Частни училища - информативна тема 6

  • 68 401
  • 808
  •   1
Отговори
# 180
  • Sf
  • Мнения: 977
Преди няколко години покрай кандидатстването на голямото дете, много рових по темата.

Англичаните отдавна се тревожат по повод факта, че най-изявените им деца заминават в Америка да учат. Имаше публикувани  интервюта с деца-математици, които са били поканени в Оксфорд и примерно в Станфорд. Избират втория. Защо. (По памет, но цитирам едното): От Оксфорд се интересували само от способностите му по математика и подчертано не се интересували от него като личност. А в американския университет му казали, че способностите му по математика са вече доказани, но другите му качества и изяви са много интересни, защото успелите хора, които после прославят техния университет, трябва да имат многостранни интереси, иначе няма да са достатъчно успешни.

Моето дете учи в английски университет, творческа специалност. Критериите за оценяване за моите разбирания са абсолютно неясни. Но те (критериите) са продукт на тяхната образователна система, местните са наясно, пък нашите се нагаждат някак с времето.

# 181
  • Sofia
  • Мнения: 291
Системата на Американците е различна, но има много предимства. Аз съм завършила там. Като пример само ще дам че ако в у-ще играеш футбол и имаш някакви качества (не говоря за професионален футбол) може да си извоюваш стипендия на база на тези умения в допълнение на академичните ти такива. Там спорта в универститетите е много добре развит и постоянно се търсят такива кадри...хем академично ниво хем и спортно. В Американската система търсят по широко скроени (ако мога така да ги нарека) млади хора, които имат интерес не само от учебниците. Просто там нещата работят по различно. Да академичния успех е важен но не е всичко и не само той прави един човек добър или кадърен.

# 182
  • Мнения: 50 925
Съжалявам, обаче така описаната система за кандидатстване в американските университети ми изглежда много тъпа. Е, то е ясно, че след като тези уни са най-добрите в света, сигурно тъпият съм аз. Обаче наистина не виждам какво значение има дали някой играе баскетбол и свири на цигулка, ако иска да учи например инженерство. И тези занимания дори биха били минус, защото няма да си гледа инженерните науки, а ще си отделя време за цигулката и баскетбола. Значи кандидат с много добро техническо мислене, от когото би станал превъзходен инженер, може да не бъде приет, защото няма странични интереси и не спортува. Не знам, на мен ми се вижда шантаво, хайде да не казвам тъпо.

Хич не е тъпа тази система. Това е, така да се каже, официалното лице на системата за прием за пред обществото. И поради така обявените условия никой не може да се жалва и да ги съди, ако не го приемат, защото няма как да каже " Аз имам супер резултат на САТ вие бяхте длъжни да ме приемете". В едно общество, където всеки може да съди всеки за всичко, това е нормално. А после вече какво гледат наистина, когато приемат децата е забулена в мъгла работа. Много е вероятно все пак да гледат кой какви академични постижения има Wink Но така имат опция да приемат и деца на богати и влиятелни родители без те да имат високо ниво. Тук ме награкаха като го писах, но е добре да се попрочете малко как се финансират американските университети все пак Sunglasses
Да не говорим, че в САЩ май няма такова ясно профилиране като у нас. Там влизаш в университета, пък после учиш каквото ти хареса и си изграждаш свой профил според това какви курсове записваш. Имат си кариерни консултанти и те ти казват какво трябва да учиш, за да станеш например електроинженер.

# 183
  • Мнения: 7 683
Тук ме награкаха като го писах, но е добре да се попрочете малко как се финансират американските университети все пак

Никой не те е награкал, защото е вярно и всички знаят, че е така.

# 184
  • Мнения: 13 346
Всъщност има американски университети, които приемат без високи академични постижения (с минимум някакъв), ако имаш високи спортни. Щото и те отбори трябва да сформират, завалиите Simple Smile

Обаче много се отклонихме от темата на темата...

# 185
  • Мнения: 1 970

Да не говорим, че в САЩ май няма такова ясно профилиране като у нас. Там влизаш в университета, пък после учиш каквото ти хареса и си изграждаш свой профил според това какви курсове записваш. Имат си кариерни консултанти и те ти казват какво трябва да учиш, за да станеш например електроинженер.

Вече и в Европа влезе тази система, особено в колежите към университетите.
В Утрехт, в Колежа към унито си на задължителен пансион и трите години, дори холандците от града са длъжни да живеят там, с оглед социализиране... Разделят ги на няколко команди, като в Бързи смели сръчни на времето - примерно Ракета Комета и Метеор и се състезават по всякакви неща, имат клубове, абе пионерските ни организации пасти да ядат... Това си е пар екселанс американизъм, така е и в АК, впрочем.
Учебният процс - първата година имаш няколко курса, има изискване за няколко от тях задължително, другите - каквото ти е интересно През втората избираш Мейджър и майнор и вече третата си добавяш курсове към мейджъра така, че ако искаш да правиш магистратура да набреш нужните ЕЦТ.
Така например дъщеря ми, която изкара бакалореат по социални науки но с мейджър Право, нямаше проблем да продължи с магистратура Право (европейско ) за да вземе LLM, просто хорариумът по правни дисциплини, които бе взела във втори и трети курс й беше достатъчен, за да учи магистратура наравно с учили и взели бакалореат по право.
Единствено за БГ това я бърка, защото при легализацията тук искат да имаш 4 или 5 години право за да ти го признаят, тъй като нашето право е бакалореат и магистратура в едно и тази форма - бакалореат по науки с мейджър право плюс магистратура право за нас звучи като пластмасова стъкленица...
Но за останалата част от Европа няма проблем, в момента работи в юридически отдел на швейцарска компания в Германия наравно с колеги взели пак LLM но от немски унита с 5 години право...
Така че, американското навлиза и в Европа, а то е като че ли по-гъвкаво, няма я тясната специализация от първи курс...

Извинявам се за спама, но стана дума....

Последна редакция: чт, 23 апр 2015, 11:15 от StefanB

# 186
  • Мнения: 7 683

и тази форма - бакалореат по науки с мейджър право плюс магистратура право за нас звучи като пластмасова стъкленица...

Точно така звучи, и абсолютно шантаво звучи и наистина изобщо не мога да си представя как може да станеш юрист, без да си учил 5 години право, както е прието тук Joy

Ей затова е хубаво да ходят децата в АК, за да научат и свикнат с техните шантави работи, щото аз оттук нататък вече нито мога да им свикна, нито да ги приема за нормални. Англия ми се видя изключително шантава страна, не бих могъл и 1 месец да живея там, за разлика от Германия и Италия, които много ми харесаха.

# 187
  • Мнения: 1 970

и тази форма - бакалореат по науки с мейджър право плюс магистратура право за нас звучи като пластмасова стъкленица...

Точно така звучи, и абсолютно шантаво звучи и наистина изобщо не мога да си представя как може да станеш юрист, без да си учил 5 години право, както е прието тук Joy

Ей затова е хубаво да ходят децата в АК, за да научат и свикнат с техните шантави работи, щото аз оттук нататък вече нито мога да им свикна, нито да ги приема за нормални. Англия ми се видя изключително шантава страна, не бих могъл и 1 месец да живея там, за разлика от Германия и Италия, които много ми харесаха.

Мецане, първообраз на нашата образователна система е руската. И корените са успойчиви като основата на Мавзолея май.
Така че, тогава Русия те зове.
Само да ти кажа, че е пълно с рабтещи на пълен работен ден студенти по право в БГ. Как ти се вижда това, всъщност и е ли гаранция оценката в книжката, че си знаеш?  В БГ? Като заедно с това работиш, а си студент по право не в СУ (само там има задочно)  а редовно в НБУ или Икономическия ...
И доколко маркирането на учене 5 години отговаря на реално учене някъде...
Но това е друга тема.

# 188
  • Мнения: 7 683

Мецане, първообраз на нашата образователна система е руската. И корените са успойчиви като основата на Мавзолея май.


Знам, че е така, а аз и висше после съм учил в Русия, та съм безнадежден случай Joy hahaha И за другото си прав, затова ще гледам детето ако е възможно, да не учи тук. И никаква Русия за него, само Европа и най-вече Германия.

# 189
  • София
  • Мнения: 5 782
Хм, руската система не знам доколко е ползвана в България... Ние например имаме езикови гимназии от много отдавна, а в Русия такова нещо няма. Всъщност такова нещо няма и в нашите съседни държави. Много ми е интересно откъде е дошла тази брилянтна идея.  Simple Smile

# 190
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Мда, и в Италия няма такова животно като ЕГ. Има нещо от типа на езиков лицей, но той е с разширено изучаване на няколко езика, /отгоре-отгоре/ и общо взето, не е предпочитан вариант. Не говоря за големи частни училище от типа на Дойче Шуле или Френски лицей, които са еквивалент на нашите.

# 191
  • Мнения: 1 007
Хм, руската система не знам доколко е ползвана в България... Ние например имаме езикови гимназии от много отдавна, а в Русия такова нещо няма. Всъщност такова нещо няма и в нашите съседни държави. Много ми е интересно откъде е дошла тази брилянтна идея.  Simple Smile
Вероятно заради малкото преподаватели, съпоставено с многото желаещи да учат език. 

# 192
  • София
  • Мнения: 19 931
Защо да няма езикови в съседните ни държави? Дъщеря ми беше на един конкурс в Румъния и там се запозна с момиче, учещо в държавна гимназия с немски, предоставяща опциите за ДСД сертификат точно както немските гимназии в БГ. Със сигурност има такива и в Гърция, и в Сърбия. Говоря за средни училища с немски, защото за такива знам. Но щом има гимназии с интензивно изучаване на един език, вероятно има и такива с друг. Peace

# 193
  • Мнения: 719
http://eg.lovechnet.com/ist.htm

Последна редакция: чт, 23 апр 2015, 13:05 от One of you

# 194
  • Мнения: 74
Много негативни мнения се изписаха за подбора в частните училища. Според мен проблемът не е в училищата, а в родителите. Изискванията на училищата е детето да покрива материала преподаван в детските градини. Въпросът е, че родители с болни амбиции като мен наблягат на усилената подготовка и съответно детето е напред с материала. Пример е Азбука на мисленето, по която една част от децата се готвят. На самите книжки пише от 6 до 9 годишна възраст а децата ги минават на 4-5 годишна  newsm78
На 5 годишна възраст децата вече могат да пишат, да четат, да смятат... Това ме навежда на 1 въпрос, които искам да задам на родителите с дечица 2-4 клас.

Въпрос1:Скучаят ли по напредналите деца в ПУК и първи клас? Когато детето вече предварително е усвоило по голямата част от материала какво прави в час? Основно ме интересува за СС, но може да споделите и за други училища.

Според мен това е и причината една част от много начетените деца да не ги приемат в дадено училище (поне аз предполагам така). Може би такъв е и примера с Блис. Според нея детето се е справило перфектно. Да, но това дете какво ще прави първите 2 години в училището? Ще скучае и ще пречи на другите деца, или ще ги де мотивира като им показва колко повече от тях знае?
Ние кандидатствахме в 2 училища: Питагор и СС. В Питагор, когато ги попитах как да готвим детето, ми отговориха че не искат "напомпани" предварително деца, подготовката в детската градина била достатъчна. Спазиха си думите и не ни приеха. (В Питагор хубавото е че родителя може да присъства, когато психоложката препитва детето. Така веднага виждаш (с изключение на това което се рисува, защото е редно родителя да седне по далеч и да не пречи) детето какво е направило). Предполагам че всеки готви детето си не толкова за да влезе в някое училище, а за да стане умно.

Имам и въпрос към родителите, чиито деца са се готвили по Азбука на мисленето, Моливко...

Въпрос2: Този тип задачи покриват ли се някъде в училищния материал от ПУК до 2-3клас? Примерно обемните задачи ако липсват части от фигура колко части липсват? Да се прерисува огледално дадена фигура, да се каже кое от 4-те зарчета е излишно...

Не съм PR на никое училище, просто трябва да се гледа обективно на нещата. Училищата си отпускат дадени бройки, но от кандидатстващите зависи какво ще е нивото. Това ме навежда на мисълта дали дадени родители не оплюват тенденциозно дадено училище с цел да се намали броя на кандидатстващите деца и съответно да тяхното дете да има по голям шанс да влезе?

Последната ми "умна" мисъл  Party  Има ли тема за частни кооперативи тип занималня за деца 1-4 клас? Реално ако се кооперират 3-ма родителя и запишат децата си в стандартното държавно училище (което не е задължително да е лошо), със спестените пари от такси 3*9000=27000 могат да си намерят супер учител на половин работен ден да гледа и учи децата след училище. Получава се наистина индивидуален подход за всяко дете, може да води децата по музей, представления, да води по 2-20 часа седмично състезателна математика  Praynig. След 4-ти клас в СМГ и мечтата на повечето родители е сбъдната. Въобще не виждам никакви негативи а само ползи. Интересно ми е защо никъде не съм чул за подобно нещо.

Поздрави на всички

Общи условия

Активация на акаунт