Математически турнири - 30

  • 84 609
  • 740
  •   1
Отговори
# 525
  • Мнения: 2 250
Благодаря за разясненията и онагледяването - много далеч бяхме от това решение  Rolling Eyes

Последна редакция: вт, 10 фев 2015, 19:50 от mariposa de noche

# 526
  • София
  • Мнения: 3 400
Някой може ли да ми каже каква е била програмата на националния кръг на "Математика без граници" миналата година? В колко часа в събота е било състезанието?

# 527
  • ride my bike...
  • Мнения: 1 149
Индивидуалното състезание

ще се проведе по програмата дадена по-долу .

от 9:40-10:40 ч. - Състезание за ученици от 1, 2, 3 и 4 клас

от 11:00 ч. до 12.00 ч. - Състезание за ученици от 5, 6, 7 и 8 клас

Учениците ще решават 20 задачи - с избираем и със свободен отговор, време за работа - 60 минути. За верен отговор се присъжда по 1 т.

Ще бъдат обявени две класирания - едно по състезанието на 21.06.2014 г. и друго - по регламента на турнира (сборът от точките на два от предватрителните кръгове и удвоеният резултат от финала)

Отборното състезание

ще се проведе под формата на математическа щафета от 5 задачи за всеки клас. (в условието на всяка следваща задача се съдържа отговорът на предходната)

Всеки отбор, съставен от 3 ученици от един и същ клас, ще решава задачите в екип и ще попълва общ талон за отговори. Време за работа - 40 минути

# 528
  • Мнения: 1 808
http://mathbaby.ru/olympiads/olimpiada-nachalnoy-shkoly/2015/usl … -zadach-olimpiady

Задачите от Московската олимпиада, условия и решения

Последна редакция: вт, 10 фев 2015, 10:32 от MIK

# 529
  • Мнения: 2 946
аз за тази лента за буболечката 1ви клас мисля 95. не разбирам защо би било различно. в крайна сметка дължината е 100 и не може да се уголеми.

за съжаление не се сещам за клечките в 1ви клас  Rolling Eyes

# 530
  • Мнения: X
аз за тази лента за буболечката 1ви клас мисля 95. не разбирам защо би било различно. в крайна сметка дължината е 100 и не може да се уголеми.
В линка на MIK има решения на задачите.
По отношение на пълзящото насекомо, дължината на лентата не може да се увеличи, но част от нея може да бъде пропълзяна два пъти - отдолу и отгоре.

# 531
  • Мнения: 2 946
о - мерси, не знаех, че има решения. добре, де, защо не броят ширината,която пропълзява, за да мине от другата страна? и, пак не разбирам (от руски или от себе си  Embarassed ) кога минава от другата страна на лентата  Embarassed Embarassed Embarassed о: май в края на лентата, нали? пфу, бааси зора

# 532
  • Мнения: X
Каква ширина?
" Хвани" лентата за края, където е финалът и я " разгъни".
Руският не е най-силната ми страна, но ще се опитам да преведа решението:
" Да забележим, че на бръмбара ще му се наложи да допълзи до края на лентата и да изпълзи от другата й страна, за да стигне до " вратичката". Един метър има 100 см. Ето защо, пътят на бръмбара е 100-2+3 ( см).

Последна редакция: вт, 10 фев 2015, 10:22 от Анонимен

# 533
  • Мнения: X
Тази с клечките за 1 клас може да се реши и по друг начин - двете клечки, които висят вътре, да се сложат в ъглите на големия триъгълник - пак стават 3 триъгълника.

# 534
  • Мнения: 51 188
Каква ширина?
" Хвани" лентата за края, където е финалът и я " разгъни".
Руският не е най-силната ми страна, но ще се опитам да преведа решението:
" Да забележим, че на бръмбара ще му се наложи да допълзи до края на лентата и да изпълзи от другата й страна, за да стигне до " вратичката". Един метър има 100 см. Ето защо, пътят на бръмбара е 100-2+3 ( см).

Само дето това е математика, а не физика Mr. Green Във физиката е прието да се пренебрегват незначителни фактори, но в математиката не, освен ако не е указано. В математиката лентата има и дължина, и ширина, и дебелина. И за да изпълзи отново от горната страна бръмбарът трябва да измине и дебелината на лентата. За да е коректна в условието трябваше да се каже, че ширината на лентата се пренебрегва. Ама тогава децата лесно ще се сетят Sunglasses

Чувала съм за някакво състезание по физика, където се търсело "кога едикойси параметър ще стане едиколко си". И математиците написали "никога", защото параметърът клонял асимптотично към търсената стойност, но не я стигал никога. И им писали решението за грешно. За вярно се смятала стойността, към която се стреми този параметър по логиката на физиците Twisted Evil
Та тази задача възпитава "инженерен подход" в чистата математика, което по принцип не е правилно Joy 

# 535
  • Мнения: 2 946
не, вече не е приложим проблемът с ширината, практически той си се движи все в средата на лентата, но стига докрая й отдолу и изпъзява отгоре и минава и трите см до вратата наобратно, връща се.  затова е и + 3.

а за триъгълниците точно и аз това си мислех сутринта, стават три триъгълника, макар един в друг. но мисля, че не се приема за вярно така.

# 536
  • Мнения: X
В 1 клас не учат милиметри и микрони, едва ли ще се сетят за дебелина на лентата. Това сигурно е задача, която решават в техните кръжоци, доста е странна.

# 537
  • Мнения: 76
Няма нужда да се дълбае толкова в задачите Simple Smile. Много е вероятно всички деца да не са се сетили и да не са я решили. Миналата година задачите за втори клас /за другите класове няма информация/ са били решени само от две българчета. От нито един друг участник от другите държави. Любопитно ми е как ще е тази година.
Колкото до местенето на клечките - ако решението е вярно, но различно от тяхното - ще го зачетат.
И на руски задачите звучат с една идея по-разбираемо. Поне за мен.

# 538
  • Мнения: X
Моят син на задача 6 за 1 клас не е разбрал кое парче да не се разпадне, мислел си е за това, което е като плочка домино.

Последна редакция: ср, 11 фев 2015, 08:19 от Анонимен

# 539
  • Мнения: 1 132
Някой има ли спомен от предишни години колко време след провеждане на 2 кръг на олимпиадата изнесоха резултати?  newsm78

Общи условия

Активация на акаунт