Табу ли е третото дете в България и защо?

  • 199 362
  • 6 328
  •   1
Отговори
# 4 935
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Аз, ако мога, бих записала децата си да учат само в руски училища до 12 клас. Ама в Русия директно. После - в западен университет. Поне е сигурно, че хем ще са грамотни и с богата обща култура, хем ще им е лесно и ще са подготвени да получат образование в добър университет, след като са получили солидната база.

# 4 936
  • София
  • Мнения: 19 525
Макар да има 25 г. опит в бърза помощ, не знаеше за нухалната транслуденция, нито за биохимичния скриниг.
Не може да си напише и св.

И за това е виновно училището?

Хайде, хайде, аз колкото и да не харесвам системата на образованието ни, съм много далече от мисълта, че в училище трябва да ги учат кога да си направят скрининга, и дали да кърмят или не  Stop

Малко се поувлече май  Laughing

# 4 937
  • Мнения: 11 135
Преди години общувах с едно момиче от Беларус. Тя все ми казваше колко много учили в училище и как мъжът с които живееш е пълен неграмотник в сравнение с нея. Все се подиграваше на чужденците. Но нейният живот беше много тъжен и безкрайна борба. А пък чужденците си живееха доста добре без да се напъват много много.  Май зависи къде се родиш.
Та доброто образование не и беше помогнало да не си направи грешките и да си плати за тях.

# 4 938
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
В няколко теми ми прави впечатление как Кристина прави паралел между доброто образование и личните житейски случки - как еди коя си много учила, ама после, видиш ли, какво нещастие й се случило Laughing. Те, неграмотните и глупавите са си най-добре, реално погледнато - нито знаят, нито им пука Crazy.

# 4 939
  • Мнения: 11 135
Не е така важно е да научиш това което ще ти донесе хубава работа, не да знаеш много, а да знаеш същественото.
Имах една позната беше с немски език и беше завършила агроикономика, която се влизаше по мое време с тройка. Обаче взимаше огромна заплата за времето,когато я познавах.
Съквартирантката ми работеше с нея, не говореше чужди езици, но пък беше завършила икономически техникум и счетоводство и контрол. Обясняваше ми и на мен и на нея стопанските операции, но пък беше на минимална заплата.
Това имам предвид, не винаги си оценен, щастлив, успял. Понякога просто е нужно да имаш умение което се цени, та макар и като интелект да не си нещо особено.

# 4 940
  • Мнения: 1 384
Само да ви кажа, че авторката на темата май е родила. Третото.
Аз имам друг въпрос. Смятате ли, че трето дете е признак на благосъстоятелност?
чета някак два лагера-едните са на-по-добре по-скромни, но доволни и с дечиня много. Другите са на принципа-образование за всяко, а образованието струва пари.

# 4 941
  • Мнения: 11 135
смятам, че третото дете е признак на благосъстоятелност. Децата са отговорност - раждаш толкова колкото можеш да гледаш - това включва качествена храна, дрехи, обувки, здравеопазване, образование и по възможност жилище. Като родител, трябва да направиш най-доброто на което си способен.
Няма смисъл да се изсилваш с три деца

# 4 942
  • Мнения: 18 981
По скоро, Кристина, изхожда от реалността, че доброто образование не е гаранция за успех в живота. Има доста хора с ниска степен на образование, но нито са без работа, нито са нещастни, напротив. Това, че не знаят как се намира синус или косинус не е оказало съществено значение.


Когато училището и семейството имат различни позиции, какво правите?

Естествено, че моите позиции са първостепенни!  Party Просто гледам да съчетавам нещата - полезното от училището, а нататък съм аз.
И все пак, училището лично на мен ми идва в повече. Може и да греша, но талаша и претенциите на една категория учители, които се изживяват като последна и най компетентна инстанция, на моменти ме вбесява. Blush

# 4 943
  • Мнения: 10 547
Иванула, стресът идва от родителите. И не само в първи, но и в трети, четвърти, пети, седемнайсти клас. В темата за четвъртокласниците е такова пърхане по повод НВО-то на децата, което, незнайно защо е наречено "външно", когато то си е чисто вътрешно- проверката се прави от учители, работещи в същото това училище. Та, мисълта ми беше, че единственото, което направих с детето си по повода, е да се осведомя, осведомено ли е то за датите на провеждане на четирите теста. И стига. Ако за всяко контролно изпадам в истерия, то и детето ще е същото.

Частни случаи много. Аз пък какви мога да дам, ще ти падне шапката, Кристина. Особено що се отнася до девойчета, които за бала си бяха направили списък какво да си купят "убувки, обци". Днес, по добро стечение на обстоятелствата са ехеййй на местата, където и отличниците на випуска не са.

Нищо не е гаранция за успех в живота. Животът е не само това, което си постигнал, а и цялостната конюнктура около теб. Викат му съдба.

# 4 944
  • Мнения: 12 722
И успех в живота е различно. Не за всички е пари, черен джиб и чалга.

# 4 945
  • Мнения: 14 478
Не е така важно е да научиш това което ще ти донесе хубава работа, не да знаеш много, а да знаеш същественото.



Руското училище те затрупва с купчина информация, която не можеш да смелиш, не можеш да отсееш кое е важното , а освен това и се изисква от теб пълно и тотално подчинение. Там ученикът е обект, а не субект. Така поставен ученикът не може да разбере къде и в коя област е добър, кое го влече, кое го интересува. Той се превръща във войник, който с нетърпение си чака уволнението за да се напие от радост или от мъка.  Това съм го преживявала лично, както и мои близки хора, включително един руснак, мой близък приятел.
Руската система не дава насоки за развитие-тя пълни главите с мимолетни знания, които после от претоварване изгарят.

Руската система е академична такава, което е добре принципно. Но руснаците имат особеност да залитат към авторитаризма и тоталното отричане на личността на ученика. Всяка крайност е вредна. Не пропагандирам слободията, но по малко от всичко е редно да има.

Трябва академизъм, но трябва и свобода. Трябва дисциплина, но трябва и уважение към ученика, съобразяване с него. Русия мачка ученика, а в САЩ пък прекалено го глезят.
Истината е някъде по средата. В Германия и Швейцария е горе-долу по средата. Там се профилират рано, но не изоставят напълно академизма. Има свобода за ученика и либерално отношение към него, но не се отпущат конците.

# 4 946
  • София
  • Мнения: 62 595
Във всеки случай липсата на образование намалява шансовете за добър живот.

Колкото и много да е материалът, все за четворка се научава.

# 4 947
  • Мнения: 1 384
Иванула, стресът идва от родителите.

Това казвам и аз реално. Няма стрес в начален етап. Има даже прекалено много игрови ситуации, прекалено много рисуване, изрязване и т.н. неща. Лежерно е, няма нищо сложно. Ако родителят обаче постоянно цъка с език, тегли разни тестове и зарива детето с тях, а за външното оценяване говори като най-важния кръстопът в живота на детето-то детето не ще е стресирано, а ще е повредено, буквално. Не разбирам размяната и размятането на тест след теста в 4 клас, за точно три страници информация по предмет, които е достатъчно детето да прочете с разбиране.

# 4 948
  • Мнения: 14 478
Във всеки случай липсата на образование намалява шансовете за добър живот.

Колкото и много да е материалът, все за четворка се научава.
Научава се. Но усилията, които се прилагат да научиш за четворка в училище в Русия (за едно време говоря) не си заслужават. Същите усилия ще ти донесат по-голям резултат другаде.

Аз разбирам максимата "залудо работи, но залудо не стой" но това според мен е глупаво. Усилията трябва да се полагат правилно , а не да се разхищават.

В интерес на истината Кафе не е права. Сега в руските училища в Русия е страшна слободия. Като тук през 90-те.  Ако иска старата казармена руска школа то трябва да се насочи към училището на руското посолство. Там е като с машина във времето. Laughing

# 4 949
  • Мнения: 10 547
Иванула, стресът идва от родителите.

Това казвам и аз реално. Няма стрес в начален етап. Има даже прекалено много игрови ситуации, прекалено много рисуване, изрязване и т.н. неща. Лежерно е, няма нищо сложно. Ако родителят обаче постоянно цъка с език, тегли разни тестове и зарива детето с тях, а за външното оценяване говори като най-важния кръстопът в живота на детето-то детето не ще е стресирано, а ще е повредено, буквално. Не разбирам размяната и размятането на тест след теста в 4 клас, за точно три страници информация по предмет, които е достатъчно детето да прочете с разбиране.

И градските легенди колко е трудно, колко е сложно, колко е натоварващо ... Ето, и Таис с дете, което дори и на предучилищна не ходи, вече е облъчена.  Peace

Общи условия

Активация на акаунт