Частни училища - информативна тема 6

  • 67 533
  • 808
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 847
Цитат на: Черна станция
Повечето от вас след 7-8 години ще се наточите за прием в АК и ще пишете как е най-хубавото училище. Ама да питам да си чувала някой някога да е успял да си види работата на детето? Или да е получил обяснение защо има толкова точки, а не онаколкова? Да, има изпит, но за този изпит не се знае нищо.
Цитат

Аз съм. Имаше и доста кореспонденция. И обяснения имаше. Знам,защото касаеше много близка моя приятелка.

Последна редакция: вт, 21 апр 2015, 19:29 от Io_io

# 121
  • Мнения: 820
Блис, с Она като коментирате випуските говорите за различни неща. Да, сегашния 2-ри и 1-ви клас са по 72 деца, но няма ЗАВЪРШИЛ випуск с повече от 36 деца, т.е. онези проценти са смятани максимум с 36.

Аз също не знам за приети по друг начин деца, но може и да има. Но и да има, факт е, че несправящите се деца отпадат. А може наистина за различните набори да е различно в училищата, ти казваш за неприети в ПБ деца ПУК, а, пък аз знам за дете втори клас и за дете четвърти клас, приети без подбор. Едното не можеше да покрие материала за четворки.

Не е идеално училището, но минусите не са това или поне за мен са на друго място  Simple Smile

Не го мисли от сега за догодина. Аз също бях убедена, че само ПУК ще изкара в СС Simple Smile

# 122
  • Мнения: 851
... За деца, които усвояват училищната мат. за 4-5 учебни часа и бързо си пишат домашните, е наказание да я взимат за 10.
Някой има ли представа в ПЧМГ как е решен този въпрос?

# 123
  • София
  • Мнения: 542
Но все повече ми изкристализира идеята, да не е в градината за този ПУК. Въпросът е - къде толкова късно може да се запише, евентуално.
В Азбуки май още има места, за там наплива не е голям а напоследък чувам само хубави неща от разни колеги. А за базата няма какво да говорим - прекрасна е и на есен като пуснат и новите два корпуса ще има и басейн и тенис корт.

# 124
  • Мнения: 7 681
Какво казва Мецан? Аз разбрах, че казва, че "Света София" трябва да са най-добри по математика защото имат толкова часове колкото и в другите частни училища.

Не защото имат толкова часове, а защото имат повече часове - все пак никое друго ЧУ няма 10 часа седмично математика въпреки целодневното обучение.

А просто при такъв хорариум и като вземем предвид този факт:
А колкото до успехите на бившите съученици от СС по математика /тези, с които синът ми беше заедно в ПУК - и от двете паралелки /, от моя гледна точка са незавидни. Има две деца с добри успехи, но те са в СС от 1-2 години.
.....но май петокласниците на СС там тази година нямаха успехи.
то може да се направи изводът, че обучението по МАТ там едва ли е чак толкова върхът.

Като си номер едно, трябва да играеш честно, ако искаш да бъдеш признат от широката публика, че си наистина номер 1. Не може да кажеш, че ще победиш някого на шах и като седнеш зад дъската, да му забиеш едно кроше. Това не е феър плей. Няма лошо в това да гледаш накъде е сресан перчемът на детето, когато вземаш решение дали да го приемеш, но ако си го обявил ясно, че това ще гледаш и го спазваш. Иначе олекваш много и както казва Блис, ако тези неща са широко известни, не е ясно дали напливът ще продължава да бъде толкова голям.
Как точно е в САЩ, аз не знам, обаче тук е Европа.

# 125
  • Мнения: 50 770
Като си номер едно, трябва да играеш честно, ако искаш да бъдеш признат от широката публика, че си наистина номер 1. Не може да кажеш, че ще победиш някого на шах и като седнеш зад дъската, да му забиеш едно кроше. Това не е феър плей. Няма лошо в това да гледаш накъде е сресан перчемът на детето, когато вземаш решение дали да го приемеш, но ако си го обявил ясно, че това ще гледаш и го спазваш. Иначе олекваш много и както казва Блис, ако тези неща са широко известни, не е ясно дали напливът ще продължава да бъде толкова голям.
Как точно е в САЩ, аз не знам, обаче тук е Европа.

Не оспорвам нищо от написаното. Ако им е лоша политиката нека олекнат - пада им се. Ако напливът към тях спадне заради такова поведение - заслужили са си го.
Аз само казах, че това си е техен избор и не са длъжни по никакъв закон или даже правилник да се придържат към някакви правила, както това е задължително за държавните и общинските училища. Ако им е грешна политиката ще ги накажат конкуренцията и хората (като спрат да се натискат). Но никой държавен орган не може да ги санкционира първо, защото няма такива правомощия и второ, защото няма правилник, който те да са нарушили.

Т.е. разберете - не казвам, че одобрявам СС, нито пък ги защитавам. Казвам само, че са свободни да правят каквото си искат, стига да не нарушават закона. А закон за приемане на деца в ЧУ не знам да има Mr. Green

# 126
  • Мнения: 7 681
Аз прекрасно разбирам какво казваш и не го оспорвам, обаче това, което е позволено на Юпитер, не е позволено на бика. Quod licet Jovi, non licet bovi май че беше в оригинал:) /ако няма рима, удари ма Joy/. Тоест СС не е Харвард и местните бизнесмени не са Бил Гейтс:)

# 127
  • Мнения: 847
Няма перфектно училище. Просто преди време в темата доминираше единствено патетично-хвалебствения тон на Данибон за СС,която успя да му изгради един идеалистичен имидж. С времето се видя,че няма училище,което е идеално и дори да е такова за едни,не е за други. Важното е училището да е добро за конкретно семейство.

# 128
  • Софето
  • Мнения: 640
Кои са тези не честно приети деца в СС и  как се разбра,  че не са минали изпита?

# 129
  • Мнения: 7 681
Няма перфектно училище. Просто преди време в темата доминираше единствено патетично-хвалебствения тон на Данибон за СС,която успя да му изгради един идеалистичен имидж. С времето се видя,че няма училище,което е идеално и дори да е такова за едни,не е за други. Важното е училището да е добро за конкретно семейство.

По-добре от това и Шекспир не би могъл да го каже.

# 130
  • Мнения: 820
Няма перфектно училище.
Няма!
Обаче и децата ни не са перфектни. И все пак, има някои деца, които са ученолюбиви, неконфликтни, разбрани и разумни през повечето време. Такива деца, според мен, в което и училище да са, все ще са ок и ще се справят перфектно, съответно и родителите ще са доволни. Ако ви се е паднало такова дете, супер! Ако обаче не е, тогава трябва да се търси добро училище/преподавател за конкретното дете, да се намери мястото, което ще извади най-хубавите черти от характера на детето, ще го стимулира да дава най-доброто от себе си. И затова, като някой ви хвали/оплаква се от дадено училище, опитайте се освен да разберете дали съвпадат мненията ви за това кое е важно и кое не, кое е плюс и кое минус, още да разберете повече за детето, дали характерът му и темпераментът му наподобява като на детето ви. Поне на мен това ми беше ориентация.

# 131
  • София
  • Мнения: 5 451
Иначе олекваш много и както казва Блис, ако тези неща са широко известни, не е ясно дали напливът ще продължава да бъде толкова голям.

Не съм толкова крайна, но не мога да не погледна критично към информацията, изнесена на сайта на СС като новина със заглавие "Отлично представяне на математическото състезание "Европейско кенгуру". Там четем за резултат на техен петокласник от 140 т.  с уточнението "Само две деца са с по-висок резултат от него."
Това уточнение всъщност има нужда от уточнение. Сред явилите се в СМГ петокласници на това състезание има над 10-12 по-високи резултата, като един от тях е на дете от друго училище.
Дали СС са имали предвид, че тези две деца са от нематематически училища в София? Не знам, но сигурно беше добре да го пояснят. Не съм гледала как са нещата в другите възрастови групи.
Нещата не опират до конкретния случай,  за мен той е само пример за това как да се борави с информацията.

Наскоро излезе от печат тази книга: https://www.orangecenter.bg/sbornik-s-razkazi-unitsef.html
В нея е поместен разказ на доскорошна ученичка в СС. Разказът е базиран на емоциите й от сегашното й училище, обаче съдържа и доста кратка препратка към това, как се е чувствала в СС /училището не е споменато по име, но името на авторката ми е познато и затова разбрах за кое училище става дума/.




Последна редакция: ср, 22 апр 2015, 01:20 от Prizma

# 132
  • Мнения: 1 007
Няма да забравя учителката ни в първи клас. Още на първата родителска среща (през юни) тя ни запозна с интересите си, с това какво чете, какви са й възгледите за възпитание на деца и изобщо доста каза за себе си и за работата си. На втората родителска среща (в началото на септември) помоли да й предадем кратко описание на детето и това, което тя трябва да знае за него. На 15.09. знаеше имената на всички 25 деца и докато траеше приветственото слово, захранването с питка и т.н., разбрахме, че е запозната и с това, което сме писали за децата си - аха, ти беше злояда, примерно. Сякаш вече познаваше децата. Впоследствие и работата й не ни разочарова - даде това, което беше обещала и което очаквахме от нея.
Не във всяко училище има такива професионалисти, може би не всяко училище позволява на учителите да си вършат добре работата, да подбират правилно децата и т.н. (ако училището е решило, че трябва да се ходи на курсове за приемане в първи клас и детето да се изпитва, учителката нищо не може да направи, колкото и да е добра), но родителите, като хора, които дават немалко пари, може да си зададат сами въпросите, преди изобщо да представят детето си.

# 133
  • София
  • Мнения: 5 730
Химикал, за кое училище става дума?
И да, думите ти напълно подкрепят мнението ми, че в началните класове най-важна е учителката и химията между нея и детето.

# 134
  • София
  • Мнения: 4 100
... За деца, които усвояват училищната мат. за 4-5 учебни часа и бързо си пишат домашните, е наказание да я взимат за 10.
Някой има ли представа в ПЧМГ как е решен този въпрос?

Мога да отговоря за класа на дъщеря ми. В 5 клас тези 10 часа се взеха за училищна математика докато свърши целия учебен материал. След което до края на годината се решаваха само по-сложни задачи. В 6 клас тези 10 часа са разделени на 6 часа училищна математика и 4 часа СИП. В 7 клас един от 10-те часа ще отиде за час по БЕЛ, а материала по математика ще се вземе до средата на годината, за да се упражняват за матурите. Т.е. скука могат да изпитат само най-най-добрите им деца по математика, но това би се дължало по-скоро на учителя, ако не реагира гъвкаво, отколкото на самата програма.

Общи условия

Активация на акаунт