне бала, разбира се.
Моля, спешно за отзиви за трите училища и за тези паралелки.

Чакам с нетърпение коментари.

За мен е задължително детето след гимназия да знае два езика на много добро ниво и, съответно, да има документ за това. Бих заложила на испанската. Имам 3-ма познати, чиито деца я завършиха/учат там и тримата са доволни от обучението и средата. Едното дете вече е 3-ти курс в университет в Испания, другото учи в ТУ-София, третото още е ученик. Английски бих я записала да учи на друго място /напр. Британския съвет/. При желание може да държи приравнителен изпит към английска гимназия и да получи диплома, но не го смятам за задължително. На френския бих заложила само ако този език й е фаворит и изрично настоява.

# 39
  • София
  • Мнения: 18 039
Аз също смятам, че след 7 клас е добре езика да се смени. Моите деца до 7 клас учеха немски и след 7 клас за каката сменихме на английски. Сега смятаме да го направим и за малката, ако има шанс. Относно нивото на втория език, говоря само за опита си в 1АЕГ, сега отчитаме като грешка избора на немски, защото тя едва сега в 11 клас достигна нивото си от 7 клас (което си беше сериозно). Който и да е друг- трети език би бил по-полезен според мен, защото ще се получи поне някаква представа за него. Така мисля аз.

За това става дума.  Simple Smile newsm10

Ами то дотук всички това са написали,а именно, че са поддръжници на идеята за нов език след 7 клас. Единственото, с което аз лично не се съгласих, е че училите до 7 клас английски, няма какво да научат в 8-ми и бездействат. Има, винаги има. Познавам  деца, учили в Британика, Аво-Бел или Алианса до 7 клас и имащи  в 8 клас  петици в АЕГ. Тоест винаги има какво ново да научиш.  Но по-добрият избор и за мен е това доучване  и надграждане да става навън, докато се полагат основите на овладяването на друг език в училище.

Вселена, приравнителни към езиковите  вече няма. А и да имаше, не виждам  с какво биха помогнали. Едно време ниво на владеене на език се удостоверяваше с диплома от езикова. Днес такава диплома няма никаква стойност по отношение на езика , ако не е окомплектована със сертификат.

Последна редакция: сб, 07 юни 2014, 15:28 от пенсионирана русалка

# 40
  • На земята, която е всъщност звезда.
  • Мнения: 2 540

Вселена, приравнителни към езиковите  вече няма. А и да имаше, не виждам  с какво биха помогнали. Едно време ниво на владееене на език се удостоверяваше с диплома от езикова. Днес такава диплома няма никаква стойност, ако не е окомплектована със сертификат.

Не знаех, че са отпаднали. Благодаря за инфото. Казах го само, защото съм била свидетел, при кандидатстване за работа, че човек, представил такава диплома беше предпочетен пред друг, който имаше само сертификат. Това беше преди няколко години. Както и да е, вече има доста възможности да се получи международен сертификат и да се докаже владеене на езика.  Peace

# 41
  • София
  • Мнения: 366
В някои частни школи преподавателите не са на ниво.  Peace

Зависи и детето колко усилия полага в подготовката по езика. Не говоря за отделни деца, а за общата маса в клас от 25-30 деца, които са на различно езиково ниво. На някои идва много материал, а на други е познато всичко в началото. А домашните не могат да се разделят и заради 3 деца (примерно), които са начинаещи, останалите ще учат отново азбуката, ще пишат cat, dog, table, pen, защото иначе не е честно, родители и деца се сърдят, че ги делят. Системата, уви, е безнадеждно остарялаnewsm78

# 42
  • Мнения: 338
 Mr. Green

Нещо встрани от темата.
Току що се разрових за нивата на усвояване на немски. C2:

Може да разбира без усилие практически всичко, което чете или чува. Може да възстановява факти и аргументира от различни писмени и устни източници, като ги резюмира взаимосвързано. Може да се изразява спонтанно, много свободно и точно. Може да отличава фини смислови нюанси дори в по-сложни ситуации.

Според мен това ще затрудни 3/4 от населението на матерния ни български език!  Joy

# 43
  • Мнения: 87
Имате ли мнение за 33 ЕГ гр.София?

# 44
  • София
  • Мнения: 366
Не бих искала да те разочаровам newsm78

Общи условия

Активация на акаунт