Задачка май те затруднява, тук някой бързо я решава и добре я обяснява :)

  • 76 128
  • 737
  •   1
Отговори
# 615
  • Варна
  • Мнения: 346
Сега като прочетох условието  спокойно, а не на крак, видях какво се иска - има и още по-елементарно решение, без каквато и да е еднаквост. Peace

В триъгълник АЕС АD=h=l => Триъгълник AСЕ- равнобедрен.=> АЕ=АС (1*)
=>АD е и медиана.
=>СD=ЕD=АВ/4 => СЕ=АВ/2
=> СЕ е медиана към хипотенузата в АВС.
=>АЕ=СЕ (2*)
От (1) и (2) следва, че АСЕ е равностранен. <А=60 градуса, <В=30 градуса
Много елегантно решение   Simple Smile

# 616
  • София
  • Мнения: 1 744
Може ли да ми помогнете.
Не мога да обясня задачата:
Разликата на две числа е 6. Намаляваме умаляемото с 1.
Увеличаваме умалителят с 1. Колко е новата разлика?
на детето си първи клас. Опитах да обясня с Х и Y но не ме разбра. Как да и го обясня разбираемо.
Ще ви бъда много благодарна.

# 617
  • Мнения: 5 160
Първо с конкретни числа бих обяснила.
7 - 3 = 4
7 - 1 = 6
3+1 = 4
6 - 4 = 2

ефект : първо разликата беше 4, сега вече е 2.
4 - 2 = 2
 
Намаляваме умаляемото с 1 - значи разликата намалява с 1-ца.
Увеличаваме умалителя с 1 - разликата намалява с още една 1-ца.
Значи винаги разликата намалява с 2.

# 618
  • София
  • Мнения: 1 744
Това с конкретните числа и аз не го разбрах  Blush
Ще пробвам по втория начин.

# 619
  • Мнения: 6 912
Може ли да ми помогнете.
Не мога да обясня задачата:
Разликата на две числа е 6. Намаляваме умаляемото с 1.
Увеличаваме умалителят с 1. Колко е новата разлика?
на детето си първи клас. Опитах да обясня с Х и Y но не ме разбра. Как да и го обясня разбираемо.
Ще ви бъда много благодарна.
Ами за първи клас не е ли най-подходящо със сметало?

о о о о о о о о о о
о о о о

о о о о о о о о о
о о о о о

# 620
  • София
  • Мнения: 17 652
Може ли да ми помогнете.
Не мога да обясня задачата:
Разликата на две числа е 6. Намаляваме умаляемото с 1.
Увеличаваме умалителят с 1. Колко е новата разлика?
на детето си първи клас. Опитах да обясня с Х и Y но не ме разбра. Как да и го обясня разбираемо.
Ще ви бъда много благодарна.

Пробвай да ги нарисуваш. С отсечки. На тетрадката с квадратчета - една дълга отсечка и отдолу друга, с 6 квадратчета по-къса. После други 2, с други дължини, но същата разлика - примерно и двете да се увеличат с 2. Добре де, ами какво ще стане, ако увеличим дългата и намалим късата? А обратното, ако намалим късата и увеличим дългата? - нарисувай ги.

Поне аз самата си представям много неща като размери...

# 621
  • София
  • Мнения: 1 744
Пробвах и с цифрите и със сметалото. Каза уж че е разбрала. Ще и дам утре подобна задача и ако не е разбрала, пак ще обяснвам.
Благодаря на всички!

# 622
  • Мнения: 121
Добро утро! Моля за помощ. Задача за 10 клас - синусова и косинусова теорема.
Дадени са основите на трапец АВ=9, CD=5, бедрата AD=4,5 и BC=3. Да се намерят ъглите на трапеца, диагоналите и ъгълът между диагоналите.

Последна редакция: сб, 28 мар 2015, 16:57 от say yes

# 623
  • София
  • Мнения: 19 938
Добро утро! Моля за помощ. Задача за 10 клас - синусова и косинусова теорема.
Дадени са основите на трапец АВ=9, CD=5, бедрата AD=4,5 и CD=3. Да се намерят ъглите на трапеца, диагоналите и ъгълът между диагоналите.

Маркираното СВ ли е? Оправете условието. Peace

# 624
  • Мнения: 121
Оправих го, CB  или по-правилно BC. Техническа грешка.  Peace

# 625
  • София
  • Мнения: 19 938
Оправих го, CB  или по-правилно BC. Техническа грешка.  Peace

Сметките ми изглеждат силно неприятни, затова само ще споделя идея за решаването.
Начертайте DL||BC => DLBC e успоредник. DL=CB=3cm и  LB=CD=5cm => AL=9-5=4cm

Имате трите страни на триъгълник АLD. Въвеждате <А=алфа и прилагате косинусова  теорема за триъгълника, от която намирате cos<A. Лесно се намира косинуса и на тъпия ъгъл D=180-<A.

Същото упражнение с  построяването на успоредник правите и с CM||AD. Намирате и трите страни на триъгълник МВС и прилагате косинусова теорема, от която намирате cos<B, а после и на <С=180-<В.

Отново с косинусова теорема (за АВС и за АВD) и намерени вече косинуси намирате диагоналите на трапеца.

Ако тези два диагонала се пресичат в точка О, доказвате подобието на триъгълниците АОВ и COD. От съответните пропорции намирате  AO, BO, CO, DO. И пак косинусова теорема, за да намерите ъгъла между диагоналите.

# 626
  • Мнения: 121
Благодаря за насоките. Simple Smile Ще опитам да я реша.

# 627
  • Мнения: 581
Тея записала в редица определ брой четни числа, започвайки с числото 2. Намерете сумата от числата в редицата, от 897 то до 905 тото включително?

# 628
  • Мнения: 5 160
897-то число е:
(х-2) : 2 + 1 = 897
х = 1794

905-то число е:
(х-2) :2 + 1 = 905
х = 1810

Търси се сумата на числата от 1794 до 1810 (1794, 1796, ... 1808, 1810)
(1810 - 1794 ):2 +1 = 9 числа са в редицата
значи 4 двойки  без последното 1810
Сборът на всяка двойка е (1794 + 1808) = 3602
Сума:  4 .3602 + 1810 = 14 408 + 1810 = 16218

# 629
  • Мнения: 581
Моля за малко помощ. Как се решават задачи от типа:
Колко на брой са трицифрените числа с различни цифри?
Колко на брой са трицифрените числа със сбор на цифрите 15?Колко са 4 -ри цифрените числа с различни цифри записани с цифрите 0,1 2 3 4 5 които се делят на 5?

Общи условия

Активация на акаунт