Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 137 654
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 245
# 1 246
  • Мнения: 1 058
прав е Кортезов, а колко по-лошо тепърва ще става, се вижда оттук:

http://www.standartnews.com/balgariya-obshtestvo/za_43_ot_detsat … ychin-282901.html

логичния извод е, че децата не са равни, няма шанс и да бъдат; и плаченето от някои, че трябва да се търси изравняване нивото на обучение навсякъде ще е само за сметка на децата които искат и могат да се развиват, т.е. цената ще е падане за нивото на всички; и знам, че пак ще има подскачащи как може така да се говори за деца, но е абсолютен факт, че има деца, които не знаят какво правят в училище... и всъщност в масовите училища с цел да си пазят бройките се занимават основно с тях, а на децата, които искат да напредват и развиват не се обръща внимание... да, знам, Лиляна сега ще предложи отново школи и уроци, ама тогава училището защо е, да си губят само времето децата в него? тогава да се разрешат алтернативни форми на обучение, изпит по предметите в края на годината, изкарани изпити и готово, завършен клас... иначе с горди крачки вървим към време, в което ще се пише тройка само за това, че можеш да си напишеш името правилно...

Последна редакция: сб, 02 май 2015, 10:45 от Rumen_s

# 1 247
  • Мнения: 150
иначе с горди крачки вървим към време, в което ще се пише тройка само за това, че можеш да си напишеш името правилно...
Гарантирам Ви, че на много места това време е дошло Sad

# 1 248
  • Мнения: 2 953
иначе с горди крачки вървим към време, в което ще се пише тройка само за това, че можеш да си напишеш името правилно...
Гарантирам Ви, че на много места това време е дошло Sad
Знам поне 2 случая, в които да си напишеш правилно името е Мисия невъзможна - в 7 и 9 клас.
(ей това Альоша много сложно се пише  #Crazy).

Допълвам: В БГ имаме 2 паралелни реалности: "елитни училища" - според мене, това са училищата, в които на родителите им пука какво се случва (най-вече у-ща, в които има подбор) и училища, в които на родителите не им пука. Там е важно да има записани ученици, заради делегирания бюджет.

Ето споделям линк към друга тема "професия учител"
От 15 години съм квестор по различни места, за първи път е такъв купон  Laughing

Първо - прислужничката си беше изгубила ключовете за етажа. Каза, че били изчезнали от шкафа. Намериха долу една от учителките и тя даде ключ за нейния кабинет. Останалите стаи директорката ги разби.

Второ - докато вземах първите материали един от учениците (7 клас) се притеснил и запалил цигара. На чина, в стаята, да не си помислите, че е излязъл навън. Като се върнах само беше вмирисано и колежката беше конфискувала един кибрит. Той (кибритът) беше изискан след края, защото струвал пари.

Трето - получихме инструкции и стриктно ги следвахме - листчетата да се попълват заедно с нас. На оценяването по бългаски език половината си объркали номерата, ЕГН-тата и имената и се наложило да им дават нови листове .

Четвърто - започнаха въпроси - госпожо какво е това отсечка, госпожо какво е това градус, госпожо, каква е тази мрежа, госпожо къде и как да начертая триъгълник, госпожо с какво да начертая триъгълник (тук е мястото да допълня, че на целия етаж нямаше нито един молив, нито един триъгълник, нито една линия).

Пето - всички бяха готови за 10 минути, никой не се явяваше на втори модул и за половин час приключихме и си тръгнахме  Mr. Green Mr. Green Mr. Green
Мм, да - НВО в 7 клас, циганско училище и половината от децата си объркват имената. Добре дошли в България.
За другите случаи - нямам писмени доказателства. Но ситуацията е трагична. На родителска среща например максималният резулта от явили се родители е 6 човвека. И знаете ли защо - да се подмажат на кмета (класният му е шурей) - не, не говоря за "долно-нанадолнище", а за училищем от софийска голяма община (апропо, това училище е завършил и един от власт имащите в момента).

Последна редакция: сб, 02 май 2015, 20:03 от biborana

# 1 249
  • Мнения: 719
Стенограма от заседание на комисия, 22/04/2015
http://www.parliament.bg/bg/parliamentarycommittees/members/2338/steno/ID/3663

# 1 250
  • Мнения: 24 467

 Peace
Споделям изцяло мнението на Кортезов:

"Мястото ни в PISA е напълно логично следствие от обществената настройка и държавната политика. Това, че имаме медалисти от състезания по математика и информатика, е резултат от щастливото решение навремето да се организират математически гимназии. Но рано или късно ще се види и на тях сметката – ако не с директно решение, то с постепенното им обезкървяване, така че и там да се получи естественият изход, достигнал останалото ни образование (е на минус хикс-та). А всъщност би трябвало останалото образование да се постарае да се издигне до нивото на МГ. Понеже това изисква усилие, едва ли ще бъде направено. Всъщност много от децата могат да постигнат високи цели, при това с голямо удоволствие."

Бих добавила- не само в сферата на математиката.


Следващата стенограма, 29/04/2015:
http://www.parliament.bg/bg/parliamentarycommittees/members/2338/steno/ID/3669


Скрит текст:
разбира се, ти всичко си знаеш, и твоят син е еталон!
Пълни глупости.

# 1 251
  • Мнения: 24 467
иначе с горди крачки вървим към време, в което ще се пише тройка само за това, че можеш да си напишеш името правилно...
Гарантирам Ви, че на много места това време е дошло Sad

И с това не мога да не се съглася.
Ето пресен вчерашен пример- НВО за ІV клас по БЕЛ:

https://www.mon.bg/?go=page&pageId=1&subpageId=26

Само вижте текста за диктовка- та той е за края на І клас, максимум за І срок на ІІ клас. Какво се мери с него? Как може да се даде такова нещо на 10-11 годишни деца?
Просто ни е страх, колко неграмотни са масата ученици в края на началното си образование и се опитваме да покрием факти, които следва да се знаят, за да се предприемат мерки.

Скрит текст:
Лиско прекъсна разсъжденията си и тръгна да се разхожда. Утрото
беше слънчево. Тихата гора ухаеше с всичките си аромати, които излизаха от
чашките на цветята и влизаха в носа на Лиско. Той ги вдишваше и си
казваше, че да се живее е наистина хубаво. Край него бързаха животните –
кой на работа, кой на училище.

# 1 252
  • София
  • Мнения: 17 649

"Според акад. Кендеров слабостта на българската образователна система е интегралният подход: Образованието не става насила, ако този, който искаме да го обучим не иска да бъде обучен, никакви методики и реформи няма да помогнат."

Анджек де, докато управниците не проумеят това нищо няма да се промени и все ще има наплив към по-добрата среда, защото малкото искащи и можещи деца никога няма да се съгласят някой да ги дърпа назад. В САЩ в едно и също училище има и паралелки за надарени деца (бърза писта) и затова не им хрумва да бягат на ранен етап, а си стоят в квартала. Имаше един сериал за Майкъл ( Michael in the middle) и там главният герой, който беше гениален,  учеше точно в такъв клас.

Не само няма паралелки за надарени деца, но изобщо ня2ма паралелки в САЩ.
Моля се да не пропадне чак до тяхното ниво обучението у нас...


# 1 253
  • Русе
  • Мнения: 12 208

Не само няма паралелки за надарени деца, но изобщо ня2ма паралелки в САЩ.
Моля се да не пропадне чак до тяхното ниво обучението у нас...



  Това предположение ли е или се основава на нещо си.

# 1 254
  • София
  • Мнения: 62 595
те май живеят там.  newsm78

# 1 255
  • Мнения: X
Кой? Паралелките ли?  Joy

# 1 256
  • София
  • Мнения: 62 595
 Joy Не, бееее, Кати!

# 1 257
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Кати пише, че е в София.

# 1 258
  • Мнения: 1 359
Предполагам, че има предвид липсата на единна програма за всички ученици от даден клас. В общи линии, от прогимназията нагоре класът има някои общи занятия и ръководител, но оттам нататък учениците избират различни предмети и нива и съответно са с едни съученици "по английски", с други "по математика" и пр. Що се отнася до обучението на надарени деца, има такова, като подходите са различни  в зависимост от у-щето - от допълнителни занимания, напреднали нива, прескачане на класове до формиране на отделни паралелки и даже специални  у-ща.

# 1 259
  • Мнения: 24 467
Предполагам, че има предвид липсата на единна програма за всички ученици от даден клас. В общи линии, от прогимназията нагоре класът има някои общи занятия и ръководител, но оттам нататък учениците избират различни предмети и нива и съответно са с едни съученици "по английски", с други "по математика" и пр. Що се отнася до обучението на надарени деца, има такова, като подходите са различни  в зависимост от у-щето - от допълнителни занимания, напреднали нива, прескачане на класове до формиране на отделни паралелки и даже специални  у-ща.
Peace
Плюс това, че се държи много на изяви, които са извън задължителния училищен материал, като спортна, културна и обществена дейност. Подобни дават допълнителни възможности при кандидатстване във ВУЗ. И не всеки учи всичко, което си е чудесно- имат няколко базови задължителни предмета, а останалите са по избор- цикъл природни науки, обществени и т.н., които са и на определени нива.
Т.е. децата имат шанс да учат това, което им е интересно и където имат заложби по- засилено.
...
Кати е в София, освен ако не се е преместила скоро, но не мисля.
Кати?

Общи условия

Активация на акаунт