За и Против училища/класове по пол

  • 12 125
  • 159
  •   1
Отговори
# 15
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Аз не мисля, че би имало някакъв смислен отговор за такова разделение.
Едно време, малко преди да стана във възраст за гимназия, имаше определена бройка за момчета и толкова за момичета, за да са по равно. Така момичетата влизаха с над 5,50, а момчетата ги взимаха и с 3,00, поради намален интерес от тяхна страна. Когато аз кандидатствах, беше отпаднала тази мярка и се оказах в клас само от момичета. Силен клас бяхме, но не заради липсата на момчета, а заради интереса, който ни беше завел там.
Тема става много изсмукана, понеже липсват аргументите в полза на делението.

# 16
  • София
  • Мнения: 62 595
Цитат
Според теб с какво ще са ощетени децата, ако са само момичета и съответно само момчета?

Ще са ощетени с това, че няма да виреят в естествената си среда!!!  Crossing Arms И без това извън училище повечето момичета си играят/дружат с други момичета, момчетата - с момчета. Нормално. Поне в училище се учат как да се държат един с друг. Да не стане така - завършват 12 клас и в университета 2 варианта: или ги е срам и се притесняват, или налитат като невидяли и отвързани...

Е, тогава ще има като във викторианските времена "представяне в обществото" на новото попълнение!

Интересно, че най-субективно ми прави впечатление, че майките на момчета са повече загрижени за това и им се искат разделени класове и училища. Сигурно заради това, че хич не им е кеф, че момците им малко поизостават в сравнение с момичетата.

не виждам никакъв смисъл да са разделени. Да, и при нас е имало мъжка и женска гимназия, но гимназия, а не от началното училище. Сега е безсмислено, щом веднъж са премахнати. Момичетата и момчетата са "осъдени" да живеят заедно, така че няма смисъл да се делят. На момчетата им трябва повече мъжко присъствие в живота, защото нещо бащите хич ги няма, няма и учители много-много, и момчетата имат негативният опит да живеят и учат сред твърде много авторитети-жени.

# 17
  • Пловдив
  • Мнения: 14 443
Ужас! Само минуси има според мен.
Надявам се, че подобно нещо е отживяно завинаги поне извън силно мюсюлманските държави в Африка и Азия и евентуално религиозните училища към манастирите. Wink

Няма по-естествено нещо от това, да живееш, работиш, учиш и пр. в среда и от двата пола, в училище най-малкото ще свикнеш да общуваш и с другия пол. Мегатъпо е зорлем да се правят изкуствени неща. Тва с бъркането в гащите няма да го коментирам, все едно на вас все по гащите са ви бъркали. И кво, утре в университета пак ли девически курсове, че да се пазите от младите разгонени, сексуално тормозещи ви, нали, мъже? А на работа?
На учебния процес също не пречи.

# 18
  • София
  • Мнения: 62 595
Написах го в темата за учителката по повод глупостите за тоалетните ,но ще го напиша и тук. като чета какви идиотщини пишат тук много потребители за бъркане, тоалетни и пр., започвам да разбирам, че не децата са виновни, а вулгаризираните умове на възрастните. Много възрастни толкова са затънали в собсвените си покварени умове и мисли, възприятия и очаквания, че дори им се иска децата и младежите да са гадни, цинични, вулгарни, разгонени ужасни същества, които на нищо хубаво не са способни, а само мислят за задоволяване на сексуалните нагони, дори когато все още тези нагони не са излезли на повърхността. Отвращават ме! И най-лошото е, че такива възрастни са родители и предават тази умствена проказа и на децата си. Не предполагах, че толкова много жени, които са и майки, са толкова покварени в мисленето си.

# 19
  • Мнения: 7 171
Никакъв ужас не е! И изобщо не е приоритет на мюсюлманските държави. Жалко, че не мога да ви срещна "на живо" с някои от "продуктите" на това образование. Изключително уверени в себе си млади жени със самочувствие и абсолютно нормално отношение към другия пол. Много филми са гледали някои!

Прочетете, разгледайте предимствата и недостатъците, пък тогава хвърляйте удивителни.

http://m.tickld.com/x/6-management-lessons-that-everyone-should-know

http://www.singlesexschools.org/research-forgirls.htm

http://privateschool.about.com/od/secondaryschools/qt/girlsschools.htm

# 20
  • Пловдив
  • Мнения: 14 443
Андариел, да ти кажа, децата и особено пуберите, но и по-малките понякога, не са баш невинно асексуални. Не че това е довод за разделяне по полове - казах вече, че за мен е отживелица от 19 век - само отбелязвам. Не че са и близо даже до потенциални к**ви и изнасилвачи, но да се говори, че свързани със секса мисли хептен не им минават, също няма да е вярно. Особено важи за момчетата, но не само.
Съгласна съм иначе, че някои възрастни прекаляват с опасенията. И баща ми беше малко от тоя тип.

# 21
  • Мнения: 7 171
Какво общо има сексуалността с училище само за момичета? Съвсем други са причините за съществуването на тези училища. Повече няма да пиша в тази тема, защото няма смисъл.

# 22
  • Пловдив
  • Мнения: 14 443
Ами добре, недей да пишеш, твоя работа. Simple Smile
Общото очевидно е това, че се споменава обилно като довод "за". И не само в тази тема.

# 23
  • София
  • Мнения: 62 595
Бях в клас от момичета почти изцяло. Ссссссмиярник. Особено ако събереш амбициозни змийчета.

Слава Богу, децата не са асексуални, че тогава би било най-голямата човешка трагедия, и такива деца никога не биха получили шанса да станат възрастни в умовете си и да бъдат способни да са родители! Аз не говоря за сексуалността, а за вулгарността, и то вулгарността и поквареността на умовете на възрастните, което се предава и на децата. Зорлем се сексуализират децата, и то от възрастните. така да го нарека, възрастните подтикват децата да мислят и действат като активни сексуални агенти. Не става въпрос за нормалната, вродена сексуалност като  усещане за полова принадлежност и това, което хормоните определя още от раждането, а за надстройката, която идва с възпитанието и средата, в която живее детето. Невинността е в ума, а много възрастни сякаш нарочно искат да им я отнемат.

Последна редакция: сб, 20 сеп 2014, 09:11 от Andariel

# 24
  • Пазете Гор
  • Мнения: 5 181
Трябва да има опции - който иска да запише детето си в "еднополово", който иска - в католическо, който иска  - в смесено. Аз дълбоко се съмнявам, че едното само разделение по пол ще реши какъвто и да е проблем с дисциплината, но избор е добре да има, дори и само за успокоение на родителите. Те си плащат - те решават.

Не се и съмнявам, че хората с опит от  "еднополовите" училища в чужбина са доволни, но аз бих се замислил доколко добрите резултати се дължат на "еднополовостта", а доколко на традиции, квалификация, опит, здрава общност, смислени правила и усилена работа.

Всеки вид разделение задълбочава пропастта между "добрите" и "обикновените" училища, което е беда. Но пък ето - у нас това е факт, хем без училищата да са разделени на принципа пола/панталон.

# 25
  • Мнения: 2 190
Покрай спора за квотите в гимназиите,  прочетох разни материали и за еднополовите класове.
ето някои от тях:
Америка се връща към еднополовото образование: http://www.factor-news.net/index_.php?ct=4&id=8907
В училище – един пол не е достатъчен? http://bgtatko.bg/8920/v-uchilishte-edin-pol-ne-e-dostatachen/

ето малко цитати:
За еднополовите класове
Застъпниците й са убедени, че начинът, по който учат момчетата и момичетата, е полово предопределен, т.е. напълно различен.

Още през 1989 година в списание „Емма” се появява заглавието „От разнополовото учене момичетата стават по-глупави”.
(малее, много сексуални тези германки. При нас общото мнение, че се разсейват момчетата  Laughing)
Обширен научен труд от Великобритания за повишения успех на момичетата, които учели в девически училища. Кеселс разказва и за експеримент, проведен от самата нея, в който при определени занятия момичетата били отделени от момчетата. Той показал, че, когато учели физика сами, момичетата харесвали дисциплината повече, отколкото в присъствието на момчета.


Против еднополовите класове
... научното списание „Наука” („Science“). В статия под заглавие „Псевдонауката на еднополовото образование” се казва: „Ние считаме, че разделното по пол възпитаване е грешно и често нуждата от него бива оправдавана чрез субективни или неправилно разбрани научни твърдения.”
Освен проблема за ефективността на двата типа училище, особено важен е и един друг въпрос: може ли ролята на училището да бъде сведена единствено до неговата образователна функция?

Един от най-важните контрааргументи срещу въвеждането на половата хомогенност в образователната система е тъкмо евентуалната десоциализация на децата, тъй като тя ще ги лиши от възможността да опознаят противоположния пол и да „съжителстват” с него още от ранна детска възраст.

# 26
  • Мнения: 7 171
Ами добре, недей да пишеш, твоя работа. Simple Smile
Общото очевидно е това, че се споменава обилно като довод "за". И не само в тази тема.

Споменава се от женички, които нямат и идея за какво става дума. Съжалявам. Не е това причината за съществуването на такива училища.

Най-после по-смислени мнения. Не казвам, че  пишещите тук трябва да са на моето мнение. Напротив. Но има смисъл да се "разговаря" с хора, които мислят.

# 27
  • Мнения: 25 646
И За, и Против съм. Ще обясня мотивите си за За:
Интелектуално момчетата и момичетата се развиват различно. Момичетата изпреварват много момчетата в това отношение и понеже в сферата на образованието у нас са заети предимно жени, съвсем неволно дават предимство на "женския" тип мислене - повече разказване, повече зубрене, с две думи - набляга се на нещата, които момичетата владеят по-добре. Оттам се получава доста осезателна разлика в нивото на момчетата и момичетата и това всеки учител може да го потвърди, ако се опита поне малко да е обективен и искрен. Освен това пикът на пубертета идва по различно време при момичетата и момчетата. Момичетата "издивяват" най-често около 6, 7, 8 клас и около 9 се кротват. При момчетата пък тогава настъпва "големият бяс" - 8, 9, 10 клас. И те после кротват, но понеже момичетата в това време не са бляли, а са зубрили яко, повеждат с доста гърди напред и се оформя разлика, която се заличава чак към последните курсове на университета и то не толкова защото момчетата чак тогава наваксват, а защото момичетата губят интерес и мотивация към ученето по семейни причини (женитба, раждане и пр.). И това дава възможност на момчетата да ги настигнат и дори задминат.
Ако има начин процесът на обучение на момчетата да е съобразен с тяхната психика и специфики, няма да се налага да се определят отделни квоти за момчета и момичета при кандидатстване където и да е.
А как ще общуват децата от двата пола ли? Много лесно. Могат да им се организират съвместни занимания и развлечения, както се прави обикновено с този тип училища. Общи екскурзии, дискотеки, спорт, всякакви празници и извънучилищни занимания.
Затова сякаш повече съм за вариант отделни паралелки от момчета и момичета, които да се обучават по различен начин, съобразно с половите им специфики, но като казвам пол, нямам предвид онова в гащите, а другото, което е в мозъка. Или поне разделяне по определени предмети. Но това едва ли е възможно по чисто обективни причини, затова може би е по-лесен вариантът отделни училища.
А най-добре би било да има избор. Да има и смесени училища, и диференцирани по пол, както е било навремето. И родителят да може да избира къде да си прати детето според собствените си разбирания.
И след това практиката и резултатите ще покажат кой тип училища са по-успешни. А защо не и двата типа?

# 28
  • Пловдив
  • Мнения: 14 443
Но има смисъл да се "разговаря" с хора, които мислят.
Щях да кажа "и аз мисля така", но нали се оказва, че аз всъщност не мисля изобщо... не го и казвам.  Wink

Како Сийке, твърдото ми мнение (ох, да, имането на мнение пак изисква акъл и мислене... но какво да правя, не намирам друга дума) е, че разликите "в мозъка" много, ама много се преувеличават. Дори да има някакви непреувеличени разлики между момичетата като цяло и момчетата като цяло, те, освен че са доста по-малки, отколкото някои твърдят, са именно "като цяло", не са граница между половете, не са като онова в гащите, което е строго характерно за единия пол и нехарактерно за другия, и едно зорлем профилирано по полове обучение само ще навреди на онези, които не са в двата края на разпределението, а те няма да са никак малка част. Отделно - надали е зле да се стимулира развиването на качества, нехарактерни уж за пола.
Твърдо против и от тази гледна точка.
И още нещо - стремежът към профилирано обучение уж с оглед вродени полови разлики като нищо може да стимулира и задълбочи "разликите" в поведението, мисленето, възпитанието, интересите, какво ли не..., даже понякога да ги развие от нищо. За някои хора такова нещо сигурно е желателно, щото, нали, мъжът да си е мъж, а жената - жена (каквото и да влагат в това), за мен е минус.

Последна редакция: сб, 20 сеп 2014, 09:56 от Магдена

# 29
  • София
  • Мнения: 62 595
А как се справят тогава семействата, които имат деца и от двата пола? Там все има някой издивял - я дъщеря, я син, я родителите по ред на номерата.

Доколкото имам някакви знания по въпроса, досега половоопределени специфики в ученето няма документирани като качествено значими разлики. Единствено при жените текато повече връзки между двете полукълба. До какво води това ообаче, не е много изяснено, освен хипотезите, че жените мъъъъъничко по-лесно интегрират продуктите от дейността на полукълбата. И другите статистически данни са, че при моммчетата проблемите с развитието са две към едно, за някои неща и три към едно, т.е. повече са момчетата с аутизъм и т.н., които водят и до обучителни трудности. Но при равни други условия и едните, и другите индивидуално си намират начин да си обработят информацията. А дори да има различия, аз съм твърдо за това да усвояват различни стратегии на учене, дори да са "неприсъщи" за пола.

Сийке, като във Война и мир стана работата - ще организираме срещи между мъжките и девическите училища, ако слушкат и папкат.

Общи условия

Активация на акаунт