От учител към родител

  • 5 802
  • 121
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 43
Това с четенето го правех,когато бях възпитател.И те много обичаха.Но сега,когато времето те притиска,ще видим как ще стане.И библиотека сме си правили и какво ли не?Но,зас ъжаление,не знам следобяд колежката дали  ще има  време да чете.СИлно се надявам,защото в първи клас се възпитава любовта към книгата.Във втори е късно вече.

# 16
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Имах предвид видимото противопоставяне между постовете и съдържанието на името.

Няма как да ви притиска времето с идеята, която е дадена - може да се чете или да се слуша музика и по трудово, и по рисуване. Учудвам се, че не го правите и без да ви дадат идеята. Пък на дадената да ви притиска. Съвсем добронамерено коментирам Давам си сметка, че съм доста директна и е писан текст тон няма, затова уточнявам.

# 17
  • София
  • Мнения: 62 595
по рисуване и трудово също си има план-разписание.
За мен като родител е предостатъчно учителят да е първо самият той грамотен, с нормативен говор и език (без говорни проблеми (съскания, уъкания, шъшкания и пр., както и нормативно владеене на морфологията и граматиката. Да проверява домашните редовно, да овладява класа откъм дисциплина. Май е това. Ако си следва заложеното по план, децата ще са ограмотени, което всъщност е основата цел на първи и втори клас.

# 18
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Андариел, нали не мислиш, че всеки пише без да мисли?
Има план   - какво да с енаорави, какво да се нарисува.
Сле добясненията и преди разбора, децата работят по това разпределение.
И тогава могат да слушат. За мен това е било даденост. Заради прекрасен учител, признавам.

# 19
  • Мнения: 43
Явно останах неразбрана.Музиката присъства постоянно.Говорех за четенето!Следобяд има повече свобода на действие!Аз работя с децата си на няколко групи и правя три различни дейности по едно и също време.Провеждали сме занятия под формата на приказка.Всеки си избира герой и цял следобяд е този герой.ПОлучава се много весело и забравят дори в междучасие да ходят.НИкога не съм преподавала традиционно.Но когато си класен и имаш 35 минути за работа,не може да се получи!За съжаление!Има начини,но не е така както следобяд!

А относно никът и съдържанието не виждам нещо лошо,но вие си знаете!

# 20
  • София
  • Мнения: 62 595
И аз ги смятах за даденост, докато не започнах да попадам на случки с начални учители, за които дасе чудиш как изобщо са се дипломирали.

# 21
  • Мнения: 43
Относно музиката!Аз свиря на музикален инструмент и се чувствам задължена да развия усет към музиката!ИМам си релаксираща музика,на която пишеха домашни!ИМам си и такава,на която танцуват в междучасието.Имам си и такава,на която просто полагахме главички за 10 минути и затваряхме очи,за да слушаме.Тогава пусках звуци от природата,а те след това обясняваха какво са усетили и какво са си представили!Нито ми е в някакъв план,нито някой ми е казал да го правя!Просто музиката непрекъснато присъства през учебния ден!

Но с четенето е голям проблем!Защото държа да се чете и да се развива любов към книгата!Преди да се ограмотят,докато пишеха домашни,аз задължително четях моя книга наум.Те ме гледаха учудено,но след това свикнаха.Впоследствие те самите искаха да четат собствените си книжки,докато изчакваха другите да приключат.И тишина имаше по този начин и любов към четенето.Но когато си класен,това не може да се получи!ИЛи поне не толкова често!

Затова винаги съм казвала,че ролята на възпитателя е огромна.Те не са детегледачки!От тах зависи затвърдяването на новите знания и в същото време да предоставят условия за отдих и занимания,възбуждащи интереса към това,което не е домашна работа!

# 22
  • Мнения: 43
Не искам да говоря за колегите лошо,но колкото си по-нетрадиционен,толкова повече си печелиш славата на черната овца!Само че мен това не ме плаши!

# 23
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Каква е разликата между слушане на музика в тишина /не се обяснява и не се разисква/ и четене?
Докато рисуват можете да им пуснете музика, аудио книга или да им четете вие.

Ако досега не сте била класна, вероятно ви е притеснено, но основната трудност е сработването на класа, а не как и кога да се чете. Много деца обичат да четат и без да са на креативна и новаторска занималня, без никаква занималня и/или без да им се чете. Това, че можете и желаете да четете в училище е чудесно. Макар само то да не е достатъчно.

# 24
  • Мнения: 43
Да,докато рисуват може!Но има и един друг проблем-организационен!Случва се така,че учителите от среден курс взимат часове от началните,за да им стигне нормативът!Така че за нас не се знае какво остава!Така че пак сме притиснати!И още много такива спънки има в образователната система,които аз не мога да променя,колкото и да искам!Затова казвам,че следобяд има повече свобода,защото е само учителят и никой не влиза,за да си изпее материала и да си излезе,,само защото нормативът му не стига!

# 25
  • Мнения: 43
Нямам никакви притеснения да съм класен!Но свободата на действие бива на 50% ограничена!

# 26
  • Мнения: 43
С тази тема исках да разбера какво очаква един родител от класния на детето му,а не идеи как да преподавам.Не се заяждам!!!!!!!!!Понеже досега не съм имала проблемни родители,ми хрумна,че е добре да разбера очакванията,за да се предвидят бъдещи грешки,Хората са различни и винаги съм се чудела откъде идват проблемите на колегите с родителите!Тук с тази тема може би ще разбера!

# 27
  • София
  • Мнения: 62 595
Това вече е въпрос на организация в самото училище. Както се казва - рекламации на касата, т.е. към заместник-директоора по учебната част. Като родител съм видяла следното - когато един учител е читав първо като човек, и е съвестен, и разбира какво и защо прави, винаги печели уважението на деца и родители, независимо дали е в началния курс, в основниия или гимназиалния, нито дали е учител по българси, математика, рисуване или физическо. Децата и родителите още преди да видим учителя, и вече сме му дали кредит на доверие. Следващият ход е негов.

# 28
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Много точно!
Ако има вътрешни проблеми, идеи не е редно да се търсят тук, а при директора.
Най-малкото може да има график. Другото граничи /само за да не бъда груба/ с анархия - да ти влизат в часовете когато и както си поискат. А 6-годишните деца как ще реагират? И тези учители ще се представят ли на родителите? Или те родителите простии незаинтересовани... всичко търпят...

# 29
  • Мнения: 43
Нека не говорим на тази тема,защото и аз бях изумена от взимането на часове.Когато реших да попитам защо така и да обяснявам,че това не е редно,колегите ме нападна,че не съм си давала часовете.Коя съм била аз,че да казвам кой кои часове да дава!Още не мога да свикна с мисълта,че това е нормално явление навсякъде почти!Така че просто на тази тема не ми се говори!Моето виждане е,че на системата не и пука за децата.Така чееееееее........

Общи условия

Активация на акаунт