ТУЕС - 7 тема

  • 82 014
  • 746
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 1 074
След слабия за мен 8ми клас, нещата в 9ти вече започват да ми харесват. Ще видим как ще е догодина, когато започнат специалните предмети с пълна сила.
Голямата част от учителите са си на място. Натискат ги. За съжаление аз нямам нищо общо с техническите понятия, както и математиката им излиза извън моите възможности - така че за тези предмети не мога да коментирам нивото. Не знам Jord къде се загуби - тя би трябвало повече да може да говори по тази тема.  Simple Smile

Освен това, тъй или иначе това е професия, която постоянно се развива. Няма как да очакваме в училище всичко да научат, ако те не се интересуват, четат по форуми и т.н.

Честно да си кажа, един от големите пропуски в нашето образование (като цяло), е липсата на обучение в проактивност. Не трябва децата да чакат на готово да им се снесе информация. Те трябва да знаят от къде и как да си я получат, и да си я търсят сами. (Не говоря да не им се преподава материал - въобще не ми е това идеята, а да могат сами да се оправят при необходимост). Тук това се случва и на мен ми харесва. Даже често той ми е помагал в работата с информация кое къде мога да намеря.

# 76
  • София
  • Мнения: 1 074
Наде, абсолютно!  Hug Даже се бори човека за стипендия - да видим!

# 77
  • Мнения: 175
Благодаря Mimi75! Това всъщност ми трябва, мнението на децата - дали те са доволни. За нас родителите е ясно...амбициите ни нямат край.
Ще погледнем в нета, благодаря за идеята!

# 78
  • Мнения: 4
Ех, ех, чета ви и първоначално се дразня малко, но пък и аз в седми клас си имах въпросите...

Пише ви настоящ ученик на ТУЕС. Признавам, училището не е перфектно, далеч не, има си своите проблеми, но кое училище няма?

Моля ви, престанете вече с тези митове и легенди, че трудно се пишат високи оценки в ТУЕС! По мои наблюдения се пишат даже по-високи от заслужените оценки, а не по-ниски! Погледнете децата си преди да обвинявате училището. Не съм тук, за да раздавам присъди, но "като детето е между 4 и 5..." - а защо е между четири и пет? Цяла година уста няма ли, уши няма ли? Не очаквайте при несериозно отношение от страна на ученика учителят да го изпитва. Но дори и това се случва, защото учениците стават все по-нагли и нахални с всяка изминала година, родителите им - също.

Общообразователните предмети в ТУЕС са интересна тема. Присъстват в учебната програма. Учителите преподават. Но знаете ли, драги майки, учениците не ги слушат! Ходят и се оплакват как не са в това училище, за да учат я биология, я история... Нищо, че и по специалните предмети не се оправят, там пък учителите са виновни. И учебните програми. И глобалното затопляне. Да не дава Господ някой да си помисли, че е от мързел! Ако детето ви има желание да учи, ще учи. Все пак едва ли от детето ви ще излезе физик или географ, нека бъдем реалистични. Има си училища и за тези специалности. ТУЕС не е от тях.

Специалните предмети в ТУЕС също са интересна тема. Моето мнение е, че не са достатъчно много. Губи се времето на учениците с етики, психологии, географии, ЗБУТ-ове, философии. Но за това благодарете на Министерството, училището няма избор. "Хардуерните" предмети са доста, но това не значи, че учениците научават нещо. Давам прост пример - транзисторът, може би най-централният елемент в повечето схеми. Започва изучаването им в девети клас, учат ги по електронни елементи, аналогова схемотехника (теория и практика) десети клас, електронни елементи отново в десети клас (теория и практика), малко в цифровата схемотехника (десети клас). И учениците все още не могат да научат три-четири основни схеми. Ще ме извините, но това е несериозно. Не може трима-четирима учители да преподават две години (и естествено в 11 и 12 клас други) и все в тях да е проблемът. Според мен в ТУЕС няма достатъчно практика в тези предмети. Sad
Софтуерните дисциплини са малко по-различна история. За съжаление на средностатистическия ученик, наистина не се преподава особено систематизирано, преподават най-често или бивши ученици на ТУЕС, или професионални програмисти. Не педагози. Може да се научат основите в часовете, но за каквото и да е повече от това детето ви трябва да поеме ЛИЧНА ИНИЦИАТИВА. Противно словосъчетание, знам. Да трябва да се полага ТРУД. Мразим да мислим. Мразим и да се трудим. При желание от страна на учениците учителите с удоволствие ще помогнат. Но ще ме извините отново, родители (а и ученици), но ако децата ви нямат интерес към компютри и техника, какво търсят в това училище? Какво очакват да намерят? С какво искат да се занимават? Но и аз да поясня за себе си - не съм влязъл в ТУЕС знаейки програмиране. И сега не го знам, програмистът никога не спира да се учи и да се самоактуализира. До някаква степен нямах представа с какво точно се захващах. Но ми стана интересно. Започнах да се занимавам. Положих труд. Научих и някое друго нещо в процеса.

Ще обърна внимание и на математиката, тъй като тя вълнува всички ученици и родители. Ужасът в осми клас се нарича Босилка Динова. Наистина изискваше много, нямам особено цветущи спомени, при нея наистина беше мъка да се изкара прилична оценка. Но спокойно, радвайте се, доколкото съм осведомен, вече не преподава в ТУЕС. Да не вземат да се изплашат учениците. Вече и това препятствие го няма.
Учителите от девети до дванадесети клас са четири, като един поема един випуск и го обучава до завършване и така се въртят. Има разлики между учител и учител, от това не може да се избяга. Аз съм повече от доволен от своето обучение по математика. Липсата на знания отново се пораждат от учениците, а не от учителите. В девети, десети и единадесети клас имаме само по три часа математика на седмица, в 12 клас четири, което съм изцяло съгласен, че е твърде малко. Обвинявайте Министерството, отново. Училището се е борило, за да задържат третия час, искали са да махнат и него и да останат два. И въпреки този брой часове се върши учудващо много работа. Мнозинството в ТУЕС не ходят на частни уроци, защото в 12 клас се решават зверски много задачи. Целта на учителите е да подготвят за матура и кандидат-студентски изпит. Две години се учи стереометрия. Спокойно. Ако детето ви има желание да учи математика, ще има достатъчно възможности. За жалост наистина няма как да сме на едно равнище със СМГ, но това е положението. Ние сме професионална гимназия, а не математическа гимназия.

Хайде, изписах вече сума редове, цял роман ще стане скоро, така че ще спра дотук. В крайна сметка не съм агитатор за ТУЕС и ми е все едно дали детето ви ще се запише. Изборът е ваш, на родителите, и на детето. Помислете добре и действайте както намерите за добре. ТУЕС има своите плюсове и минуси. Аз лично съм доволен от училището, въпреки че има много трески за дялкане. Толкова от мен.

# 79
  • София
  • Мнения: 999
Чудесен пост   bouquet Двама ученика от ТУЕС изразиха отношение по темата и двамата правят отлично впечатление с постовете си.
Моето дете е решило да учи в ТУЕС и аз смятам да го подкрепя. Макар все още на моменти да се пита, дали не е по-добре НПМГ информатика.

# 80
  • Мнения: 72
Това, че три.четири схеми се изучават по няколко предмета, преподавани от няколко различни учителя, в продължение на няколко години, и учениците все пак не успяват да ги научат, въобще не е добър симптом.
Дали не означава, че преподаването е толкова хаотично и изкуфяло-академично, че децата въобще не разбират за какво става дума и как ще им е полезна тази информация?

# 81
  • София
  • Мнения: 4 770
Бре какви бурни дискусии течели тук. Да кажа и аз това онова. Босилка някъде от април вече не е в ТУЕС. Моят младеж завършва 8 клас там, но още от началото бяха при друга математичка. Нямам някакви съществени забележки, само малко спорадични размисли. Ще ги споделя по предмети:
БЕЛ - г-жата ги занимава с разни допълнителни неща като клуба по дебати например (извън редовните часове). Имаме 5 за годината с поощрението, че ако продължава  да работи в същия дух догодина ще е 6. Тези резултати ги отдавам на нея, защото хич не си падам по този предмет и по литература не мога да съм от помощ.
Математика - смятам, че може и повече домашни да се дават, но това е от нашата камбанария (математическа паралелка от 5 до 7 клас). Като поразпитах сина как се справят другите май подходът й е оптималният. Остана на мен да натискам за повечко упражнения вкъщи - основно преди контролни. Добре, че му увря на моичкия главата, че майка му знае повече от него Mr. Green Лятото му готвя едно кратко курсче по тригонометрия, да е готов за електротехниката в 9 клас. Наистина не всичко става ясно в часа, но има и консултации и г-жата е много отзивчива в това отношение.
Сега ще ставам, но обещавам после да продължа и с другите предмети.

# 82
  • Мнения: 1 181
Ами, всъщност много си права. Голяма част от състезателите, които учат в СМГ по лични наблюдения дублират школите в СМГ с тези в Телерик /като част от лекторите на Телерик пак са от СМГ/. И всъщност мога да кажа, че пак по лични впечатления СМГ и НПМГ са винаги плътно зад своите състезатели /което за всички състезатели по информатика от София извън тях /без да намесвам тук ТУЕС-за тях наистина нямам идея и за това питам/ е мираж, защото за другите училища тези деца/състезатели са само бреме.

Не съм съгласна! Whistling
Детето ми учи в провинциална ПМГ и следи сайта на Телерик. Всички занятия са напълно безплатни и се публикуват онлайн. 90 % от състезанията по програмиране също са онлайн. Който има желание и интерес може да участва. Горе беше даден линк към рейтинга на информатиците. Ако го анализирате ще видите, че там няма хегемония на софиянци.

След като завършиш ТУЕС, може ли да работиш по специалността, като се има предвид, че навсякъде за тези специалности искат хора с висше образование.
Пишете също, че там има солидна подготовка по математика, но и по този предмет няма техни представители по олимпиадите.

# 83
  • София
  • Мнения: 4 349
За намиране на работа след ТУЕС - ми то трябва да е като след езикова - можеш, но търсят с филология. Децата получават документ за владеене на някаква ниска степен на специалност и ще е добре да продължат образУванието си след това.

# 84
  • София
  • Мнения: 4 770
Продължавам
География - учеше в междучасията, ако ще ги изпитва. Правеха няколко презентации и само едно контролно.
История - преподава уроците по някакъв учебник, който им дадена файл (одобрен от МОН).  Всяка седмица се правеха огромни конспекти от по 5-6 страници само върху един урок. Е, някои правят други не. Имаше и реферати, пак същата работа - който иска да се постарае го прави. Имало е реферати и от по 1 стр.
Физика - много държи на задачите, похвално, но е трудно за учениците (личен опит). НО това е крайно необходимо, като се има предвид какви са някои от специалните предмети.
Химия - нямам впечатления, казва че обяснявала, но не се справяше добре (4-ки). А и на мен не ми се занимаваше, та така си остана.
 Биология - там набра скорост още в началото с активност и презентации. Изпитва ги, за контролни не помня да имаше.
Та това е. Училище като училище. Децата са всякакви, въпреки изпита. Резултатите им са различни. Има такива, които не учат и не правят това, което им е зададено за самостоятелна работа. Поне от тази година имаше повече родителски срещи. Ако има някакъв проблем родителят е този, който трябва да поеме инициативата, а не след пет години да се чуди защо видиш ли нещата не са в ред.

# 85
  • София
  • Мнения: 4 349
Родителят да поеме инициативата  - ако можехме да учим вместо тях, щяха да са отличници  Mr. Green Mr. Green

# 86
  • София
  • Мнения: 4 770
Ех пък и ти, Наде.  Аз само наливам с канчето Joy пък каквото поеме. Имах предвид решаването на проблеми с учителите. Като го виждаш, че цяла година няма оценка например какво пречи да дръннеш един телефон или имейл да се поинтересуваш? Нищо, ама е по-лесно да си гледаш кефа и накрая друг ти виновен, че не си информиран.

# 87
  • Мнения: 867
Ами, всъщност много си права. Голяма част от състезателите, които учат в СМГ по лични наблюдения дублират школите в СМГ с тези в Телерик /като част от лекторите на Телерик пак са от СМГ/. И всъщност мога да кажа, че пак по лични впечатления СМГ и НПМГ са винаги плътно зад своите състезатели /което за всички състезатели по информатика от София извън тях /без да намесвам тук ТУЕС-за тях наистина нямам идея и за това питам/ е мираж, защото за другите училища тези деца/състезатели са само бреме.

Не съм съгласна! Whistling
Детето ми учи в провинциална ПМГ и следи сайта на Телерик. Всички занятия са напълно безплатни и се публикуват онлайн. 90 % от състезанията по програмиране също са онлайн. Който има желание и интерес може да участва. Горе беше даден линк към рейтинга на информатиците. Ако го анализирате ще видите, че там няма хегемония на софиянци.

След като завършиш ТУЕС, може ли да работиш по специалността, като се има предвид, че навсякъде за тези специалности искат хора с висше образование.
Пишете също, че там има солидна подготовка по математика, но и по този предмет няма техни представители по олимпиадите.

Извинявай, но аз говоря за София. Ако погледнеш рейтинга на децата в група D и E - т.е. бъдещите 7-класници и по-малките, то е видно на кого се дължи резултата - на Телерик. Имах предвид, че децата в ранглистата от София са главно от СМГ и НПМГ /след 7 клас/ и много малко странични деца. И между другото всички състезания на базата на които е съставена ранглистата /ЕТИ 2013,   ЗСИ 2014,   НОИ - 2,   НОИ - 3,   ПТИ 2014/ не са онлайн. Има си стройна и точна система кой и защо може да участва в тях. Специално в София имаше квалификации за да имаш право да се класираш за участие в тези състезания.

# 88
  • София
  • Мнения: 4 349
Класирането излезе  Hug Hug Hug

# 89
  • София
  • Мнения: 1 074
Ехааа, честито на приетите  Hug На другите - успех на следващите класирания  Praynig

И дано повече от момичетата се запишат - май това е първа година с толкова много момичета в класирането  Peace

Общи условия

Активация на акаунт