Частни училища - информативна тема 4

  • 64 459
  • 724
  •   1
Отговори
# 495
  • Мнения: 1 782
Ами явно на мен ми се е промил


А считам АК за най-добро училище, защото не профилира, а аз все още не знам моята дъщеря в какво е най-добра.

О да, говоря общо, не визирам теб. Знам, че хлапето ти и ти отдавна харесвате АК, при вас няма промяна на мнението в зависимост от училището. Предвид страхотните резултати тази година може би щеше да има промиване и промяна на мнение ако бяхте избрали ПЧМГ миналата година и бяхте решили да видите алтернативи на АК тази година:)

Хм... това е май необмислено изказване Simple Smile
Всъщност, освен спортни, музикални, математически училища, техникуми, НПМГ, никое друго не профилира. Нито обикновена гимназия, нито езикова. Та... не може АК да е най-добро защото не профилира.
Колкото НЕГ профилира, толкова и АК, нали така...

# 496
  • Мнения: 50 943
Всъщност, освен спортни, музикални, математически училища, техникуми, НПМГ, никое друго не профилира. Нито обикновена гимназия, нито езикова. Та... не може АК да е най-добро защото не профилира.
Колкото НЕГ профилира, толкова и АК, нали така...

Напълно подкрепям написаното.
И даже ще добавя, че и МГ не профилират кой знае колко, понеже математиката не е професия. Или сама по себе си е професия за единици. В МГ децата може би загърбват хуманитарните дисциплини, съгласна съм, но въпреки това им остава доста широко поле за изява и деца от МГ стават инженери, финансисти, архитекти, програмисти, бизнесмени, че и адвокати и лекари. За мен това не е профилиране. Профилиране имаме в техникумите, в спортните и тези по изкуствата училища.

# 497
  • Мнения: X
Колкото НЕГ профилира, толкова и АК, нали така...

В АК това ми прави впечатление, че талантите не се загубват, а продължават развитието си. Кубрат Данаилов, Косара Цонева... Докато в други гимназии някак потъват. Подобно нещо обсъждахме наскоро с моя позната, чието дете е добър състезател по математика, но иска да влезе в ЕГ.

# 498
  • София
  • Мнения: 2 952
Малки уточнения от мен:
.... Все едно да е обидно за гимназиите да готвят учеиците си за университетите от Бръшляновата лига.
Във въпросните уни-та, които явно винаги трябва да бъдат поантата на такива теми не се влиза, защото си от гимназия Х и тя те е готвила. Влиза се с резултати от обективни тестове (SAT)+част, която никой кандидат не може да управлява в пълнота - кой си, какъв си, откъде идваш, какво си правил до момента, какви са социалните ти умения и т.н. С лекота тестовете могат да се държат, и се държат от много деца, и в Бя и ако резултатът на детето е добър, то ще бъде прието. Историята с парите е отделна, че градските легенди за стипендията, която чака всеки българин в Станфорд са много.

А считам АК за най-добро училище, защото не профилира, а аз все още не знам моята дъщеря в какво е най-добра...Отделно, защото АК е строго и много академично училище и разглезените деца не могат да се впишат - и просто отпадат.
АК профилира, макар и не категорично и от първата година. Разликата м/у едно дете, което е хуманитарен профил с френски и младеж с немски и физика е сериозна. И тук дори не намесвам илективите, където децата могат да се занимават с още по-разнообразни дейности, които варират от природни науки през спортове до икебана.

Лично отклонение - доста разглезени деца са адаптивни в колективи и са напълно в състояние да покрият изискванията на АК и да завършат без драма. Трудно е да завършиш, ако нямаш капацитет да се справиш с материала или имаш проблеми с дисциплината, като тук невинаги се има предвид да разбиеш нечий нос.

Академизъм и гимназия, колко да е академизъм  newsm78 в българския смисъл на думата.

# 499
  • Мнения: X
А считам АК за най-добро училище, защото не профилира, а аз все още не знам моята дъщеря в какво е най-добра...Отделно, защото АК е строго и много академично училище и разглезените деца не могат да се впишат - и просто отпадат.
АК профилира, макар и не категорично и от първата година. Разликата м/у едно дете, което е хуманитарен профил с френски и младеж с немски и физика е сериозна.


Точно това е - не е само 1 профил, примерно само математически, а има и хуманитарен, т.е АК е нещо като МГ+ЕГ едновременно. И можеш да избереш по-силната за теб област по-нагоре, а не още след 7 клас, като си неориентиран.

Академичен защо... Поне за мен, има разлика между това, да ти преподава учител от БАН, или завършил някой от най-престижните университети в света и друг, който пише с правописни грешки по чуждия език, който преподава (че имахме и такъв случай). В СС има преподаватели, които говорят на учениците от 7 клас на "Вие", което ми харесва, това е академичният стил на преподаване. Дъщеря ми има голям респект от тях.

Последна редакция: пн, 15 дек 2014, 08:24 от Анонимен

# 500
  • Мнения: 13 350
В МГ децата може би загърбват хуманитарните дисциплини...
Е, чак пък.
И математическите гимназии учат по хорариум и програма на МОН, и тук-таме имат добри учители извън математиката, и доста хуманитари (като последващо образование и професии) излизат от тях.

Всъщност може и да се е променило за последните 20-25 години, не знам.

# 501
  • Мнения: 3 008


Доколкото ми е известно в "Св. София" има група за есета /не съм сигурна дали така се нарича, но със сигурност знам, че я има още от 6-ти клас!/, в която подбраните по определени критерии ученици се обучават в писане на есе. И това е с цел подготовка за кандидатстване в АК. Това само за сведение.
Иначе в ПЧМГ има такъв курс, който се води от Симеонов и една учителка по български език от СМГ, но не съм сигурна дали тя все още преподава в тези курсове. Правят пробни изпити, на които се явяват и други деца. Не съм чувала обаче отзиви за качеството на тези курсове. Симеонов е атрактивен и умее да забавлява децата, а щом може да е навсякъде, защо не. То и Кортезов е навсякъде, освен че си прави и собствени курсове. Чувала съм, че кандидатите от "Св. София" ходя.т при него и ако са повече, тогава ги откарва микробус.


Четох отзад напред и вече 3 страници не схващам какъв е проблема.
Курсовете в ПЧМГ съществуват от много години, бяха още на Редута, когато сме ги посещавали. Тогава само те правеха пробен изпит, в който можеше да участва всеки, дори да не посещава курсовете им. Още тогава се водеше от Симеонов курса. А да решаваш задачи и на Кортезов, и на Симеонов е истинско предизвикателство, на дъщеря ми й беше супер приятно и не искаше да се лиши нито от единия от тях.

колкото до СС, всяка година все повече и повече от техните деца продължават в АК. Доколкото съм говорила и с деца, и с майки , децата от СС могат да се справят успешно с изпита на АК без допълнителна подготовка, но родителите се презастраховат с курсове. Още преди години си спомням,че бусчето им тогава ги караше при Хасъмска и не виждам нищо лошо.
Тях може да ги спъне само психологическата нагласа, което е наистина сериозно препъникамъче. Когато желаеш едно нещо прекалено много, колкото и да си подготвен, съвсем други фактори могат да те провалят. Дъщеря ми ми го обясни с едно изречение " за ILTS, SAT или други изпити, свързани с кандидатсването в университет, мога да се явявам колкото искам пъти, а за този само веднъж". И ако го искаш прекалено много, е нормално да се презастраховаш.

По отношение на профилирането: В АК има профилиране, според мен за щастие!
Уважавам профилираните училища, защото е важно да получиш колкото се може по-добри знания в дадена наука, още със средното образование. ние сме една от малкото държави, в които се целят към научаване на език със средното образование. В Германия и Англия да спрат да учат ли, като си ги знаят.
Живея в среда на хора, завършили преди години НПМГ. Нито един от тях не може да бъде убеден, че НПМГ не е най-доброто училище и в момента в България. И като ги слушам, за тяхното време наистина е било- училището им е било лицей на СУ, водили са им университетски преподаватели имали са много успехи на международни състезания и сега са отлични експерти и професори. Не знам каква е реалната ситуация в момента в НПМГ, но мисля, че са далеч , от това което са били. резултати и това което се коментира за държавното ни образование, ме кара само да се надявам, че ПЧМГ ще успеят някой ден да реализират идеята си за ЧУ по природни науки с добър екип и програма.
Моля да ме извините за грешки, но пиша от устройство, с което ми е трудно боравенето.

# 502
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Моите познати пък, завършили НПМГ, масово са на мнение, че нивото е ужасно паднало откакто те са учили там. Което за мен е много тъжно и все се надявам да са в грешка нещо, защото тази НПМГ от едно време за моето дете би била прекрасна алтернатива. А сега ни е на дъното на класацията на "най-малко зло" след 7-и клас.

Участието ми в "спора" за Св.София и АК бе само да оборя тезата, която сякаш се прокрадна, че в това училище учат само разни зомбирани от АК деца, както и че учителите едва ли не умишлено тикат децата натам. Напротив, на родителски срещи с учителите обсъждаме всички възможни алтернативи на продължаване на образованието.

# 503
  • София
  • Мнения: 2 952
Академичен защо... Поне за мен, има разлика между това, да ти преподава учител от БАН, или завършил някой от най-престижните университети в света и друг, който пише с правописни грешки по чуждия език, който преподава (че имахме и такъв случай).
Не съм сигурна дали имаш предвид АК или СС. За АК мога да кажа, че образователните степени на преподавателите и университетите, които са завършили са достъпни на сайта. Разгледайте...
Личното ми мнение е, че материалът с малки изключения в някои специализирани училища по специалните предмети не е никакво академично предизвикателство до 12-ти клас. Съответно е важна нагласата на учителя, желанието и умението да бъде и изискващ и подкрепящ и добронамерен. Тези качества не зависят от университетските степени.

На другия край на спектъра са учителите с правописни грешки. И в момента при дъщеря ми има такава, обяснила съм й каквото трябва (на дъщеря ми имам предвид, с учителката няма сми да влизам в комуникация, почти всички учителки по АЕ в долен курс имат по едно дипломче, че могат да преподават език в начален курс, но не знаят езика и не са припарвали до филология или поне езикова гимназия).

# 504
  • София
  • Мнения: 2 361
Относно НПМГ преди години имаха невероятно високо ниво. Те бяха като филиал на СУ. В първи курс колегите ми , които бяха завършили това училище се познаваха с повечето преподаватели и почти нямаше какво да учат за януарската сесия, докато ние останалите се борехме още с терминологията. Но нивото на НПМГ от тогава  е паднало. Преди няколко години завърши сина на моя колежка и двамата са единодушни, че няма как да се сравнява подготовката.

А в АК профилирането е по-специфично. Всички се водят профил математика. Имат допълнителни часове. Влиза и като профилообразуващ предмет в дипломата. Същото е и за информатиката учат в 11 и 12 клас задължително. И след това вече се избират допълнително между хуманитарен, химия, физика и информ. технологии.
Има няколко преподаватели с докторски степени, останалите са завършили магистратури, някои имат и допълнително придобити квалификации. Смятам, че има много преподаватели на високо равнище, но и там има хора, от които има какво повече да се желае отнася се главно за подхода им на преподаване.

# 505
  • Мнения: 1 359
Има разлика между профилирането в у-ще, което дава сравнително ниско ниво по някои предмети за сметка на други, както в редица спортни у-ща например (макар че нямам лични впечатления и може да бъркам), и профилирането в у-ще, в което се набляга на даден предмет, но и всички останали се учат на високо ниво, както е в редица МГ и ЕГ. Второто в никой случай не те ограничава и не предопределя развитието ти. Аз например съм завършила СМГ, но без допълнителна подготовка, само от гимназията, влязох в СУ с изпити по английски и философия, завърших второто, а първото днес е основната ми професия. В същото време ползата от математиката виждах навсякъде - и в следването си, и след това.
В този смисъл всъщност са доста малко "проблемно" профилиращите у-ща, особено сред частните - поне на теория наблягането на дадени предмети, както в цитираните примери преди мен, не е са сметка на другите и по никакъв начин не ограничава децата след завършването. Много по-съществена за бъдещето ми се вижда подготовката като цяло - и академичната, и развиването на определени личностни качества и умения - отколкото т. нар. профилиращ предмет.

Последна редакция: нд, 14 дек 2014, 15:05 от ibm

# 506
  • Мнения: X
ibm, ако сега можеш да избираш между АК и МГ, какво би предпочела?

# 507
  • Мнения: 1 359
Не знам как да отговоря Simple Smile Ако сега СМГ е това, което беше тогава, а АК е това, което си мисля, че е, и ако си представим, че моето кандидатстване се състои днес, а не преди няма да уточняваме колко години - много е вероятно да избера пак СМГ по много причини, както обективни, така и субективни. А защо питаш? Ако не съм се изразила ясно, имах предвид, че профилирането в едно добро като цяло у-ще не е от решаващо значение; и в двата случая се печели: ако детето продължи нататък със същия профил - защото има много добра подготовка по него, ако го смени - защото има достатъчно добра подготовка по избрания предмет, но допълнителната подготовка по профила, колкото и на заден план да остане, винаги ще му бъде от полза.

# 508
  • Мнения: 3 008
ibm,
Цитираният от теб пример не е показателен. Чувала съм за математици, които стават добри в хуманитарните науки, че и в музиката. Но за обратните случаи май не съм чувала.
За много от специалностите, свързани с природни науки, още при приема в унитата децата с по-висок хорариум часове са с предимство.
И това с добър по "всичкология" е трудно приложимо в съвременния свят

# 509
  • Мнения: 1 359
Аз и обратните случаи съм виждала, но в крайна сметка, всеки изхожда от собствените си наблюдения.  Иначе, ако ще говорим в тази посока,  "добър по всичкология" всъщност за мен е задължителна първа стъпка в образованието, за да може човек да се развива пълноценно в бъдеще, пък колко е приложимо, времето ще покаже. Първо, прекалената специализация вече дава отрицателни резултати в много области, и второ, както и друг път съм споменавала, няма как да приема професори по математика, които не са чували за Жан Валжан, или доценти по философия, които си мислят, че гравитацията важи само на Земята, но пък смело спекулират с квантовата механика. Напълно съзнавам, че моите виждания за качествено образование се различават доста от амбициите за бъдеща реализация на децата на много от списващите тук, но не смятам, че още една гледна точка ще навреди.

Общи условия

Активация на акаунт