Вече сме ВТОРИ клас

  • 46 631
  • 754
  •   1
Отговори
# 675
  • София
  • Мнения: 6 363
благодаря, Лекси!

# 676
  • Мнения: 7 947
За мен точно това е въпроса. Ако знае за какво е вилицата и е възпитано детето достатъчно - няма да тръгне да ръга с нея съучениците си. Принципно и с молива и с пергела също може да има наранявания, дори по-лоши - защото са по-остри. НО пак казвам, че да се носи да се плете в у-ще с виличка също не го приемам. 

# 677
  • София
  • Мнения: 4 035
Джам - вашетп БЕЛ пиемсени упранения е нашето развитие на речта, в тези часове се правят преразкази и съчинения, различно име заради различни издателства. Иначе по програма всичко е БЕЛ.
Вилико, снощи на родителската среща помолих учителката да каже по програма какво ще имат. Даде ясно разпределение на това кога да носим Четене, БЕЛ, Развитие на речта и Извънкласно четене, а също и за кой час какво точно да носят. Хубавото е, че тя не иска тетрадки за работа в клас и за домашна работа отделно. Пишат в една и съща, така носят по-малко тетрадки.
За вилиците честно да си кажа, в стола си ядат с вилици, в нас си ядат с вилици и двугодишното у нас също яде с вилица. Иначе като бях ученичка, едно момче от моя клас заби в окото на друго химикалка. Така че по-скоро е хубаво нещата да се знаят и ползват по предназначение, а не да се забраняват.

# 678
  • Мнения: 24 467
1. Отново не разбрах - имате отделен предмет "Развитие на речта" ли? При нас има 4 предмета, свързани с българския език: "Български език", "Четене", "БЕЛ-писмени упражнения", "БЕЛ-ЗИП". Чудя се къде попада това развитие на речта?

2. Независимо, че са разделени предметите, госпожата така си ги е групирала, че когато има "Български език", следващия час има "Четене" и отново носим целия набор от 7-8 книжни тела. Отделно е пълен хаос с "БЕЛ-Писмени упражнения", където първа и трета учебна седмица (не ме питайте по какво се идентифицират) носим едни комплекти от учебни помагала, а втора и четвърта учебна седмица носим други комплекти с други помагала.

1.Български език /граматика/;
2.Литература /произведения, четене, въпроси към текстовете/;
3.Развитие на речта /писане- преразкази и съчинения, вероятно вашите "писмени упражнения/;
4.ЗИП- БЕЛ- това е надграждане по БЕЛ, задълижителен избираема подготовка, там си имат отделно помагало;

При нас е систематизирана програмата добре- един ден имат само РР- два часа са, като започнат да пишат, имат време за чернова, проверка и белова. В други дни имат само български език и литература, в друг ден- само литература и ЗИП и т.н.- т.е. няма ден, в който да се носи всичко.
Иначе с тези много /и в по- голямата си част безсмислени/ учебни тетрадки, ако няма вкаран ред от класния, работата е ненужно усложнена и объркана. Хаосът е типичен български патент, който си го създаваме сами.

# 679
  • София
  • Мнения: 6 363
Хаосът е типичен български патент, който си го създаваме сами.

за съжаление,  при нас това е норма. вече го установих. всичките ми дългогодишни познания и навици по алгоритмизация не ми помогнаха да хвана спатиите на госпожата...

# 680
  • Мнения: 7 947
Всеки ден реално има по два часа БЕЛ. Е, не може ли понеделник да е САМО ЛИТЕРАТУРА, вторник САМО БЪЛРАРСКИ, РАЗВИТИЕ НА РЕЧТА е ясна - два часа също...Тогава освен че се носят съответните тетрадки и не се объркват, ще се учи само единия предмет и нещата ще са разграничени ясно кога какво се прави. Ми миналата седмица сина писал по литература в тетрадката за домашно на българския и някви такива - докато разбера по какво какво са правили - свят ми се зави  Crazy
Както и да е. Очевидно е, че трябва да се говори, при нас поне. Не се надявам госпожата да ги раздели по дни, но ще пробвам.

Последна редакция: пт, 03 окт 2014, 12:33 от viliko

# 681
  • Мнения: 2 022
1. Отново не разбрах - имате отделен предмет "Развитие на речта" ли? При нас има 4 предмета, свързани с българския език: "Български език", "Четене", "БЕЛ-писмени упражнения", "БЕЛ-ЗИП". Чудя се къде попада това развитие на речта?


Най-вероятно става дума за БЕЛ-писмени упражнения. Развитие на речта се нарича една учебна тетрадка, в която се правят преразкази. Тя стои там, от време на време ни я дават за подпис. Последно правили най-хубавите ръце (които се трудят) за трите жени.
Носим 7 помагала по БЕЛ (червената папка) 3 по литература (жълто). Когато нося двете чанти във вторник се огъвам. Опитахме се да попитаме за някаква организация по дни, но така го обясни на майките и бабите, че в крайна сметка пак се оказа всеки ден да носим всичко.

# 682
  • Мнения: 8 230
Въпросът ми е към тези, които по английски са по системата Blue skies.
Имате ли закупена тетрадка за домашна работа? Нашите имат само учебник и учебна тетрадка. Сега се чудя има ли смисъл да му купя и тази тетрадка  Thinking Не намерих страници от нея нета и нямам идея дали ще му е полза или просто ще повтаря учебната тетрадка.

# 683
  • Sofia
  • Мнения: 1 747
Въпросът ми е към тези, които по английски са по системата Blue skies.
Имате ли закупена тетрадка за домашна работа? Нашите имат само учебник и учебна тетрадка. Сега се чудя има ли смисъл да му купя и тази тетрадка  Thinking Не намерих страници от нея нета и нямам идея дали ще му е полза или просто ще повтаря учебната тетрадка.
Нашите са заедно - учебник и учебна тетрадка Peace Обаче няма как да погледна и да ти кажа, ще видя учебниците в сряда вечер, когато ги донесе девойката вкъщи за следващия ден, когато имат.

# 684
  • Мнения: 4 967
Аз съм я сваляла оттук тази тетрадка за домашна работа още за баткото. И си разпечатвам каквото ми трябва.
http://sunrise651.edu.glogster.com/blue-skies-for-the-2nd-grade/

И тук го има - http://bglog.net/chujdiezici/40458

# 685
  • Мнения: 8 230
Благодаря, Betty! Определено някои неща биха ни свършили работа.
А кога преминават към ръкописно писане, в кой клас? Много го мъчи това печатно писане, а и след като се оказа, че учителката е толкова вманиачена на тема "изписване на букви"... още повече ще му е зор. През целия първи клас му беше трудно да започне да пише ръкописно, защото можеше да пише печатно (Не съм го учила аз, определено. Просто познавайки буквите, си пишеше разни бележки още преди първи клас и естествено с печатни букви.) Накрая прописа ръкописно и заряза печатните букви, а сега зорлем пак го връщат към тях.
За английския ми е интересно и друго. Ако вкъщи никой от родителите не знае поне на някакво ниво езика, как ще успеят тези деца да научат новите изрази и думи. Айде, някои по-паметливи, ще запомнят всичко в час. Ами другите? Има речник към учебника, ама като не можеш да прочетеш как се произнася думата?
На синковеца започнах да му показвам транскрипция. Направихме една тетрадка речник и започнахме да пишем там новите неща - английски, транскрипция, българско значение. Доста бързо започна да вдява. Казах му, че в началото може да му се струва объркващо, но това ще е за кратко. Дадох му примери с някои думи на английски, които просто няма как да бъдат записани правилно с български букви. Сега ще има да се възмущава на нещата, които ще пишат в тетрадката за работа в клас (Той обича да се възмущава и да намира кусури  Laughing). Познавайки го добре си мисля, че това за него е правилното решение и хич не ме интересува какво е решил някой в министерството.

# 686
  • Мнения: 4 967
Ston, синът ми е в шести клас и досега никой не е искал да пишат ръкописно по английски. На малката учителката им дава произношението на думите на кирилица да си записват. Транскрипция поне до 5-ти клас не се учи. Пък може да си зависи и от учителя, но нашата не си дава много зор. Децата, чиито родители не могат да помагат, масово закъсват в 3-ти клас. При мен за помощ са идвали деца, които дори не познават всички букви от азбуката, не ги свързват с определен звук. А в трети клас вече си има текстове в учебника.

# 687
  • София
  • Мнения: 12 229
При нас доста лежерно го дават доколкото виждам по английски. Няма да е лошо да погледна всъщност какво учат. За домашно имат да научат четири думи, като моите бяха диви и щастливи, че нямали определителен член, както на немски. Пишат си от самото начало ръкописно, но те покрай немският от миналата година пишат така, а учителката по английски е запозната с това. Сега малко им е трудно някои от латинските букви, които се четат различно на немски и на английски да ги запомнят, но като цяло останалите ги знаят.
Миналата година по немски в началото когато започнаха да пишат учителката им се опита да ги кара да пишат печатно и след като се повдигна въпроса, че печетно се чете не се пише и никой от другите класове не пише печатно веднага спря и пишеха само ръкописно до края на годината.

# 688
  • Мнения: 5 234
Аз пък като видя ръкописно на немски и се изприщвам, не знам как ще я караме  - по немски ръкописно, по английски печатно. Кой знае какви са ръкописните букви на учителката по немски, щом вкъщи пада голямо гадаене коя е думата и какво е искал да каже автора, или пък детето не ги преписва съвсем добре. Абе ще се оправим.  Crazy

# 689
  • София
  • Мнения: 723
обикновено обсъждаме училищния процес, но искам да ви питам нещо, малко по-различно, но определено свързано:
имате ли чувството, че децата ви вече навлизат в пуберетета? На мен вече ми е доста трудно да комуникирам с него - за всичко ми опонира, спори, понякога ми се развиква.... ooooh!, често въобще не ме чува какво му говоря  ooooh! ooooh! ooooh! 

Общи условия

Активация на акаунт