Задачка май те затруднява, тук някой бързо я решава и добре я обяснява :)

  • 76 471
  • 737
  •   1
Отговори
# 510
  • София
  • Мнения: 10 825

Опитахте ли се да направите чертеж, като построите АВСD, диагонала АС и да построите нов квадрат, в който този диагонал е страна?
Би ли ми обяснила по-подробно, моля, защото аз точно по този начин го сведох до Питагорова теорема. Явно пропускам нещо съвсем очевидно  Blush

# 511
  • Мнения: X
Скрит текст:
Малко ми е нескопосан чертежът, ама ще мине.  Grinning
В трети клас май не се учи лице, но щом са дали задачата, значи детето трябва да може да намери лицето на квадрат със страна 1 см.
Колко триъгълничета е лицето на ABCD?
А колко триъгълничета е лицето на големия квадрат?

# 512
  • София
  • Мнения: 10 825
Много ти благодаря, Дидева!  Hug Сега разбрах вече как да му го обясня простичко.
Лице на квадрат и на правоъгълник са учили вече.

# 513
  • Варна.
  • Мнения: 1 173
Опитахте ли се да направите чертеж, като построите АВСD, диагонала АС и да построите нов квадрат, в който този диагонал е страна?

Задачата е лесна за съобразяване, ако е представена с точен чертеж.
Пробвах моето дете, не можа изобщо да се ориентира без чертеж, а този който направи не беше дори приличен, което обърка съжденията. Случи се така, защото никой не ги е учил да построяват, с три думи: отворихте ми работа Wink.

# 514
  • Мнения: 662
"Запишете цифрите от 1 до 7 . Поставете знаците за събиране и изваждане между тях така , че без да ги размествате , да получите 40, 59 и 100."

задача за 2-ри клас . Опитах да помогна на сина ми , но не успях .
Групирах цифрите по 2 за да образуват двуцифрени числа , други оставях едноцифрени , слагах плюсове и минуси , но вариантите са твърде много . Накрая се отказах . Сигурно има някаква логика в задачата , но аз не я схващам .
Моля за помощ за решението !

# 515
  • Мнения: X
1+23+4+5+67=100

12+3+45+6-7=59

12+34-5+6-7=40

# 516
  • София
  • Мнения: 5 551
12+34-5+6-7=40

1+2+3+4+56-7=59

1+23+4+5+67=100

# 517
  • Мнения: 662
Благодаря !
За 59 , даже 2 варианта ! Впечатлена съм от вас ! Как успяхте толкова бързо ? Имам чувството ,че никак не ви е затруднила задачата .
Аз на седмата - осмата комбинация се предадох .
Не знам как биха успели второклосниците .
Мога да препиша решението , което сте ми дали , но от това по-умна няма да стана .
Синът ми също не би се справил . Ще приема , че просто цялото семейство  нямаме математическо мислене.

 

# 518
  • София
  • Мнения: 5 551
Благодаря !
За 59 , даже 2 варианта ! Впечатлена съм от вас ! Как успяхте толкова бързо ? Имам чувството ,че никак не ви е затруднила задачата .
Аз на седмата - осмата комбинация се предадох .
Не знам как биха успели второклосниците .
Мога да препиша решението , което сте ми дали , но от това по-умна няма да стана .
Синът ми също не би се справил . Ще приема , че просто цялото семейство  нямаме математическо мислене.

 
  Wink Не си навличай душевни рани. Всичко е наред.

# 519
  • Мнения: 407
Първо искам да се извиня за въпроса, който ще отправя, но не веднъж в тази тема сте ми решавали задачките и сте ми помагали и сега отново моля за помощ.
Трябва да набирам дипломната си работа по математика, в нея има само геометрични задачи (триъгълник, ъглополовяща на ъгъл в триъгълника, среда на отсечка и т.н.).
Въпроса ми е коя програма да сваля и да ползвам?
Дали GeoGebra, или GeoNext, или нещо друго ще ми препоръчате?
Извинявам се че спамя темата!!!!

# 520
  • София
  • Мнения: 5 551
Пепа, GeoGebra мисля е идеална за тази цел. Лично аз ползвам друга-  CaRMetal, но това не значи, че е по-добра от GeoGebra.

# 521
  • Мнения: 407
Благодаря за мнението!
Свалих я и започнах да работя!
Благодаря ganis!

# 522
  • Мнения: 780
Здравейте и честита Баба Марта!
Задачата е за 2 клас, дадена за упражнение:
В кутия има 56 клечки. Иво отделил 5 снопчета по 10 клечки. Колко клечки не му достигат, за да направи единадесетото такова снопче?
Логиката ми е: 10*11=110 клечки необходими за 11 снопчета.
                              110-56=54 клечки не достигат.
Мисля, че греша, защото умножение с двуцифрени числа, събиране и изваждане с трицифрени не са учили до момента... Къде греша и как може да се реши задачата, съобразено с материала за 2 клас?

# 523
  • София
  • Мнения: 40 958
5x10 = 50 клечки

Кутията има 56.
56-50 = 6 останали клечки

За ново снопче 10 - 6 = 4
Не достигат 4 клечки за ново снопче.

# 524
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
5x10 = 50 клечки

Кутията има 56.
56-50 = 6 останали клечки

За ново снопче 10 - 6 = 4
Не достигат 4 клечки за ново снопче.
И още 50 за другите пет снопчета, за да станат 11.

Общи условия

Активация на акаунт