Математически турнири - 31

  • 90 437
  • 741
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 2 298
и на мен така! Грешката била от СМБ Сливен, които вместо само на задачата за 7 клас, са дали 5т по грешка и на 3-4 клас. Peace

Явно затова са махнали съобщението на сайта на СМБ Сливен и ще коригират точките за Сливен.
Дано обаче някои други не са подходили аналогично и част от децата да имат 5т, а други не. Освен ако не са я решили правилно де! Simple Smile

# 436
  • Мнения: 2 865
Някой дали може да разсясни какво  е сбъркано в зад. 24 за 3-4 клас ,че я анулират и признават отговорите на всички?! Дали условието ,дали няма верен отговор ,дали печатна грешка ,дали просто не е за 3-4 клас и ако не е,тогава за кой е ?!  Rolling Eyes

зад.24 от 3-4 клас
Иво записал 5 цели числа на дъската, а Светльо пресметнал вярна сумите на числата по двойки. След /тук може би се има в предвид “сред”/ десете суми имало само три различни:57, 70 и 83.
Кое е най-голямото число записано от Иво ?
А-35    В-42    С-48   D-53    E-82

Аз си помислих същото. Задачата не е лесна за 3-4 клас, но е абсолютно коректна (за разлика от тази в 7-8 клас, където сумата 57 в условието била сбъркана с 53 и която си е за анулиране). Не виждам да изисква знания извън материала. Защо не анулират по тази логика всички трудни задачи и да дадат на всички максимален брой точки. Децата ще са доволни Simple Smile
Бихте ли ми обяснили решението?

Ако числата са а, b, c, d, e. При само три различни суми, то поне две от числата са еднакви. Има само един четен сбор (70), то повтарящите се числа са 35. (Например а=b=35). a+c=57, то с=22. а+d=83, d=48. Остава само последното число. а+е=57 или 70 или 83; т.е. е=22 или 35 или 48. Ако е 22, то ще се получи, че има сбор 44 (22+22), което не отговаря на условието, аналогично ако е 48, то ще има сбор 48+48=96, което не отговаря на условието, т.е. и последното число е 35.
Числата станаха: 22, 35, 35, 35 и 48. Най-голямото е 48 - отговор С
Аз се мъчих снощи със задачата и гледайки това решение сега разбирам къде съм се подвела и може би това е нередността в условието.
Аз разбирах условието в смисъл, че трите посочени суми - 70, 57 и 83, са три суми различни от всички останали, които са еднакви. По-коректно би било да се каже, че за всяка сума на две числа имаме само тези три възможни резултата.
Има неяснота в условието по начина по който е написано.

# 437
  • Мнения: 2 298
Някой дали може да разсясни какво  е сбъркано в зад. 24 за 3-4 клас ,че я анулират и признават отговорите на всички?! Дали условието ,дали няма верен отговор ,дали печатна грешка ,дали просто не е за 3-4 клас и ако не е,тогава за кой е ?!  Rolling Eyes

зад.24 от 3-4 клас
Иво записал 5 цели числа на дъската, а Светльо пресметнал вярна сумите на числата по двойки. След /тук може би се има в предвид “сред”/ десете суми имало само три различни:57, 70 и 83.
Кое е най-голямото число записано от Иво ?
А-35    В-42    С-48   D-53    E-82

Аз си помислих същото. Задачата не е лесна за 3-4 клас, но е абсолютно коректна (за разлика от тази в 7-8 клас, където сумата 57 в условието била сбъркана с 53 и която си е за анулиране). Не виждам да изисква знания извън материала. Защо не анулират по тази логика всички трудни задачи и да дадат на всички максимален брой точки. Децата ще са доволни Simple Smile
Бихте ли ми обяснили решението?

Ако числата са а, b, c, d, e. При само три различни суми, то поне две от числата са еднакви. Има само един четен сбор (70), то повтарящите се числа са 35. (Например а=b=35). a+c=57, то с=22. а+d=83, d=48. Остава само последното число. а+е=57 или 70 или 83; т.е. е=22 или 35 или 48. Ако е 22, то ще се получи, че има сбор 44 (22+22), което не отговаря на условието, аналогично ако е 48, то ще има сбор 48+48=96, което не отговаря на условието, т.е. и последното число е 35.
Числата станаха: 22, 35, 35, 35 и 48. Най-голямото е 48 - отговор С
Аз се мъчих снощи със задачата и гледайки това решение сега разбирам къде съм се подвела и може би това е нередността в условието.
Аз разбирах условието в смисъл, че трите посочени суми - 70, 57 и 83, са три суми различни от всички останали, които са еднакви. По-коректно би било да се каже, че за всяка сума на две числа имаме само тези три възможни резултата.
Има неяснота в условието по начина по който е написано.

Arizona оказа се, че няма грешка в условието.

# 438
  • Мнения: 5 160
Arizona, и аз смятам като теб след като  One of you
 пусна немския вариант, в който пише само три суми, а не само три са различни.
При нашите за разкош (подвеждане) са сложили за отговор E) 82.

# 439
  • Мнения: 2 865
Може ли малко помощ за решението на една задача? При нас в Германия кенгуруто беше още миналия четвъртък и учениците имат право да си изнесат листа със задачите. На една от задачите нашият не могъл да я реши и заградил произволен отговор, обаче аз като един математически инвалид също не се справих. Съава въпрос за задача от комбинаторика, нямам представа дали е била дадена и в България:

"Приятелката ми продиктува седемцифрения си тел. номер, но аз успях да запиша само шест цифри. Не знам коя цифра липсва и на кое място е, номерът може да започва и с нула. Колко поредици от седем цифри биха могли да са номерът на приятелката ми?" Отговорите са 55, 60, 62, 64, 68. Кой е верният и как би следвало да се реши задачата?

Сигурно има някакви кратки пътища, а не написване на безкрайни колони от цифри, което моят категорично е отказал да направи, но нашите не са учили абсолютно нищо от комбинаторика. Да не казвам кой клас е, че ми е неудобно. Математиката за даден клас в Германия по мои наблюдения е с около две години назад от българската, като всяка година сравнявайки с учебниците на наши приятелски деца виждам, че дистанцията се увеличава.

Имаме 6 записани цифри, а на всяко място където е звездичката може да стои всяка цифра - от 0 до 9, т.е. 10 възможности за всяка позиция.

*цифра *цифра*цифра *цифра *цифра * цифра*
т.е. това дава 7.10=70 възможности. От тях изключваме 6 варианта които дават еднаква поредица - това са вариантите при които цифра заместваща една от съседните звезди съвпада с известната цифра по средата.
Т.е. според мен верния отговор е 70-6=64

# 440
  • Мнения: 2 865
Arizona оказа се, че няма грешка в условието.
Не знам, но няма еднозначност. Може да се тълкува по различни начини, което не е редно.
Щом си изясняваме условието на база на решението...

# 441
  • София
  • Мнения: 9 111
Резултати за 122 ОУ София има на страницата на училището във Фейсбук.

# 442
# 443
  • Мнения: 1 057
Някой дали може да разсясни какво  е сбъркано в зад. 24 за 3-4 клас ,че я анулират и признават отговорите на всички?! Дали условието ,дали няма верен отговор ,дали печатна грешка ,дали просто не е за 3-4 клас и ако не е,тогава за кой е ?!  Rolling Eyes

зад.24 от 3-4 клас
Иво записал 5 цели числа на дъската, а Светльо пресметнал вярна сумите на числата по двойки. След /тук може би се има в предвид “сред”/ десете суми имало само три различни:57, 70 и 83.
Кое е най-голямото число записано от Иво ?
А-35    В-42    С-48   D-53    E-82

Аз си помислих същото. Задачата не е лесна за 3-4 клас, но е абсолютно коректна (за разлика от тази в 7-8 клас, където сумата 57 в условието била сбъркана с 53 и която си е за анулиране). Не виждам да изисква знания извън материала. Защо не анулират по тази логика всички трудни задачи и да дадат на всички максимален брой точки. Децата ще са доволни Simple Smile
Бихте ли ми обяснили решението?

Ако числата са а, b, c, d, e. При само три различни суми, то поне две от числата са еднакви. Има само един четен сбор (70), то повтарящите се числа са 35. (Например а=b=35). a+c=57, то с=22. а+d=83, d=48. Остава само последното число. а+е=57 или 70 или 83; т.е. е=22 или 35 или 48. Ако е 22, то ще се получи, че има сбор 44 (22+22), което не отговаря на условието, аналогично ако е 48, то ще има сбор 48+48=96, което не отговаря на условието, т.е. и последното число е 35.
Числата станаха: 22, 35, 35, 35 и 48. Най-голямото е 48 - отговор С
Аз се мъчих снощи със задачата и гледайки това решение сега разбирам къде съм се подвела и може би това е нередността в условието.
Аз разбирах условието в смисъл, че трите посочени суми - 70, 57 и 83, са три суми различни от всички останали, които са еднакви. По-коректно би било да се каже, че за всяка сума на две числа имаме само тези три възможни резултата.
Има неяснота в условието по начина по който е написано.

Ами определено и аз така го разбирам - от възможните 10 комбинации 3 са различни, а 7 еднакви; напоследък май не минава състезание без такива тъпи гафове, явно на математиците ни е трудно дори да напишат недвусмислено няколко задачи; и жалко за децата за които тези състезания са важни, радвам се, че не сме от тях

# 444
  • Мнения: 293
Тъкмо и аз това си мислех,няма състезание напоследък без поне 1-2 задачи на които или има двусмислие в условието или грешен отговор.Можеше поне за толкова важно състезание като ''Кенгурото' да се постарят.

# 445
  • Мнения: 839
Странно ... на сайта на Питагор и ПЧМГ промениха резултатите на третокласниците. Сутринта първото дете беше със 100т сега е с 90т.

# 446
  • Sumen, Shumen, Bulgaria
  • Мнения: 834
Ама наистина кашата е пълна, кой какви точки дава и за какво ги дава не е ясно. На сайта на 78 СОУ- Банкя  пише , че за 5 задача за 7-8 клас се дават пет точки –нещо като промоция може би-


"За задача 5 за 7-8 клас са дадени 5 точки" . Може да го прочетете...
   

Последна редакция: ср, 25 мар 2015, 18:32 от Pomakova

# 447
# 448
  • Мнения: 169
Arizona, One of you, сърдечни благодарности, разбрахме сега, нашият е нацелил правилния отговор значи.

# 449
  • Мнения: 5 234
С колко точки за 2 клас ще се ходи на националния кръг?

Общи условия

Активация на акаунт