***МИТНИЦА*** - информация, въпроси, отговори и споделяне на опит - 2

  • 102 369
  • 738
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 778
Мда, нормално е това с нашите пощи. НАрочно от години изостават, за да може куриерите да се развиват. Все пак не забравяйте, че в БГ пощи получават едни от най-ниските заплати в бюджетните предприятия, и затова всички клонове са пълни с възрастни служители. Компютрите не знаят защо са там, при положение, че аз като попитам за пратка и се започва едно търсене в 2 гардероба и един шкаф.....и чакам 10 минути да видя има ли за мен нещо. Не съм получавал никога пощенско известие в пощата ми или някъде на входната врата оставено.
Викам им, не можете ли един екселска табличка да си направите на компа с всички пратки за получаване и като ви попитат ...20 секунди работа? No comment.
Няма как да с оправят нещата, аз с 300 зора намерих позната в пощите и след 10 молби и оплаквания, разследваха защо не се получават пратките в Младост 3 и се оказа, че пощальонката някои си ги е прибирала и се е подписвала, че са получени. Бепе реди 1.5-2 години.
Още няма никаква промяна и известие не получавам за пратка. За да се направи реформа трябва държавата да поиска и т.н. Самите служители са демотивирани, защото все ги подминава реформата и осъвременяването на заплатите им. Но .....
Нямам думи в една Германия пощите и железниците са най-използваните, а у нас......

# 16
  • Мнения: 19
Какво трябва да знаем когато получаваме пощенски пратки?


Какво трябва да знам когато получавам пратка (подарък) от държава, извън ЕС?

Съгласно разпорeдбите на членове от 25 до 27 включително от Регламент (ЕО) № 1186/2009 на Съвета от 16 ноември 2009 г. за установяване системата на Общността за митнически освобождавания (кодифицирана версия) и чл. 58, ал. 1, т. 12, буква ”б” от Закона за данък върху добавената стойност (ЗДДС) не се дължат вносни сборове и данък върху добавената стойност (ДДС) за стоки, съдържащи се в пратки, изпратени от физическо лице, установено в трета страна до друго физическо лице, живеещо на митническата територия на Общността, ако стойността на пратката е до общата левова равностойност на 45 евро, включително и стойността на количествено лимитираните стоки, посочени в чл. 27 (тютюневи продукти, алкохолни напитки, парфюми или тоалетни води), при условие получателят да не е заплащал за тях.

В случай, че общата стойност на пратка, съдържаща две или повече стоки, надхвърли левовата равностойност на 45 евро,  се допуска освобождаване  само за стоките, за които, в случай че се внасят поотделно, би се предоставило освобождаване. Стойността на отделна стока не може да се дели.
   При необходимост пощенските служители отварят опаковките на международните пратки и предявяват за митнически контрол вложените в тях предмети,  измерват, преброяват и поставят обратно предметите в пратките
Едновременното допускане за свободно обращение и крайна употреба (внос) на пратките, съдържащи стоки с нетърговски характер, до обща левова равностойност на 45 евро се извършва в съответствие с разпоредбата на чл. 237, параграф 1А, буква ”б” от Регламент (ЕИО) № 2454/93 г., като пратките се считат за декларирани пред митническите органи в момента, в който са представени, ако са придружени от етикет СN22 и/или от декларация СN23 или СР71/СР72. Съгласно разпоредбата на чл. 237, параграф 3 от Регламент (ЕИО) № 2454/93 г. митническата декларация се счита за приета и разрешението за вдигане на стоките за дадено, когато са доставени на получателя.
Митническото оформяне на декларираните пощенски пратки, които се освобождават от вносни  сборове и ДДС, се извършва чрез заверка с подпис и печат от митнически служител върху CN23 или върху друг съпроводителен документ, като записката за изпращане СР71/СР72 (чл. 802, ал. 3, т. 1 от ППЗМ).



Какво трябва да знам когато получавам пратка до 30 лева от юридическо лице, извън ЕС?

За пратки, изпратени от юридически лица до физическо или юридическо лице, на стойност до 30 лева не се дължат вносни сборове  и ДДС. Основанията за освобождаване са посочени в чл. 23 от Регламент (ЕО) № 1186/2009 г. на Съвета за установяване системата на Общността за митнически освобождавания (кодифицирана версия) и чл. 58, ал. 1, т. 12, буква ”а” от ЗДДС.
   Не подлежат на освобождаване алкохолни продукти, парфюми и тоалетни води, тютюн и тютюневи изделия. За тях получателят дължи съответните вносни сборове, ДДС и акциз.

Едновременното допускане за свободно обращение и крайна употреба на пратките се извършва в съответствие с разпоредбата на чл. 237, параграф 1А, буква б) от Регламент (ЕИО) № 2454/93 г., като пратките се считат за декларирани  в момента, в който са представени пред митническите органи, ако са придружени от етикет СN22 и/или от декларация СN23 или СР71/СР72. Съгласно разпоредбата на чл. 237, параграф 3 от Регламент (ЕИО) № 2454/93 г. митническа декларация се счита за приета и разрешението за вдигане на стоките за дадено, когато са доставени на получателя.
Митническото оформяне на декларираните пощенски пратки, които се освобождават от вносни  сборове, се извършва чрез заверка с подпис и печат от служител на митническата администрация върху CN 23 или върху друг съпроводителен документ, като записката за изпращане СР71/СР72 (чл. 802, ал. 3, т. 1 от ППЗМ).


Какво трябва да знам когато получавам пратка над 30 лева, но до левовата равностойност на 150 евро от юридическо лице, извън ЕС?

За пратки, съдържащи стоки над 30 лева, но до левовата равностойност на 150 евро, не се дължат вносни сборове, но ДДС в размер на 20% остава дължим. Основанието за освобождаване от вносни сборове е посочено в чл. 23 от Регламент (ЕО) № 1186/2009 г. на Съвета за установяване системата на Общността за митнически освобождавания (кодифицирана версия)
Не подлежат на освобождаване алкохолни продукти, парфюми и тоалетни води, тютюн и тютюневи изделия. За тях получателят дължи съответните вносни сборове, ДДС и акциз.
При необходимост пощенските служители отварят опаковките на международните пратки и предявяват за митнически контрол вложените в тях предмети,  измерват, преброяват и поставят обратно предметите в пратките.
Едновременното допускане за свободно обращение и крайна употреба на пратките, съдържащи стоки над 30 лева, но до левовата равностойност на 150 евро, се извършва в съответствие с разпоредбата на чл. 237, параграф 1А, буква б) от Регламент (ЕИО) № 2454/93 г., като пратките  се считат за декларирани  в момента, в който са представени пред митническите органи, ако са придружени от етикет СN22 и/или от декларация СN23 или СР71/СР 72.
В съответствие с разпоредбата на чл. 802, ал. 3, т.2 от ППЗМ пратките, декларирани с етикет CN22 или декларация СN23 и/или СР71/СР72 за целите на начисляването на ДДС се оформят с квитанция за внос на пощенски пратки в 3 екземпляра, без да присъства получателя (чл.802, ал. 1 от ППЗМ).
Квитанцията за внос на пощенски пратки се попълва от митническите органи в 3 екземпляра – един за митническото учреждение, в което се извършват формалностите, един за пощенската администрация и един за получателя на пратката.
Същият ред се прилага и за пратките, изпратени от трети територии, по смисъла на ЗДДС.
Обръщаме внимание, че за тези пратки не се изисква издаването на EORI номер.
При обработка на международни пратки се дава предимство на пощенските експресни куриерски пратки.






Кога трябва да подавам митническа декларация?

Единен административен документ - ЕАД (Митническа декларация) се подава за пратки, при които не са изпълнени условията за освобождаване от вносни сборове и ДДС или са предвидени ограничения при вноса, т.е. за пратките които:

- съдържат стоки, чиято собствена стойност e над левовата равностойност на 150 евро;
- съдържат стоки с нетърговски характер, изпратени от физическо лице от трета страна на друго физическо лице в страната над левовата равностойност на 45 евро;
- не отговарят на всички условия за предоставяне на освобождаване от заплащане на вносни сборове и ДДС;
- съдържат стоки, за които са въведени ограниченията дори когато подлежат на освобождаване от вносни сборове и/или ДДС.

За стоки, съдържащи се в пратки, изпратени от физическо на физическо лице, при изявено желание от получателя, може да бъде приложена единна ставка съгласно разпоредбите на Приложение І, част първа, раздел ІІ, точка Г от Регламент (ЕО) № 275/2008, изменящ Регламент (ЕИО) № 2658/87.  
Вносът с нетърговски характер се облага с мито с единна адвалорна ставка в размер на 2.5 % при условие, че действителната стойност на стоките, предмет на вносното мита, не превишава 700  EUR за всяка пратка.
   При деклариране на стоките към митническата декларация следва да бъдат приложени всички изискуеми документи (включително издаден EORI-номер).
Клиентът получава писмо-покана с всички необходими документи, които трябва да предостави за освобождаване на съответната  пратка.


Какво още трябва да знаем:

Клиентът не е задължен да използва услугите на митнически агент, в случаите когато митническото оформяне се извършва с митническа декларация. Той може да направи това и сам, но трябва да има предвид, че носи отговорност за верността на подадената от него информация.  
Митническите органи извършват контрол за спазването на митническото, акцизното и валутното законодателство, както и на забраните и ограниченията. На база на анализа на риска се извършва контрол от митнически служител в присъствието на пощенски служител на съдържанието на представените от пощенската администрация пратки. (чл.801, ал. 12 от ППЗМ). Това важи както за пратки от страни извън Европейския съюз, така и за пратки, изпратени от държави-членки на ЕС.
  
Въведените забрани или ограничения във връзка с опазване на обществения морал, обществения ред и обществената сигурност, опазване на здравето и живота на хора, животни и растения, защитата на национални богатства, имащи художествена, историческа или археологическа стойност или защитата на индустриалната или търговска собственост се прилагат при спазване изискванията на съответното законодателство при допускането за свободно обращение и крайна употреба на стоки, съдържащи се в международните пратки. Т.е. за някои стоки, съдържащи се в пощенските пратки има специфични изисквания (ограничения) и е необходимо представянето на определени документи, а за други има забрани, като например пренасянето на валута.



Какво трябва да знам когато получавам пратка от държава-членка на ЕС?

Пратките от държави-членки подлежат на контрол за спазването на митническото, акцизното и валутното законодателство, както и на забраните и ограниченията, регламентирани в съответното законодателство.

   
Взаимодействие

Взаимодействието между Агенция “Митници” и ”Български пощи” ЕАД за облекчаване на процедурите при оформяне на въведените на територията на Република България международни пощенски пратки от страните-членки на ЕС и трети страни и подобряване обслужването на гражданите се осъществява въз основа на Инструкция, подписана от директора на Агенция „Митници” и главния изпълнителен директор на „Български пощи” ЕАД.

В инструкцията двете страни поемат следните ангажименти:

Агенция “Митници” и “Български пощи” ЕАД полагат максимални усилия  за изграждане на инфраструктура и създаване на организация за специализирана обработка на входящи международни пощенски пратки в Национален център в срок от три месеца.
 
Агенция “Митници” и ”Български пощи” ЕАД прилагат  принципа “едно гише” за подобряване обслужването на гражданите, като пилотно тази схема се въвежда от 25.01.2010 г. в Разменна пощенска станция в митница Столична.

Агенция “Митници” и “Български пощи” ЕАД предприемат активна информационна кампания за запознаване на обществеността с реда и условията за получаване на международни пощенски пратки от трети страни.

Агенция “Митници”  оказва съдействие на пощенската администрация за предоставянето на цялостна услуга, включително извършване на митническите формалности като митнически агент, с цел подобряване на обслужването на гражданите.


http://www.customs.bg/bg/page/299

# 17
  • Мнения: 533
Блу Грийн това съм го прочела. Вълшебство, също прочетох. Не разбирам какво търси моята пратка, на стойност 10 долара в митницата,(а не в пощенския клон до нас) и защо аз трябва да отида до там, за да си я взема и да заплатя за това пощенска такса.
Не се заяждам, просто искам някой да се обоснове. Ако се обоснове ще знам вече и ще си правя сметката какво и защо.

# 18
  • Мнения: 19 369
Не се заяждам, просто искам някой да се обоснове. Ако се обоснове ще знам вече и ще си правя сметката какво и защо.

Защото пратките от трети страни подлежат на митнически контрол. Как се осъществява този контрол - на 100% (всички пратки извън ЕС да се задържат), извадков принцип (да се задържа само част на случаен принцип) или по друг начин, явно зависи от митницата.

# 19
  • Мнения: 533
E, как така? Значи работата е "едно към гьотере". Като всичко в Бг.
bobo_13 в същия тоя клон, хем не получавам известия, хем се сърдят като ги карам да проверяват дали имам пратка Rolling Eyes И в последно време получено:неполучено е 50:50. Само да дойдат пратките, които съм напоръчала сега и край с поръчването от Китай. Нямам нерви и време, уж за по-лесно, а то  Rolling Eyes

# 20
  • Мнения: 1 162
_Runaway_

 то може би това е и целта?  newsm78 Да ни накарат да купуваме тук  Mr. Green

  И аз получавам известия не толкова редовно колко ми се иска  Crossing Arms И аз ходя до пощата и проверявам дали има нещо за мен. В нашата имат компютри  - не знам какви са, но като гледам какви монитори са по масите... Един е черно-бял и от тези, по-големи, не знам как се наричат, но все едно, че кинескоп има в него  Mr. Green Другия е цветен, там чекират тракинги на получени пратки. Иначе препоръчани пратки, които ги оставяш в нашия клон  - тях ги вкарват в системата в централната поща  Mr. Green

 между другото, ДХЛ вече и те взимат пари за плащане на митнически сборове
 

# 21
  • Beyond the stars
  • Мнения: 8 620
E, как така? Значи работата е "едно към гьотере". Като всичко в Бг.

То май е по-добре така, отколкото на всяка пратка да дължиш такса за обработка митница  Peace
Те няма как да знаят,че струва 10$, може да струва и 50  Wink

# 22
  • София
  • Мнения: 502
fandango

Колко пари е таксата на ДХЛ ако знаеш точно? Гледам че още имам време да редактирам темата, за да го допиша, ако искате.

# 23
  • Мнения: 1 162
fandango

Колко пари е таксата на ДХЛ ако знаеш точно? Гледам че още имам време да редактирам темата, за да го допиша, ако искате.

 сега ще видя, изчакай малко! Трябва да попитам един познат  Grinning

Ros@linda
 



 " Уважаеми клиенти,

 

Уведомяваме Ви, че от 1 Август 2014г. услугата на DHL Express България „Заплащане на митни сборове от името на клиента” ще бъде на стойност:

2% от сумата на митните сборове, но:

- не по-малко от 8 лв. (без ДДС) за физически лица

- не по-малко от 20 лв. (без ДДС) за юридически лица

Моля да имате предвид, че тази такса не се прилага за клиенти, които имат договор за митническо представителство с депозит в DHL Express България.

В случай, че имате въпроси по отношение на тази услуга, моля не се колебайте да се свържете с отдел „Обслужване на клиенти” на телефон 0700 17 700 или *3456.

 

С уважение,

Екипът на DHL Express България "

  Това болднато не знаем какво означава  - аз го болднах newsm78 тъкмо днес се е оплакал, взеха му 9.6 лева за да платят 8 лева ДДС Sad

Последна редакция: чт, 27 ное 2014, 13:17 от fandango

# 24
  • Мнения: 533
E, как така? Значи работата е "едно към гьотере". Като всичко в Бг.

То май е по-добре така, отколкото на всяка пратка да дължиш такса за обработка митница  Peace
Те няма как да знаят,че струва 10$, може да струва и 50  Wink

Има, има платежни нареждания и се вижда кое колко струва. Като имат съмнения, аз нямам против да предоставя документи. Но нещата да стават по електронен път или най-малкото в близката поща.

# 25
  • Beyond the stars
  • Мнения: 8 620
E, как така? Значи работата е "едно към гьотере". Като всичко в Бг.

То май е по-добре така, отколкото на всяка пратка да дължиш такса за обработка митница  Peace
Те няма как да знаят,че струва 10$, може да струва и 50  Wink

Има, има платежни нареждания и се вижда кое колко струва. Като имат съмнения, аз нямам против да предоставя документи. Но нещата да стават по електронен път или най-малкото в близката поща.

За малките населени места, знам че може да се платят в пощата (поради липса на митница). Не виждам причина и в София да се прати до твоя клон, вместо да ходиш до митницата, но не знам дали е възможно  Peace

# 26
  • Мнения: 69

За малките населени места, знам че може да се платят в пощата (поради липса на митница). Не виждам причина и в София да се прати до твоя клон, вместо да ходиш до митницата, но не знам дали е възможно  Peace
[/quote]
При последното митническо известие питах в нашата поща / Суха река / дали има такава услуга понеже и аз бях чувала, но категорично ми казаха, че няма.

# 27
  • Мнения: 247
След като прочетох темата и сайтовете на  бг митници и DHL останах с впечатлението, че ако поръчам телефон от Португалия- членка на ЕС- с доставка чрез DHL не държа никакви мита и ддс-та?
Само не разбрах къде ще ми доставят пратката: на домашния адрес, на митницата или в пощенския клон?

Ако има хора, поръчвали от ЕС с DHL ще съм много благодарна на малко разяснение относно доставката Simple Smile

# 28
  • Мнения: 533
За членки на ЕС не се дължи нищо. С DHL ще си получиш пратката на адрес от куриер.

# 29
  • Мнения: 247
Много благодаря!  Blush

Общи условия

Активация на акаунт