СЕДМОКЛАСНИЦИ - класации, заявления, записвания - седмична (27.06-03.07)

  • 42 025
  • 679
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 3 057
Русалка, исках да кажа, че резултатите на децата от СМГ не са резултат от нечовешки труд, а природна даденост. Те са щастливци, че могат забавлявайки се да изкарат отлична оценка. За мен сложната задача никога не е била труд, а винаги е била предизвикателство. Нечовешкият труд е за децата, които са слаби по математика, но от нея им зависи в коя гимназия ще се класират.

Тоест какво, няма нужда от двойния хорариум с всичките му допълнителни школи, така ли? Всичките тем, все гениални събрани! Това просто няма как да е вярно, защото двойната бройка часове и работа са си двойна бройка - количествените натрупвания водят до качествени изменения. Та, въпрос на дисциплина е да изрешаваш задачите, коитто ти дадат за домашно, но при положение, че има два пъти повече подготовка, дори едно посредствено дете ще постигне доста добри резултати. Да, състезател едва ли ще стане, но ще се справя доста добре. И без това състезателиите се броят на пръсти. Дай дда направим елементарна сметка - 3 години по два пъти повече часове, това колко ще направи? Затова, хайде, без изхвърляне по въпроса за способностите, защото хич не е така!
В класа ми в гимназията имаше 3-4 деца, на които нямаха афинитет към математиката и още в 8 клас изостанаха трагично от средното ниво. Още тогава изпуснаха нишката и спряха да учат по математика. После всичките те кандаидатстваха с литература и завършиха такива специалности. Не се сещам за нито един съученик, които с постоянство е успял да изпревари по-силни от него. С лесните задачи всички се справяха, но на трудните се виждаше разликата. Иначе е вярно, че високото средно ниво дърпаше всички нагоре.

# 646
  • София
  • Мнения: 168
Много се въодушевихме тук и забравихме, че чакаме второ класиране (или поне някои от нас и моето дете в това число Simple Smile Успех на всички!

# 647
  • София
  • Мнения: 3 915
...
Що се отнася до двойния хорариум по математика (не знам дали е така наистина, приемам, че е така) той не допринася пряко за успех на НВО, защото в СМГ децата наблягат на материал от високо ниво, а не решават два пъти повече задачи от тип НВО. С какво решаването на задачи от комбинаторика, вероятности, теория на числата и засукани геометрии допринасят за оценката на НВО? Ми с нищо. Ако си в курсове за висше готварско майсторство и учиш разни засукани манджи това ще ти помогне ли на изпит по правене на омлет?

Черна станция, винаги съм чела с кеф какво пишеш, но тук грешиш много. Децата от СМГ не учат комбинаторика, вероятности, теория на числата и засукани геометрии в многото часове по математика, а само на школата.

# 648
  • Мнения: 50 950
Така че няма как да се отрече като цяло  приносът на двойния хорариум часове по  мат точно за подготовката за изпитите.

Не съм съгласна. Двоен хорариум няма. Хорариумът става двоен с школите, ЗИП-а и т.н. Обикновените часове са същите и се учи нормалният материал. Ако някой обявява, че имало двоен хорариум, мога да го приема, но в часовете отгоре (тези, които удвояват хорариума)  се учат точно такива неща, които не помагат за изпита.

Цитат
Черна станция, винаги съм чела с кеф какво пишеш, но тук грешиш много. Децата от СМГ не учат комбинаторика, вероятности, теория на числата и засукани геометрии в многото часове по математика, а само на школата.

Съгласна. Ама точно тези часове правят двойния хорариум. Часовете, в които се учи обикновената математика, са колкото навсякъде. Вземете програмата и бройте. Двойно става със СИП, ЗИП, школа и т.н. Т.е. за стандартния материал двоен хорариум няма. Двойният хорариум е за по-трудните неща.

# 649
  • София
  • Мнения: 19 932
Ок, нека не е двоен, приех написаното в диалога ви по-горе за вярно. Но при всички положения и редовните часове едва ли са  4, колкото са в нормално ОУ. PeaceСега преброих часовете на 7а - 9 на брой. Колко от тях са ЗИП, нека каже мама  с дете от там, било през изминалата година в 7 клас. Едва ли цели  5 са ЗИП и едва ли във всички  тях се учат упоменатите неща. А школите в тази бройка няма как да влизат, тъй като те не са задължителни и съответно са в извънучебно време. Отдавна по темите се говори,че в СМГ много по-рано свършват с учебния материал за 7 клас. Да, децата безспорно са умни и можещи, но за 4 часа седмично  тази хубавинка толкова бързо не става. Така че вероятно  все пак се ползват и часове СИП/ЗИП, в което няма нищо лошо, стига да не се премълчава и да се казва, че в останалите 5 часа седмично се учи единствено и само сложната математика...

Последна редакция: чт, 03 юли 2014, 19:21 от пенсионирана русалка

# 650
  • Мнения: 84
Много се въодушевихме тук и забравихме, че чакаме второ класиране (или поне някои от нас и моето дете в това число Simple Smile Успех на всички!


ох - а дано........Peace  че да се свърша вече с това напрежение.....

# 651
  • Мнения: 37 261
Черна станция

- скапан преподавател, който или не преподава добре, или се заяжда тенденциозно
- незаинтересовано или с по-малко развит интелект дете, което не може да се справи.

Това са пълни глупости.  Peace

изобщо не са
5 от 6 класа в нашето вече предишно училище го отнесоха заради това
деца с над 5.50 на матурата останаха с 5 за годината по бел, матура над 4.50 - 4 по бел
мисля, че дори бях писала тук преди време
последният клас имаше късмет да бъде при друг учител по бел и имаше достатъчно шестици

# 652
  • София
  • Мнения: 19 932
Така е, Дънди, хич не са глупости, а факт в много училища... SadКолко примери има за това и в темата,не е да не си я чела.

Последна редакция: чт, 03 юли 2014, 19:24 от пенсионирана русалка

# 653
  • София
  • Мнения: 62 595
Така че няма как да се отрече като цяло  приносът на двойния хорариум часове по  мат точно за подготовката за изпитите.

Не съм съгласна. Двоен хорариум няма. Хорариумът става двоен с школите, ЗИП-а и т.н. Обикновените часове са същите и се учи нормалният материал. Ако някой обявява, че имало двоен хорариум, мога да го приема, но в часовете отгоре (тези, които удвояват хорариума)  се учат точно такива неща, които не помагат за изпита.

Цитат
Черна станция, винаги съм чела с кеф какво пишеш, но тук грешиш много. Децата от СМГ не учат комбинаторика, вероятности, теория на числата и засукани геометрии в многото часове по математика, а само на школата.

Съгласна. Ама точно тези часове правят двойния хорариум. Часовете, в които се учи обикновената математика, са колкото навсякъде. Вземете програмата и бройте. Двойно става със СИП, ЗИП, школа и т.н. Т.е. за стандартния материал двоен хорариум няма. Двойният хорариум е за по-трудните неща.

Точно де, ЗИП  и СИП и школа. Гледах програмата още преди две години, така че там ясно си беше написано. Колко деца не ходят на СИП и школа? Какво означава обикновен материал, нали той е основата - ако не е усвоен, не може да се надгради! А се усвоява с работа, не с блеене през прозореца и чакане свише да му го снесе някой в главата. Затова написах, че едно съвсем обикновено дете да го посадиш на този хорариум, ще се справи доста добре.

# 654
  • Мнения: 84
Черна станция

- скапан преподавател, който или не преподава добре, или се заяжда тенденциозно
- незаинтересовано или с по-малко развит интелект дете, което не може да се справи.

Това са пълни глупости.  Peace

изобщо не са
5 от 6 класа в нашето вече предишно училище го отнесоха заради това
деца с над 5.50 на матурата останаха с 5 за годината по бел, матура над 4.50 - 4 по бел
мисля, че дори бях писала тук преди време
последният клас имаше късмет да бъде при друг учител по бел и имаше достатъчно шестици


Точно така е и в нашето училище цяла година "валяха' оплаквания към госпожата по БЕЛ... и какво стана -въпреки всичко- написа им по- ниските оценки - то големи разправии е било-майки ,бащи викали ,заплашвали я-а бе луда работа-разправя сина ми -и сега май  са я уволнили.....
Когато питах синът ми -добре щом има толкова оплаквания защо не я уволнят- ами защото не можели  имала голяма връзка някъде.......ей такава байганьовщина.....от всичко това си изпатиха децата..... Cry

# 655
  • Мнения: 50 950
Точно де, ЗИП  и СИП и школа. Гледах програмата още преди две години, така че там ясно си беше написано. Колко деца не ходят на СИП и школа? Какво означава обикновен материал, нали той е основата - ако не е усвоен, не може да се надгради! А се усвоява с работа, не с блеене през прозореца и чакане свише да му го снесе някой в главата. Затова написах, че едно съвсем обикновено дете да го посадиш на този хорариум, ще се справи доста добре.

Много деца не ходят на школа. И с всяка година все по-малко го правят. И не им е нужно, защото това, което се изисква за НВО се преподава в нормалните часове. В ЗИП, СИП и школа се надгаржда, но надграденото не е от полза за НВО. Всяко дете от СМГ ще ти каже, че задачите от НВО са тривиални и не се упражняват изобщо в школи и ЗИП-ове. Грешки се правят главно от разсейване, невнимание и т.н.

# 656
  • Мнения: 2 970
сега попаднах на нещо интересно в блога на Danybon, не съм сигурна дали е било публикувано тук - среден успех на софийските училища на 7-класните матури - тук - http://danybon.com/index.php/education/maturi/1738-spravka-matur … ofia-7-class-2014

Мислим еднакво  Hug
Много е ценно. Леки допълнения от мене - класация само по БЕЛ и МАТ от първи модул + шарения (цвят отговаря на оценка и др.) и обощения.
http://dox.bg/files/dw?a=f89f18a74f

Извод 1: Децата от СМГ, ЧОУ Св. София и ПЧМГ заслужават 6-ци и по двата предмета (средният им успех е над 5,50), както и още 22 училища, които имат над 5,00 по двата предмета.

Извод 2: Тези 17 у-ща, в които средният успех поне по единия предмет е 2! се нуждаят от спешна смяна на директора или закриване, като 6 от тях имат 2-ки и по двата предмета  #Crazy

# 657
  • Пловдив
  • Мнения: 10 458
Така е, Дънди, хич не са глупости, а факт в много училища... SadКолко примери има за това и в темата,не е да не си я чела.

Може да е факт в много училища, но не може да е общовалидно.  Peace Има учители с не чак толкова елементарни изисквания.
А някой да ми направи заключение, че детето ми е тъпо, защото учителите имат по-високи изисквания, ще ме извиняваш, ама не мога да се съглася.

# 658
  • Мнения: 864
Цитат на: PRESIPO link=topic=788304.msg28550018#msg28550018


Точно така е и в нашето училище цяла година "валяха' оплаквания към госпожата по БЕЛ... и какво стана -въпреки всичко- написа им по- ниските оценки - то големи разправии е било-майки ,бащи викали ,заплашвали я-а бе луда работа-разправя сина ми -и сега май  са я уволнили.....
Когато питах синът ми -добре щом има толкова оплаквания защо не я уволнят- ами защото не можели  имала голяма връзка някъде.......ей такава байганьовщина.....от всичко това си изпатиха децата..... Cry

Има и друго обяснение - в училището, от което избягахме ние, едната учителка по БЕЛ е откровена злобарка и постоянните разправии с родители явно й доставяха удоволствие. Всяка година заради нея бяга повече от половин клас от училището, както постъпихме и ние. Другият вариант  е доказано луда учителка, която е една от общо 4 в София, на които е забранено да участват като проверители в кандидат-гимназиалната кампания. Такъв човек на какво може да научи детето ми? Ако дребният не беше приет в друго училище, тази година щеше тя да му се падне. Директорката много добре знае каква е ситуацията, но обяснението й е, че НЯМА млади, кадърни хора, които да се хванат да упражняват учителската професия. И драмата ще се засилва все повече като постепенно се пенсионират учителите от нашето време, а нови не се появяват.

# 659
  • София
  • Мнения: 5 551

Има и друго обяснение - в училището, от което избягахме ние, едната учителка по БЕЛ е откровена злобарка и постоянните разправии с родители явно й доставяха удоволствие. Всяка година заради нея бяга повече от половин клас от училището, както постъпихме и ние. Другият вариант  е доказано луд учителка, която е една от общо 4 в София, на които е забранено да участват като проверители в кандидат-гимназиалната кампания. Такъв човек на какво може да научи детето ми? Ако дребният не беше приет в друго училище, тази година щеше тя да му се падне. Директорката много добре знае каква е ситуацията, но обяснението й е, че НЯМА млади, кадърни хора, които да се хванат да упражняват учителската професия. И драмата ще се засилва все повече като постепенно се пенсионират учителите от нашето време, а нови не се появяват.

Няма да се появят. В момента средната възраст на съсловието е над 40..

Общи условия

Активация на акаунт