Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 5

  • 108 383
  • 757
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 24 467
Има техникуми и след 8 клас.

 Peace

Децата без образование няма да останат. Училищата за деца се борят. Важно е да не им се отрази в дългосрочен план голямото неразбиране на образователната система и доста учители към проблема, което за мен е по- същественото.
Наше познато момиче е в такава паралелка от 8-ми клас в Икономически техникум /простете, продължавам да не ги наричам гимназии/, има механо и електротехникуми, техникуми по обществено хранене, по облекло и текстил и т.н. А, пропуснах строителните и ветеринарните техникуми също. В някои населени места са си много добри и предоставят чудесни възможности за придобиване на реализируеми специалности.
Аз никак не съм убедена, че за всяко дете е най- доброто МГ или ЕГ. Дори напротив, сигурна съм, че не това е универсалния вариант.
...........
Снощи нашата класна пак прави забележка за, как го казва тя, май "небрежно писане", което ще рече грозно и с драскане. Аз съм казала веднъж вече, че имаме проблем и няма смисъл да влизам в подробности. Това не е болест, че да вземем едни хапчета и да се излекуваме. А с детето работим в насока важните неща да не изпускаме.
Добре поне, че не му намаляват оценки затова.  Laughing Реално за такова нещо и не следва да се намаляват. Важно е писаното да е вярно, все пак и да се чете. Аз съм щастлива, че поне пише и правописът му не е лош. Като знам какво можеше да е... Като съм виждала тетрадки на дисграфици при логопед.... Направо съм благодарна.

# 106
  • Майничка
  • Мнения: 13 807
Джуди, да те успокоя, щерката пише кошмарно - криво, ситно, нечетливо, абе, не че при мен няма бъдещи доктори, дето пишат по 3-4 букви по еднакъв начин, ама такова чудо чак няма.  Пунктуацията също й е далеч от идеална, обаче втора година вади шестици в гимназията заради познаване на текста и разсъждения върху него.
Важното е, да се избират битките и да не се губи от поглед крайната цел.

Та като я подхванах, ще взема и да се оплача - носи ми по математика две последователни оценки - двойка и тройка. Говорих с учителката - едната е за второ непредадено домашно в рамките на седмица, другата - издънка на класната работа, показа ми я жената, аз бих лепнала дори двойка. Обяснението на момата - забравила за домашната (три пъти, защото и за двете са я изчакали до последния час по предмета в седмицата), а на класната се панирала. Ми как няма да се панира, като за два дни се напъна да прочете тритомника на Фани Попова-Мутафова и в деня на класната я смотах в 3 сутринта да гаси лампата! После се оказа, че втория час правили класна, първа смяна, ах, каква изненада!
Както се казва, дислексия, дислексия, ама да не бъркаме демокрацията с бой! Mr. Green
 

# 107
  • Мнения: 24 467
Цитат
не че при мен няма бъдещи доктори, дето пишат по 3-4 букви по еднакъв начин
Ми той и моят много рано се докторирал, значи! Ръкописни малки "а" и "ос" са му 1:1 еднакви, например. Може милион пъти да му се каже и покаже- все тая накрая.

Аз лично не се притеснявам точно за това вече. Просто не виждам какво мога да направя и да отговоря на госпожата, като каже, че човекът пише, пак да видя, "небрежно". За да пише брежно, трябва да пише много бавно и на спокойствие. Затова догодина няма да ходи на занималня дори и двата дни, през които я посещава сега, заради футбола си, за да може поне вкъщи да си напише домашните на спокойствие.
Иначе има хубаво изложение и интересен изказ и разказ с идеи, далеч от стандартите, на което принципно в училище рядко се обръща внимание, но аз, лично, искам да се постарая да си го запази и развие.

...
Важното е, да се избират битките и да не се губи от поглед крайната цел.

Точно!
Поне битка за красиво и подредено писане не смятам да водя.
Иначе по въпроса за бързането му смятам, че има какво да направим. Той е винаги първи написал и предал. И после си бърка в носа, понеже няма какво да прави. Вярно, че почти всичко му е на шест, но като стигне до сложен материал, това ще му изяде главата.
Снощи имаше съчинение да прави за домашен любимец. Беше го ограцал подобаващо за точно 10 минути. Седна и го почна вечерта и докато вляза и изляза два пъти в и от кухнята беше готов със страница и половина. Ма грозно, та грозно. Казах му да пише белова и му казах да пише ба-а-а-а-а-а-а-а-а-а-а-а-а-а-аа-а-а-а-а-а-а-а-а-вно, като в края на всяко изречение го подсещах да забави топката. Той правописни грешки нямаше, такива не направи и на беловата, но на беловата стана поне подредено и що- годе сносно на глед. Обаче трябва постоянно да го подсещам да заба-а-а-а-а-а-а-а-а-а-а-ави ма-а-а-а-а-а-а-а-а-лко.
На задачи е особено ужасен в това отношение- това, което класът прави за час, той може да го свърши буквално за 10 минути. Почти винаги му е вярно. За цяла година да има сбъркани /броила съм ги във всичките тетрадки/ към десетина сметки и 3-4 текстови задачи от правени буквално стотици за срока, но ако не бърза, тези грешки няма да са налични. А ако я кара все така, нагоре ще му стане голям проблем.На контролни особено много, т.к. на тях най- много бърза, непонятно за никой защо. 
Никой у нас не го е карал да бърза. В училище съм сигурна, че също, пък баш него да го карат няма смисъл. Не знам защо е такъв.

Последна редакция: пт, 30 яну 2015, 13:09 от Judy

# 108
  • Мнения: 40
Важно е в 8 клас оценките да са със цифри ,за да има основно образование -нормално .Никой не гледа другите оценки , през другите класове. ЗА НАЧАЛНО образование ,тъпата му госпожа беше писала  по индивидуална програма.А той единствен от класа имаше по човек и природа  и по човек и общество на външно оценяване -мах точки.Сега тази госпожа е психолог в училището и всички ученици й се подиграват и й викат" психото".Тя за нищо не става ,но поне няма да води начален курс да осакатява деца.Нищо не ги учеше и нищо не изискваше . Защото сина ми работеше с ресурсен му писа такива оценки.Аз тогава не бях на ясно с тези неща и не се разправях. Но учителите  в среден курс му пишеха оценки с цифри.

# 109
  • Мнения: 636

Важното е, да се избират битките и да не се губи от поглед крайната цел.

Много точно изказано  Peace
Напоследък все за това мисля и не мога да го измисля.Къде да натисна, като то по всичко зле бе.........., нищо от никъде, никакъв интерес за нещо/ предмет ли, книга ли, интереси ли-нищо/.

Judy, моят е другата крайност бааааааааавенннн, баааааааавен, чак имам чувството,че забравя накъде е тръгнал като стане от леглото. Все му подвикваме с баща му, по -бързо, давай , ще закъснееш. Но той е истински непокист, непоклатим отвсякъде.
 
Мои близки ме утешават-абе няма начин, ще се оправи -трябва му време, ама докога се питам, и как нищо не е наследил от нас с баща му. Днес в последния момент писа домашно по английски за частния урок.Накрая го насметох , не издържах  #Cussing out

Последна редакция: нд, 01 фев 2015, 13:18 от kalona

# 110
  • Мнения: 1 652
Аз съм дала на себе си и на детето заслужена почивка.  Grinning

Междувременно намерих един блог на майка на аутист, който мисля, че е интересен и полезен и го споделям с вас.

http://1hapchezaprogovaryane.wordpress.com/

# 111
  • Мнения: 6
Здравейте на всички мами!! За един - два месеца попреглегах темите за проблемите с обучението на деца с дислексия. С интерес ще следя постовете, много се радвам, че ви открих!! И аз имам четвъртокласник с дислексия, понякога това, което чета, все едно, че  аз съм писала - сходни проблеми, ситуации, радости и постижения... Ту се отчайвам, ту си казвам, че съм силна и двамата , с моя Пепи ще се справим!!

# 112
  • Мнения: 13
а някой пробвал ли е с барокамера и ако да - какъв е резултата

# 113
  • София
  • Мнения: 35
Здравейте, рядко се включвам поради липса на време. Успявам, ако имам нужда да питам или имам какво да споделя. Сега е второто.
Ресурсната учителка ни даде помощник за таблицата за умножение и деление, който се оказа много удобен на девойката. Опитах да направя и за събиране и изваждане (още смята със сметало и често греши) - получи се. Мога ли да прикача някак тук файла? Или като картинка?
И още нещо - преди месец-два бях писала, че искам да почнем да ползваме калкулатор. Класната първо се съгласи, после размисли и ме извика да обсъдим пак. Убеди ме, че е по-добре да изчакаме, защото още има потенциал за това. Съгласих се.


--------------------
3 клас - дислексия и дискалкулия

# 114
  • Мнения: 1 336
Мога ли да прикача някак тук файла? Или като картинка?
--------------------
3 клас - дислексия и дискалкулия

Може и тук, може и с линк от prikachi.com примерно.. ако не се справиш по някаква причина, пиши ми на лични да разменим мейли. Иначе - нареждам се първа на опашката за помощника за таблицата, че точно на това огънче се печем с моя второкласник Simple Smile

# 115
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
За калкулатора, много ме беше яд, че го въведоха, но отдавна забелязвам, че може да смята и без него.
Наистина имат потенциал

# 116
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Относно барокамерата имаше въпрос - ние лятото направихме 26 влизания. Аз лично намерих разлика в детето. Не че е израснал дислексията. Той има проблеми и с говора и барокамерата много повлия говора при него. Някак си и помъдря. Сега напролет пак смятаме да направим един курс, колкото издържим, защото пътувахме и всеки ден разстоянието Пловдив - София и обратно. Има ефект, но сякаш с времето свикнах и взех да го приемам за нормалното му състояние и сега пак виждам разни нелогизми в говора му, и си викам - той пак взе да връща назад, а не е така, просто свикнахме с новото му състояние.

# 117
  • Мнения: 24 467

И още нещо - преди месец-два бях писала, че искам да почнем да ползваме калкулатор. Класната първо се съгласи, после размисли и ме извика да обсъдим пак. Убеди ме, че е по-добре да изчакаме, защото още има потенциал за това. Съгласих се.
--------------------
3 клас - дислексия и дискалкулия

Задължително опитайте. Може пък и да се получи без. Винаги можете да си го поискате, ако видите, че въпреки усилията не се получава. Но пък ако стане?

Каква е тази барокамера?

# 118
  • Мнения: 636
Относно барокамерата имаше въпрос - ние лятото направихме 26 влизания. Аз лично намерих разлика в детето. Не че е израснал дислексията. Той има проблеми и с говора и барокамерата много повлия говора при него. Някак си и помъдря. Сега напролет пак смятаме да направим един курс, колкото издържим, защото пътувахме и всеки ден разстоянието Пловдив - София и обратно. Има ефект, но сякаш с времето свикнах и взех да го приемам за нормалното му състояние и сега пак виждам разни нелогизми в говора му, и си викам - той пак взе да връща назад, а не е така, просто свикнахме с новото му състояние.


Мама Мариана, лекар ли ви изписа лечението с барокамера?Въобще каква е процедурата да стигнем дотам?

# 119
  • София
  • Мнения: 35
С безценната помощ на jenny_b:

Помощник за умножение и деление
https://drive.google.com/file/d/0B3Yz9NH7h615TUl4ZnJqeEg2cjVISXh … /view?usp=sharing

и за събиране и изваждане на числа от 1 до 10.
https://drive.google.com/file/d/0B3Yz9NH7h615c3NMbDIyQ3N4UnZOLUF … /view?usp=sharing

Общи условия

Активация на акаунт