ВТОРИ клас

  • 73 153
  • 739
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 12 228
При нас също още не са почнали да правят преразказ.

# 31
  • Мнения: 18
И ние все още не правим преразказ.

# 32
  • Мнения: 8 228
Досега са правили два пъти преразказ.
Първият път, "Най-хубавите ръце", след като са го обсъдили, са го записали на дъската и децата са го преписали. Моят не се беше справил добре, но той с преписите е така - прави грешки. Вторият път, "В гнездото", са работили съвсем сами, разбира се, отново след обсъждане по време на първия час. Там се беше справил идеално, само две пропуснати букви за целия текст, без други грешки, но той букви си пропуска от време на време. Лошото е, че след това въобще не ги открива при проверка. Чете си думите спокойно и не забелязва, че е изял някоя буква. Не му беше стигнало мястото в тетрадката за последното изречение. Говорих с класната и тя се съгласи да му слагам по един лист от тетрадка допълнително. Ако трябва, да дописва на него и тя да го лепи в учебната тетрадка.

# 33
  • у дома
  • Мнения: 7 140
Тези преразкази,които описва ston са по учебната тетрадка на Булвест може би или пък Анубис  newsm78 По Просвета първите уроци по развитие на речта са за писане на писмо,писане на съобщение ,покана и разни подобни и затова децата,които са по Просвета не са започнали още с преразказите...
Ние също сме по Просвета,но помагалото ни по ЗИП-БЕЛ е на издателство Слово - ето това и там има още във втория урок преразказ на едно кратко текстче-Защо щъркелите имат червени клюнове ,но още не е проверено,за да знам как се е справил...Иначе в часовете по развитие на речта в училище работят и с това помагало , а за домашно ще имат от тук

# 34
  • София
  • Мнения: 4 035
И ние сме по програмата на ston, тетрадката е на Булвест. И двата преразказа ги правят сами. Първия час четат текста, правят план и пишат непознати и опорни думи, втория час пишат самия преразказ. И аз сложих тетрадка, за да си дописва на допълнителен лист, тъй като не й стига мястото. За "Най-хубавите ръце" се беше вместила, но за "В гнездото" бях сигурна, че няма как да стане.
Писма учиха да пишат и писаха още миналата година.

# 35
  • Мнения: 958
Ние сме с Просвета, пишат писма и съобщения, преразказ не са правили досега. Имаха да разкажат нов край на една приказка в тетрадката по четене. Еми трудно е , като се има предвид , че изобщо не познават граматическите правила. Домашното и грешките мои ли са или на детето ?!?
После се чудим защо излизат толкова неграмотни- защото и програмите им са такива , непоследователни, неорганизирани.

# 36
  • Мнения: 8 228
По Булвест сме. Когато говорих с класната за допълнителни листи, всъщност аз питах дали няма вариант изцяло да си пише на обикновена тетрадка, тя каза, че не е доволна от подбора на текстовете за преразказ. На повечето деца не им е стигнало ни времето, ни мястото. Обаче правиш това, което е дадено в учебника, това е. Каза, че няма вариант учителят сам да прецени какви текстове да дава.
Вкъщи съботно-неделно вече направихме 3 преразказа. Не го оставям да работи напълно сам на този етап. Чета му текста, след това започва той. Казва първото изречение, решаваме дали звучи добре и ако няма нужда от корекция го записва. И така до края. Вчера правихме за Хитър Петър и гостенчето му, което не искало да се мие. Всичко сам си направи и нямаше нужда от поправки. Едва когато се убедя, че се справя много добре сам и наистина няма нужда от напътствия, ще престана да му вися на главата.

# 37
  • Мнения: 18
Всъщност на този етап се учат да преразказват устно в клас. Като домашна работа не са ни задавали на този етап. Не сме на тези помагала- на друго издателство сме. Това е и най- глупавото нещо за мен в българското образование. С цел печалба на някой си децата ни да носят по 8 кг раници и три различни училища да са одобрили три различни издателства.
Днес, класът ще бъде на учебен излет. Ще учат в близък парк. Детето разбира се е много ентусиазирано.

# 38
  • Мнения: 24 467
Нашите си преразказват самостоятелно в двата часа по Развитие на речта. Писмено, с чернова единия час и белова. Имат и оценки. Ние имаме две, т.к. са правили до тук два преразказа.
Ако ще правят преразкази и съчинения за домашно, аз не бих адмирирала оценяване на такова, т.к. това ще е оценка на родителя, а от такава смисъл няма.
Моят на втория преразказ нямаше нито една грешка, но беше сбъркал изцяло времето, като е преразказал в минало свършено време, вместо по начина, по който е трябвало. Казано им е било, но той не е вдянал. Направо не е обърнал внимание. Не, че не може. Дадох му един текст от "Бай Ганьо" преди два дни да го обърне на "л"- никакъв проблем. Дори разказът си беше в първо лице в оригинала, той го обърна в трето. Значи си е чиста разсеяност.  
................
Категорично смятам, че децата имат нужда от един буквар за граматиката, от една читанка за четенето и от по една тетрадка с тесни и широки редове за домашно и за работа в клас, както и от хубав сборник за упражнения за в клас и за вкъщи. Тези преразкази и съчинения съвсем спокойно си се правят в нормална тетрадка, без децата да са ограничени в определения им обем, а останалите изсмукани от пръстите учебни тетрадки са си живи вторични суровини, на 100% излишни при наличието на сборник. Мисля, че системата се олива с глупости и нужното остава настрана. Вместо едно дете да мисли какво сега да сложи от неизброимите бумаги в торбата за другия ден, то ще може да направи за същото време 2-3 качествени упражнения. А не е нормално родител да гласи раница на второкласник. Ако това се налага повсевместно, значи самата работа не е наред.
Проблемът не е в бройката издателства, а в издевателството по един предмет, БЕЛ, да има два учебника, четири учебни тетрадки, един сборник, четири тетрадки за работа в клас и за домашно. Учебните тетрадки спокойно могат да се орежат. Никому не са нужни и няма смисъл да се възлагат на печалбарските издателства. Без друго детето прави една страница от тях за точно пет минути. Страниците им са заети от картинки и други щуротии, редовете за писане са огромни, с цел запълване на страницата. Упражнението се свежда до списване на едно разбъркано изречение, 5-6 граматически с определяне на правилната буква и още нещо подобно- неща, които се свиват в един качествен сборник на 1/4 страница.

Последна редакция: пн, 13 окт 2014, 09:54 от Judy

# 39
  • Мнения: 1 208
Judy, напълно съм съгласна с теб. Та аз в първи клас не му оправях и проверявах чанта, а сега го правя най-редовно. Абсолютно ненужни неща носят.

# 40
  • София
  • Мнения: 1 318
Бихте ли ми препоръчали сборник по математика?

# 41
  • у дома
  • Мнения: 7 140
Бихте ли ми препоръчали сборник по математика?
Зависи за какво ти трябва-за училищна математика,за състезателна математика-в училище по кой работят и т.н

# 42
  • Мнения: 4 370
Вече два пъти правиха преразказ. Аз си мислех, че това много ще му куца, понеже като го помоля да ми разкаже за нещо случило се през деня или е забравил или ако ми го разкаже - нищо не разбирам. Но и с двата преразказа се справи чудесно само с един-два прочита.

# 43
  • Мнения: 1 732
Въпрос към момичетата, чиито дечица посещават курсовете в СМГ. Има ли обратна връзка с учителя или просто се дават задачи, решават се на дъската и децата ги преписват в тетрадките? Обяснява ли се на неразбралите или и там са комерсиализирани нещата? Предвид факта, че групите са доста големи не ми се вярва да е възможно отделянето на индивидуално внимание. То е ясно, че още е рано за генерални изводи и това ще се разбере в края на уебната година, но все пак... Thinking

# 44
  • Мнения: 7 947
Какви изисквания поставяте към преразказа и как точно го правите?
Аз не разбирам как дете само може да направи правилен такъв без помощ, без никога да го е правило - както казвате от два-три опита и готово...

Моят син първо забравя подробности - второ по плана пише , но прекалено кратко - аз напомням, че трябва с повечко думи, да се преразкажат повече подробности и тн. Ако му дам сам да чете и да се оправя - няма да се справи и въобще това не ме учудва, с оглед възрастта му.

Общи условия

Активация на акаунт