ако въпросът е към мене - ще пробвам да обясня.
Толерантност, различни и т.н. са относителни понятия.
Приемаме или не, но само по принцип. Стремим се ние и децата да попаднем в себеподобна среда. Затова не приемаме различните - няма значение дали са с диагноза или без.
Всъщност всички искаме детето (ние) да се интегрираме в максимума на средата. Затова са истериите 5 клас СМГ, 7 клас "елитно училище" и т.н. В тази тема само си чешем клавиатурите.
Общо взето децата със СОП са последна грижа. идеята е, че е трябва сме в топ "еди колко си". Пиша го съвсем сериозно. Обикновените деца с лоши възгледи и възпитание могат да навредят много повече от дете с умствена изостаналост. И обикновените родители се плашим именно от това - детето да не остане в обикновено (квартално) училище след 7 клас.
Може и да съм проста, но някои неща ми се струват преекспонирани. Имам се за обикновен човек, но в днешно време вероятността да бъда СОП дете е съвсем реална - хем имам лек физически недостатък, хем по разните тестове проявявам дефекти (трудно смятам до 10, мисля нестандартно, обърквам цифри и букви и т.н). Но едно време интеграцията беше непозната и си го карах стандартно. Учех се, грешах, борех се и ей ме на изкласих.
Имам приятел, който от клас за бавно-развиващи се деца е минал към клас за бързо-развиващи се.
Най-онщо казано - ако трябват повече ресурсни - кажете го. Ще направим стратегия за протести (по неволя "надобрях" в това отношение последната година), ама "мър-мър" по форуми - не го приемам. Това си е миене на ръце а-ла Пилат Понтийски.
Много се радвам, че има учители като Касита и purko. Дават ми наистина надежда за промяна и лична надежда за моя син. За протокола - той е с физически проблем, интелект в норма и може да се самообслужва.