Вече сме ВТОРИ клас

  • 46 620
  • 754
  •   1
Отговори
# 480
  • Мнения: 856
Е да , но не е така.
Усещам на къде отиват нещата .И то не за друго, а защото детето ще се тормози така.
И му трябва някакво начално ниво , а не направо от писане на думи с букви, които детето не знае.
Е това се и очакваше естествено.

И тогава защо е на щат госпожата по АЕ? И защо получава заплата, след като детето ще си ходи на уроци.

# 481
  • софия
  • Мнения: 25 457
Честно казано, никога не съм мислила, че в училище се научава език. Но защо поне не им дават добра основа? Че няма да проговорят, няма, но защо да не знаят буквите добре, простите думи и изрази?

# 482
  • София
  • Мнения: 723
аз пък съм на мнение, че език се учи в езиково училище. Имам предвид тези училища, в които часовете по чужд език са много повече от 2 пъти седмично - поне 10 часа. Зависи и от склонността да се учи език. Говоря от собствен опит с езикова гимназия.

# 483
  • софия
  • Мнения: 25 457
аз пък съм на мнение, че език се учи в езиково училище. Имам предвид тези училища, в които часовете по чужд език са много повече от 2 пъти седмично - поне 10 часа. Зависи и от склонността да се учи език. Говоря от собствен опит с езикова гимназия.


Аз говоря за начален етап на училищно образование. Изобщо не коментирам гимназия. Нали все пак, все още, децата са 2 клас.

# 484
  • Мнения: 24 467
Детето сега се среща с езика.
Пише думи , а незнае азбуката.
Много ми е странна тази система.
Очаквам, че след разговор с госпожата - евентуално да ми обясни метода на преподаване и целта на занятието отговорът ще е - ами започнете с уроци. Thinking

Личното ми мнение е, че ако детето още не знае азбуката е папагалщина и излишен тормоз да пише думи и да се опитва да ги запомня като правопис. Все едно вие да учите китайски думи по същия метод.
Загуба на време и, особено, на нерви е това. Опира до чиста зрителна памет, не всеки я има. И изобщо не смятам, че така се полагат основи на чуждия език при малки деца.
Така едно дете може да намрази езика. С поставяне на непосилни задачи или такива, които изискват прекомерно много време и концентрация, децата определено биха се отвратили от заниманията.
Моето дете миналата година също не помнеше, въпреки, че се стараеше и ги пишеше. На курса взеха азбуката на юруш- за 3-4 часа и почнаха да пишат така по 10-тина думи на час. Детето положи усилия, но не можеше да запомня по този начин нищо. След като се разплака аз преустанових мъките.
Дискутирах с друг учител и установих, че в І клас не е препоръчително това да се прави. Смених учителя и системата и детето започна да помни думи и значението им чрез интерактивни карти и картинен речник, както и чрез съответни компютърни игри за намиране на буквички и после- на думички в картина. Имаше повече полза.
Тази година започват да пишат думите, но знаят азбуката, имали са упражнения за намиране на скрити думи в текстове и малък речников запас.

# 485
  • София
  • Мнения: 723
аз пък съм на мнение, че език се учи в езиково училище. Имам предвид тези училища, в които часовете по чужд език са много повече от 2 пъти седмично - поне 10 часа. Зависи и от склонността да се учи език. Говоря от собствен опит с езикова гимназия.


Аз говоря за начален етап на училищно образование. Изобщо не коментирам гимназия. Нали все пак, все още, децата са 2 клас.

Има и няколко начални езикови училища, където децата учат засилено език.  Познавам деца, които доста добре се справят ( 2-3 клас) и от частни училища, които не се водят точно езикови, но на практика обучението по език е силно застъпено. 

# 486
  • софия
  • Мнения: 25 457
аз пък съм на мнение, че език се учи в езиково училище. Имам предвид тези училища, в които часовете по чужд език са много повече от 2 пъти седмично - поне 10 часа. Зависи и от склонността да се учи език. Говоря от собствен опит с езикова гимназия.


Аз говоря за начален етап на училищно образование. Изобщо не коментирам гимназия. Нали все пак, все още, децата са 2 клас.


Има и няколко начални езикови училища, където децата учат засилено език.  Познавам деца, които доста добре се справят ( 2-3 клас) и от частни училища, които не се водят точно езикови, но на практика обучението по език е силно застъпено. 
пУХ, нали визираме и обсъждаме общ модел, а не частни случаи?
Защото, ако ще разсъждаваме принципно как се учи език, език се учи най-добре в среда, но не за това беше въпроса. Peace

# 487
  • Мнения: 7 947
Тук пишат повечето отговорни майки. Но в клас далеч не всички са такива. Ние сме втори клас само, а аз вече имам наблюдения кои родители от класа ни не обръщат особено значение.  Peace

Без заяждане- как установи тази подробност.
Стана ми интересно.



Кое как установих - дали тук пишат отговорни майки или как съм установила, че от класа ни има не особено заинтересовани?
Ако е първото - самия факт, че се  пише и обсъжда в подобна тема - за мен говори определен интерес и отговорност към учебния процес на децата.
Ако е второто - то ще ти кажа, че е доста лесно това да се установи  Wink По време народителската среща имаше родители, които си ръчкаха телефоните и видимо не слушаха например, имаше такива, които реагираха остро на допълнителните материали - неща от сорта на "Абе кви помагала, кога ще се занимаваме, нали затова идва на у-ще" или " О, ние вкъщи не учим, ходи си на занималня" и дори не знаеха колко тетрадки имат децата им. Имаше и такива, които открито бяха отегчени и прекъсваха, когато някой заговори по-задълбочено или в частен случай за у-щето и материала, дори настояваха да свършваме вече...Ей такива дребни неща понякога ти показват какво е отношението на даден човек към дадена тема. Примери само...

А що касае изучаването на езика - то мнението ми е категорично, че от у-ще не се научава, а само се придобиват основни знания. И това не е от днес, винаги е било така - визирам последните 20тина години. Дали е проблем на системата и подхода, на липсата на достатъчно часове, квалифицирани педагози, база и подходяща форма, въобще комплексно е, но е факт.
Синът ми преписва и знае думите от учебника как се пишат и четат. Но в едно изречение не може да схване и да ги отдели по значение. Например How are you? знае, че значи - Как си?, но като го питах какво значи are и how поотделно- ме гледаше странно  Wink

# 488
  • Пловдив
  • Мнения: 40 762
Аз също съм ЗА езиците,но ми се вижда твърде рано за подобно изучаване Rolling Eyes Та те едва скоро се научиха да пишат и четат...За мен е редно от 4-ти или 5-ти клас.

Моят ученик няма слух за английския...Въобще не чува правилното произношение на думите.И баща му е така.Т.е. ще ни е трудно.

# 489
  • София
  • Мнения: 723
[пУХ, нали визираме и обсъждаме общ модел, а не частни случаи?
Защото, ако ще разсъждаваме принципно как се учи език, език се учи най-добре в среда, но не за това беше въпроса. Peace
[/quote]

да, визираме модел - начални езикови училища, е моделът според мен.
Съгласна съм, че не се учи в останалите типове училища, защото два или три часа не са въобще достатъчни. Не знам на какво се базира твоето мнение?  

# 490
  • софия
  • Мнения: 25 457
Визираме изучаване на чужд език в начален етап на общообразователно обучение. Не начални езикови училища. До колкото знам, момчето на ратриди не учи в езиково училище.
Мнението ми се базира на опит. Личен - мой и сега с детето. Знам колко знаех и как се справях с езика, докато учех в Алианса и след това в гимназията с ускорено изучаване на език, и след това, когато започнах да го ползвам ежедневно в работата си и имах възможност активно да го ползвам в ежедневието при пътувания.
Знам и колко "знам" руски от учене в училище. Mr. Green А другарката ми беше натурална рускиня, която помня с "добри" чувства и до днес.

Последна редакция: чт, 25 сеп 2014, 10:10 от zvanche

# 491
  • Мнения: 7 947
Ама точно в езиковите училища се изучава езика 2-3 часа седмично при първите класове  Laughing
За частните не знам и не ме интересува, за мен това не е алтернатива на образование.

# 492
  • софия
  • Мнения: 25 457
Ама точно в езиковите училища се изучава езика 2-3 часа седмично при първите класове  Laughing
Това не е езиково училище, а училище с ранно изучаване на език. Има разлика. Езиково училище означава повече часове език и учене на предмети на езика. Ранно чуждоезикови държавни училища не знам да има в София. Може би 117то, което се води френско, но не съм се интересувала в детайли от програмата им.

# 493
  • Мнения: 7 947
Не съм издребнявала и написала точното наименование, но говорим за едно и също.
Няма у-ща от първи клас, които да са подобни на подготвителен клас на езикова гимназия /след 7ми/ клас. Не виждам дори повод да обсъждаме фактите в тоя случай.

# 494
  • софия
  • Мнения: 25 457
Не съм издребнявала и написала точното наименование, но говорим за едно и също.
Няма у-ща от първи клас, които да са подобни на подготвителен клас на езикова гимназия /след 7ми/ клас. Не виждам дори повод да обсъждаме фактите в тоя случай.
Анджък. Grinning С теб говорим за едно и също. Пух пише за другото. В начално училище не може да се научи език. В него се дава представа за него.

Обсъждахме, че поне мога да дадат основата на децата като им представят езика в нормални стъпки - азбука, прости думи, прости изрази, изречения; а не ги отвращават от него, прескачайки етапи.

Последна редакция: чт, 25 сеп 2014, 10:29 от zvanche

Общи условия

Активация на акаунт