ТУЕС - 7 тема

  • 82 078
  • 746
  •   1
Отговори
# 210
  • София
  • Мнения: 4 349
Какво да се промени?
За да бъдат по-хубави резултатите от статистиката ли?


Не е въпросът статистиката. Тя в повечето случаи се наглася спрямо това, което искаш да получиш като извод.  Но все пак сигурно ще се повторя - но след като всяко следващо поколение проявява все по-малък "интерес" към ученето и годишните оценки падат надолу, смяташ ли, че нещата трябва да останат по старому  newsm78 newsm78 newsm78 

# 211
  • Мнения: 1 525
Кои неща да останат по старому?

# 212
  • София
  • Мнения: 4 349
Начинът на преподаване, начинът на "поднасяне" на материала, начинът на изпитване, начинът за мотивиране  newsm78 newsm78 newsm78

# 213
  • Мнения: 1 525
Това са различни, ама много различни неща.
Едно може да се промени от учителите, друго от децата.
Кой да ги мотивира? Ако не те самите?
С какво толкова пък днешните деца са по-специални, че да се променя преподаването, изпитването?
Искате и оценяването да е по-различно?

# 214
  • Стрелбище-в пряк и преносен см
  • Мнения: 671
Мисля, че ако не абсолютно всички, то поне почти всички деца избрали това училище са мотивирани да учат точно това. То е доста специализирано и случайно трудно ще попадне някой там. И от този род училища се води най- авторитетно, а програмирането и математиката вървят ръка за ръка.

 А не виждам друго елитно училище, в което се влиза със сериозен изпит по математика, да има толкова ученици на поправителен.  Shocked

 Не ми се вярва така изведнъж да загубят мотвация или  да им се изпарят знанията по математика или логическото им мислене от предишните години. Явно има някакъв дисбаланс между преподаване и изискване, може би при някои учители или на личностна основа. Поправете ме ако греша.
Ако проблема е единствено в мотивацията на някои ученици за учене изобщо и не влияят някакви други фактори, може би ще съм по- спокойна, защото тогава зависи от самите деца  и ще се надявам при моето мотивацията да е ОК!
Благодаря за споделените мнения! Ще се радвам да прочета и други.
При записването ни посрещна много любезна госпожа, която на мен ми направи много добро впечатление, а по- важно- и на младежа като си комуникираха.
Надявам се това да е училището, което ще му донесе знанията, които иска да получи, но и добра и мотивираща среда по време на обучението  Peace

# 215
  • София
  • Мнения: 4 349
Днешните деца не са по-специални, а са по-различни. По същия начин може да се зададе и обратния въпрос - какво му е толкова специалното на обучението, че да не може да се промени?


Кой да ги мотивира? Ако не те самите?



Самомотивацията не изключва мотивацията, а напротив допълва я. Те може едното понятие да е за сметка на другото.

Оценяването вече си е по-различно - например едно време нямаше точкова система, сега си е въведена. Не знам от къде сме я копирали, но е факт, че сега за всяко нещо се пише точки и се използват скали, а едно време имаше само оценки.

Това са различни, ама много различни неща.



Кое е различно

# 216
  • Мнения: 1 525
Начинът на преподаване, начинът на "поднасяне" на материала, начинът на изпитване, начинът за мотивиране  newsm78 newsm78 newsm78
Това са различни неща, Naddya.
Зависят от различни субекти.

# 217
  • София
  • Мнения: 1 074
Ами, то отговори много - първо, миналата година сегашните деветекласници не учиха адекватно математика; второ - сегашната учителка си иска всеки ученик да постигне една граница от знания, и аз я подкрепям напълно в това; трето - мързи ги децата, страшно много ги мързи, и и след възможността да се оправдават с миналогодишната учителка си се възползват на макс от това.
Защото, за да остане някой на поправка, то значи се е подмотвал повечко време, това не е станало от раз.
Наде, ти знаеш, че всеки випуск си има своите учители. Миналата година на 9ти клас е била друга учителка. Да, тя явно е пуснала повечко деца, но пък аз се кефя, че на нас ни се падна точно тази, защото децата ще научат нещо, независимо, че им оставя по-ниски оценки (знаеш ние с колко сме Sad )
Това е за математиката. За елементи - нямам коментар. Там нещата са по-комплексни.

Иначе, и аз се радвам, че се видяхме с всички на срещата и наесен с песен - отново ще си побъбрим  Hug

# 218
  • София
  • Мнения: 999
На какъв принцип се въртят преподавателите по математика и български език и литература? Хващат един випуск и го изкарват до края или се сменят?

# 219
  • София
  • Мнения: 4 349
На какъв принцип се въртят преподавателите по математика и български език и литература? Хващат един випуск и го изкарват до края или се сменят?

Такава е практиката  Hug Hug Hug

# 220
  • София
  • Мнения: 999
Знае ли се наесен кой ще подхване 8 клас?

# 221
  • Мнения: 7
Синът ми е приет в СП и това му беше най- голямото желание, но и мен много ме озадачава количеството оставени на поправителен, особено по математика.  Thinking
Чудя се дали проблемът е в загуба на мотивация за учене на самите деца /все пак нивото им в 8 клас едва ли е толкова ниско, щом са се класирали/ или има проблем с преподавателите или някои от тях, или качеството на преподаване се разминава с изискванията им за знания после... newsm78
Прави ми впечатление, че по- масово е в определени випуски и класове. Това означава ли, че определени преподаватели не са си свършили работата или нещата, които учат в 9 и 10 клас са толкова сложни?!? От дъщеря ми, която завърши миналата година НПМГ нямам такива впечатления.
Ако някой има повече информация откъде възниква проблема, моля да сподели, защото наистина не знам какво да посъветвам сина си, ако на 2ро класиране му стигне за СМГ или си остане в НПМГ от 1во. Това е важно решение за следващите 5 години в живота му, а едно преместване не е никак лесно после,а и не знам къде би могъл да отиде. Знам, че се учат много полезни неща по програмиране, но в същото време всички искат да продължат в университет  после, а при евентуално ниски оценки по математика...как ще влезе!?!
Моля, помагайте с инфо и мнения, докато още имаме възможност за избор!!!!!!!!!! Praynig
Ще го кажа искрено . Проблемът в ТУЕС в оставените на поправка ученици е, че в 9ти клас толкова много ги натоварват в специалните предмени /КМ или СП/ , че нямат време на МАТ, или МАТ ЗИП. Не виждате ли, че 8 ми клас НЯМА на поправка . Защо ли? Защото нямат специализирани предмети. Разликата между НПМГ и ТУЕС е, че да кажем 8 клас:
ТУЕС се учи АЕ, МАТ, БЕЛ, Б, Ф, Х,  ... /в ТУЕС се учат всички останали предмети освен АЕ в 8ми/
НПМГ /с МАТ/ се учи АЕ, МАТ, БЕЛ .
А за 9ти казах какво не според мен твърде много напрежение и натоварване. Чувал съм, че имат контролни всяка седмица поне по 2.  #Crazy
Но, да не се лъжем  Naughty и  ТУЕС и НПМГ  са СУПЕР , а избора е ЛИЧЕН.
п.п. Това е от мен съжелявам ако съм бил неясен или пристрастен. Ако искате питайте

# 222
  • Мнения: 7
Знае ли се наесен кой ще подхване 8 клас?
Тези преподаватели /по БЕЛ и МАТ са едни и същи от 8ми до 12клас . Това го знам от преподаватели. Това е тяхна традиция./, които са били сега на 12ти клас.

# 223
  • Стрелбище-в пряк и преносен см
  • Мнения: 671
Знае ли се наесен кой ще подхване 8 клас?
Тези преподаватели /по БЕЛ и МАТ са едни и същи от 8ми до 12клас . Това го знам от преподаватели. Това е тяхна традиция./, които са били сега на 12ти клас.
И сега възниква логичния въпрос- кои преподаватели изкарват 12 клас тази година и имате ли впечатления от тях? То всъщност за всички гимназии си е въпрос на късмет на какъв комплект преподаватели ще попаднат децата. И в най- "елитните" има преподаватели, от които не са доволни. Надявам се да имаме късмет, доколкото зависи от тях, а иначе...няма измислена фуния за знания.
За 9токласниците...горе-долу ми стана ясно откъде е дошъл проблема. Пропуснат материал от цяла година не е лесно да се навакса, особено по математика, но не е невъзможно, ако има желание от 2те страни. Училището трябва да има ангажимент да осигури стабилни преподаватели ако иска да си запази реномето. Такива неуредици, дори спорадични е възможно да уплашат част от мотивираните и добре подготвени деца.
Ако ме поканите, ще се включа с удоволствие в следващата среща!
Приятна ваканция на всички  Peace

# 224
  • София
  • Мнения: 4 775
Наде, точковата система се използва, за да има по-точни критерии за оценяване. Защото като няма такава и учителя провери 30 контролни, неизбежно може да се получи разлика в оценките на еднакви работи под влияние на разни странични фактори.

Доколкото правилно е разбрал моят младеж българичката продължава и в 9 клас с тях. Потвърди го и една от другите майки от нашия клас на срещата. За математичката не е ясно.

Имам питане към родителите на сега завършилите 9 клас. С какво толкова ги натоварват по спец. предметите, та не им остава време да учат по Мат. newsm78

А това дали 2 контролни са много за 1 седмица си е въпрос на свикване. Магарето скача според тоягата Mr. Green

Общи условия

Активация на акаунт