Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 5

  • 108 295
  • 757
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 636

Желая ви положителен резултат през юни, идната година!   bouquet

Благодаря Джуди.

Благодарение на всичко, което споделяте в тази тема , ние вървим напред.
Не се отказваме.... пътят е страшен, но славен !

# 301
  • Мнения: 636

Иначе обича да рисува и след седми клас ще кандидатства в училище с такава насоченост.

Това  е страхотна идея!

Моят рисува като тригодишен, изобщо никакви заложби за рисуването.
Определено му куца и финната моторика.Не може и да пее.За момент се бях замислила за музикалното, обаче и на инструмент не свири. А много ми се иска да започне , например на китара.

# 302
  • sofia
  • Мнения: 9 235
Калона, а със спорта как е?
Добър учител може да "отключи" неподозирани заложби.
Синът на моя приятелка е 11 клас. От нея черпя ценен опит за справяне. Сега решавал задачи по химия по желание! Прибирал се и се мятал на задачите.
Та не се отчайвате, просто не знаете откъде ще изскочи нещо!

# 303
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Честно казано, има проблеми, но най-водещото при нас е отрицанието и нежеланието. В смисъл - няма ентусиазъм, има мъка от моя страна да го "стъкам" - Хайде, Ванко, пайде да седнем и да си направим домашната. То все са - ми да хапна, още  е рано, нека да си дойде батко, нека да си дойде татко, нека да поиграя малко. А в училище НЯМА кой да му стои на главата и да го кара постоянно да пише, да смята или пък да му мъкне с ченгел думите от устата.

# 304
  • Мнения: 636
Калона, а със спорта как е?
Добър учител може да "отключи" неподозирани заложби.
Синът на моя приятелка е 11 клас. От нея черпя ценен опит за справяне. Сега решавал задачи по химия по желание! Прибирал се и се мятал на задачите.
Та не се отчайвате, просто не знаете откъде ще изскочи нещо!

Ходи на плуване и му харесва, но чак да има заложби не знам.

И при нас водещо е отрицанието и нежеланието, там няма никаква промяна, откакто се помним.
Мъка е всичкоооооооооо!

Имам някакви идеи, понеже уж му харесва биологията -е има и там 4-ки , за химията още не знам Simple Smile, да отиде ако му стигне бала в паралелка с "биология" и оттам нататък , живот и здраве , нещо, свързано с това да учи нататък. Например-кинезитерапия, рехабилитация.../ те са с тест по биология след 12 клас/.

Ей такива мисли ми минават.Освен това тази паралелка е по принцип с нисък бал / даже тази година стигна към 18, т.е 3 -ки от матури и  от дипломата/, т.е предполага се уж ,че децата няма да са на кой знае какво ниво...Е има и много високи балове в същата паралелка, но те са за медицина най-вероятно желаещи.

Последна редакция: пн, 05 окт 2015, 13:47 от kalona

# 305
  • София
  • Мнения: 4 412
kalona, много благодаря за споделеното! vesi1, и на теб благодаря!

Успехи на децата ви за кандидатстването в края на 7-ми клас!!! Стискам палци и ще следя споделяното от вас

Доста по-леко ми стана като осъзнах, че важните неща са само българския и мат. Не че ще зарежем другите предмети, но ги учим за удоволствие. Ще видим как ще реагират учителите, а и детето.

Последна редакция: вт, 06 окт 2015, 16:51 от TanyaMJ

# 306
  • Мнения: 3 721
Ми....според входните по предметите-не ги покрива. Всъщност разбрах, че тези "звездички" не са веднъж за винаги. Ако се откажа от ресурсното, ако малкия реши, че не иска да ходи с ресурсната да се занимават, ако пък покрие ДОИ, всичко си се връща по старому. Във вторник имаме среща ресурсната, аз и "колектива", на който смятам ребром да задам въпроса- Ще успеете ли да му пишете една келява 3-ка по нормалния начин? И ако отговора е положителен, смятам звездичките да ги оставя за по-късен етап. Ако обаче са категорични-звездичките са по-добрия вариант отколкото поправителна сесия за едно дете в пети клас, нали?
Ако детето е на качествени оценки, то получава накрая само удостоверение, че е ходило на училище. Дипламата му за нищо не става. Прочетете Наредба 1 за децата със СОП и не бързайте.
То пък като че ли само децата със СОП имат двойки на входните нива, хайде стига глупости. В класа на детето на едни наши приятели на входните нива има по 5-6 деца с двойки по няколко предмета. Нито са със СОП, нито нищо. Та и те ли да минават на качествени оценки. Не позволявайте да Ви подведат и си прочетете нормативната уредба, за да не са виновни после учителите за това, че не сте чели.

# 307
  • Мнения: 1 652
съгласна съм с дрън.
Другите преписват, затова изкарват по високи оценки. А проблемът е , че нашите и това не могат да направят.

Пак да кажа, че съм против звездичките. Един ден трябва да държи приравнителен изпит  за да мине на нормално обучение. Ако греша поправете ме. Но, това, което знам е, че с оценки със звездички една шофьорска книжка няма да може да вземе.

# 308
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Дрън, благодаря за  предложението да прочета нортивната уредба-чела съм я, сега пак я прегледах из основи. Принципа е следния-САМО и единствено деца със СОП са на качествени оценки. Тоест другите ако искат и 15 двойки да наредят,те са си на количествени двойки. Това е в общи линии. И се преминава година за година на качествени или количествени оценки. Тоест ако догодина с израстването(неминуемо в пубертета за добро или за лошо нещата ще се променят) той съумее да покрие изискванията за една идея над 2,99, аз няма да се съглася да е на други оценки. Но не пожелавам на никой да изпита това, на което бях подложена днес. Ако имаха начин, сигурно щяха да ми изхвърлят детето извън училище(поне една част от преподавателите-интересното ече бяха по-младите). Явно учителите с опит са виждали какво ли не, та затова бяха по-толерантни. На младите директно им заявих, че явно си говорим на различни езици. Все едно да искаш от късогледия да виджа по-добре, как да стане. Не знам до колко ме разбраха.
Такае - с уверени за завършен клас няма как да вземе книжка за кола, но и с основно вече не става-след последните промени едва след 10 клас ще може. Не се държи приравнителен- ако догодина или в осми клас реша, че ще си изместя детето в долно-нанагорнище, където в клас са 5 деца на кръст, просто се отказвам от ресурсното и толкова, той си става един редови калпазанин с двойки и се молим да не го оставят на поправителен.
При нас най-големия проблем е липсата на желание. Няма никаква мотивация, ама наистина никаква.

Последна редакция: вт, 06 окт 2015, 16:28 от mama mariana

# 309
  • Мнения: 1 652
Mama Mariana   bouquet!  Съжалявам за това, което си преживяла. Ще мине всичко и дай Боже нещата да ще подредят един ден! След като няма изход друг не се тормози повече. Времето ще покаже занапред и ще ти даде възможност.
От разбирането на учителите зависи много!
А за липвата на мотивация- това може да се промени с времето.
Кураж! Постъпваш правилно.  Hug

# 310
  • София
  • Мнения: 571
mama mariana, съжалявам за начина, по който се чувстваш. Аз ще повторя darena, че ако няма друг изход, няма смисъл да се тревожиш.
Не съм наясно, но доколкото разбирам, ако детето не успее да изкара 3, няма да може да се върне на количествени оценки. Или просто е нужно да смени статуса си от дете със СОП на "калпазанин"? Ако е така, би могла да преместиш детето си в последния прогимназиален клас, така че да получи диплома за основно. По-нататък - ако се откажете сега - има и вечерни училища. А тези оценки за всички предмети ли се налагат или само за онези, в които не се достига тройката?
В училището, в което работех, имаше много деца със СОП - средно 2 в клас (без да броим "неофициалните" случаи, както и чужденци, които не говорят добре български). Ами до 4 клас всички бяха на "нормални" оценки, след това - повечето. А и да се повтаря класа също е възможност (така детето ще има повече време да усвои материала).
И за да те развеселя - ето един забавен случай. Едно време мой приятел се справял доста зле в 7 клас с математиката и останал на поправка. Баща му убедил още две учителки да го оставят на поправка, за да повтори 7 клас и да има време да се подготви за изпитите Laughing.

# 311
  • София
  • Мнения: 4 412
Mama Mariana, и от мен подкрепа за решенията ти! Сигурна съм, че си ги премислила и спрямо детето, и спрямо обстоятелствата!    bouquet

Във връзка с мотивацията, трудно поддържане на контакти и разни други особености посещава ли ли са децата ви някакви курсове, работа с психолог по определени теми.

# 312
  • Мнения: 3 721
Дрън, благодаря за  предложението да прочета нортивната уредба-чела съм я, сега пак я прегледах из основи. Принципа е следния-САМО и единствено деца със СОП са на качествени оценки. Тоест другите ако искат и 15 двойки да наредят,те са си на количествени двойки. Това е в общи линии. И се преминава година за година на качествени или количествени оценки. Тоест ако догодина с израстването(неминуемо в пубертета за добро или за лошо нещата ще се променят) той съумее да покрие изискванията за една идея над 2,99, аз няма да се съглася да е на други оценки. Но не пожелавам на никой да изпита това, на което бях подложена днес. Ако имаха начин, сигурно щяха да ми изхвърлят детето извън училище(поне една част от преподавателите-интересното ече бяха по-младите). Явно учителите с опит са виждали какво ли не, та затова бяха по-толерантни. На младите директно им заявих, че явно си говорим на различни езици. Все едно да искаш от късогледия да виджа по-добре, как да стане. Не знам до колко ме разбраха.
Такае - с уверени за завършен клас няма как да вземе книжка за кола, но и с основно вече не става-след последните промени едва след 10 клас ще може. Не се държи приравнителен- ако догодина или в осми клас реша, че ще си изместя детето в долно-нанагорнище, където в клас са 5 деца на кръст, просто се отказвам от ресурсното и толкова, той си става един редови калпазанин с двойки и се молим да не го оставят на поправителен.
При нас най-големия проблем е липсата на желание. Няма никаква мотивация, ама наистина никаква.

Това е опит да те манипулират. Не могат да те накарат да се подпишеш под това детето ти да мине на качествени оценки. Нищо не могат да направят. Не могат и да го оставят да повтаря класа. Освен това дете с дислексия се изпитва устно. Изисквай го, не им се давай. На бас се хващам, че има още поне едно дете с двойки на входните, но понеже не е със СОП, не натискат родителите толкова. А детето няма как да има мотивация, ако е във враждебна среда. Аз преместих моето дете още през първата година в друго училище и нещата доста се промениха. Трудно върви ученето, но детето се чувства доста по-добре, защото средата е добронамерена.

Ние от тази година ще сме на комбинирана форма на обучение, но нещата се бавят, да видим как ще се случат.

# 313
  • Варна
  • Мнения: 2 104
Привет!
Не съм писала отдавна, но ви чета редовно. Включвам се да кажа на семокласните майки (колона  Heart Eyes ) , че и на останалите, че преживяхме седми клас(пиша в множествено число, знаете защо Simple Smile ) Петьо издържа матурите с положителна оценка, "3+", малко не му стигна за "Добър". Искаше да учи нещо с компютри, имаше колебания между 2 училища - СОУ и проф. гимназия, накрая избра СОУ-то като първо желание и го приеха на първо класиране. Щастлив и доволен е. Сега учи основно АЕ, накрая ще държи изпит. Макар че езикът не  е нов за него, има доста пропуски и сега наваксва, добре, че започват от А,Б. Старае се, не мрънка, първо пише домашните, после тренировки и накрая игри до тъмно - навън или на компютъра. Моята намеса е само проверка, която той сам си търси, за да е сигурен, че е ок за следващия ден. На входните по БЕЛ и МАТ има 4, извод - поне са му стабилни знанията и е останало нещо от изминалата година. Разказвателни не учи и е много радостен от този факт, подозирам, че там е напълно бяло петно... но ще му мислим в 9 клас. В края на 8 ще държи изпит по езика. Ако не се справи с изпита, повтаря осми клас в неспециализирана паралелка на същото или друго училище, но аз съм оптимист, че няма да се стига то този вариант.

mama Mariana, и от мен подкрепа за решенията ти! Майката най-хубаво преценява кое е най-доброто за нейното дете!

Пожелавам лека, спокойна и успешна година на всички деца и родители!  Hug

# 314
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Момичета, трогвате ме, честно.  bouquet Стана така, че учителите ми се нахвърлиха, всъщност психолога на училището и ресурсната се наложи да им обясняват, какво ще се случва и как. Просто едва ли не той е едно най-невъзпитано изчадие, дето как ще го търпим цяла година. Опитах се да им обясня, на г-жата по английски, че съм наблягала само и единствино на мат.и български, и английския го бях оставила за време, когато с другите неща потръгнат по-добре. Гледа ме умно, но и сърдито-студено......проблем са учителите, не специалистите, днес те бяха в защита на детето. То така се бяхме и подредили -учителите на бнката, аз на първия чин, специалистите зад гърба ми....просто ще ходя сега на приемните им часове, ще ги опозная като изисквания, те ще опознаят детето. Надявам се или да се върнем към ДОИ, или да зарежемресурсното в един момент. И не е вярно, че на дете със СОП не се пише двойка. Пише се. Не го намерих никъде в нормативната база. Ако е на качествени оценки няма двойки, ако си е на количествени, това значи, че е по ДОИ, и си му пишат двойки на общо основание.
Честно, ако не беше задължително образованието до 16, и ако не беше така добре приет дори и в новия им клас, щях да се замисля дали да не го отпиша за някоя и друга година.

Общи условия

Активация на акаунт