Работа, CV-та, HR-и, съвети - 41-та тема

  • 57 019
  • 701
  •   1
Отговори
# 570
  • София
  • Мнения: 5 499
Популе, когато дойдеш в България да работиш и всеки ден ти се налага да преминаваш 20-30 км с кола/градски транспорт, ела пак да кажеш мнение за личния комфорт и високата заплата. В САЩ освен всичко и бензина е значително по-евтин.

Не искам да задълбавам, само ще ти кажа, че в час пик в САЩ по магистралите с 4 платна има огромни задръствания на повече от 60 км. подобно на София по големите булеварди сутрин - тръгни, спри, тръгни, спри и това с километри...ходенето на работа трае понякога с часове там. И говорим за отиване и връщане. И говорим, че там ТРЯБВА да имаш нова кола, на която да разчиташ, щото ако ти се строши сутрин в час пик трошката, си оставаш там вовеки веков. Това води след себе си разходи и пр. и пр. Но...да не разводняваме темата.

Освен това мисля, че там е политика на фирмите да поемат транспорта.
А тука, като заплатата ти е 600 лв и дадеш 80 лв за транспорт и 100 лв за обяд, какво ти остава?

Да, поемат част от бензина или билетите за метрото. Но пак си на загуба, щото трябва да си купиш колата...вече казах - трябва да е достатъчно нова, че да не те остави на пътя, щото е прегряла примерно. А заем за нова кола и амортизация и пр...нервите в задръстването не ти ги броя.

# 571
  • София
  • Мнения: 44 557
Е, поне сега с метрото много се улесниха нещата.

# 572
  • София
  • Мнения: 6 221
Ама изобщо не говоря за задръстванията. Просто те каня - ела, поработи и пак кажи добре ли е, зле ли е... и дали не си заслужава да взимаш по-малка заплата само и само да не висиш по транспорта.

С метрото улесниха нещата, да. Но в същото време има точки в близост до София, до които, за да минеш едни 25 километра трябва да смениш три транспорта и пак не е сигурно дали ще стигнеш, защото селския рейс може просто да не дойде. И не говоря за рейса до Пазарджик, а например за рейса, който стига до ИКЕА. Примерно. Та това с изумленията как някой...
Не съм лично засегната, работя си в къщи и употребявам транспорт веднъж седмчно макс, но това не променя фактът, че има и други ситуации по земята.

# 573
  • Мнения: 8 360
с колко заплати в US се изплаща нова кола и с колко - в БГ
тук ставаше въпрос за около 100 лв разлика

# 574
  • Пловдив
  • Мнения: 5 215
Нещо съм се отчаяла днес. 10 години се блъскам на тоя пусти пазар на труда, в тоя пусти Джобс. А тука, а там - няколко месеца, няколко годинки. Няма ли и аз най-накрая да намеря някой свестен работодател, при който да се задържа, а не да се мятам ту с работа, ту без работа? Cry

И аз съм така, въпреки че, още работя почасово...сега си търся от декември, но то празници, това -онова, та по-сериозно от януари. Ходих на три -четири интервюта, на двете аз отказах /заплати от по 400 -450лв, едното и събота/ и за последните две седмици никой не ми се е обаждал...уффф... ooooh!

# 575
  • Мнения: X
Хм... Не съм си надвила толкова на масрафа, че да избера 100 лв по-малко. Но разбирам например хората с дете, че им е по-важно да отидат навреме да го приберат. Или поне да не се прибират в 8 и тепърва да започват частни уроци, танцови школи и не на последно място - домашни. И все пак, дори тогава, 100 лв са много пари, ако заплатата е наистина 600.
Друго мнение по въпроса за референтния номер? Още се чудя дали не съм проявила някакъв вид нахалство.

Последна редакция: ср, 25 фев 2015, 19:22 от Анонимен

# 576
  • София
  • Мнения: 5 499
Ама изобщо не говоря за задръстванията. Просто те каня - ела, поработи и пак кажи добре ли е, зле ли е... и дали не си заслужава да взимаш по-малка заплата само и само да не висиш по транспорта.

С метрото улесниха нещата, да. Но в същото време има точки в близост до София, до които, за да минеш едни 25 километра трябва да смениш три транспорта и пак не е сигурно дали ще стигнеш, защото селския рейс може просто да не дойде. И не говоря за рейса до Пазарджик, а например за рейса, който стига до ИКЕА. Примерно. Та това с изумленията как някой...
Не съм лично засегната, работя си в къщи и употребявам транспорт веднъж седмчно макс, но това не променя фактът, че има и други ситуации по земята.

Аз работя в София много години и преди демокрацията и сега. Не е толкова тежко положението. Казвам това, което казвам, от лични наблюдения. Учудва ме как хората пренебрегват заплата заради личен комфорт. Това означава, че не им пука, че ще живеят с по-малко пари, стига да не си раздвижат дупето и да станат по-рано сутрин, та да стигнат навреме на работа. Така че, всъщност истината е, че някои хора си плащат за половин-един час повече сън сутрин. Wink И после стоят без работа и само оплакват съдбата си по форуми...Мързелът не мори, а мъчи, е казал народа.

# 577
  • София
  • Мнения: 430
Ние пътуваме всяка сутрин 30 км, всяка вечер 30 км. Пред един минус - живот под наем, предпочетохме друг - живот в малък град и път 30 км до София и обратно. И разстоянията не винаги са определящи. Мъжът ми работеше във фирма, изключително удобна му като локация, тъй като въобще не му се налагаше да влиза в столицата с личния автомобил. Смени я с такава, намираща се осем км навътре в София. За същата заплата, но с тенденция за развитие. Мисля, че това "но" е доста определящо в много от случаите.

# 578
  • Мнения: 13 459
Не се притеснявай за референтния номер. Не мисля, че някой ще обърне чак такова внимание.

# 579
  • в 1001-та нощ
  • Мнения: 16 684
Има много хора, за които заплащането не е приоритетно, а например - да се приберат навреме, за да си вземат децата от градина. Човек без деца - не би го разбрал.

Мотивацията при хората също е различна, за едни би било по-добро заплащане, за други до колко се чувстват значими в съответния колектив и т.н. вариации. Не бях обръщала внимание на тези различия до една мениджърска програма (британска 3 годишна), в която дела за ЧР бе много широко застъпен. За жалост малко мениджъри осъзнават, че това да си мениджър не е само дар Божи и да имаш власт, но и се учи, само, че като имаш и опит зад гърба си, за да разбираш какво учиш и това познание да те надгражда ....

Но да не се отплесвам  Peace Всички работм за пари и слава  Mr. Green но не само това е важно  Peace Съвсем на подценявам и удовлетворението от свършената работа  Peace

# 580
  • София
  • Мнения: 6 221
А, ако не си "плаща" за половин час сън повече сутрин, а си плаща, за да има време да отиде при болната си майка, която ежедневно се нуждае от лекарство? Или се окаже, че плаща повече пари за транспорт, отколкото е разликата в заплатите и в крайна сметка е на минус? А ако има две малки деца и няма пет баби подредени, за да помагат? Изобщо толкова много ситуации има...

# 581
  • София
  • Мнения: 44 557
Аз пък, дето обикновено мърморя за транспорт, 4 месеца работих в Ковачевци. Определено заплатата беше хубава, пък и транспорта се поемаше. Но на края на проекта се чувствах като изцедена точно от пътуването.

Между другото, хубавите фирми в София, които дават хубави заплати обикновено си подбират и хубави места за офиси - т.е. лесно достъпни с транспорт. Или осигуряват такъв.

# 582
  • София
  • Мнения: 5 499
Аз пък, дето обикновено мърморя за транспорт, 4 месеца работих в Ковачевци. Определено заплатата беше хубава, пък и транспорта се поемаше. Но на края на проекта се чувствах като изцедена точно от пътуването.

Ами затова на западняците им плащат по-високи заплати - защото имат по-висока производителност на труда, въпреки изцеждащите пътувания до работа. Wink Задръстванията по магистралите в час пик в Германия например, са пословични.

# 583
  • София
  • Мнения: 44 557
Аз пък, дето обикновено мърморя за транспорт, 4 месеца работих в Ковачевци. Определено заплатата беше хубава, пък и транспорта се поемаше. Но на края на проекта се чувствах като изцедена точно от пътуването.

Ами затова на западняците им плащат по-високи заплати - защото имат по-висока производителност на труда, въпреки изцеждащите пътувания до работа. Wink Задръстванията по магистралите в час пик в Германия например, са пословични.

Много си далеч от истината.
Имам инфо от кухнята на една баш германска голяма компания и на една американска, които нарочно държат ниски заплати тук, защото могат да си го позволят спрямо останалия пазар на труда в БГ. А българите в тях бачкат, та се късат.

# 584
  • София
  • Мнения: 5 499
Аз пък, дето обикновено мърморя за транспорт, 4 месеца работих в Ковачевци. Определено заплатата беше хубава, пък и транспорта се поемаше. Но на края на проекта се чувствах като изцедена точно от пътуването.

Ами затова на западняците им плащат по-високи заплати - защото имат по-висока производителност на труда, въпреки изцеждащите пътувания до работа. Wink Задръстванията по магистралите в час пик в Германия например, са пословични.

Много си далеч от истината.
Имам инфо от кухнята на една баш германска голяма компания и на една американска, които нарочно държат ниски заплати тук, защото могат да си го позволят спрямо останалия пазар на труда в БГ. А българите в тях бачкат, та се късат.

Държат ниски заплати тук, защото останалите фирми плащат ниски заплати. Отчасти вина имат работодателите, ама като чета и колко сме работни (те и работодателите са работници в известен смисъл, погледнато макроикономически)....та няма накъде. Ето:

http://www.novinite.com/articles/130746/Bulgarians+with+Lowest+L … roductivity+in+EU

Общи условия

Активация на акаунт