Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 25

  • 121 271
  • 772
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 2 165
Мами, много ми се иска в училищата да има йога. Хриси ходи на йога в ДГ и съм впечатлена колко е напреднала по снимките.

В САЩ, Канада, Великобритания всеки ден има часове по йога.
http://home.getreadytolearn.net/about-us/

За Лондон:
http://crae.ioe.ac.uk/post/74954281585/does-yoga-help-children-w … tism-get-ready-to

Чудя се дали да спретнем едно писмо до МОН в тази връзка?  newsm78

Yoga Helps Kids with Autism in Florida School

https://www.youtube.com/watch?v=n2S1Se9asTY

На първо време защо не като физарядка преди часовете? Wink

Последна редакция: пт, 20 мар 2015, 16:19 от n_alex76

# 691
  • Мнения: 10 697
Здравейте,
Аз съм от старите които не са писали отдавна и не знам дали ме помните. (Имам три деца, големия е невротипичен, а дребните породени са от спектъра.) Последните постове обаче ме провокираха да пиша отново, защото ме интересува музикотерапията и йогата.

Децата ми много обичат класическа музика, слушаме любимите им композитори ежедневно. Предпочитат Хайдн и Моцарт, а вчера за първи път проявиха интерес към романтизма.
Седемгодишният ми първокласник ходи на солфеж от септември, и започна уроци по цигулка през януари. Върви доста добре и напредва. Лятото ще навърши осем.

"Терапията", която имаше чудотворен ефект върху малкия, който проговори на 4.5г беше тренировка за деца в боксьорски клуб. Нарече ме "мама" за първи път след първата тренировка. Очният му контакт с треньора ме изуми. Гледаше го през цялото време и повтаряше всички упражнения с децата. Оттогава (година и половина) ходим на бокс два пъти седмично и говорим с изречения. И двамата ходят, но при малкия ефекта беше поразителен.

Тренировките са за деца от 5 години, и се работи върху грубата моторика и координацията. Хубавото е, че се провеждат в боксьорски клуб, и виждат истински боксьори да тренират в ринга, много им е интересно, и много се радват като започнат да се гонят с тях.
Децата играят на гоненица в ринга, прескачат скамейки, търкалят се по земята, гонят тенисови топки, или трябва да я ударят когато треньорът им я подхвърля (супер за очен контакт). Едната стена е цялата в огледала, също голям плюс за деца от спектъра.
(Имам чувството, че това вече съм го писала, но може би не съм публикувала?)

Убедена съм, че музиката и спорта са еднакво важни за децата, и е чудесно, че те не ги възприемат като терапия, а като игра. След първия урок по солфеж детето ми благодари, че съм го завела. Много си обича учителката и ходи с радост. Имаха два коледни концерта, на които пя на сцена с децата. ( Чудех се как да го облека в официални дрехи, но той като видя вратовръзката ахна. Голямо оглеждане в огледалото падна, и беше горд, че е голям. Grinning)

Вторият концерт беше в голямата зала на Музикалната академия в Прага и беше голямо изживяване не само за него. Концертът беше открит с празнични фанфари- 6 тромпета свириха Adeste Fideles. Можете да си представите какъв ужас изпитах като ги видях! Кой от двамата ще започне да пищи...За щастие никой. Запушиха си ушите съвсем дискретно, накрая ръкопляскаха със всички.
Имаме огромен напредък, както и много неща за подобрение и преодоляване, но не мога да не споделя, че работата дава резултати, че децата са щастливи и имат нормалните детски изживявания, за които мислех, че са невъзможни.

Йогата ми е много интересна, защото практикувам от много години, и вече съм инструктор. Децата ме виждат да практикувам, но все още не им се иска искат да пробват. Рядко, и много за кратко опитват Мост  и Куче надолу с главата и това е всичко.

Тези дни прочетох The Spark от майката на Джейкъб и много ми хареса. Впечатли ме подхода на майката, много хубави идеи има в книжката и смятам да се възползвам от тях.

Последна редакция: пт, 20 мар 2015, 11:44 от Deziderata

# 692
  • София
  • Мнения: 3 249
Deziderata , балсамче си ми за ушите.
Моят Убавец е на 6. Аз си го водя невербален, въпреки, че използва ограничен набор думи. Много обича да слуша музика. Онзи ден в нас, по повод на това, че нямал имитация случайно тупнах два пъти с ръка и той инстинктивно повтори. Избарабаних - той след мен. Тактувах - той пак след мен...И тогава се пляснах по челото - на времето мечтата на нашите беше да свиря на инструмент. Свирила съм на пияно, акордеон и гъдулка...И понеже го правех по задължение и през ум не ми беше минавало да пробвам моите деца . И тъкмо мислех да пиша във ФБ някой познава ли музикален педагог и Денерис се включи. надявам се в най-скоро време да я посетим Simple Smile

# 693
  • Мнения: 2 860
И малката много обича музика, макар че като е по-силна си запушва ушите. И мен ме интересува тая музикотерапия, само да не е със слушалки на ущите.

# 694
  • Мнения: 32
Здравейте, нова съм в тази тема и искам да споделя опита си с вас от музикалната терапия, за която говорите. Детето ми е от спектъра и е на 4 години. Започнахме преди около 4 месеца Intime програмата, за която Оля говори и видях резултати още от първите дни. По това време тя спеше по 1 път на седмица /следобедите/ в най-добрия случай вече повече от 3 месеца. След първата седмица започна да спи по 4-5 пъти, а сега спи 6-7 пъти следобяд и ако се събуди през ноща само пишка и пак заспива. На втория месец изведнъж започна даме гледа когато и говоря и значително повече започна да ме разбира и изпълнява задачи,нещо което не беше правила досега. Концентрацията много се подобри по същото време и също така ходенето, защото като ходим по улицата все се дърпаше настрани и се влачеше. Започна да иска да играе с пластелин,  което не можех да я накарам, също така да духа свещи и да танцува, все невъзможни неща за нея. На третия месец ме изненада с симулационна игра на кукли- обличане возене хранене, конструктор.  Миналата седмица и купихме скутер и направи цяла обиколка на МОЛА без да спира. И говоренето се подобри, защото тя не можеше да свърже две срички на дума. Сега имаме спонтанна реч и понякога изречения. Всичко което описвам е не еднократно както преди, а е за постоянно. Логопед ката забеляза промяната, а и ние не сме единственото дете, което е на тази програма и тя като страничен човек вижда разликата. Сега почиваме 2 месеца и после пак ще я повторим. Другото дете, което я прави проговори от нея. Благодарности на Оля за всичките усилия и утеха, която ми дава.

# 695
  • Мнения: 1 738
Много са хубави и обнадеждаващи нещата, които споделяте за музикотерапията, йога и спортове. Ние пък мислим лятото да опитаме с пантомима, тъй като нашето момче проявява способности за имитиране. Аз вече съм писала, че той е с абсолютен слух, но засега баща му го занимава от време на време с пиано.  В интерес на истината не гори от желание да свири. И тъй като е в пети клас са се съсредоточили върху училището, за което мре. Приготвя си от вечерта чантата и ако е болен или във ваканция, страда ужасно докато дойде време за училище. Може да се каже, че е обсебен от училището - звучи странно, но е така. Laughing

# 696
  • Мнения: 2 165
Deziderata, наистина ме заинтригува!
Моето дете абсурд на направи нещо пред публика. Голям срам. За музикалните инструменти: интересът е нула. Хванаха прах и барабана и ксилофона. Обаче стане ли време за Louie  по Nick Jr хваща листа и молива и започва да рисува. Програмата е на руски и на даден въпрос отговаря без затруднения.
Сега намерих този сайт:
http://www.nickjr.co.uk/create/louie/louie-dog-colour
 
Също има много добър слух и може да изпее много точно част от мелодия. Може да брои, знае буквите, но не и азбуката. Не може да чете, но знае някои срички.   

# 697
  • Мнения: 10 697
Да ви кажа, аз самата съм изненадана от развоя на събитията, защото всичко стана постепенно.
Миналата учебна година средният ми син започна подготвителен клас (преди първи) в сегашното му училище. Там предлагаха следобеден кръжок по пеене и аз го записах, защото се надявах да му помогне с говора. Оказа се, че много му харесва и пее песничките, и че е много музикален (аз това го знаех, защото съм музикант). Някъде четох, че при проблеми с проговарянето е по-лесно нещо да се изпее, отколкото да се каже. Дали е вярно не знам, реших да стрелям насляпо и случих.  Grinning

Децата от кръжока после имаха участие в коледен концерт (матине) в някаква църква. И писмена похвала получи детето за участие, а аз останах смаяна. Отишъл на непознато място с учителката и децата, и пял пред хора. Гръм! И понеже видях че се получават нещата, го записах на солфеж тази есен, а и на кръжок по рисуване, защото рисува непрекъснато.

Заниманията по солфеж са много приятни, и понеже се провеждат в музикална школа, учителката ги води по кабинетите и им представят различни инструменти. В интерес на истината, аз казах, че за какъвто инструмент има място, там искам. На пиано не го взеха, наплива е страшен, а на приемния изпит през септември не се представихме добре. Не можеше да отговаря на въпросите на учителката и не желаеше да я имитира, въпреки че беше много мила и търпелива.
Януари месец за пиано нямаше места, но се пробвахме на прослушването за цигулка и разликата беше огромна. Детето отговори на всички въпроси като невротипичен- как се казва, на колко е години, ходи ли на училище, в кой клас е, и т. н. Не можех да повярвам, че става дума за напредък в рамките на 4 месеца.

Доника, а имате ли в къщи акордеон и гъдулка?

n_alex76, Хриси ще е в първи клас есента, нали? Ще се научи да чете в училище и сигурно ще си хареса някой кръжок. Моите също не се интересуваха от музикални играчки. Истинските инструменти обаче много им харесват.

klapazanka5, a какви са заниманията по музикотерапия общо взето? Колко деца са в група и какво правят?

Ще публикувам сега, че ме викат. После ще допълвам.  Peace

Какво обичат да правят вашите деца?

Последна редакция: пт, 20 мар 2015, 21:15 от Deziderata

# 698
  • Мнения: 32
Не зная дали се нарича точно терапия. Тази програма излезе миналата година и е тествана и основана върху много клинични случаи и се прилага успешно в САЩ. Оля е по запозната с нея, но аз мога да кажа че целта е да се тренира най-малкия мускул, който никога не почива и се намира в средното ухо, също така се развива и аудиторната система в ухото и това въздейства на сетивата нервите и целия организъм. Това не е просто програма за музика, слушане и т.н. Това е наука и няма странични ефекти. Въздейства се на преработката на слуха, а оттам и на поведение, концентрация вестибуларна система, която също е в ухото. Вагус нерва, който минава през всички органи и т. н. Слушането на барабанни ритми бинаурални звуци и др. в определени честоти, които стимулират  състоянието на организма като сън, емоции, мотивация и др. Предполагам също, че се пускат и различни херцове в двете уши защото преработката на звука променя мозъка, това е по системата на Томатис, но не знам дали Intime го включва. Слуша се музика по 10-20 мин на ден и след това се правят телесни перкусий/пляскане по тялото/ и пляскане с ръце, свирене на инструменти и удряне по специален терапевтичен барабан, който е настроен на определени честоти. Цялата работа е по30-50 мин на ден без събота и неделя и на Йоана много и харесва, а преди никога не беше танцувала. Сега като чуе музика и ме вика да танцуваме, гледа ме настойчиво да танцувам и аз с
мечето Simple Smile пускам ви лекция от семинар и линк с тестване на клинични случаи от оригиналния сайт:



http://a.advancedbrain.com/science.jsp?scienceLink=case

http://a.advancedbrain.com/science.jsp?scienceLink=case

Последна редакция: пн, 23 мар 2015, 17:00 от kalpazanka5

# 699
  • София
  • Мнения: 3 249
Deziderata , при нашите са, но да, имаме. И тъпан имаме Simple Smile Баща ми се занимава с народна музика. Улових го дребния, че има афинитет към нея. Види ли хора в народни носии и започва да скача и вика ихуу. В градината за втора година единственият костюм, който позволява да му облекат за тържеството е народна носия Simple Smile

# 700
  • Бургас
  • Мнения: 467
Аз също искам да ходи на музикотерапия. Утре ще се чуя с терапевтката и надявам се да успее да го вмести в графика си. Голямо издирване я издирвах в нашия град, но се намерихме най-накрая. Моето момче много обича да пее и да слуша музика. Логопедката му твърди, че бил музикален, аз не съм съвсем сигурна, но така или иначе ни препоръча да му намерим такъв терапевт. Нямам големи очаквания от въпросната терапия, но се надявам да му помогне в общата и фината моторика, за подражанието, както и във възпроизвеждането на ритъм. Там има проблеми. Иначе говорно има развитие. Прави изречения. Вече включва и предлози. Логопедката е доволна, но е доста назад още спрямо връстниците си, а и разбирането не е на нужното ниво. На 5 години е вече. Обмислям също и да включим TLP защото има някои звуци, които го превъзбуждат и смятам, че тази програма ще повлияе положително. Ако окаже отражение върху говора и концентрацията - добре дошло Simple Smile
Kalpazanka5 как успяваш да я накараш да слуша музиката? Аз взех едни слушалки да правим сухи тренировки в къщи. На детските песнички е ок, но на класическата музика не винаги успява да се застои и да я слуша. Какви дейности може да извършва детето докато слуша програмата?

# 701
  • Мнения: 32
На нея просто и харесват слушалките и музиката, доколкото знам TLP e преработена класическа музика, но първо терапевта, който се занимава ще ти препоръча по коя система да работите, на нас Оля ни предложи  Intime  и докато слуша детето се занимава с нещо: пластелин рисуване, пъзели, нещо, което да му е интересно Нашата програма е предимно с барабанни ритми и перкусии, но на места включва гласове, китари и др. инструменти за кратко, защото всеки инструмент е различна честота и различни места в мозъка стимулира. Аз също реших да слушам и почти свършвам първия цикъл на слушане. Като ще давам нещо на детето си искам да знам какво е:). Аз също имам много неща за поправяне. Много съм неорганизирана. Вече съм на 40 г. ама то не е от годините, винаги съм била такава и като дете. Хващам да правя нещо, влизам в кухнята и виждам друго, оставям първото и почвам второто и докато го правя върша още нещо и накрая съм с пълни ръце и нищо не съм свършила. Изключително много забравям основни неща, като да сготвя на детето Simple Smile и се сещам като трябва да го нахраня. Често си оплитам езика и ако трябва да преразкажа нещо хич не ми се отдава, често си забравям мисълта, за какво разказвам. Оля ме пита как ми действа, има промяна в мен, но тя се състои в това, че ми се промениха импулсите, например като вляза в кухнята не се хващам за второто нещо , ами довършвам първото, което съм хванала и също се хващам, че почнах да  разказвам по-добре истории и да преразказвам дословно случаи. В общи линии въздейства ми на паметта, концентрацията, организацията и емоциите. Предполагам, че при децата е различно, все пак ако си изграден организъм и ти се случи да имаш проблем с преработката на звука е различно, защото имаш изградени навици и развит мозък, а ако си подрастващ и тепърва трябва да се развиваш и чуваш звуци, но не ги разбираш и преработваш, нормално е да имаш неадекватнии реакции. Оказва се, че ухото е много важен орган Може да ме мислите за луда, но аз също бях малко скептично настроена, но нашата логопедка ми разказа за друго нейно дете, което обучавала и имало много добри резултати и аз така научих за метода. Ако сте гледали в четвъртък предаването на Гала за тази терапия това е Марио за който говориха с Оля ето линк:

http://play.novatv.bg/programi/na-kafe/587150?autostart=true

# 702
  • София
  • Мнения: 2 352
Доника, хванах се за тъпана. Преди време Оля беше поканила Калин Вельов и имаше репортаж ли беше в предаване ли беше и там много хубаво Оля обясни как точно помагат барабаните и ритмиката като цяло. Например изговарянето на думите е на срички и тактувайки подпомагаме и стимулираме детето да изговаря сричките. Също така чрез барабана се подпомага фина, груба моторика, да не говорим сензорно колко е полезно - действа като пресоването на ставите, освен това има и някакъв Брей Джим ефект. Бокса има подобен ефект - действат на децата като комплекс от няколко вида терапии за децата. Да търся ли репортажа с Калин Вельов - както ти казах Оля е невероятен капацитет като знания които познавам, и обяснява много добре.

# 703
  • Мнения: 10 697
Забравих да добавя, че моите момченца започнаха от първата година в детската градина канистерапия и хипотерапия (на 4г бяха и двамата). През зимата ДГ не ходят на хипотерапия защото е студено, но сега пак започват.
Първокласникът ми има в училище един срок плуване, един срок хипотерапия, а плуване започна миналата година в подгодтвителния клас.
С хипотерапията започнаха преди две седмици, и до края на юни ще ходят всеки понеделник. Синът ми е очарован, обожава конете. Той проговори с изречения след първата си среща с кон. Много съм доволна, че е организирано от градината и училището, и живот и здраве, надявам се да стигнем до езда след година-две.

Понеже по-големия силно напредна с говора, вече ми разказва с подробности спомени от детската градина, почивки и екскурзии. Много помни, смайва ме. Разказа ми, че в детската градина на хипотерапия е яздил кафяво пони с жълта грива, който се казвал Филип. Питах учителките, (нали там водя малкия) и те потвърдиха, че има такова пони, не се е объркало детето.  Grinning

Той още тогава се опитваше да ми каже за кучетата от канистерапията, но не го разбирах. Повтаряше "Боровинка" и "Фидорка", а понеже Фидорката е малка кръгла вафличка, му казвах, че няма боровинкови Фидорки.  ooooh! А после разбрах, че това са имената на кучетата.

Ако децата ви още не са проговорили, да знаете, че ще дойде ден в който ще ви разказват докато ви се замае главата. Дай Боже всекиму! Hug

# 704
  • София
  • Мнения: 3 249
Моят син ходи 1г по проект на РЦ на Канистерапия Simple Smile
На хипо- го водим винаги, когато имаме възможност на една конна база близо до нас. Конете за него са нещо свято. Имаме играчки коне от малък кон до голям, с който спи...Да се оправя времето вече и пак почваме Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт